menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter Top Horrorfilms

zoeken in:
geplaatst:
alexspyforever schreef:
(quote)

Nu dat ik zie dat Shadowed ook "C'est Arrivé près de chez Vous (1992)" heeft geselecteerd en de film in totaal maar 1 keer op een ingediende lijst stond (op die van Shadowed en niet op die van jou, daar staat The Evil Dead (1981) op in de plaats als ik goed heb gekeken).
Heb jij die alsnog vervangen nadat je de lijst hebt ingediend bij je controleur en nadien Alexander1900?

5 overeenkomsten met de lijst van Shadowed

Ik denk dat John Milton mijn originele lijst heeft doorgestuurd ipv de geüpdate versie die ik later stuurde (voordat ie naar Alexander ging) en die hier staat. Ik had daarin vier films vervangen (Peeping Tom, c'est arrive, house that jack built, les diaboliques zijn nieuw). Maar als de oude lijst gebruikt wordt, ook prima hoor!

geplaatst:
Woland schreef:

Ik denk dat John Milton mijn originele lijst heeft doorgestuurd ipv de geüpdate versie die ik later stuurde (voordat ie naar Alexander ging) en die hier staat. Ik had daarin vier films vervangen (Peeping Tom, c'est arrive, house that jack built, les diaboliques zijn nieuw). Maar als de oude lijst gebruikt wordt, ook prima hoor!

Ik dacht wel dat er iets mis moest zijn gegaan.
Ik kan natuurlijk John Milton niet de fout geven, ik had immers aan eenieder gevraagd om pas de lijst naar je controleur te sturen als die definitief was. Aangezien de resultaten verwerkt zijn met je eerste lijst en ik ondertussen alle enkelvoudige nominaties heb verdeeld die dagelijks zullen worden geplaatst komende 2 weken zullen we het met je eerste lijst gaan doen.

geplaatst:
Ja hoor, geen probleem! Extra puntjes voor The Evil Dead, Dellamorte Dellamore, The Call of Cthulhu en Frankenstein dan

geplaatst:
Er zijn ergere dingen. En je moet het een simpele ziel als John Milton nu eenmaal niet te moeilijk maken. Dan gaat het stuk.

geplaatst:
Overeenkomsten...

john mcclane 2: 12
wendyvortex: 2
TornadoEF5: 9
leatherhead: 4
Ramon K: 7
Shinobi: 11
Kondoro0614: 11
Shadowed: 10

geplaatst:
Bijna rond en nog mooie overeenkomsten qua aantal op het einde...

Shinobi 45/50 (13 overeenkomsten )
Kondoro0614 47/50 ( liefst 18 en ook de meeste )
Shadowed 48/50 (14)
Dying Rose 45/50 (9)

geplaatst:
1 overeenkomst met Dying Rose

geplaatst:
Hier is de top 50 lijst van TheBunk. Hij heeft zelf niks gepost en daarom doe ik het voor hem.

1. Ai no Korîda (1976)
2. Alien (1979)
3. American Psycho (2000)
4. Antichrist (2009)
5. Annihiliation (2018)
6. The Babadook (2014)
7. The Birds (1963)
8. The Blair Witch Project (1999)
9. Borgman (2013)
10. Carrie (1976)
11. Climax (2018)
12. The Descent (2005)
13. Don’t Look Now (1976)
14. Eraserhead (1977)
15. The Exorcist (1973)
16. The Eyes of My Mother (2016)
17. Freaks (1932)
18. Funny Games (1997)
19. Funny Games U.S. (2007)
20. Get Out (2017)
21. A Girl Walks Home Alone at Night (2014)
22. Grave (2016)
23. The House That Jack Built (2018)
24. It Follows (2014)
25. Jaws (1975)
26. Koroshiya 1 (2001)
27. Låt den Rätte Komma In (2008)
28. Mother! (2017)
29. The Neon Demon (2016)
30. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)
31. Ôdishon (1999)
32. Onibaba (1964)
33. Only Lovers Left Alive (2013)
34. Perfect Blue (1997)
35. Pi (1998)
36. Possession (1981)
37. Psycho (1960)
38. Repulsion (1965)
39. Rosemary’s Baby (1968)
40. The Shining (1980)
41. Suspiria (1977)
42. Take Shelter (2011)
43. Le Temps du Loup (2003)
44. Tenshi no Tamago (1985)
45. The Thing (1982)
46. Trzecia Czesc Nocy (1971)
47. Vampyr (1932)
48. Videodrome (1983)
49. The VVitch: A New-England Folktale (2015)
50. Yabu no Naka no Kuroneko (1968)

