• 8.978.919 stemmen

South Park (1997-2027)

3,87 2.797 stemmen + Mijn stem

Genre: Animatie / Komedie

Ontwikkeld door: Trey Parker, Matt Stone, Brian Graden, Trey Parker en Matt Stone

Met onder meer: Trey Parker, Matt Stone en April Stewart

Release datum: woensdag 13 augustus 1997

Eerst uitgezonden op: Comedy Central (Verenigde Staten)

Plot South Park

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

Komt er een South Park seizoen 31?

Eric Cartman / Stan Marsh (stemrol)

Chef (stemrol)

Kyle Broflovski / Kenny McCormick (stemrol)

Ms. Cartman (stemrol)

Ms. Cartman (stemrol)

Ike Broflovski (stemrol)

Meningen over South Park

avatar van WB

WB

dinsdag 17 november 2015
South Park seizoen 4 Cartman's Silly Hate Crime. Een aflevering waar ik niet meer bij kwam. Wat een geweldige aflevering was dit. Die krikt het hele gemiddelde omhoog. De rest van de afleveringen waren prima, met nog een enkele uitschieter (Cartman Joins NAMBLA), maar haalt niet het niveau van de voorgaande seizoenen.

dinsdag 17 november 2015
South Park seizoen 4 De uitschieters: Tooth Fairy Tats, Chef goes nanners, Cartman joins NAMBLA, Trapper Keeper, Fat Camp, The wacky molestation adventure. Het tweeluik rond: do the handicapped go to hell? eindigt geniaal, maar is toch vooral heel erg flauw. Absoluut dieptepunt is de immens irritante episode rond Pip, die echt het niveau heeft van een slecht newgroundsfilmpje. Uiteindelijk niet het beste seizoen, wel vermakelijk.

dinsdag 29 december 2015
South Park seizoen 16 Het zwakste seizoen, wat mij betreft. 'A Nightmare on Facetime' is met afstand de beste aflevering, voor het overige valt er hier en daar nog wel een geslaagde grap uit de kast, maar dit seizoen valt me toch behoorlijk tegen.. 2 sterren
avatar van Flavio

Flavio

zaterdag 13 februari 2016
South Park seizoen 13 Had seizoen 12 nog een hoop sterke momenten, nu klapt het vrij opeens volledig in elkaar. Eigenlijk geen enkele meomrabele aflevering.