No One Lives (2012)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Ryûhei Kitamura
met Luke Evans, Adelaide Clemens en Derek Magyar

Een meedogenloze gangsterbende gijzelt een jong koppel en neemt hen mee naar een verlaten huis in een godvergeten oord. Wanneer het meisje van het koppel zelfmoord pleegt blijkt haar vriend allesbehalve hulpeloos te zijn. De kansen zijn gekeerd, en de bende moet het opnemen tegen een kille moordenaar die vastbesloten is - zoals zo vaak in het verleden - niemand in leven te laten…

avatar van Dying Rose
“I’m looking at your ugly asses and guess what I’m thinking, I’m thinking fucking dead!”

Deze was eens een zeer aangename verrassing. Ik had niet verwacht een sterke film te zien die ook nog eens geweldig wordt gedragen door de hoofdrolspeler. Ook waren de kills goed en veel bloederiger dan ik voor ogen had. De bendeleden waren daarbij heel goed gecast (ook al ontbrak het hen soms aan overtuiging). Maar Derek Magyar en Luke Evans waren aan elkaar gewaagd. Beiden even wreed, beiden even gevaarlijk.

Her en der liet de film wel steekjes vallen, wat enigszins jammer is. Ik had liever meer background gezien over ‘The Driver’ en Emma. De bloederige moord op haar vrienden op het feestje bv. mocht eens onder de loep genomen worden. Want veel vragen blijven nu onbeantwoord. Die uitdieping had ik graag willen zien. Surtout omdat de film maar heel kort duurde.

Qua acteurs zat het dus wel goed. Enkel Betty vond ik storend. Naar haar kijkende, was het niet meer dan een tekst luidop opzeggen, zonder enige overtuigingskracht. Zonder gevoel van het te willen. Het is echt triestig hoe je zelfs zo’n simpele rol niet goed kan invullen. Terwijl ze het dan toch opmerkelijk beter deed in The Ruins (en dat was al niet hoogwaardig). Maar bon, gelukkig moest je haar niet lang aanzien. Emma daarentegen had er meer zin in (of toch de actrice die haar vorm gaf). Ze leek tegelijkertijd fragiel en gevaarlijk. Alsof ze iets te verbergen had. Leuk weergegeven.

Maar het sterke zit hem vooral in de sfeer. De toon is gedurende de hele speelduur erg donker en grimmig. Elk moment verwacht je een aanval en daar probeer je je dan ook op voor te bereiden. De dreigende muziek en het risico van de stap die telkens weer je laatste kan zijn... Het was allemaal geweldig om zien. De dialogen en one-liners waren ook soms om van te smullen. Het kon echt perfect zijn. Het kon. Maar dat is dan grof tenietgedaan.

Want het camerawerk was niet storend, maar het is wel zonde van de fouten die niet onopvallend voorbijkomen. Alleen al de posities van de acteurs, die in een volgende scène helemaal zijn veranderd, springen in het oog. En dat is op z'n minst vervelend om zien. Ook kan je er niet onderuit dat de sounddesign er belabberd bijlag. Er is totaal geen goed evenwicht tussen de dialogen en de muziek, waarvan deze laatste op een irritante manier op de voorgrond treedt.

Maar wat de film de das omdeed, was het psychologische aspect. Vooral deze van ‘The Driver’ vond ik het meest interessant. En ook de relatie tussen het hoofdpersonage en Emma was een leuk idee. Maar waar de makers dus over hebben gestruikeld, is de uitdieping ervan. Die was er namelijk niet. Spijtig, want met de nodige diepgang en meer uitwerking van het verhaal, zou No One Lives zeker een pareltje kunnen worden. Dan struikelde ik tenminste niet over de drempel van 4*. Enerzijds wel jammer, maar anderzijds ben ik al verkocht door deze film. Het resultaat mag er zijn. Ik sta nog versteld van wat ik net opnieuw heb gezien.

avatar van Barry83
De filmbeschrijving hierboven op MM klopt weer eens niet helemaal maar ach

Voor de rest een zeer aangename verrassing deze film! Heb me geen seconde verveelt. Paar leuke kills daar hou ik wel van

Dat verhaal misschien allemaal beetje ongeloofwaardig is who cares. Gewoon een heerlijke film waarbij je steeds weet dat er iets gaat gebeuren.

