ad

Met onder meer: Frank Lammers, Elise Schaap en Huub Stapel

Oorspronkelijke taal: Nederlands

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Ferry

Het verhaal begint in 2006 in Amsterdam. Een meedogenloze Ferry Bouman werkt voor hasjbaron Brink, een machtige crimineel en Ferry’s mentor. Op een dag wordt de bende bruut overvallen en raakt de zoon van Brink levensgevaarlijk gewond. Wanneer de sporen naar een groepje kampers in Brabant wijzen, wordt Ferry op pad gestuurd om de daders te vinden.

imageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van cor1946

cor1946

Wat een flop van een film. Echt Nederlands. Er zat geen spanning in en langdradig met dat mokkel op de kermis. Waarom en was veel meer van te maken.

avatar van DwarreI

DwarreI

Best vermakelijke maar overbodige verlenging om het succes van Undercover nog even op te rekken.

avatar van Pastaman

Pastaman

Onbenullige film

Lompe jumbo man speelt zichzelf

Schaap speelt ok

Huub Stapel speelt slap

Snel vergeten

avatar van Slikbeer Slikbeer

Slikbeer Slikbeer

Redlop schreef:

Wapendealers, da's inderdaad een totaal andere insteek.

Ik kende de beide acteurs niet, maar die acteur die speelde alsof hij verlamd was (of zoiets) zorgde inderdaad nog voor enige onbedoelde hilariteit, daar heb je wel een punt.

Zeker een andere insteek. Vooral ook hoe ze hier geportretteerd werden.

En buiten dat waren de karakters (nog los van hun professie) vele malen interessanter en minder eendimensionaal.

Jij kunt de beide acteurs niet kennen. Zegt niets over hen he. Zeker Wim Willaert is een zeer gerenommeerde acteur, in binnen- en buitenland.

Met name de scènes waarin hij verlamd was (en met alleen nog zijn ogen meer zeggingskracht had dan menig ander acteur in zijn/haar hele lijf), vond ik zeer indrukwekkend.

avatar van Redlop

Redlop

Slikbeer Slikbeer schreef:

Mag jij vinden. Als het een aflevering van Bassie & Adriaan was, had ik gezegd.. die houden we erin. Voor een misdaadserie sloeg het de plank hilarisch mis. Mag ik vinden.

avatar van Slikbeer Slikbeer

Slikbeer Slikbeer

Redlop schreef:

Je vindt maar lekker wat je wil

avatar van Redlop

Redlop

Niks mis met Bassie & Adriaan. Prima acteerwerk voor een kinderserie.

avatar van Elchapo

Elchapo

Mooie proloog over hoe het begon voor ferry Bouman.Undercover sluit hierdoor naadloos aan.Acteerwerk prima......3.5 stars.

avatar van De wind

De wind

Eerlijk zeggen, best genoten van deze film. Het is allemaal niet hoogstaand, maar het komt dichter bij het niveau van seizoen 1 dan dat het 2e seizoen deed.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1914 stemmen

“Ach flikker toch op man, hysterische blafkut.”

Leuk! Ik heb zelf verslaafd naar het eerste seizoen van de Nederlandse misdaad serie “Undercover” gekeken die al heel goed (zeker voor Nederlandse bodem) binnenkwam, de serie (tevens ook deze film) is keihard, direct en leuk in elkaar gezet. Dat er een film zat aan te komen was eigenlijk voor de hand liggend, het is ook een succes in eigen land (en ik meende ook het buitenland) en dat mag niet zomaar vergeten worden. Ook vond ik zo’n prequel op de serie ook wel een leuke insteek, hoe is ‘Ferry’ nou precies zo geworden zoals wij hem kennen van de serie, waar komt hij verdaan? Wat is zijn achtergrond? De film schetst daarmee een leuk verhaal, en ik heb zelf best genoten.

Het is ook wel echt duidelijk dat ‘Frank Lammers’ samen met ‘Elise Schaap’ een gouden duo vormen, het Brabantse accentje helpt daar wellicht wel wat bij mee. De chemie tussen deze twee spat echt wel van het beeldscherm af en deden het beiden voortreffelijk. Voor de rest viel de cast wel mee, voornamelijk leuke bijrollen van onder andere ‘Huub Stapel’ als de Amsterdamse crimineel ‘Brink’ en nog wel een paar anderen.

Ik verwacht nooit veel van Nederlandse films die mij tot zoverre vaker teleurstellen dan echt weten te vermaken. Ik had er overigens al wel wat meer van verwacht aangezien de serie mij wat meer aansprak. De film is keihard, erg leuke actiescènes vliegen ons om de oren en een typerend beeld verschijnt constant op het beeldscherm. Daarbij was het verhaal geinig, niet heel bijzonder maar leuk genoeg. Leuke Nederlandse misdaad film, kijkt prima weg.

avatar van Primerpete

Primerpete

Dun verhaaltje.

