Mijn Series +

South Park - Seizoen 13 (2009)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Trey Parker, Matt Stone en Brian Graden
met de stemmen van Trey Parker, Matt Stone en April Stewart

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

1. The Ring
  12. The F Word
  13. Dances With Smurfs
  14. Pee
avatar van AOVV
Na het twaalfde seizoen vind ik ook seizoen 13 een wat mindere broer. 'Fishsticks', 'Butters' Bottom Bitch' en 'W.T.F.' zijn wel erg geslaagd, maar daar blijft het wat mij betreft zo'n beetje bij. Voor het overige is het vooral flauwheid troef, al kunnen 'The Coon' en 'Pinewood Derby' er mits enige mildheid ook nog wel mee door.

2,5 sterren

avatar van Flavio
Had seizoen 12 nog een hoop sterke momenten, nu klapt het vrij opeens volledig in elkaar. Eigenlijk geen enkele meomrabele aflevering.

avatar van ArthurDZ
Vind deze ook het minste seizoen van South Park tot dan toe, al kan ik er nog steeds een 4 aan kwijt. Bepaalde afleveringen zijn nog steeds heerlijk, vooral Butters' Bottom Bitch, Whale Whores en Fishsticks. Hier en daar ook wel duidelijk mindere afleveringen. Vooral Pinewood Derby is een gemiste kans, leuk concept maar het wordt er niet helemaal uitgehaald. Een probleem dat vanaf dit punt in de serie wel vaker speelt...

Nog steeds goed, maar de gloriejaren van seizoen 4 tot 11 zijn voorbij.