Goeie film, maar meer ook niet Als je van midnight meattrain hield, houd je ook van deze

avatar van Boeikens
Leuke revenge slasher

Het verhaal is wat dun, had wat meer diepgang gemogen en is redelijk voorspelbaar. Maar dit heeft me eigenlijk niet zeer gestoord want verder loopt de film lekker en heeft voldoende gore en soms best originele kills.
Luke Evans speelt zijn rol vrij goed en ook de rest van de cast vond ik zeker niet slecht.

avatar van ambrosini
Ik dacht eerste aan een B- Film, maar toen heb ik toch de moeite genomen om hem te bekijken. Ben zeker niet teleurgesteld.

ik geef 3 sterren..

avatar van ikkegoemikke
Een aangename verrassing was deze film. Het begin was zoals zoveel andere film in dit genre. Alleen nam het een onverwachte wending na een tijdje. Wat begon als een wraakfilm waarbij een koppeltje van de weg wordt geplukt door een lid van een bende misdadigers , verandert al snel in een afvalrace voor deze nietsnutten waarbij de mannelijke helft van het koppeltje de touwtjes in handen heeft. Blijkt dat de geschifte bende een meester hebben gevonden in een nog meer geschifte seriemoordenaar. Ik heb nog geen enkele film gezien die geregisseerd werd door Kitamura, maar nu ben ik toch van plan om er een paar van hem te gaan kijken. Het was een flitsend snelle film wat me geen moment verveelde.

Het is niet echt een horror. Eerder een actierijke slaughter-movie met een aantal gore fragmenten. Alhoewel het nogal best meeviel wat het gore betreft. Het merendeel is niet echt confronterend rechtstreeks in beeld gebracht en eerder suggestief. Het script was uitstekend en dat door de twists en soms andere manier van uitwerken. Ik vond Luke Evans schitterend in zijn rol als "Driver". Alleen was hij een beetje TE perfect : hij zag er altijd netjes en verzorgd uit, was vreselijk gewiekst en slim, was verduiveld snel in het uitvoeren van een plan en het opzetten van de vallen in het terrein. Ik vond het bijvoorbeeld een beetje overdreven dat hij in een mum van tijd boobytraps en vuurwapens/bogen op strategische plaatsen in het woud had gezet. Ook nog eens getriggerd door schakelaars onder de planken op het terras. Verbazingwekkend

Het beste en schitterend in beeld gebrachte fragment, is het moment dat hij zich uit het dode lichaam van Ethan laat glijden. Nu ... als je er dieper over nadenkt is dit ook weer een beetje overdreven. Hij heeft er een immense job aan gehad om deze laatste te slachten ... en hij zou er zeker uit geflikkerd zijn op het moment dat ze deze kolos met tweeën de bestelbus in droegen. Maar dat is weeral mierenneuken

Het enigste wat me stoorde waren de 2 vrouwelijke bendeleden. De dochter van het hoofd en diens maîtresse, veronderstel ik. Een duo trutten die verdiende om geëlimineerd te worden Het eindgevecht met de snoeverige Flynn was gebalanceerd in beeld gebracht en de ontknoping was verrassend. Voor eens werd het boosaardige niet met de grond gelijk gemaakt, maar gaat deze weer verder op het gelijkaardige pad. Een open einde dus en een vervolg hierop is voor mij enorm welkom.

Niet baanbrekend of wereldschokkend, maar wel verrassend en een aangename avondvuller.

