ad
  • 8.142.160 stemmen

Better Call Saul - Seizoen 4 (2018)

Show titel: Better Call Saul

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: maandag 6 augustus 2018

• Netflix Bekijk seizoen 4 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Better Call Saul

Afleveringen Seizoen 4 (2018)

1. 1. Smoke

Jimmy kan moeilijk omgaan met de tragische dood van Chuck. Mike neemt zijn nieuwe rol aan bij Madrigal. Howard doet een verrassende bekentenis.

2. 2. Breathe

Jimmy zoekt nieuw personeel. Gus onderzoekt de gevolgen van de instorting van Hector. Kim besluit om Jimmy te helpen bij het verwerken van de dood van Chuck.

3. 3. Something Beautiful

Jimmy brengt een riskant plan in werking. Nu de verhoudingen veranderen, bevindt Nacho zich in een lastige positie. Kim denkt na over haar toekomst.

4. 4. Talk

Een onrustige Jimmy heeft nieuwe plannen en en Mike verpest nieuwe kansen. Kim gaat haar droom achterna. Nacho probeert te overleven.

5. 5. Quite a Ride

Jimmy ontdekt een nieuwe markt voor zijn talent. Mike doet onderzoek naar een potentiële partner. Kim bevindt zich in een lastige onderhandeling.

6. 6. Piñata

Terwijl Jimmy droomt over Wexler-McGill, doet Kim een gewaagde zet. Mike zet een plan voor Gus in gang.

7. 7. Something Stupid

Jimmy breidt zijn business verder uit, maar loopt tegen een probleem aan aan. Alleen Kim kan het probleem voor hem oplossen. Gus bemoeit zich met de verzorging van Hector. Mike moet een tegenslag afhandelen.

8. 8. Coushatta

Jimmy doet veel moeite om een vergissing recht te zetten. Kim zet alles op alles voor een zaak. Mike laat zijn team stoom afblazen. Nacho ontvangt een gast.

9. 9. Wiedersehen

Jimmy en Kim ontlasten zichzelf, waardoor ze hun relatie op het spel zetten. Nacho is gedwongen om het goed te maken met Lalo. Mike heeft een reden om zich zorgen te maken.

10. 10. Winner

Jimmy doet iets aan de reputatie die hij de laatste tijd opgebouwd heeft. Lalo ontdekt een foutje in Gus zijn operatie. Mike is gedwongen om een lastige beslissing te maken.

avatar van Black Math

Black Math

Dit seizoen zet door waar in het vorige seizoen al een aanzet toe werd gegeven: Jimmy wordt eindelijk echt Saul, en Mike raakt steeds meer betrokken bij de operaties van Gus. Verder de introductie van het personages Lalo, die tegelijkertijd een beetje een clown lijkt te zijn, maar waar je al proeft dat onder de oppervlakte een genadeloze en zeer slimme gangster schuilt. Helaas zal hij uiteindelijk moeten verdwijnen, want hij komt niet in Breaking Bad voor, maar ik hoop op nog veel vuurwerk met hem in de laatste seizoenen.

Ook Kim zal uiteindelijk moeten verdwijnen, maar dat zal waarschijnlijk tot het laatst bewaard worden. Ze is toch een beetje Sauls Skyler, maar omdat ze bereid is tot op zekere hoogte het spel mee te spelen, maakt haar veel boeiender. En eerlijk gezegd ook niet irritant zoals Skyler. En in wezen is ze echt een goed persoon, waardoor haar verhaallijn de moeite waard is.

De sfeer gaat zelfs nog meer dan in het vorige seizoen richting Breaking Bad, maar wat tegenvalt zijn enkele elementen in het plot die ik erg ongeloofwaarlijk vind. Ten eerste dat de revalidatie van Hector gestaakt wordt. Gus wil hem in een rolstoel houden, maar ik koop het gewoon niet dat de Salamanca familie zelf niet ook medische hulp kan inschakelen voor zijn revalidatie, laat staan geen second opinion inroept. En zelfs in een verpleeghuis zal men hoe dan ook met revalidatie aan de gang gaan, domweg omdat hoe meer hij revalideert, hoe makkelijker zijn verzorging is.

Ten tweede geloof ik niets van de naïviteit van Werner. Je wordt ergens heen geleid met een zak over je hoofd, je krijgt fors betaald voor de klus en je krijgt nota bene een flinke waarschuwing van Mike, die wat mij betreft duidelijk genoeg was. Tenslotte is het raar dat hij zijn 'ontsnapping' überhaupt kon plannen. Zijn telefoongesprekken worden gemonitord nota bene door iemand die Duits verstaat, hoe zo was het mogelijk dat Mike en/of Gus niet hadden zien aankomen dat hij aan het plannen was zijn vrouw te ontmoeten?

Ook omdat het aan het einde van het seizoen is, drukt het toch een beetje de lol, waardoor ik op een halfje lager uitkom dan het vorige seizoen. 3*.

avatar van cor1946

cor1946

best een goede serie, er zitten wel afleveringen tussen die langdradig zijn.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik gok webisodes, van die afleveringen van 1 of 2 minuten per stuk om een nieuw seizoen te teasen.

Oa The Office US had ze ook.