ad
  • 8.082.615 stemmen

Better Call Saul - Seizoen 2 (2016)

Show titel: Better Call Saul

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: maandag 15 februari 2016

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Better Call Saul

Afleveringen Seizoen 2 (2016)

1. 1. Switch

De relatie tussen Jimmy en Kim krijgt een nieuwe wending. Mike besluit dat het beter is om de relatie met een ongeremde medewerker te verbreken.

2. 2. Cobbler

Mike zet een deal op om een potentieel rommelige situatie intact te houden. Ondertussen probeert Jimmy een excentrieke cliënt vrij te pleiten.

3. 3. Amarillo

Jimmy's inspanningen om klanten te werven blijken zijn vruchten af te werpen en hij bereikt een nieuwe hoogte van succes. Mike is verbaasd over het schokkende nieuws van Stacey.

4. 4. Gloves Off

Jimmy's acties zorgen ervoor dat Kim in moeilijkheden raakt. Ondertussen overweegt Mike om op een lucratief voorstel in te gaan wat wel eens ernstige gevolgen kan hebben.

5. 5. Rebecca

Jimmy raakt gefrustreerd door zijn restrictieve werkomgeving. Ondertussen trekt Kim alles uit de kast om uit een schijnbaar bodemloze put te geraken bij HHM.

6. 6. Bali Ha'i

Jimmy vindt troost in vertrouwdheid en Kim krijgt een voorstel dat haar leven kan veranderen. Mike wordt tot het uiterste gedreven wanneer hij wordt bedreigd.

7. 7. Inflatable

Mike's groeiende frustratie komt naar boven als hij onder druk komt te staan. Met behulp van Jimmy weet hij echter de vrede te bewaren. Ondertussen timmert Jimmy aan de weg om een nieuwe stap voorwaarts te zetten.

8. 8. Fifi

Mike is vastbesloten om de zaken recht te zetten met een gevaarlijke tegenstander. Jimmy krijgt een onverwachte kans in zijn schoot geworpen waarmee een concurrentievoordeel behaald kan worden.

9. 9. Nailed

Mike zoekt een methodische benadering om zijn missie te voltooien. Iemand stelt vraagtekens bij de bekwaamheid van Chuck en Jimmy wordt geconfronteerd met een persoonlijk dilemma.

10. 10. Klick

Jimmy moet een moeilijke beslissing nemen. Ondertussen krijgt Mike controle over zijn zaken en brengt Hamlin schokkend nieuws.

avatar van brawljeff

brawljeff

Wederom een prima seizoensopener, al had ik graag wat meer van Mike gezien. Benieuwd naar de rest.

Joy4ever

Na twee afleveringen van dit tweede seizoen nog steeds niet echt onder de indruk. Saul was in BB ook niet echt een favoriet character voor mij, wellicht dat dit meespeelt. Daarom ben ik wellicht iets teveel aan het wachten op iemand die de boel een beetje opschud. Blijft overigens wel een feestje om naar Rhea Seehorn te kijken. Hopelijk komen er nog mooie twists aan dit seizoen.

avatar van Tommeh_mm

Tommeh_mm

Vind het best te kijken tot dusver, maar opzich mag het van mij ook wel wat vlotter allemaal. Na dik één seizoen loopt er in Better Call Saul nog steeds geen Saul rond...

avatar van Lv92_mm

Lv92_mm

Tommeh schreef:

De aanloop, motieven en dergelijke zijn veel interessanter. Bovendien lijkt het me nogal eentonig mocht de serie zo in elkaar steken dat we enkel 'Saul' zien en geen Jimmy. Het mag van mij overigens wat vlotter in de scenes zelf hier en daar. Maar prima serie, minstens zo goed als Breaking Bad na 13 afleveringen was.

avatar van Jordy

Jordy

Het geneuzel rond Kim en dat advocatenbureau begint toch wel een beetje te trekken als ik heel eerlijk ben.