Matige film waarin een criminele bende het verkeerde koppel overvalt en gijzelt. Het begint allemaal redelijk boeiend, maar het uiteindelijke plot stelt toch een beetje teleur. Een donkere sfeer en een aantal brute scenes. Luke Evans doet weinig verkeerd en uiteraard ook een beetje jammer dat de titel al flink wat verraad.

avatar van Spartaan1986
Harde, maar ongeloofwaardige en matig geacteerde film. Ontzettend vermakelijk van begin tot eind vandaar 3*.

avatar van peachhieee
ik vond dat hij best ingewikkeld in elkaar zat, ik snapte niet wie nou zijn vriendin was? in het begin werd zn vriendin toch vermoord? Maar hij hield ook van die Emma toch? dat snapte ik niet helemaal.

avatar van umbra
Heb ik heerlijk genoten en me vermaakt met deze film, eerlijk psycho-wraak-horror had deze al tijdje in mn bezit, maar nu pas aan toe gekomen om hem te zien, wist ook niet direct wat ik moest verwachten, geen reclame van weten zijn enzo, maar er boenk op was dit. Hou ook gewoon van dit genre, en eindelijk nog is ne goeie psycho, niet allemaal voor de hand liggend, redelijk ruw met momenten (al ben ik meer gewoon). En ie begint ook vrij snel, geen lang langdradige toestanden, nee, spanning en goor goed samengebracht. En nee kga hem niet vergelijken met andere in het genre, omdat deze dat niet nodig heeft, staat sterk op zijn eigen. Echt oppertje in het genre voor mij deze film. 9/10

avatar van HALVE TAMME.
"Herzien".

HALVE TAMME. schreef:
"That's the way aha aha i like it ".

Halve ster erbij.

Wat een bar slechte film was dit. Ben gek op revanche films, maar dit is toch wel één van de slechtere die ik heb gezien. Camerawerk oogde als een een B film, en op momenten zat ik me mateloos te irriteren aan de acteerprestaties en domme tekst.

Het idee was leuk, maar uitwerking...

avatar van Gang_Star
Prima horrorfilm. Na het vermakelijke Midnight Meat Train is ook deze film van dezelfde regisseur weer van het niveau dat het prima vermaakt. De film opent wat zwak en komt langzaam op gang. Echter als het koppel gegijzeld wordt, neemt de film toch een behoorlijk andere wending. Wat volgt is een bloederig en meedogenloos kat-en-muis spel dat volledige om de gore draait. De spanning is daarbij wat minder aanwezig, maar het bloedvergieten maakt een hoop goed. Dat het verhaal zwak is, doet gelukkig ook weinig af aan de film. De rol van Luke Evans was overigens vrij goed.

avatar van K. V.
Met weinig verwachtingen deze eens bekeken en het was wel een leuke en bloederige film. 'k moest in het begin wel wat in de film komen, omdat het begin nogal onduidelijk was, maar eenmaal we wisten wie, wie was, was het wel dolle pret.
De film had wel enkele verrassende wendingen en oneliners die toch ook altijd goed meegenomen zijn.
De cast was niet echt waw, maar ook niet slecht. Een typische cast voor dit soort films.
Er zaten wel enkele ongeloofwaardigheden, maar storend vond 'k het niet.
Een vlotte, bloedigere film, die 'k gerust nog wel eens wil herbekijken.

Luke Evans op zijn best....(engst).

Standaard beginnetje, onschuldig stel valt in de handen van sociopathische, moordende heuvelbewoners die azen op onschuldige reizigers.
Ofwel 13 in een dozijn film......

Maar!!!!!!! dan ontpopt Evans zich als veel engere, moordende,Uber bad-ass, eenmans-moordmachine en worden de daders de slachtoffers.
Geinige twist in de film en gevolgd met brute moorden en creatieve (walgelijke) acties.
Leuk om de aanvankelijke agressors eens als slachtoffers te zien in plaats van de standaard studentjes die naïef de verkeerde plek instruinen.

Goeie rollen van iedereen en mooi vormgegeven.
Gewoonweg een bazenfilm!!!!

Ben benieuwd naar Dracula Untold.

avatar van jeroentjuhhhhh
Leuk. Heeft, vreemd genoeg, een jaar geleden niet mijn aandacht weten te pakken. M'n vriendin moest er nu nota bene mee aan komen zetten, anders was daar geen verandering in gekomen. Héérlijk doeltreffend filmpje. Ziet er puik uit, effecten smerig, Luke Evans badass en over 't algemeen een solide cast. Lang niet de enige in zijn soort, des temeer een strakke prestatie van Kitamura om er meer uit te halen dan soortgenoten doen.

avatar van Insignificance
Alhoewel de output van WWE Studios inmiddels wel wat gevarieerder is geworden, is dit er nog eentje die het predikaat 'lomp' verdient. Dat werkt rond de kills, het gaat er niet bepaald zachtzinnig aan toe, maar met een iets verfijndere aanpak had dit zomaar een uitschieter kunnen worden. Een mix tussen The Hitcher (1986) en The Last House on the Left (1972) bijvoorbeeld. Iets in die richting.

