• 8.978.952 stemmen

Freaks and Geeks (1999-2000)

1 seizoen

Status: Geannuleerd

Genre: Drama / Komedie

Ontwikkeld door: Paul Feig

Met onder meer: John Francis Daley, Linda Cardellini en Samm Levine

Release datum: zaterdag 25 september 1999

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot Freaks and Geeks

Freaks and Geeks speelt zich af in het schooljaar 1980-1981 waar Lindsay Weir en haar broer Sam samen op de McKinley High School zitten. De serie begint als Lindsay verandert van een goede student in een meisje dat met de Freaks rondhangt. Haar relatie met haar nieuwe vrienden alsmede haar oude vrienden en de frictie die het oplevert met haar ouders is de focus van de serie. Haar broer Sam is vooral bezig om er bij te horen op school samen met zijn Geeks vriendengroep.

Daniel Desario

Neal Schweiber

Ken Miller

Nick Andopolis

Bill Haverchuck

Harold Weir

Meningen over Freaks and Geeks

dinsdag 21 maart 2017
Freaks and Geeks seizoen 1 Geweldig om bijna 20 jaar later te zien wat een klassieker deze serie is geworden en wat een toptalenten Freaks & Geeks heeft afgeleverd. Naast de bekende namen James Franco, Seth Rogen en Jason Segel komen ook de jonge Ben Foster, Lizzy Caplan, Jason Schwartzman en Shia LaBeouf langs. De serie wordt terecht geprezen om de volwassen onderwerpen die voorbij komen. De personages zijn misschien soms een beetje stereotype, maar ik denk dat de meeste mensen zich er zeker wel mee kunnen identificeren. Het personage wat er wat mij betreft het meeste uitspringt is Lindsay. Wta een ontzettend goed geschreven personage. Minder vond ik dan weer haar broertje Sam, die constant super irritant was.

Germ_mm

zaterdag 5 oktober 2019
Freaks and Geeks seizoen 1 Voor de liefhebbers van deze serie: RTLZ zond gisteravond onder de naam Culture Shock een documentaire uit over Freaks & Geeks. Met alle betrokkenen wordt de ontwikkeling, productie en gedwongen einde van de serie besproken. Aanrader! En aangezien alles wat ze bij RTLZ uitzenden in een oneindige loop gaat zal de special nog wel tig keer voorbij komen.