Joy4ever

De slotscene van aflevering 5 vergoedde veel. Heerlijk stukje. Verder eens met Jordy: al het gedoe bij HHM is met afstand het minst interessante, en veel te groot, onderdeel van de serie.

avatar van LarryMasterRace

LarryMasterRace

Ben het met joy4ever eens. De slotscène van aflevering 5 was erg goed. Kon niet wachten op aflevering 6.

avatar van jerome998

jerome998

Na 4 zapige, slaapverwekkende afleveringen eindelijk weer een hele sterke. De spanning is eindelijk terug.

F ifi

B ali Ha'i

A marillo

C obbler

K lick

Toepasselijke avatar heb je.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik vond seizoen 1 na een goed begin vrij saai worden. Hoe zit het met seizoen 2? De moeite van het volgen waard?

avatar van LarryMasterRace

LarryMasterRace

The Oceanic Six schreef:

Als je het mij vraagt wel. Het acteerwerk is van hoog niveau, niet altijd even spannend, maar wel goed. Ook is de regie erg goed gedaan, wat Better Call Saul erg aangenaam maakt, om te kijken.

Joy4ever

Oef, wat een heerlijke slotaflevering. Kom maar op met seizoen 3!

avatar van Oldground

Oldground

The Oceanic Six schreef:

Vond seizoen 1 ook wat twijfelachtig, voelde erg als een hele lange intro. Kan je wel sterk aanraden door te kijken.

avatar van brawljeff

brawljeff

Ik ben er nog niet achter waarom, maar ik vond dit seizoen iets minder dan het vorige seizoen. Dat gedoe met Chuck en HHM is wat mij betreft wel een beetje klaar. Ik mis de confrontaties met het carrel en de dealers. Verder is het acteerwerk en zijn de dialogen nog steeds geweldig. 3,5* lijkt me een prima cijfer.

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

In de titels van deze 10 afleveringen zit een anagram verwerkt met een hint naar Breaking Bad.

Van de eerste letter van elke titel kun je spellen "Frings back"

avatar van richiedoom

richiedoom

Op zich is Better Call Saul een hele goede serie, toch blijf ik ook na het 2e seizoen het gevoel hebben dat hier veel meer in zit. Ik kan er niet precies de vinger opleggen, maar sommige stukken (zoals boven mij al aangegeven) voelen een beetje langdradig aan. Hopelijk gaat seizoen drie wat meer vaart krijgen, want het niveau van Breaking Bad kan dit wat mij betreft over de gehele linie nog niet evenaren.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Een stuk vermakelijker dan seizoen 1, maar nog altijd ben ik geen fan van deze serie. Qua sfeer zit het wel goed, maar inhoudelijk en zeker qua interessante personages komt het bepaald niet bij Breaking Bad in de buurt. Gelukkig is Saul zelf al een stuk boeiender nu en is de rol van Mike Erhmantraut wederom heerlijk. Het seizoen heeft ups & downs, maar is bovenal gewoon nu wel leuk om te kijken.

avatar van Thomas83

Thomas83

Ditmaal is het seizoen echt goed van begin tot eind. Er wordt alleen maar meer aandacht besteed aan de interessante relaties die Jimmy heeft met Chuck en Kim. In het eerste seizoen zagen we op zich nog niet eens zo heel veel van Kim, maar toch was het al direct een heel leuke en geloofwaardige vriendschap. En nu deze nog wat meer aandacht krijgt wordt hij alleen maar leuker.

Kim is ook een erg sterk personage. Ze is veel meer dan enkel de aantrekkelijke love interest van Jimmy, en ook niet enkel het geweten van de serie. Howard is ook wel zo'n personage van mooie grijstinten. En ook voor Chuck kan je nog begrip opbrengen. Hoe smerig de broedertwist ook is, je kan je in beide kanten inleven.

Gelukkig niet al te veel Tuco dit seizoen. Cruz speelt hem echt op een groteske Forest Withaker-achtige manier, met overdreven grootse gebaren en uitbarstingen. Mike blijft een vrij simpele verhaallijn hebben, maar het blijft erg vermakelijk om te zien hoe goed en slim hij in zijn werk is.

