• 8.978.848 stemmen

Ontwikkeld door: Tite Kubo

Met onder meer: Masakazu Morita, Fumiko Orikasa en Yuki Matsuoka

Oorspronkelijke taal: Japans

Release datum: dinsdag 5 oktober 2004

Eerst uitgezonden op: TV Tokyo (Japan)

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Burīchi

Bleach volgt Ichigo Kurosaki, een vijftienjarige jongen die al zo lang hij zich kan herinneren geesten kan zien en aanraken. Op een dag komt hij de Shinigami (letterlijk: Shine / Kami, "god (van de) dood", ook wel "Soul Reaper" en "Death God") Rukia Kuchiki tegen. Ze is op zoek naar een zogeheten Hollow: een term voor zielloze monsters die zich voeden met (de ziel van) mensen en als junkies weinig meer voelen dan de gedachte om hun enige behoefte te bevredigen. In Bleach is de zogeheten Reiatsu de spirituele kracht van iemands ziel. Iemand met een hoge Reiatsu kan bijvoorbeeld geesten zien. Hoe sterker iemands Reiatsu, hoe sterker de geur is die de Hollows kunnen ruiken. Rukia en Ichigo worden op een vreemde manier met elkaar verbonden en dit leidt ertoe dat Ichigo de stap moet nemen om de rol en verantwoordelijkheid van een Shinigami op zich te nemen.

Komt er een Burīchi seizoen 17?

Meningen over Burīchi

maandag 19 december 2016
Burīchi seizoen 1 Ooit veel plezier gehad aan het eerste seizoen, maar de serie wist me net te weinig te triggeren om de tweede reeks ook op te zetten. Daarvoor was het voor mij toch te langdradig op dezelfde manier als 'Naruto' of 'Dragon Ball Z'. Veel actie. Veel comic relief. Wel leuke en intrigerende personages met Ichigo, Rukia en Kon. Of het wat ging worden zal ik nooit meer weten, en eerlijk gezegd vind ik dat niet heel erg.
avatar van centurion81

centurion81

zaterdag 17 december 2016
Burīchi seizoen 1 Vandaag mee begonnen. Sinds twee weken kan ik op mn mobiel afleveringen van series downloaden vanuit Netflix..Deze afleveringen zijn mooi voor cardio in de sportschool