• 8.978.898 stemmen

4,41 4.747 stemmen + Mijn stem

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: Vince Gilligan

Met onder meer: Bryan Cranston, Anna Gunn en Aaron Paul

IMDb beoordeling: 9,5 (2.116.893)

Release datum: zondag 20 januari 2008

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

Plot Breaking Bad

Scheikundeleraar Walter White heeft een hectisch privéleven. Alles verandert wanneer er vastgesteld wordt dat Walter longkanker heeft. Met niet lang meer te leven, vraagt hij één van zijn voormalige studenten om samen methamfetamines te maken en verkopen. Niets zal Walter nog stoppen om ervoor te zorgen dat zijn gezin het goed heeft als hij er niet meer is.

Komt er een Breaking Bad seizoen 6?

Walter White

Meningen over Breaking Bad

avatar van knusse stoel

knusse stoel

donderdag 11 maart 2021
Breaking Bad seizoen 1 Ik heb de serie ruim 2 jaar geleden vrijwel in een ruk uitgekeken, d.w.z. ongeveer 1 seizoen per maand buiten alle films om. En mensenlief, wat was dit een geweldige serie, je komt in drama, in een thriller en de misdaad niet te vergeten. De karakters, wat een mooi bijeen gezochte club acteurs! Geweldig in één woord! Dit zou een serieliefhebber verplicht in zijn lijstje "gezien" moeten hebben. Nu kan ik wel meer gaan jubelen over "Breaking Bad" maar ik zeg liever tegen de lezer(es); "ga deze zelf kijken" en je weet waarom vrijwel iedereen zo positief over deze serie is! Mijn gemiddelde cijfer is een 9+!
avatar van Le Edzel

Le Edzel

woensdag 6 januari 2016
Breaking Bad seizoen 1 De eerste afleveringen waren voor mij ook nog enigszins 'lastig' door te komen. Destijds na de 1e 2 afleveringen gezien te hebben, pas na enkele maanden de serie nog een kans gegeven - met succes dit maal. Het was zoals de meth erg verslavend, zonder een echt dipje tijdens de seizoenen. Kon mij verschrikkelijk storen aan Skyler, wat ook (gedeeltelijk) opgevat kan worden als een compliment voor haar acteerprestatie. De onbetwiste sterren zijn uiteraard Bryan Cranston (Walt) en Aaron Paul (Jesse): ijzersterk! De rol van Saul wordt natuurlijk ook geniaal weggezet door Odenkirk, heerlijk karakter (vanaf Seizoen 2).
avatar van Pat Chuli

Pat Chuli

woensdag 25 november 2015
Breaking Bad seizoen 1 Ik merk aan de stemstatistieken dat ik (voorlopig) de enige ben die Breaking Bad een erg lage score geef. Ik voel me wel geroepen om dit enigszins te verantwoorden. Net als Tony hierboven vind ik BB erg zwáár overrated. Ik begrijp dat het gegeven van een leerkracht die door omstandigheden zich in z'n vrije tijd ontpopt tot een heuse drugsbaron erg aanspreekt bij de jeugd, en blijkbaar zelfs ook de meer volwassen generaties. Ik zie er echter geen enkel lichtpunt in. Ook mij werd beloofd dat het na seizoen 2 enkel beter werd met een goede ontknoping. Tegen beter weten in heb ik dan toch de volledige vijf seizoenen uitgekeken. En de enige climax die ik beleefde was dat het na de allerlaatste aflevering eindelijk allemaal gedaan was. De regie is ondermaats. De personages worden zeer nihilistisch voorgesteld, zonder enige diepgang. Het acteerwerk faalt ook overal, zelfs bij Cranston. De verhaallijn is flinterdun. Er zijn tal van doodlopende irrelevante nevenverhalen, die compleet niets bijdragen aan het geheel. Quasi geen intriges, weinig tot geen humor (toch geen zwarte, enkel flauwe). Eerlijk gezegd vond ik elke aflevering een ergernis (ik snap nog steeds niet dat ik het einde gehaald heb, 't zal de dwangmatige aard van het beestje zijn). Dat ik 1 over 0.5 waardeer is voor de occasioneel mooie achtergronden waartegen sommige scenes zich afzetten (de aflevering in de Mojave bijvoorbeeld). Het spijt me dat ik dus echt geen hogere score kan geven. De gustibus et coloribus non est disputandem, zei ooit iemand. Ik hoop dat jullie mij er niet voor veroordelen ..

Grovonion

vrijdag 17 november 2017
Breaking Bad seizoen 2 6 afleveringen gezien en het bleef me maar matig boeien...