Maar dat is het niet, alhoewel Kitamura af en toe wel een poging doet om Driver een soort larger than life mystiek mee te geven. Evans maakt niet eens gek veel indruk, toch heeft het wel wat. In ieder geval genoeg om er een behoorlijk duel met de criminelen van te maken, maar het is een irritant, driftig en schreeuwerig gezelschap met alsmaar stoer geblaat dat vooral lachwekkend overkomt.

En dan gaan de meisjes ook nog even vechten. Het spul staat bijna de ganse film te verpesten, al is er natuurlijk bloederige genoegdoening. Bovendien heeft het een aantal scènes die in het oog springen. Iets met handboeien, een douche en twee verstopplekjes. Of dat laatste daadwerkelijk kan, laten we maar even in het midden. Een horror die de adrenaline wat beter had mogen doseren.

avatar van schumacher
Eens leuk om gezien te hebben maar meer ook niet.

avatar van pintjebier
Het soort film waar je weinig mee opschiet. Nauwelijks een verhaal, veel bruut geweld, onopvallend spel (op de immer slaperige Clemens na, die ik ken van het geweldige Rectify).

Verrassend filmpje!
Verhaal is niet helemaal duidelijk, maar door een aantal ranzige scenes door de vingers te zien.
Heb me kostelijk vermaakt!

avatar van speliz
Net gezien en idd een apart film, vond alleen het einde nogal teleurstellend. Verder prima B-filmpje op de vrijdagmiddag....

avatar van Kondoro0614
No One Lives

Een lekkere horror film die goed en fijn weg kijkt en dat je, je aan actie niet hoeft te vervelen. Ook het vrouwelijk schoon komt hier en daar om de bocht gelopen en nee, dat is totaal niet erg . De film zit kwa horror helemaal goed. Hier en daar worden mensen wel lekker afgeslacht en ook het hunten was leuk om naar te kijken. De film begon wat mysterieus maar werd later wel duidelijk. Alleen van thriller vond ik de film erg mager. Had eerder Actie/Horror kunnen wezen, na mijn mening dan. Er viel ons wel 1 ding op. Ze hebben een aquarium in hun woonkamer staan maar, waar zijn de vissen?

Luke Evans speelde een hele leuke rol en ik vond hem echt geschikt voor de rol. De vijf boefjes deden het ook wel leuk, en natuurlijk moest er groot "WWE Studios" in beeld komen dus ja, George Murdoch kwam om de hoek gelopen. Ook wel in de WWE wereld 'Bordus Clay'. En het meeste waar we raar van op keken was van Lindsey Shaw. We wisten waar ze in speelden maar konden niet op de naam komen. Moze was haar naam, en dat was in Ned's Declassified School Survival Guide of ook wel Ned's survival gids. Waar ik vroeger echt een paar uren aan heb besteed. Helaas vond ik niet alle acteurs zo goed acteren. Alleen Luke en Lindsey vond ik het goed doen. Brodus Clay helemaal niet.

Het verhaal was oke alleen soms ietsjes te mager.. Het concept was ook wel goed. Nog best wel verrassend ook had hem slechter verwacht. Leuk om eens tussendoor te kijken maar niet van het hoogste niveau. Al om al leuk om eens gezien te hebben dus.

avatar van xxERWINxx
Wel een vermakelijke film , maar echt goed is deze niet. Verhaal is een beetje ver gezocht en deze film zie je een ommekeer, niet de bende is de dader maar een man die wraak wil, met af en toe wat gruwelijke beelden erin.
Jammer dat de film grotendeels in het donker afspeelt, verder niet zo boeiend.