Verder erg moeten lachen om Jimmy's Fight Club-grap als hij Mikes gehavende gezicht ziet. Die twee zijn goud waard als komisch duo. Jimmy's sabotage bij S&C vond ik ook wel echt glorieus. Vooral ook hoe mooi dat gemonteerd is. 4.0*.

avatar van ZAP!

ZAP!

• 2077 berichten

Leuk seizoen. Het gaat toch vooral om de advocatenbroedertwist (die ik niet altijd even geloofwaardig vind, maar wie ben ik), en ik geloof dat Jimmy en Mike misschien 1 of 2 keer samen in beeld zijn geweest? Mike is wel een erg vermakelijke badgoodguy, dus ik heb er verder geen problemen mee. Inderdaad is het interessant hoe Howard ook zijn sympathieke kantjes krijgt toebedeeld... En het einde houdt de spanning erin.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Het wat plotselinge einde uit het eerste seizoen blijkt toch de aanzet tot een vervolg waarin de morele neergang van Jimmy McGill keurig uiteen wordt gezet. En tot mijn positieve verrassing is het (nog) geen 'zaak van de week' en blijft de verwordingsgeschiedenis het voornaamste focuspunt. Nog altijd met een belangrijke rol voor de broedertwist tussen Chuck en Jimmy, maar dit is toch wel het seizoen waarin Kim Wexler (Rhea Seehoorn) haar mannetje staat tegenover de kwetsbare ego's in de advocatuur. Een beetje zoals Skyler White (Anna Gunn) de antagonist was als het laatste beetje morele geweten van haar meth-dealende echtgenoot. Ik zou zeggen dat Kim Wexler een sterker en meer feministisch karakter is, omdat ze op gelijke hoogte handelt (of probeert te handelen) en zichzelf daarin wil ontplooien. Voor mij is het ook geen enkel probleem dat de serie een slowburner is en de psychologische machtsmachinaties belangrijker zijn dan uitgesproken of cartoonesk geweld. Al begin ik me eerlijk gezegd af te vragen of de serie ook niet 'lijdt' onder de gelijkenissen met haar illustere voorganger. Bij Mike's verhaallijnen voelen het kartelgeweld en de BB-cameo's meer als misplaatste fan service dan dat ze veel bijdragen aan het centrale conflict.

avatar van Black Math

Black Math

Toch wel minder dan het eerste seizoen. Hier ligt er meer nadruk op de advocatuur en de intriges bij HHM en minder op de trucjes van Slippin' Jimmy, die het vorige seizoen voor mij zo leuk maakten. Enerzijds is het interessant om te zien hoe de relaties tussen de McGill broers zich ontplooit, maar anderzijds is het niet erg vlot.

Meest interessant en tekenend voor hun relatie is de flashback aan het begin van de laatste episode aan het sterfbed van moeder McGill, die om de afwezige Jimmy roept en geen aandacht voor de aanwezige Chuck lijkt te hebben. Ik vind Chuck niet erg sympathiek naar Jimmy toe in deze serie, ondanks al zijn succes terwijl Jimmy maar aanrommelt is het duidelijk dat hij een grote wrok koestert richting Jimmy en dit soort scènes maken duidelijk waar de oorsprong ligt: Jimmy was duidelijk de favoriet van hun ouders ondanks dat Chuck degene was die alles volgens de regels doet. En dat maakt Chucks houding ook wat begrijpelijker.

Maar goed, desondanks voelt het allemaal wat saaier aan dan het vorige seizoen. Het hoogtepunt wat mij betreft was de scène waarin Jimmy zich onmogelijk maakt teneinde ontslagen te worden. Leuk geëdit en met leuke vondsten.

Vanwege het lagere gehalte aan vermakelijkheid en omdat het wat langzamer lijkt te gaan een ster minder dan het vorige seizoen. 2,5*.

avatar van cmr46

cmr46

Prima serie op na de volgende afleveringen