• 8.480.406 stemmen

Better Call Saul (2015-2022)

6 seizoenen

Release datum: 8 februari 2015

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Better Call Saul

Saul Goodman ontmoette Walter White zes jaar geleden. Wij ontmoeten hem als de man die Saul Goodman nog moet worden en nu Jimmy McGill heet. Hij is een kleine prutsadvocaat die nog zoekende is naar zijn roeping en, op korte termijn, op allerlei manieren de touwtjes aan elkaar probeert te knopen. Hij zorgt voor zijn broer Chuck, die ook advocaat is en denkt allergisch te zijn voor elektriciteit. Hij ontmoet ook bijna dagelijks Mike Ehrmantraut, de parkeerwacht van het gerechtsgebouw die het hem nogal eens moeilijk maakt.

Social Media

Meningen over Better Call Saul

avatar van Shaky

Shaky

zondag 6 augustus 2017
Better Call Saul seizoen 3 Wat een prachtige serie is dit toch. Ook seizoen drie is weer van uitzonderlijke klasse. Zelden dat er in een serie echt nog een verhaal verteld wordt; rustig, zorgvuldig en met diepgang. De relaties en dynamiek tussen de personages zijn ijzersterk en je voelt de wanhoop en pure stress bij de meesten. Nergens wordt er gekozen voor de goedkope, snelle, met actie gevulde gelikte shots; alles blijft in dienst van het verhaal. Het lijkt wel een boek. Deze serie is voor mij een absoluut hoogtepunt op seriegebied.

Robbie.T._mm

zondag 6 augustus 2017

Lucaij

vrijdag 8 maart 2019
Better Call Saul seizoen 4 Beetje pretentieuze overgewaardeerde serie. Seizoen 1 was nog oké, maar nu is het uitmelken geworden. Hoe lang kan je een prequel uitrekken over een figurant in Breaking Bad? Netflix moet ook wel wat, aangezien ze bijna geen goede eigen series hebben van naam.

Zit ik een beetje naar een slappe karoake te kijken, maar omdat het zogenaamd een prequel is van Breaking Bad, is het geoorloofd om 90% van de serie filler te maken. Geen spanning, geen sterke dialogen, nog meer gezwets en nog meer vervelende personages dan Breaking Bad. Gelukkig zitten er iets minder karikaturen in dan bij Breaking Bad. Ik moet zeggen dat de overige 10% van de serie wel erg sterk is. Het is alsof 90% van de serie GTST is en 10% Fargo.

Mike is nog het interessantste personage, maar ook zijn verhaal was dit seizoen minder interessant.

Tijd om Netflix op te zeggen en lekker te gaan genieten van de HBO kwaliteit.
avatar van Xeeno

Xeeno

zondag 5 januari 2020
Better Call Saul seizoen 1 Destijds met veel moeite door het eerste seizoen geworsteld en daarna gestopt met kijken.