avatar van Chainsaw
De formule van de wraakfilm is een pad dat redelijk is platgetrapt, dus een kleine nieuwe wending als dat van No One Lives kan best aangenaam zijn. Het gegeven dat stereotype, ééndimensionale bad guys ineens het slachtoffer worden is leuk, maar deze verrassing had in NO ONE LIVES wel iets langer uitgesteld mogen worden. Het was spannender geweest als Kitamura zijn personages iets langer in het ongewisse had gelaten en ze zich had laten afvragen wat er in hemelsnaam allemaal aan de hand was. Nu bestaat een groot deel van de film uit personages die vluchten voor de wrekende Evans, waardoor de film - die maar 75 minuten duurt - gaandeweg gaat slepen. En dat terwijl het begin van deze killing spree wel erg de moeite waard is. Evans’ verschijnen op de locatie van de criminelen is heerlijk over the top en zonder meer het hoogtepunt van deze film.

Evans zet zijn personage prima neer en deze ‘Driver’ krijgt via flashbacks ook nog wel wat karakterontwikkeling. Zijn vlakke tegenstanders lijken echter meer op hun plek in een typische slasher, inclusief onlogisch gedrag en de kunst voortdurend te balanceren op de irritatiegrens van de kijker. Die onduidelijke toonzetting is ook de zwakte van de film. Wat wil de film nu zijn? Soms lijkt Kitamura een spannende thriller te willen neerzetten met een serieuze toon en een oprecht gevoel van dreiging. Op andere momenten wordt de film compleet bespottelijk. Zo mondt een woordenwisseling tussen twee dames uit in een idioot en hilarisch vuistgevecht. Op zulke momenten verbaast het je niets dat de film werd gemaakt door WWE Studios, de dochteronderneming van World Wrestling Entertainment.

NO ONE LIVES is een film die allerlei dingen probeert en overal jammer genoeg slechts deels in slaagt. Enkel op zijn allerlompst is de film wel sterk.

avatar van sinterklaas
Heerlijke zieke wraakfilm weer... alhoewel, wraak?

Kitamura is één van de regisseurs waarbij ik kan zeggen dat hij in Amerika nergens minder word dan in zijn vaderland. Dat zagen we maar met Midnight Meat Train, de film waarbij in 2008 de kijkwijzer een uitzonderlijke leeftijdsgrens van 18 jaar wou maken. Vier jaar later keert hij terug met No One Lives, en ook hier weet hij weer lekker controversieel en verrassend aan de slag te gaan en dan ook vooral, het de kijker erg moeilijk te maken om te kiezen.

Het plot lijkt weer erg simpel; stelletje is bezig met een verhuizing en onderweg naar de nieuwe woonplaats ergens in een ander uithoek van Amerika. En ja... ze worden in een wegrestaurant lastiggevallen (check), even later gestalkt en van de weg gereden (Check), beroofd, ontvoerd en vastgehouden (check). Waarschijnlijk lijkt het nu wel een beetje de andere richting op te slaan... maar dat gaat een stuk verder dan ik had verwacht. Om het kort maar krachtig te houden; de rollen worden gewoonweg omgedraaid, en de rovers langzaamaan beseffen dat ze de verkeerde personen hebben ontvoerd. Waarbij de film steeds zieker word en de grens van goed of kwaad langzaamaan vervaagd, en elke vijf minuten lijkt te veranderen.

Luke Evans speelt hierin ook echt fenomenaal en kan met zijn rol als Driver zo in de Guinness Book of Records van de filmpsychopaten. Wat had je anders van Kitamura verwacht?...

Verassend goede.... Ja wat eigenlijk?-horror. Kan eigenlijk wel in het straatje van You're Next.

Toch behoorlijke film , beter dan ik had verwacht , niets meer

avatar van Daan258
Bad guy VS bad Guys.

Na wat jaartjes weer is opnieuw bekeken en dit blijft een prima horror filmpje.
Het verhaal is wat standaard maar het idee om bad guy VS bad guys te zien was toch wel iets vernieuwends ( in ieder geval voor mij) bij horror films.
Er zitten hier en daar lekker wat kills in al had het van mij toch nog wel wat meer gemogen.
Daarnaast een heerlijk tempo, lekker vlot en een prima speelduur.
Luke Evans was heel gaaf om hier te zien spelen. Hij zet een toffe rol neer en voor mij als het goed de eerste horror film waarin hij speelt.

