Burīchi (2004-2012)

mijn gemiddelde

Japan
Actie / Animatie
Ontwikkeld door Tite Kubo

Bleach volgt Ichigo Kurosaki, een vijftienjarige jongen die al zo lang hij zich kan herinneren geesten kan zien en aanraken. Op een dag komt hij de Shinigami (letterlijk: Shine / Kami, "god (van de) dood", ook wel "Soul Reaper" en "Death God") Rukia Kuchiki tegen. Ze is op zoek naar een zogeheten Hollow: een term voor zielloze monsters die zich voeden met (de ziel van) mensen en als junkies weinig meer voelen dan de gedachte om hun enige behoefte te bevredigen. In Bleach is de zogeheten Reiatsu de spirituele kracht van iemands ziel. Iemand met een hoge Reiatsu kan bijvoorbeeld geesten zien. Hoe sterker iemands Reiatsu, hoe sterker de geur is die de Hollows kunnen ruiken. Rukia en Ichigo worden op een vreemde manier met elkaar verbonden en dit leidt ertoe dat Ichigo de stap moet nemen om de rol en verantwoordelijkheid van een Shinigami op zich te nemen.

Er is in totaal 92 keer op de seizoenen van deze serie gestemd, met een gemiddelde van 3,29 sterren. De standaardafwijking van deze stemmen is 0,66

Seizoenen