ad
  • 8.077.994 stemmen

Breaking Bad - Seizoen 5 (2012-2013)

Show titel: Breaking Bad

IMDb beoordeling: 9,5 (1.491.376)

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 16

Datum van release: zondag 15 juli 2012

• Netflix Bekijk seizoen 5 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Breaking Bad

Afleveringen Seizoen 5 (2012-2013)

1. 1. Live Free or Die

Terwijl Hank druk bezig is met het onderzoek naar de grote drugsbaron Gus Fring, moeten Walt, Jesse en Mike beginnen aan het uitwissen van hun sporen.

2. 2. Madrigal

Walt en Jesse zoeken een nieuwe partner voor hun zaak. Ondertussen vindt de DEA steeds nieuwe bijzondere aanwijzingen in de zoektocht naar Heisenberg.

3. 3. Hazard Pay

Walt en Jesse beginnen samen met Mike aan hun nieuwe zaak. Ondertussen gaat Mike op bezoek bij alle betrokkenen van Gus Fring, om zeker te weten dat ze hun mond zullen houden tegen de FBI en DEA.

4. 4. Fifty-One

Terwijl Jesse met Lydia, een nieuwe partner in crime, samenwerkt wil Walt graag zijn verjaardag vieren. Skyler trekt het leventje echter niet meer.

5. 5. Dead Freight

Om aan nieuwe methylamine te komen besluiten Walt, Jesse en Mike - in samenwerking met Todd - om een trein te overvallen.

6. 6. Buyout

Na de gruwelijke gebeurtenissen na de treinroof zijn Mike en Jesse klaar met de zaak, terwijl Walt juist door wil gaan met koken. Mike wordt ondertussen goed in de gaten gehouden door de DEA.

7. 7. Say My Name

Terwijl Hank iemand heeft gevonden in de contacten van Mike die wil praten, stappen Mike en Jesse uit het wereldje. Walt wordt gekoppeld aan een nieuwe belangstellende koper voor zijn product.

8. 8. Gliding Over All

Walt heeft een plan om de betrokkenen van Mike uit te schakelen en heeft hiervoor de hulp nodig van de oom van Todd.

9. 9. Blood Money

Terwijl Walt uit de wereld van meth is gestapt en zijn normale leventje probeert op te pakken, wil Jesse zo snel mogelijk van al zijn geld af komen.

10. 10. Buried

Hank weet dat Walter White de Heisenberg is die hij al lange tijd zoekt. Walt probeert al zijn sporen te wissen, terwijl Skyler bezorgd is dat Hank en Marie de kinderen van hen zullen wegnemen.

11. 11. Confessions

Todd heeft de zaak van Walt overgenomen. Ondertussen heeft Walt een nieuw idee om het Hank heel moeilijk te maken.

12. 12. Rabid Dog

Hank legt contact met Jesse en probeert via hem de waarheid boven tafel te krijgen. Jesse besluit om met Hank samen te werken om Walt uiteindelijk te pakken te krijgen.

13. 13. To'hajiilee

Hank en Jesse hebben een manier bedacht om Walt te pakken te krijgen, maar ondertussen heeft Walt de oom van Todd ingehuurd om Jesse te vermoorden.

14. 14. Ozymandias

Jesse wordt ontvoerd door de oom van Todd, terwijl Walt wordt achtergelaten in de woestijn en zichzelf moet zien te redden. Ondertussen vindt Skyler het tijd dat haar zoon de waarheid te horen krijgt.

15. 15. Granite State

Terwijl Jesse verplicht moet werken bij de oom van Todd, heeft Walter een nieuwe identiteit gekregen en zit, ergens ver weg en afgelegen, verstopt voor iedereen.

16. 16. Felina

Walt keert terug met nog één laatste doel; hij wil geld aan zijn familie geven, Jesse bevrijden en wraak nemen op de oom van Todd.

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Prachtige serie,net wat iets te veel lange saaie periodes ,

(met toch enkele wat mindere acteurs,zoals Tod met zijn oom en maten) anders had ik zeker 5 sterren gegeven !!

Toch vond ik uiteindelijk het 4e seizoen het beste !!

avatar van cor1946

cor1946

Wat een goede serie, zo zie je er niet veel met goed spel van acteurs ondanks de 5 seizoenen verveelde het nooit per aflevering.

Nou, ook maar eens afgekeken.

Fijne best verslavende serie inderdaad, met name de laatste 2 seizoenen gaat het allemaal net wat donkerder en het niveau hoger.

Was vooral liefhebber van bijrollen als Hank (absolute favoriet) en Gus.

avatar van nonololo_mm

nonololo_mm

Wat een onthutsend zwakke acteur is die Jesse zeg. Die haalt het niveau zo ontiegelijk naar beneden.

o, o pijnlijk om te zien. Haal iemand anders van de straat en die zet een geloofwaardigere rol neer dan deze puber.

Lachwekkend dat deze serie op 1 staat bij het publiek, zegt genoeg over de smaak van de massa. Je ziet dat hypes niets te maken hebben met kwaliteit.

De hele veramerikanisering is toegeslagen in Europa, tegenwoordig blijkt wat voor wansmaak deze veramerikanisering heeft (zie politiek).

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

nonololo_mm Ben ik toch wel benieuwd wat volgens jou dan wel een topserie is?

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

nonololo schreef:

Kan deze site dan ook niet echt meer serieus nemen.

Altijd hilarisch hoe dit soort stemmers nooit inhoudelijk op de materie in kunnen gaan.

En als ik je bericht net bij seizoen 2 heb gelezen, dan heb je seizoen 3, 4 en 5 niet eens gezien. Beetje sneu om er dan wel 0,5* achter te laten.

Ow ennuh: Aaron Paul - Wikipedia - en.wikipedia.org

Kijk voor de gein eens naar de nominaties en prijzen van Aaron Paul.

Dat zegt mij heel wat meer dan jouw bericht met een halve ster.

avatar van MJ_DA_MAN

MJ_DA_MAN

nonololo schreef:

Kan deze site dan ook niet echt meer serieus nemen.

Ja, iedereen is gek behalve jij.

avatar van Tim94

Tim94

Erg leuke serie die steeds beter werd! 1e 2 seizoenen vond ik wel even zwaar om doorheen te komen zo nu en dan. Alleen de film had mij part overgeslagen kunnen worden Heeft weinig toegevoegd.

avatar van slowdrive

slowdrive

Toch wel een van de beste series ooit, of toch wel de beste voor mij toch. Ongelooflijk hoe de serie steeds beter en beter werd. De serie was niet te lang, maar ook niet te kort. En hoe het uiteindelijk op zijn einde liep, bouwde het doorheen seizoen 5 op en zo dus in perfectie afliep.

Sommige personages waren wel zwak en andere waren nog ok of (heel)goed. En tot slot had je nog de geweldige prestaties van Bryan Cranston en Aaron Paul.