Al met al ook na de 2e keer goed vermaakt.

avatar van PEN15
Een prima onderhoudende..actie/wraak-film? Heb me vrij goed vermaakt, maar vond dit eigenlijk geen horrorfilm te noemen. Bloederig is hij in de zin van dat er plassen met bloed te zien zijn, wat betreft impacten is het krachteloos in beeld gebracht of helemaal niet. Dat meisje dat bijvoorbeeld voor Evans op de vlucht is wordt suggestief doorgeklieft, je hoort alleen het geluidseffect en daarna volgt een bescheiden nasleep. Op teveel momenten is het beeld te donker, dusdanig dat de lol er van af is. Ik heb het idee alsof we nog eens dertig jaar moeten wachten voor ze eindelijk wat durven, hier zou ik geen horrorfilm voor uitkiezen als je eens wat "expliciet" wilt zien. Wat kurkdroge opmerkingen van Evans hier en daar wat de genietbaarheid veel goeds deed, "the day is getting better and better" was mijn favoriet. Ik had er een halfje meer gegeven als het wat heftiger mocht zijn.

avatar van Shadowed
Ok.

Tweede aanraking met Japanse regisseur Kitamura. Vond zijn The Midnight Meat Train in ieder geval 1 van de leukste horrorfilms in tijden. Kwestie van tijd dus voordat ik zijn tweede Amerikaanse horrorfilm ging kijken, alleen is dit in zijn geheel wel weer een stapje terug.

Ligt waarschijnlijk ook aan het budget, want Kitamura speelt hier in ieder geval als regisseur een stuk minder met de film. Er zitten wel leuke stukken in, maar uiteindelijk loopt deze film meer het spoor van de off-screen kills-slashers, en dat is dan wel weer een beetje jammer wetende hoeveel bloed TMMT wist te gebruiken.

Alhoewel er nog steeds flink met bloed gespat wordt, maar de impact of moorden zelf blijven voornamelijk buiten beeld. Meestal een zoom-in van iemand of een voorwerp die een hele emmer bloed over zich neer krijgt, of wat geruis op de achtergrond. Het ontbreekt de film aan de echt wrede en gedetailleerde bruutheid.

Acteerwerk is ook niet heel speciaal, alhoewel Evans wel erg leuk is als geflipte killer. Maar Clemens daar tegenover was weer erg ondermaats. Het wisselt elkaar voortdurend een beetje af. De 1 is wat beter dan de ander, maar niemand maakt echt indruk of zet een interessant personage nier, buiten Evans om.

Wel lekker vlot. Genoeg tempo in de film en een relatief korte speelduur. Paar leuke scenes waarbij het bloed mag spatten, al is dit wel een stukje tammer als we kijken naar TMMT. Maar Kitamura laat de wankele 3 miljoen die erin zit wel met volle overgave over het scherm rollen.

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze zeer bloederige wraak film zojuist herzien vanavond en vind hem nu echter wel een voldoende waard. No one lives doet wat denken aan films als The Exterminator uit 1980 en Exterminator 2 uit 1984. Ik heb mij er prima mee vermaakt. Half puntje erbij. Een 3.0 dus.

avatar van Elchapo
Gezien op on demand van ziggo,leuk voor een avondje met een biertje en wat te knauwen erbij......3 stars.

"Een seriemoordenaar ? Welnee. Seriemoordenaars hebben voorwaarden. Ik hou gewoon van moorden dus dat maakt mij 'n psychopaat."

Deze kort durende Horror / Thriller film (een wraakfilm) heb ik gezien op "Film1" waar ik sinds kort weer een abonnement op heb (kost me maar 5 euro voor de eerste 6 maanden).

In dit verhaal draait het om een naamloze man (Luke Evans) en Betty (Laura Ramsey), een op het oog doorsnee stel, dat met de auto met aanhanger aan het verhuizen is. In een wegrestaurant worden ze gespot door een keiharde criminele bende. Wanneer de twee weer verder trekken worden ze met grof geweld gecarjackt en meegevoerd naar de schuilplaats van de bende. Maar daar blijkt dat ze niet zo doorsnee zijn als de bendeleden eerst dachten. Integendeel. Na een gruwelijke ontdekking blijkt dat de bendeleden zelf moeten vechten voor hun leven. Een explosie van ongekend geweld barst los met onverwachte gevolgen ...

