Mon Frère (2019)

Frankrijk

geregisseerd door Julien Abraham
met Mohamed Sylla, Darren Muselet en Aïssa Maïga

Omdat hij zijn klein broertje wilde beschermen tegen een vader die te gewelddadig was, wordt Teddy, een jonge man zonder verleden, beschuldigd van de moord op zijn vader. Men stuurt hem naar een gesloten onderwijscentrum, waar hij moet wachten op zijn rechtszaak wegens vadermoord. Hij stort zich dan in een wreed universum waarvan hij de regels niet kent.

avatar van Chelsea94
Zeker geen slechte film, het is frans dus vrij rauw. Het einde vond ik dan weer minder, zeker omdat het zoveel kanten op kan zijn gegaan.

avatar van Diederik58
Verontrustende film. De situatie in het opvangscentrum is geweldadig en ascociaal. Ik kan mij niet voorstellen dat jongeren in zo'n onveilige situatie hun ziel blootleggen. Toch gebeurt het wel in deze film.
Prima acteerprestaties van de jonge cast.
Het verhaal wordt vlot verteld.
De plot zie je al van verre aankomen. Maar dat maakt niet veel uit. Het drama staat op de voorgrond.
Het bekijken waard.