• 8.978.909 stemmen

Genre: Komedie

Ontwikkeld door: Ricky Gervais en Stephen Merchant

Met onder meer: Ricky Gervais, Martin Freeman en Lucy Davis

Release datum: maandag 9 juli 2001

Eerst uitgezonden op: BBC Two (Verenigd Koninkrijk)

Plot The Office

Je collega's hebben er geen zin meer in en de sfeer is dood. Je baas is bovendien een waardeloze vent. Herken je dit? The Office is een mockumentary over een gemiddeld kantoor in suf Brits dorp, waar manager David Brent denkt dat hij de coolste, grappigste en meest populaire baas ooit is.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over The Office

avatar van Flavio

Flavio

vrijdag 12 februari 2016
The Office seizoen 1 The Office is briljant. Vind de UK versie echt 100 x beter dan de US versie, maar goed het is een kwestie van smaak. Het is niet eens zo dat je voortdurend moet lachen- vaak is het ook plaatsvervangende schaamte- het is allemaal zo ontzettend droog, en de grenzenloze eigenliefde en tenenkrommende "humor" van David Brent (en Gareth) is geweldig. Maar ook serieuzere personages als Dawn en Tim komen tot leven. En mooi is natuurlijk ook de herkenbaarheid voor iedereen die wel eens een kantoorbaan heeft gehad. De Kerst specials zijn ook aan te raden. Hierna kwam Gervais met Extras, wat iets minder scherp is maar ook zeer de moeite waard. Daarna ben ik hem een beetje uit het oog verloren.

DMF_mm

vrijdag 19 februari 2016
The Office seizoen 1 Geniaal. Ricky Gervais, het mockumentary stijltje en de karakters: het klopt allemaal. Voor Gervais als David is onvergetelijk. Zijn onzekerheid verstopt hij in een eenvoudig te ontmaskeren miskende vorm van zelfoverschatting, wat leidt tot veel hilariteit. Zijn kompaan, rugridder Gareth met zijn bloempotkapsel, is ook zo'n lekker fout karakter, waar de serie vol mee zit. Iedere aflevering wringt David zich wel weer in een of andere rare bocht om aan populariteit en/of vertrouwen te winnen. Het is lastig om het hoogtepunt van dit seizoen aan te wijzen, want er is keuze genoeg. Ik denk dat de aflevering waarin David een sollicitatieprocedure start en zijn voorkeuren niet onder stoelen of banken schuift mijn voorkeur heeft. Zo heerlijk fout. Ook de gesprekken die hij met zijn meerderen heeft, mogen niet onvermeld blijven. Genieten. Rond september moet overigens de film 'Life on the Road' verschijnen. Daarin zien we David Brent weer terug.