De titel vat deze bloederige film perfect samen en het wordt ook gezegd bij het vermoorden van het laatste slachtoffer in een ziekenhuis. Hersenloos vermaak voor de liefhebber, maar ongeschikt voor wie allergisch is voor amateuristisch acteerwerk, houterige dialogen en knullige montage zoals de opening van het verhaal. Want de film opent met een shot waarin we een vluchtende vrouw ondersteboven zien hangen aan een boom. Ze heeft een scherp voorwerp vast (waar ze van te voren in heeft getrapt) en lijkt iets in de boom aan het kerven te zijn. En dan stel je jezelf toch de vraag "Waarom gebruikt ze het scherpe object niet om het touw waar ze aan hangt door te snijden ?".

Na de opening en een korte kennismaking met naamloze man en Betty in de auto, in een Motel en in een restaurant, vallen daarna snel de nodige doden en op het gebied van dood en verderf is men lekker origineel te werk gegaan en dat o.a. met een handboei, vleesmolen en een klembord. De film bevat weliswaar de nodige goor maar echt ondraaglijk luguber wordt het nergens.

In deze film draait het vooral om Luke Evans (als de naamloze antiheld die een soort van Rambo is, hij verstopt zich ook in het dode lichaam, een beer van een vent, van één van zijn slachtoffers) en als psychopaat deed hij het best goed, want hij heeft de perfecte "looks" om voor zwijgzame moordenaar door te gaan. De rest van de cast is helaas weinig bijzonder, maar zoals al eerder gezegd is dit ook geen film die je moet kijken voor het acteerwerk.

Wel vond ik het leuk om Lee Tergesen (als Hoag die de leider is van de criminele bende) weer eens terug te zien en hem kan ik vooral van de keiharde serie "Oz (TV Series 1997–2003)" en verder vond ik America Olivo (als Tamara die deel uitmaakt van de bende en die de vriendin is van Hoag) wel een mooie verschijning en ze had ook best mooie rondingen die een aantal keren te zien zijn als ze onder de douche staat (daarin wordt ze overigens ook vermoord).

Het gaat voornamelijk om de moorden zelf en dat weet de aandacht goed vast te houden en zeker omdat iedere moord origineel is. Bovendien duurt de film niet te lang met circa 75 minuten (kijkt dus lekker weg) en hangt er een duistere, onheilspellende sfeer waarbij ieder moment de bom kan ontploffen. Veel diepgang moet je echter niet verwachten en veel over onze naamloze antiheld kom je ook niet te weten (via flashbacks krijgt hij wel wat karakterontwikkeling) en diens relaties tot Betty en de ontvoerde blondine Emma Ward (Adelaide Clemens) blijft in het luchtledige hangen, waarbij je vooral aan het gissen bent naar het hoe, waarom en hoe dan ? Op bepaalde momenten is de film ook bespottelijk, want zo mondt een woordenwisseling tussen twee vrouwen opees uit in een idioot en hilarisch vuistgevecht.

Deze Horror / Thriller film is leuk om op een vrijdag- of zaterdagavond te bekijken en dan met potje bier erbij en wat om te snacken. Hoogstaand is het allemaal niet, maar het is wel allemaal vermakelijk om naar te kijken. En gezien het einde kan er eventueel ook nog een vervolg komen.

avatar van umbra
Ik blijk wel fan van Ryûhei Kitamura zn films. Ik blijf dit mega vette film vinden en vrij ondergewaardeerd met een heerlijke Luke Evans als psychopaat, wel fan van die kerel, uitermate geschikt als psycho/bad guy. Hou wel vd sickness vd mens. In de film Anna met die bloedmooie Sasha Luss, vond ik hem ook perfect passen en zo zijn er nog wel enkele (Gaston in B&B). Hij maakt deze film. De opzet vd film is volledig geslaagd vr mij.