Waar ik mij het meest aan erger zijn de rekwisieten die niet kloppen met de tijd waarin het verhaal zich afspeelt.

Het type Mercedes waarin Huub Stapel zich laat rijden was er nog niet in 2006 (alleen het kenteken doet denken aan dat jaartal). De tv's en laptop die in beeld komen kwamen ook uit een verre toekomst: "platte" toestellen in plaats van de voor die tijd moderne breedbeeldschermen met een "toeter" aan de achterkant.

Zeker een een prequel vind ik dit soort - wellicht voor velen onbenulligheden - bijzonder storend. In combinatie met het dunne verhaal springen juist dit soort zaken enorm in het oog. Een prequel moet in detail kloppen en dat doet deze film niet. Jammer. Peter

PeterWJ

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Het is toch steeds wennen als Vlaming om naar Nederlandse producties te kijken. Jullie woordenschat als het op schelden aankomt is vaak zo inventief en origineel, maar zie het gerust als een compliment. De serie ‘Undercover’ ken ik niet, dus kan er niet naar refereren. Maar eigenlijk wel best genoten van Ferry.

De openingsscene met little Ferry hangt er maar wat los aan. Het plot is ook vrij makkelijk, maar kijkt wel erg lekker weg. De focus lag zeer sterk op Ferry. Andere personages worden misschien iets te weinig uitgewerkt al vond ik de vrouwen in zijn leven best wel prima belicht en brachten ze wat drama tussen al het geweld door.

Een film die rechttoe rechtaan is, zonder veel poespas met hier en daar wat te evidente toevalligheden. Geen toppertje, maar van eigen bodem best OK om eens gezien te hebben.

avatar van filmkul

filmkul

Aardige misdaadfilm. Het verhaal is vrij eenvoudig en best voorspelbaar. De uitwerking is redelijk. De flashbackscene waar de film mee start is overbodig. Daarna volgt een leuke misdaadfilm met wat actie en spanning. Helaas geen nagelbijtende scène zoals in de serie regelmatig te zien is. Verder kijkt de film lekker weg en verveelt geen moment. Het plot is zoals gezegd vrij plat en de film kent geen verrassingen. Het acteerwerk is dik in orde. Prima vermaak maar niet het niveau van de serie. 3.5

avatar van TomPSV

TomPSV

Vermakelijke film, hoewel niet erg hoogstaand. De film moet het vooral hebben van de humor. Frank Lammers speelt weer erg goed. Wel is het verhaal nogal voorspelbaar. Het einde zag ik van mijlenver aankomen.

Net aan 3,5 sterren.

avatar van krosnicky

krosnicky

Mooi introductie van het personage ferry die mooi op het niveau van de serie blijft het was ook leuk om Huub Stapel nog is te zien . wat ik had wel wat meer over ferry’s jeugd willen zien en wat voor band hij precies had met zijn zus verder goeie prequel op een goeie serie

avatar van Pecore

Pecore

Doorsnee film. Vooral als introductie op de serie, die me overigens niet echt kon bekoren, best wel leuk. Het personage van Elise Schaap vond ik in de serie maar irritant, maar daar kreeg ik nu juist een enorm zwak voor. Voor de rest zal het me allemaal niet lang bijblijven.

avatar van ArnoldusK

ArnoldusK

Voor een doorsnee film, niet zo doorsnee.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Vrij degelijke film die prima wegkeek.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Erg van genoten. In het tweede seizoen van 'Undercover' schitterde Camping Zonnedauw door afwezigheid, maar 'Ferry' (2021) pakt dat volkse onderwereldgevoel weer op voor een fijne slowburner. Ferry blijft toch een fijn personage als de triestige penoze die zo loyaal kan zijn als een sint-bernardshond, zeker waar het zijn grote liefde Danielle (Elise Schaap) betreft. In de serie vond ik Ferry soms een beetje een karikatuur, maar het werkt goed dat ze hem in deze prequel meer van een menselijke en beschadigde kant laten zien. Zoals in zijn interactie met zus Claudia (Monic Hendrickx) als pijnlijke herinnering aan hun ongelukkige jeugd. Twee snoeiharde volwassenen die moeite moeten doen om bij elkaar zachtheid te kunnen vinden on hun eigen trauma's een plek te kunnen geven. Zelfs de spaarzame actiescènes hebben iets treurigs omdat Ferry steeds in situaties komt waar hij geen andere keuze heeft dan geweld te gebruiken. Ook filmisch scoort 'Ferry' (2021) punten met fraaie sfeerschetsen van Hollands natuurschoon en terloopse uitschieters als de hallucinante kermisscène.

avatar van De Blauwe Rijder

De Blauwe Rijder

Waardeloos deze film. Rare accentjes (soms) nauwelijks te verstaan en een slap verhaallijn. Ook de acteerprestaties zijn ondermaats en er was totaal geen chemie tussen de Ferry en Danielle.