• 8.985.200 stemmen

Slow Horses - Seizoen 1 (2022)

Show titel: Slow Horses

Ontwikkeld door: Hakan Kousetta en Jamie Laurenson

Met: Gary Oldman, Olivia Cooke en Jonathan Pryce

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Datum van release: vrijdag 1 april 2022

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk seizoen 1 via Apple TV+

Plot Slow Horses

Slough House is het bureau van de Britse veiligheidsdienst MI5 waar de agenten belanden die een onvergeeflijke fout hebben gemaakt, de zogenoemde 'Slow Horses'. Jackson Lamb staat aan het hoofd van dit afvoerputje van de spionagedienst. De agenten krijgen saai en geestdodend werk te doen, in de hoop dat ze na een poosje ontslag nemen. Dan raakt Slough House echter verwikkeld in een gevaarlijke zaak waarbij een man live op het internet dreigt te worden onthoofd door zijn ontvoerders.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

1. 1. Failure's Contagious

1 april 2022 (53 minuten)

River Cartwright kan een positie bij MI5 wel vergeten en belandt op een plek erger dan het vagevuur: Slough House, de dumpplaats voor falende spionnen.

2. 2. Work Drinks

1 april 2022 (48 minuten)

River en Sid werken samen. Een fout afgevuurd pistool heeft ernstige gevolgen.

3. 3. Bad Tradecraft

8 april 2022 (41 minuten)

Er vindt een stiekeme romance in Slough House plaats, maar de situatie wordt grimmig wanneer een gevaarlijk conflict dodelijk blijkt.

4. 4. Visiting Hours

15 april 2022 (43 minuten)

Taverner stuurt de Honden op Lamb en de trage paarden af. Alleen River weet hoe hij de groep kan redden.

5. 5. Fiasco

22 april 2022 (42 minuten)

De trage paarden moeten onderduiken om uit handen van MI5 te blijven. Lamb en River gaan naar het Park om Taverner te slim af te zijn.

6. 6. Follies

29 april 2022 (53 minuten)

Taverner en de trage paarden proberen op verschillende manieren de kidnappers en Hassan te vinden. Ho doet een schokkende ontdekking over Sid.

avatar van AllesAlGezien

AllesAlGezien

Series vind ik iha tergend saai met onnodig domme plotwendingen om ze op te rekken.

3 afleveringen achter elkaar gezien en ik heb aangenaam verrast van iedere minuut genoten. Gary Oldman is zoals altijd subliem. Muziek, fotografie plot …. klopt allemaal. Heerlijk.

avatar van Suitehome

Suitehome

De openingssequence van het undercoverdrama Slow Horses is uitstekend. Slow Horses kan de spanning redelijk vasthouden gedurende de 6 afleveringen. Maar als iemand zegt dat we naar een donkere comedy kijken, ga ik daarin mee. Het doet me een beetje denken aan de serie Hunters, eveneens met een bijeengeraapt stelletje buitenbeentjes en losers. Niet echt natuurlijk, want de agenten van Slough House zijn weliswaar mislukt bij het officiële MI 5, maar hebben wel een missie.

Deze trage paarden staan onder leiding van bullybak Jackson Lamb (een schmierende Gary Oldman) en doet me denken aan de serie Spooks (10 seizoenen van 2003 - 2011), exclusief humor. Slow Horses moet het primair hebben van de interactie tussen de karakters. Deze mix van drama, spanning en humor werkt prima. Puntaftrek omdat Slow Horses soms volledig over the top is, hetgeen nogal geforceerd aan doet. Voor een parodie op het genre zijn de gebeurtenissen te dramatisch.

avatar van james_cameron

james_cameron

Afwisselend grappige en spannende engelse televisieserie over Slough House, het bureau van de Britse veiligheidsdienst MI5 waar de agenten belanden die een onvergeeflijke fout hebben gemaakt, de zogenaamde 'Slow Horses'. Met een heerlijk schmierende Gary Oldman heeft de serie een sterke troef in handen. Zijn personage is namelijk zo bot en onbeschoft dat dit voortdurend op de lachspieren werkt. Vooral het moment waarop hij een zeldzame 'speech' geeft is hilarisch. De rest van de cast is overigens ook prima en naarmate de serie vordert blijkt één en ander vernuftig in elkaar te zitten, resulterend in een spannend kat en muisspel. Met uiteraard een openstaande deur naar een tweede reeks.

avatar van DreamTech

DreamTech

goeie serie ik had er niet eerder van gehoord maar omdat seizoen 2 begonnen is toch maar even gaan kijken geen spijt van !

avatar van knipoog

knipoog

Gary Oldman doet wat hij altijd doet, (echt altijd) er zijn mensen die dat leuk vinden, maar meningen verschillen.

Gelukkig speelt hij niet in alle scenes en is de verhaallijn en de rest van de acteurs zo dat Sezoen 1 toch nog een voldoende in de wacht slpeet.

Jammer dat veel mensen deze serie uiteindelijk niet zullen zien doordat het een exclusieve Apple TV-serie is. Dit is behoorlijk goed. Het uitgangspunt van uit de gratie geraakte spionnen die op een afdeling worden gedumpt waar een baas die nergens om geeft iedereen dient weg te pesten is best origineel.

Zelden kan je zeggen dat een acteur zo de show steelt als Oldman hier doet in de rol van die baas, Jackson Lamb. Wat een prachtig bot en ranzig figuur is hij. En heel intrigerend ook door zijn legendarische status op basis van zijn tijd als spion tijdens de Koude Oorlog. Zijn interacties met zijn werknemers zijn altijd puur goud. De deprimerende en smerige sfeer op het kantoor is ook perfect.

De eerste aflevering lijkt de serie aanvankelijk vooral een komedie te zijn die op een leuke manier de glamour uit spionagefictie haalt door al die "Slow Horses" zo hilarisch incompetent te maken, maar al snel blijkt dat de serie ook spannend kan zijn als het dat wil. En hoewel het plot niet per se heel origineel en logisch is steekt het goed in elkaar en zit de vaart er perfect in. De Slow Horses worden al snel een soort sympathieke verzameling van losers of antihelden. Het is zeer amusant om ze met elkaar proberen te zien samenwerken.