geplaatst:
TheBunk 37/50 8 overeenkomsten

geplaatst:
Zo nog even een laatste update van mijn:

john mcclane 2 39/40 4 overeenkomsten
wendyvortex 33/50 5 overeenkomsten Wel een lijst die mij erg smaakt!
TornadoEF5 25/25 3 overeenkomsten
leatherhead 31/50 4 overeenkomsten
Ramon K 40/50 6 overeenkomsten
Shinobi 43/50 1 overeenkomst
Kondoro0614 50/50 3 overeenkomsten
Shadowed 48/50 5 overeenkomsten
Dying Rose 36/50 4 overeenkomsten
TheBunk. 32/50 4 overeenkomsten

Uiteindelijk zijn er 264 films die ik niet heb gezien. Eigenlijk nog een paar meer maar bij het laatste lijstje van TheBunk stonden een paar films op die meer in een ander genre vielen en die heb ik eruit gelaten. Heb er toch al teveel die ik nog niet gezien heb!

geplaatst:
Bij mij een whopping 368 films die ik nog niet gezien heb. Super. Heb veel tips opgedaan. Ze zullen vast niet allemaal bevallen, dat kan ook niet, maar ik weet zeker dat ik hier nog veel plezier aan ga beleven. De komende dagen kijk ik er alvast een paar; dat lijstje zal ik dan zeker even delen hier.

geplaatst:
6 overeenkomsten met TheBunk.

Even nog een dikke merci aan Alexander1900 om de lijstjes te plaatsen voor die wat het vergeten zijn. Ook moeten we hem met zijn allen dankbaar zijn voor de berekeningen van de nominaties.

geplaatst:
Chainsaw
U96
Gang_Star
Alastor
Zandadder
Alexander1900
wibro
Shaky
VanRippestein
remorz
Glacius
Dopke
alexspyforever
handsome_devil
BlueJudaskiss
Onderhond
Lord Flashheart
John Milton
Valak
scorsese
mikey
Baggerman
Collins
Hollywood007
arno74
IH88
joolstein
MovieMind
only1ELEANOR
jeroentjuhhhhh
Miss Z
baspls
DjFrankie
Metalfist
ikkegoemikke
john mcclane 2
Film Pegasus
Noodless
wendyvortex
Woland
Dievegge
TornadoEF5
TheBunk
Kondoro0614
Ramon K
leatherhead
Shadowed
Dying Rose
Shinobi

Het plaatsen van de indivuele lijstjes zit er op.
Zoals afgesproken gaan we vandaag beginnen met het delen van de films die 1 keer werden genomineerd. Dit zijn er in totaal 432. Ik heb ze verdeeld in 31 en enkele gevallen 30 per dag over 14 dagen. Hier gaan we NIET bij stemmen. Je mag de nodige commentaar geven als je dat wenst. Je hebt de kans om je eigen nominaties wat te promoten bijvoorbeeld

Ik heb ze ook zo ingedeeld dat we een afwisseling krijgen van de tijdsperiodes en om de boel wat mooier te presenteren zullen er posters worden bij geplaatst. Mensen die hierbij willen helpen, hulp is altijd welkom.

geplaatst:
Volgende films heb ik gezien uit de lijst: Et mourir de plaisir, Cat People, Jacob's Ladder, C'est arrivé près de chez vous, Jeepers Creepers, Cabin Fever, Hellboy. Geen ervan zullen mijn collectie halen. Cat People vond ik het meest vermakelijk (al vond ik de actrice maar zwak in vergelijking met die uit het origineel, ook helemaal niet zo mooi als Simone Simon) al mogen de eerste 45 minuten van Jeepers Creepers er ook wel zijn. Helaas kiest Salva dan voor een bovennatuurlijke slechterik ipv een menselijke en komt zijn obsessie voor jonge mannen weer meer op de voorgrond.

