• 8.484.961 stemmen

Met onder meer: Frank Lammers, Elise Schaap en Huub Stapel

Oorspronkelijke taal: Nederlands

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Ferry

Het verhaal begint in 2006 in Amsterdam. Een meedogenloze Ferry Bouman werkt voor hasjbaron Brink, een machtige crimineel en Ferry’s mentor. Op een dag wordt de bende bruut overvallen en raakt de zoon van Brink levensgevaarlijk gewond. Wanneer de sporen naar een groepje kampers in Brabant wijzen, wordt Ferry op pad gestuurd om de daders te vinden.

imageimageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van 3316mixer

3316mixer

Normaal kijk ik geen Nederlandse films. Ik irriteer me mateloos aan geen budget en slechte scenario's, en het laatste is het meest belangrijk. Het is opmerkelijk hoe vaak ferry weg komt met dingen. 20 meter het bos in lopen om iemand af te knallen, en niemand van de camping hoort iets. Zo zijn d'r wel meer van die Anomalien die niet kloppen. Op een bankje zitten, en dan 30 meter je lover zien verkleed. Totale prut.

avatar van ILDIB

ILDIB

Toch wel dikke 3.5. Hier en daar wat simpel maar t sfeertje is prima. De xtc scène wellicht wat gezocht en gemaakt maar ging het. Enige echte ellende is t accent van die nepbraboos, hendickx voorop. Maar prachtig hoe t vervlochten is met de serie.

avatar van Movsin

Movsin

Vlotte wegkijker, een korreltje zout en niet te diepgaand en al bij al nog goed ook.

Merkwaardige act van Frank Lammers.

avatar van panax

panax

prima film van eigen bodem

met een goeie cast

spannend genoeg

snel einde kort maar krachtig

frank lammers is top !!!!

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Dit is leuk gedaan. Volgens mij had Ferry zich minder in de nesten kunnen werken, door gelijk open en eerlijk te zijn, maar goed. Dan zou je ook geen spanning en actie krijgen.

Het is gewoon een aardige goede misdaad film. Met wat leuke plotwendingen.

Zeker de moeite waard. Wel lastig om niet steeds aan de Jumbo reclames te denken, als ik Frank Lammers zie.

avatar van K. V.

K. V.

Na 3 seizoenen Undercover, deze film eens bekeken en het was wel een vermakelijke film. Lag in de lijn van de serie, maar dan zonder Tom Waes. Cast deed het weer goed en het verhaal verveelde niet. Leuk om eens gezien te hebben en nog een toffe toevoeging aan de reeks.

avatar van Ilsa

Ilsa

Als Belg kende ik Frank Lammers niet buiten de undercover reeks en film maar die kerel is zo super geschikt om de rol van Ferry te spelen.

avatar van NineTails

NineTails

In het eerste seizoen van Undercover laat Daantje duidelijk weten dat ze als Golddigger bestempeld werd toen ze er met Ferry vandoor ging (die getrouwd was). Daar uit kun je opmaken dat Ferry het al wat meer gemaakt had dan in de film. Terwijl nu z’n hele pillen imperium op de rug van Danielle’s broertje Lars gebouwd blijkt te zijn… Nog al een grote misser lijkt me. Weinig diepgang in karakters. Voel geen persoonlijke connectie en té dun plot.