• 8.978.862 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Ontwikkeld door: Hakan Kousetta en Jamie Laurenson

Met onder meer: Gary Oldman, Jack Lowden en Kristin Scott Thomas

Release datum: vrijdag 1 april 2022

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk via Apple TV+

Plot Slow Horses

Slough House is het bureau van de Britse veiligheidsdienst MI5 waar de agenten belanden die een onvergeeflijke fout hebben gemaakt, de zogenoemde 'Slow Horses'. Jackson Lamb staat aan het hoofd van dit afvoerputje van de spionagedienst. De agenten krijgen saai en geestdodend werk te doen, in de hoop dat ze na een poosje ontslag nemen. Dan raakt Slough House echter verwikkeld in een gevaarlijke zaak waarbij een man live op het internet dreigt te worden onthoofd door zijn ontvoerders.

Jackson Lamb

Agent Pierce

Meningen over Slow Horses

AllesAlGezien

vrijdag 8 april 2022
Slow Horses seizoen 1 Series vind ik iha tergend saai met onnodig domme plotwendingen om ze op te rekken. 3 afleveringen achter elkaar gezien en ik heb aangenaam verrast van iedere minuut genoten. Gary Oldman is zoals altijd subliem. Muziek, fotografie plot …. klopt allemaal. Heerlijk.

Suitehome

woensdag 11 mei 2022
Slow Horses seizoen 1 De openingssequence van het undercoverdrama Slow Horses is uitstekend. Slow Horses kan de spanning redelijk vasthouden gedurende de 6 afleveringen. Maar als iemand zegt dat we naar een donkere comedy kijken, ga ik daarin mee. Het doet me een beetje denken aan de serie Hunters, eveneens met een bijeengeraapt stelletje buitenbeentjes en losers. Niet echt natuurlijk, want de agenten van Slough House zijn weliswaar mislukt bij het officiële MI 5, maar hebben wel een missie. Deze trage paarden staan onder leiding van bullybak Jackson Lamb (een schmierende Gary Oldman) en doet me denken aan de serie Spooks (10 seizoenen van 2003 - 2011), exclusief humor. Slow Horses moet het primair hebben van de interactie tussen de karakters. Deze mix van drama, spanning en humor werkt prima. Puntaftrek omdat Slow Horses soms volledig over the top is, hetgeen nogal geforceerd aan doet. Voor een parodie op het genre zijn de gebeurtenissen te dramatisch.