Volgende films dragen mijn interesse weg:

Alien 2 - Sulla Terra (1980): een turkey maar die kunnen soms wel vermakelijk zijn
The Keep (1983): baspls is er enthousiast over Collins wat minder, twijfelgeval
Truth or Dare (2012): het revenge gedeelte klinkt in elk geval interessant
Los Parecidos (2015): Vooral de klassiek getekende poster valt meteen op. Verhaal klinkt ook wel goed.
47 Meters Down (2017): Zeer gemengde reacties maar ik wil die toch een kans geven.

geplaatst:
Duel (1971), voor mij de beste film (5,0*) van Spielberg staat niet als horror op MovieMeter en staat natuurlijk volkomen ten onrechte niet in mijn lijstje. Zou zonder meer bij de eerste 10 geëindigd zijn. Ook Eden Log (2007) (4,5*) zou hoog gescoord hebben bij mij. Helaas niet in mijn lijst om dezelfde reden als Duel.

Desu Nôto (2006) staat al enige tijd op mijn to-see list en het wraakfilmpje Truth or Dare (2012) lijkt me best wel interessant.

geplaatst:
Eden Log is wel een bijzonder gevalletje. Qua design en sets erg mooi. Sfeervol ook, maar wat een doodsaaie film.

geplaatst:
Duel, Man Bites Dog, Jeepers Creepers, Cabin Fever, Chakushin Ari, Hellyboy, A Horrible Way to Die, Paranormal Activity 2, Truth or Dare, Odd Thomas, De Poel en 47 Meters Down gezien. Daar zitten erg goede films tussen, een paar draken en paar "is dit horror??"-titels.

Daarnaast veel titels die mij interessant lijken. Diabel, Alien 2 en Final Exam springen er voor mij bovenuit qua films die ik nog wil zien, maar mijzelf kennende zal ik ze waarschijnlijk uiteindelijk gewoon allemaal gaan zien. Dat geldt trouwens voor alle 368 films uit deze TopLijst die ik nog niet gezien heb.

geplaatst:
The Maus is ook een tof filmpje, en staat gewoon op Netflix.

geplaatst:
handsome_devil schreef:
The Maus is ook een tof filmpje, en staat gewoon op Netflix.

Iedereen heeft Netflix natuurlijk

Shaky das een mooi getal dan kan je ongeveer een heel jaar 1 film per dag kijken om bij te benen

geplaatst:
Nouuuu.

als ik naar mijn vrienden en collega's kijk, moet ik nadenken om er eentje te bedenken die dat niet heeft, inderdaad.

geplaatst:
John Milton schreef:
Nouuuu.

als ik naar mijn vrienden en collega's kijk, moet ik nadenken om er eentje te bedenken die dat niet heeft, inderdaad.

Ik ken er wel enkele die dat niet hebben. Een vriend van me heeft het wel en dan kan ik zo wel eens piepen naar het aanbod maar qua horror lijkt het niet meteen zo interessant tenzij je tevreden bent met de meer bekende en recentere titels.

Misschien als ik een maand of langer plat moet liggen zoals Noodless destijds zou ik het wel overwegen om te nemen voor die tijd.

geplaatst:
alexspyforever schreef:

Shaky das een mooi getal dan kan je ongeveer een heel jaar 1 film per dag kijken om bij te benen

, ja inderdaad. Vermoed dat het wel wat langer dan een jaar zal gaan duren

geplaatst:
Ik zal de komende weken terwijl de uiteindelijk volgorde hier ontstaat een lijst bijhouden op Icheckmovies:

MovieMeter Top Horror Films 2019

Ik heb er zelf 12/31 gezien, Duel is er bij mij tussendoor geglipt, die zou zeker hoog zijn geëindigd, maar ik verwacht ergens tussen 51-100. Net als C'est arrivé près de chez vous, die in mijn Horror Top 250 op plekje 59 bleef steken, net buiten de ingeleverde titels. Los Parecidos stond op plekje 229 en is zeker leuk om een keer te kijken, net als The Maus die er nochtans net buiten viel. De rest viel voor mij allemaal in de categorie wel 'aardig'.

It Came from Outer Space, Auch Zwerge haben klein angefangen en Cat People liggen hier al jaren klaar om gekeken te worden.

Et mourir de plaisir, Diabel, The Keep, Eden Log en A Horrible Way to Die zijn de eerste titels die op de watchlist gaan, maar ik begin die hier ook pas aan te vullen nu de dubbele titels op al die lijsten uit het spel zijn.

