ad

Met onder meer: Billy West, John DiMaggio en Katey Sagal

Release datum: 28 maart 1999

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Futurama

In de serie volgen we Fry, een pizzabezorger uit New York die zichzelf per ongeluk invriest op 1 januari 2000 en pas 1000 jaar later, in het jaar 3000, weer wordt ontdooid. De Aarde is in 1000 jaar tijd sterk veranderd. Fry probeert zich staande te houden in deze maffe futuristische wereld. Naast mensen wonen er ook robots en buitenaardse wezens. Naaldbomen, ansjovis en koeien zijn uitgestorven, de Aarde is opgewarmd door het broeikaseffect en weer afgekoeld door de nucleaire winter, Jezus is verrezen en Al Gore is keizer geworden van de maan, waar zich een groot attractiepark bevindt.

Seizoenen

Komt er een Futurama seizoen 8?

Acteurs en Actrices

Meningen over Futurama

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

woensdag 1 augustus 2018
Futurama seizoen 7 Ik heb de gehele serie de afgelopen maanden gekeken en heb daar bijzonder van genoten. Wat een heerlijke personages, bij vlagen geweldige humor en creatieve afleveringen. Opvallend dat dit van Matt Groening komt, want The Simpsons is al een jaar of 10 z'n originaliteit kwijt. Schijnbaar kan Groening met Futurama meer zijn ei kwijt, want het is allemaal lekker absurd en doordat het sci-fi is kan je bijna alles creëren. En met Bender is wel een van de leukste personages uit een animatieserie gecreëerd, wat heb ik vaak gelachen om zijn egoistische, botte gedrag. Maar eigenlijk zijn ze allemaal leuk, inclusief regelmatig terugkerende personages als het echtpaar Wong of Zapp Brannigan.

Seizoen 7 is gewoon net zo stabiel als voorgaande jaren (alleen seizoen 5 met de vier films vond ik wat minder geschikt doordat Futurama beter past met verhalen van de standaard 22 minuten) en ik vind de finale ook erg mooi met ATTENTION: SPOILER ALARM!
Fry en Leela die dan toch trouwen en hun leven samen delen, terwijl Fry in een Groundhog Day-scenario zit. Maar ondanks dat laat het ook een einde open waarmee prima nieuwe afleveringen zouden kunnen komen. Of dit ooit nog gaat gebeuren, geen idee. Ik hoop er wel op, volgens mij valt er nog genoeg leuks te vertellen. Een paar jaar geleden was er nog wel de cross-over aflevering met The Simpsons, dat was dan ook weer geestig.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

dinsdag 1 mei 2018
Futurama seizoen 1 Futurama is wel een van die 4 klassieke, meer op volwassenen gerichte animatieseries naast The Simpsons, South Park en Family Guy waar ik nog eens aan moest beginnen. De andere 3 series bevallen me erg, maar van Futurama wist ik het niet, nooit een poging gewaagd. Geen idee waarom, want het is ook bijzonder amusant. We volgen Fry, die door toeval duizenden jaren verderop in de toekomst beland en te maken krijgt met de robot Bender, sexy Leela met maar een oog en de maffe Professor Farnsworth.

Zowel de personages, de stijl van de serie, de gevatte humor als de popculturele referenties (de Titanic aflevering uit dit seizoen is bijvoorbeeld echt hilarisch leuk) spreken me aan. Zeker Bender komt regelmatig erg leuk uit de hoek en Fry zelf is ook een prima hoofdpersonage. Lekker nonchalant zoals hij de problemen benadert. De volwassen grappen vind ik ook vaak goed uit de hoek komen, zonder dat ze vergezocht of flauw zijn. Het enige waar ik aan moest wennen was de stem van Katey Sagal bij Leela. Het heeft me wel een paar afleveringen gekost voordat ik niet meer bij elke zin Peggy Bundy hoorde praten, haha. Ik ben benieuwd of de serie dit hoge niveau de overige seizoenen vast kan houden.