• 8.349.702 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Ryûhei Kitamura

Met onder meer: Luke Evans, Adelaide Clemens en Derek Magyar

Plot No One Lives

"No one runs. No one escapes."

Een meedogenloze gangsterbende gijzelt een jong koppel en neemt hen mee naar een verlaten huis in een godvergeten oord. Wanneer het meisje van het koppel zelfmoord pleegt blijkt haar vriend allesbehalve hulpeloos te zijn. De kansen zijn gekeerd, en de bende moet het opnemen tegen een kille moordenaar die vastbesloten is - zoals zo vaak in het verleden - niemand in leven te laten…

imageimageimage

avatar van Elchapo

Elchapo

Gezien op on demand van ziggo,leuk voor een avondje met een biertje en wat te knauwen erbij......3 stars.

Theunissen

"Een seriemoordenaar ? Welnee. Seriemoordenaars hebben voorwaarden. Ik hou gewoon van moorden dus dat maakt mij 'n psychopaat."

Deze kort durende Horror / Thriller film (een wraakfilm) heb ik gezien op "Film1" waar ik sinds kort weer een abonnement op heb (kost me maar 5 euro voor de eerste 6 maanden).

In dit verhaal draait het om een naamloze man (Luke Evans) en Betty (Laura Ramsey), een op het oog doorsnee stel, dat met de auto met aanhanger aan het verhuizen is. In een wegrestaurant worden ze gespot door een keiharde criminele bende. Wanneer de twee weer verder trekken worden ze met grof geweld gecarjackt en meegevoerd naar de schuilplaats van de bende. Maar daar blijkt dat ze niet zo doorsnee zijn als de bendeleden eerst dachten. Integendeel. Na een gruwelijke ontdekking blijkt dat de bendeleden zelf moeten vechten voor hun leven. Een explosie van ongekend geweld barst los met onverwachte gevolgen ...

De titel vat deze bloederige film perfect samen en het wordt ook gezegd bij het vermoorden van het laatste slachtoffer in een ziekenhuis. Hersenloos vermaak voor de liefhebber, maar ongeschikt voor wie allergisch is voor amateuristisch acteerwerk, houterige dialogen en knullige montage zoals de opening van het verhaal. Want de film opent met een shot waarin we een vluchtende vrouw ondersteboven zien hangen aan een boom. Ze heeft een scherp voorwerp vast (waar ze van te voren in heeft getrapt) en lijkt iets in de boom aan het kerven te zijn. En dan stel je jezelf toch de vraag "Waarom gebruikt ze het scherpe object niet om het touw waar ze aan hangt door te snijden ?".

Na de opening en een korte kennismaking met naamloze man en Betty in de auto, in een Motel en in een restaurant, vallen daarna snel de nodige doden en op het gebied van dood en verderf is men lekker origineel te werk gegaan en dat o.a. met een handboei, vleesmolen en een klembord. De film bevat weliswaar de nodige goor maar echt ondraaglijk luguber wordt het nergens.

In deze film draait het vooral om Luke Evans (als de naamloze antiheld die een soort van Rambo is, hij verstopt zich ook in het dode lichaam, een beer van een vent, van één van zijn slachtoffers) en als psychopaat deed hij het best goed, want hij heeft de perfecte "looks" om voor zwijgzame moordenaar door te gaan. De rest van de cast is helaas weinig bijzonder, maar zoals al eerder gezegd is dit ook geen film die je moet kijken voor het acteerwerk.

Wel vond ik het leuk om Lee Tergesen (als Hoag die de leider is van de criminele bende) weer eens terug te zien en hem kan ik vooral van de keiharde serie "Oz (TV Series 1997–2003)" en verder vond ik America Olivo (als Tamara die deel uitmaakt van de bende en die de vriendin is van Hoag) wel een mooie verschijning en ze had ook best mooie rondingen die een aantal keren te zien zijn als ze onder de douche staat (daarin wordt ze overigens ook vermoord).

Het gaat voornamelijk om de moorden zelf en dat weet de aandacht goed vast te houden en zeker omdat iedere moord origineel is. Bovendien duurt de film niet te lang met circa 75 minuten (kijkt dus lekker weg) en hangt er een duistere, onheilspellende sfeer waarbij ieder moment de bom kan ontploffen. Veel diepgang moet je echter niet verwachten en veel over onze naamloze antiheld kom je ook niet te weten (via flashbacks krijgt hij wel wat karakterontwikkeling) en diens relaties tot Betty en de ontvoerde blondine Emma Ward (Adelaide Clemens) blijft in het luchtledige hangen, waarbij je vooral aan het gissen bent naar het hoe, waarom en hoe dan ? Op bepaalde momenten is de film ook bespottelijk, want zo mondt een woordenwisseling tussen twee vrouwen opees uit in een idioot en hilarisch vuistgevecht.

Deze Horror / Thriller film is leuk om op een vrijdag- of zaterdagavond te bekijken en dan met potje bier erbij en wat om te snacken. Hoogstaand is het allemaal niet, maar het is wel allemaal vermakelijk om naar te kijken. En gezien het einde kan er eventueel ook nog een vervolg komen.

avatar van umbra

umbra

Ik blijk wel fan van Ryûhei Kitamura zn films. Ik blijf dit mega vette film vinden en vrij ondergewaardeerd met een heerlijke Luke Evans als psychopaat, wel fan van die kerel, uitermate geschikt als psycho/bad guy. Hou wel vd sickness vd mens. In de film Anna met die bloedmooie Sasha Luss, vond ik hem ook perfect passen en zo zijn er nog wel enkele (Gaston in B&B). Hij maakt deze film. De opzet vd film is volledig geslaagd vr mij.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik vind dit wel heel lekker wegkijken. Van begin tot het einde is het totaal niet saai. Er gebeurt genoeg en de kills zijn wel aardig. Je moet dergelijke films natuurlijk niet al te serieus nemen maar gewoon kijken en genieten. Want het is gewoon lekker vermaak