En vooruit: De Poel (Netflix) en 47 Meters Down had ik ook al klaarliggen

geplaatst:
John Milton schreef:
Ik zal de komende weken terwijl de uiteindelijk volgorde hier ontstaat een lijst bijhouden op Icheckmovies:

MovieMeter Top Horror Films 2019

Ik heb er zelf 12/31 gezien, Duel is er bij mij tussendoor geglipt, die zou zeker hoog zijn geëindigd, maar ik verwacht ergens tussen 51-100. Net als C'est arrivé près de chez vous, die in mijn Horror Top 250 op plekje 59 bleef steken, net buiten de ingeleverde titels. Los Parecidos stond op plekje 229 en is zeker leuk om een keer te kijken, net als The Maus die er nochtans net buiten viel. De rest viel voor mij allemaal in de categorie wel 'aardig'.

It Came from Outer Space, Auch Zwerge haben klein angefangen en Cat People liggen hier al jaren klaar om gekeken te worden.

Et mourir de plaisir, Diabel, The Keep, Eden Log en A Horrible Way to Die zijn de eerste titels die op de watchlist gaan, maar ik begin die hier ook pas te aan te vullen nu de dubbele titels op al die lijsten uit het spel zijn.

En vooruit: De Poel (Netflix) en 47 Meters Down had ik ook al klaarliggen

Ik ben verrast dat je Cat People niet hebt gezien, het origineel heb je toch gezien?
Aan de Poel had ik nog getwijfeld maar ik vrees dat het een verspilling van mijn tijd gaat zijn zoals ik dat meestal heb met de belgische en nederlandse horror.
Et Mourir de plaisir lijkt me wel iets voor jou, drijft vooral op sfeer.

It came from Outer Space vind ik vreemd dat ik die niet heb gezien, omdat ik toch best veel jaren 50 sci-fi horror heb gekeken. Misschien dat ik die heb overgeslagen omdat die niet meteen tussen de horrorlijstjes stond?

geplaatst:
Ja ik dacht ook dat ik die al gezien heb, maar blijkbaar in de war met een van die andere vele vergelijkbare fifties werkjes.

Tourneurs film uiteraard gezien, maar die kon met toen net niet helemaal smaken (3*) zoals ik had gehoopt.

geplaatst:
Maar liefst 10 titels op 1,5* of lager staan (voldoende begint bij mij op 2,5*). Ik heb heel veel horror gezien, maar ik vind het een heel moeilijk genre, waarbinnen heel veel troep gemaakt is. Ik ga me proberen te richten op al het positieve!

geplaatst:
18/31 gezien waarbij interesse is voor It Came from outer space 1953, Et mourir de plaisir, death note 2006, Diabel 1972.....
Hellboy en Duel zijn voor mij geen horror.
En eigenlijk C' est arrivé pres .... ook niet. Vond ik trouwens een erg matige film.
De Aziatische horrorfilms, typisch voor die periode, waren in the picture. One missed call en Gabal vond ik goed. Ook Eden log en A horrible way to die vond ik de moeite.
By the way...ik heb geen Netflix

geplaatst:
Gezien: Cat People (1982), The Keep (1983),Jacob's Ladder (1990),Man Bites Dog(1992),Vampire Hunter D: Bloodlust (2000),Jeepers Creepers (2001),Cabin Fever (2002),Hellboy (2004),Desu Nôto (2006),A Horrible Way to Die (2010),Bastard (2015),Los Parecidos (2015) en The Maus (2017)

Los Parecidos (2015) aka The Similars is een nominatie van mij! 1 locatie (bus station) en een storm. Paranoia en hysterie doen de rest! En ondertussen ook nog wat geschiedenis uit Mexico. Kortom een goede en moderne horrorfilm maar in een jasje uit de jaren '50 en '60. Ook te zien op dat eerder genoemde Netflix

Op del Toro's superhelden film na is Cat People (1982) het hoogst gewaardeerd als horror. Man Bites Dog is de minst gewaardeerde (1*) Ik kon helemaal niets met dat filosofische gezwets en een minimum aan horrorbeelden. Ook de film The Maus heeft een laag cijfer, tja dat was iets met mooie beelden, een islamitische amulet (Hamajlija) en oorlogverleden maar laag in zijn horrorelementen.

Eden Log (2007) is degene die ik zeker nog een kijkbeurt ga geven, gevolgd door twee jaren 80 werkjes: Final Exam (1981) en Alien 2 - Sulla Terra (1980) Paranormal Activity 2 is de film waarvan de kans klein is dat ik hem ga kijken Deel 1 kreeg 0,5 ster dus een opvolger...

Gast
geplaatst: vandaag om 09:26 uur

geplaatst: vandaag om 09:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.