Mijn Series +

South Park - Seizoen 21 (2017)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Trey Parker, Matt Stone en Brian Graden
met de stemmen van Matt Stone, Trey Parker en April Stewart

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

1. White People Renovating Houses
  8. Moss Piglets
  9. Super Hard PCness
  10. Splatty Tomato
avatar van Donkerwoud
Eens. Die nieuwste episode is weer echt goed.

avatar van Teunnis
Jup, hoogtepunt tot dusver. Gaaf ook om ineens Killer Mike te horen

avatar van ArthurDZ
Hahaha dat liedje inderdaad Maar in zijn geheel gewoon een erg leuke aflevering inderdaad.

avatar van Donkerwoud
Eindelijk weer een Halloween-special. Vooral Cartman/Heidi is comedy gold. Al heb ik een beetje hetzelfde als met de episode rond Mark Zuckerberg: de main villain blijft slap. Hier had echt veel meer uitgehaald kunnen worden qua visual gags en gore, maar nu blijft het nog steeds wat braafjes.

avatar van The Oceanic Six
Wederom een heerlijke aflevering. South Park maakt een geweldige comeback.

Dat stukje met Mr Garrison ook, haha. Wel is die Heidi nog steeds irritant. Al leverde het wel eindelijk eens een ouderwetse evil Cartman op.

avatar van The Oceanic Six
Heidi die zich als Cartman aan het gedragen is, inclusief uiterlijk

Ik vind het voorlopig nog een heerlijk seizoen. Jammer genoeg nu weer een korte break en dan nog maar 2 afleveringen.

avatar van Donkerwoud
'Is that semen on your black eye?'

avatar van The Oceanic Six
Hahahaha, deze nieuwe was ook weer geweldig. Prachtige knipogen naar de South Park film met blame Canada. Dat gesprek tussen Kyle en de Canadese minister is exact hetzelfde als toen met hem en de moeder van Kyle, net als de M.A.C. groep, maar nu met een nieuwe afkorting. En ook leuk een bejaarde Terrance & Phillip te zien.

Zelfs PC Principal heeft een leuk verhaal. Volgende week deel 2 en tevens het slot van het seizoen. Ontzettend jammer.

PS: Heel goed dat de focus het hele seizoen op de jongens is komen te liggen. Enige nadeel is wel dat we Randy en Butters maar heel weinig hebben gezien. Da's best jammer. Maar beter zo dan wat voorgaand seizoen deed.

avatar van The Oceanic Six
Ik had een betere seizoensfinale gehoopt te zien, al was dat gedoe met de familie White wel lekker dubbelzinnig
Maar de cliffhanger met Cartman en Heidi is niet zo mijn ding, had gehoopt dat ze uit de serie zou verdwijnen.

Komende dagen even de 10 afleveringen opnieuw bekijken voor een cijfer. Maar het was een fijn seizoen, prima verpakt na vorig seizoen.

avatar van Donkerwoud
Het lijkt alsof Trey Parker en Matt Stone 'The End of Serialization as We Know It' toch niet zo letterlijk wilden nemen als ik had gedacht en gehoopt. Het eenentwintigste seizoen voelt als een halfslachtige poging om de overduidelijke problemen van de vorige reeks te lijmen (zoals de continuering van de verhaallijnen) maar het blijft te vaak stiekem terugvallen op pijnpunten van de laatste jaren. 'Put It Down', 'Hummels & Heroin' en 'Sons A Witches' zijn het leukst, maar naar het einde toe wordt wederom de versleten grap 'mister Garrison is een soort Trump' van stal gehaald om de laatste afleveringen mee te vullen. Tsja. Ook de hommages - waaronder die op Stranger Things/It - missen scherpte en voelen als een verplicht nummertje, evenals de pijnlijk niet grappige 'Franchise Prequel' als een tie-in met de nieuwe game. Heidi en Cartman zijn leuk. Kyle die terug het morele geweten is, is een leuke vondst. PC Principal heeft zijn beste tijd gehad, dat wordt er met de komst van Strong Woman (en Miss Conduct) niet beter op.

avatar van Pepino
Ik heb de indruk dat de makers niet zo goed weten wat nog te doen met hun serie. Alsof ze experimenteren en er dus verschillende dingen in gooien, om dan achteraf maar te zien wat klikt. PC Principal vind ik hierbij een heel irritant personage.
Voor de rest volledig akkoord met Donkerwoud.

avatar van The Oceanic Six
Ik vond het een leuk seizoen dat zich goed heeft herpakt na een teleurstellend twintigste seizoen dat gewoon langdradig en vaak weinig grappig was met het doorlopende verhaal dat over van alles ging, maar heel weinig over de 4 jongens en hun South Park-issues. Er kwam terecht veel kritiek op Parker & Stone dat de fans weer gewoon losstaande verhalen wilden zien in de stijl zoals het ooit was en daar is redelijk aan voldaan. Het is niet van het niveau van de allerbeste seizoenen, daarvoor had het nog absurder en minder politiek gemogen, maar er valt weer genoeg te lachen en de verhalen zijn divers genoeg. Nog altijd zit er veel satire en maatschappelijke kritiek in, maar wel gedoseerd en met de focus gelukkig weer op South Park zelf.

De leukste afleveringen waren over Noord-Korea, het heksenfeestje, Heidi die op Cartman ging lijken en de een na laatste aflevering met heel wat herinneringen aan de South Park film uit 1999. Ik moest echt lachen om de M.A.C. verwijzing en de aanwezigheid van dezelfde Canadese minister die in de film met Kyle's moeder ruzie zat te maken. Enige jammere van het seizoen is dat ze nog steeds Mr. Garrison als president hebben (ik wil hem weer terug als schoolleraar) en dat Heidi nog steeds zo aanwezig is. Ze domineert Cartman, die ik gewoon weer graag zijn oude slechte zelf wil zien zijn. Al kende dit seizoen wel een paar classic Cartman momentjes, zoals dat hij zijn vriendin aan de heks wilde opofferen of dat hij Heidi heeft erg anti-Kyle kreeg. Maar tijd om deze verhaallijn ook eens te lozen, ben daar na twee seizoenen wel klaar mee. Verder was het gewoon heel aardig en is het jammer dat we weer drie kwart jaar moeten wachten op meer.