ad
  • 8.177.511 stemmen

Game of Thrones (2011-2019)

Fantasy / Drama | 8 seizoenen
8 seizoenen
4,23 3.818 stemmen + Mijn stem

Status: Beëindigd

Genre: Fantasy / Drama

Ontwikkeld door: David Nutter

Met onder meer: Emilia Clarke, Lena Headey en Mark Addy

IMDb beoordeling: 9,2 (1.843.067)

Release datum: 17 april 2011

• Ziggo Bekijk via Ziggo

Over Game of Thrones

Geïnspireerd op de sage van de succesvolle fantasieboeken Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin, speelt deze HBO dramaserie zich af in een fantasiewereld waar zomers jaren kunnen duren en winters zelfs een heel leven lang. Dwars door de intrigerende aarden van het zuiden, de wilde gronden van het oosten, het bevroren noorden en tot aan de oude Muur die het rijk beschermt tegen het mysterieuze obscure van hierboven, vechten de machtige families van de Zeven Koninkrijken om de Troon van Westeros te veroveren.

Social Media

Meningen over Game of Thrones

avatar van brawljeff

brawljeff

zondag 28 oktober 2018
Game of Thrones seizoen 1 Ik heb het lang uitgesteld, maar ik ben nu eindelijk begonnen aan het opnieuw kijken van Game of Thrones. In aanloop naar het achtste en laatste seizoen wil ik de zee van informatie in deze serie weer goed op een rijtje hebben. Dit keer kijk ik het met mijn vriendin, die de serie nog nooit heeft gezien. Leuk om te zien hoe zij hele andere gedachtes heeft over waar bepaalde verhaallijnen naartoe gaan. In de tussentijd heb ik ook het eerste boek gelezen, wat mij nieuwe achtergrondinformatie over bepaalde personages in de serie bood.

Wat is dit nog steeds een fantastisch seizoen. Toen ik jaren geleden aan de serie begon (volgens mij een paar maanden voordat S2 uitkwam) heb ik dit seizoen in een paar dagen verslonden. Ook ditmaal heb ik er slechts een week over gedaan. De personages, ondanks dat ze relatief weinig in beeld zijn, stuk voor stuk interessant en het spannende schrijfwerk zorgt ervoor dat je constant wil weten hoe het verder gaat. Leuk om nu alle verwijzingen te zien naar gebeurtenissen in latere seizoenen en om je meer te focussen op personages die pas later een grotere rol hebben.

Wat mij opvalt is dat de personages eigenlijk vanaf het begin al goed neergezet worden. Dat geldt ook zeker voor de kinderen in de serie, wat toch altijd even afwachten is. Qua acteerwerk springt Jack Gleeson er voor mij het meeste uit. Je hebt gelijk een bloedhekel aan die jongen, maar wat speelt hij dat goed. Ook Kit Harington en Michelle Fairley vind ik er door hun acteerwerk gelijk uitspringen.

Het enige dat mij stoort, en wat in de vorm van een boek eigenlijk niet stoort, is het feit dat er enorm grote stappen in de tijd gemaakt worden. In films en series komt dat toch altijd wat minder fijn over. Ook vond ik in dit seizoen het productieniveau een tikje lager liggen dan in de andere seizoenen. Vooral de soldaten in Kings Landing kwamen soms een beetje knullig over.
avatar van brawljeff

brawljeff

maandag 31 december 2018
Game of Thrones seizoen 4 Ook dit seizoen heb ik een een vrij hoog tempo voor een tweede keer gezien. Inmiddels kan ik wel concluderen dat wat mij betreft het derde en het vierde seizoen van Game of Thrones de hoogtepunten zijn. Ik betwijfel of de laatste drie seizoenen daar nog verandering in gaan brengen, maar we gaan het zien. Het vierde seizoen heb ik ook verhoogd van 4,5 naar 5 sterren.

Het seizoen opent met een vrij rustige, opbouwende aflevering. Wat volgt is een tweede aflevering die bijna net zo intens is als een finaleaflevering en gelijk de toon zet voor het complete seizoen. Vanaf dat moment blijft de spanning constant aanwezig en vroeg ik mij, vooral natuurlijk de eerste kijkbeurt, constant af hoe dit af zou gaan lopen. Normaliter eindigt het seizoen dan met een heftige negende aflevering en een afbouwende tiende aflevering. Dat is hier absoluut niet het geval. De laatste drie afleveringen blijven met verrassingen en heftige scènes komen.

Dit seizoen zijn mijn favoriete personages wederom Tyrion, Tywin, maar ook The Hound. Zijn chemie met Arya is uitstekend. Het was daarnaast leuk om eindelijk iets over de regio Dorne te horen, een regio die tot aan dit seizoen behoorlijk achterwege werd gelaten.

clubsport_tv

zaterdag 17 april 2021
Game of Thrones seizoen 8 Thomas en ook Jazzthieve , ik kan me hier grotendeels bij aansluiten , toen het schrijfmateriaal van Martin opwas ging ook de serie achteruit met als dieptepunt dit waardeloze seizoen 8 .
7 seizoenen kregen we te horen : winter is coming! , om dan vervolgens te worden belazerd ATTENTION: SPOILER ALARM!
met een 5 minuten scene waarin een tiener de knight king uitschakeld met een mes .
overt your expectations , of vrij vertaald : de kijker op het verkeerde been zetten , dat schijnt een veelgebruikte schrijftactiek in hollywood te zijn om het gebrek aan creatief vermogen te maskeren om een verhaal goed af te ronden .
Natuurlijk was dit niet de enige reden dat de serie zo catastrofaal ontspoorde , maar wel het moment dat het echt de verkeerde kant op ging .
Ik denk dat Benniof en Weiss gewoon al met hun kop bij star wars zaten , maar ook George RR Martin is gewoon medeverantwoordelijk , Winds of winter is nog steeds niet af om maar te zwijgen over de rest
en ik geloof niet dat dat nog gaat gebeuren ( de man is gewoon al jaren alleen maar bezig met randzaken ) .
avatar van Alathir

Alathir

zaterdag 25 mei 2019
Game of Thrones seizoen 8 Jammer dat een serie zo moet eindigen. Met de finale zelf kan ik nog wel min of meer leven. Voorspelbaar maar die twist (Bran koning) kan ik wel begrijpen. Maar de twee afleveringen die de 2 meest epische veldslagen uit de tv geschiedenis hadden moeten tonen, zijn compleet gefaald. Geen greintje spanning en de schrijvers schrijven zoals het hun belieft.