ad
  • 8.086.538 stemmen

Shingeki no Kyojin (2013-2021)

4 seizoenen

Oorspronkelijke taal: Japans

Release datum: 7 april 2013

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Shingeki no Kyojin

Honderden jaren geleden was de mensheid bijna uitgeroeid door de titanen. Een klein deel van de mensen overleefden het door een metropool te bouwen met gigantische muren, hoger dan de grootste titanen. In het heden heeft de metropool al in geen honderd jaar een titaan gezien. Maar op een dag verschijnt er ineens een kolossale titaan die een deel van de buitenste muur vernietigt. Eren Jaeger en zijn geadopteerde zus Mikasa Ackerman zijn getuige van de vernietiging van hun stad en de dood van hun moeder door de mensetende titanen. Eren zweert om elke titaan te doden en wraak te nemen voor de hele mensheid.

Social Media

Meningen over Shingeki no Kyojin

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

zondag 21 februari 2016
Shingeki no Kyojin seizoen 1 Dit is een beetje The Walking Dead of Game of Thrones van de anime. Eigenlijk gaat het helemaal niet om de imposant geanimeerde titanen, maar om de strijd die de mensheid moet leveren om zijn eigen menselijkheid te bewaren tegenover de oorlog die het voert.

Ik ben normaal niet een enorme fan van de combinatie van getekende animatie met CGI, maar hier wordt het zo ingezet dat het de vaart en de massaliteit van de gevechten helemaal tot zijn recht laat komen. Wel jammer dat de actie steeds geforceerd onderbroken wordt met nodeloze herhalingen en suffe plot exposition. Ik hoop dat ze daarvan leren en dat het tweede seizoen wat minder opgebroken wordt met die ergerniswekkende tussenstukken.
avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

maandag 31 juli 2017
Shingeki no Kyojin seizoen 2 Iets strakker geschreven dan de eerste reeks (lees: de flashback-structuur is minder hinderlijk aanwezig) maar het blijft een serie met veel opbouw en weinig spanning. Soms moet je erg lang op je honger blijven wachten, met veel plot exposition en melodramatisch gewauwel eromheen. Al zijn de episodes waarin de boel losbarst dan weer erg tof; qua animatie misschien het beste wat je op dit vlak kunt krijgen!?