ad
  • 8.081.139 stemmen

Breaking Bad - Seizoen 3 (2010)

Show titel: Breaking Bad

IMDb beoordeling: 9,5 (1.493.012)

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: zondag 21 maart 2010

• Netflix Bekijk seizoen 3 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Breaking Bad

Afleveringen Seizoen 3 (2010)

1. 1. No Mas

Walt heeft te maken met de nasleep van de vliegtuigcrash en een steeds kwadere Skyler, die peinst over de volgende stap in haar leven en dat van haar kinderen. Ondertussen wordt Jesse geconfronteerd met zichzelf.

2. 2. Caballo Sin Nombre

Ondanks hoogoplopende spanningen in zijn thuissituatie, haalt Walt alles uit de kast om zijn gezin bij elkaar te houden. Walt Jr. haalt uit naar zijn moeder. Saul doet zijn best om Jesse te betrekken bij een hoogst ongebruikelijke investeringsmogelijkheid.

3. 3. I.F.T.

Walt trekt zich niets aan van Skylers eisen, waardoor hij haar steeds verder van zich af duwt. Saul smeekt Jesse om Walt over te halen weer te gaan koken. Op zijn werk gaat Hank, nog steeds geteisterd door paniekaanvallen, over de schreef.

4. 4. Green Light

Walt draait door als hij nieuws krijgt van Skyler en brengt daarmee zijn baan en zijn relaties met Saul en Jesse in gevaar. Hank stort zich volledig op zijn onderzoek naar de blauwe meth van Heisenberg. Jesse bedenkt een nieuw plan.

5. 5. Mas

Gus intensiveert zijn pogingen om Walt weer aan het koken te krijgen, waardoor Walt en Jesse in een conflict raken. Skyler twijfelt over haar nieuwe relatie met Ted. Marie neemt Skyler in vertrouwen over haar zorgen om Hanks gezondheid.

6. 6. Sunset

Walt neemt zijn nieuwe lab in gebruik. Walt Jr. wil antwoord op vragen over de relatie tussen zijn ouders. De Mexicaanse neven jagen het personeel van Gus’ restaurant de stuipen op het lijf. Het onderzoek van Hank brengt Walt en Jesse in problemen.

7. 7. One Minute

Een woedende Hank gaat de confrontatie aan met Jesse en komt in de problemen op zijn werk. Skyler wil dat Walt actie onderneemt om Hank te helpen. Walts nieuwe lab-assistent verpest de eerste lading meth. De acties van Gus hebben grote gevolgen.

8. 8. I See You

De familie wacht op nieuws over Hank. Walt vervangt zijn lab-assistent en probeert Gus tevreden te houden. In het ziekenhuis ziet Walt één van de Mexicaanse neven en realiseert hij zich dat hij door het oog van de naald gekropen is.

9. 9. Kafkaesque

De vooruitzichten voor Hanks herstel leiden tot een conflict tussen Marie en hun verzekeringsmaatschappij. Jesse zoekt een manier om de opbrengst te verhogen.

10. 10. Fly

Na een lang gespannen nacht in het meth-lab bezorgt een vervelende vlieg die weigert dood te gaan Walt en Jesse extra kopzorgen.

11. 11. Abiquiu

Hank is ontevreden over de snelheid van zijn herstel, Skyler twijfelt aan Sauls witwaspraktijken en Jesse wordt verliefd op een medepatiënt.

12. 12. Half Measures

Jesse achtervolgt de dealers die Combo's moord hebben gepland. Hank weigert het ziekenhuis te verlaten en Skyler zet Walt onder druk om haar plan te accepteren.

13. 13. Full Measure

Nadat hij twee dealers van zijn baas heeft uitgeschakeld, beseft Walt dat Gus van plan is hem en Jesse te vermoorden en Walt te vervangen door zijn voormalige assistent.

avatar van brawljeff

brawljeff

Geweldig seizoen, seizoensfinale en villain, maar... het hoogtepunt was natuurlijk de aflevering 'The Fly.'

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Hier transformeert Walter White definitief is een keiharde, genadeloze misdaadbaas. Misschien een tikje ongeloofwaardig, wetende dat hij ooit begon om zijn familie goed achter te laten als hij dood was, maar man, wat is de transformatie gruwelijk boeiend. Een moord plegen, het zal wel. Plots lijkt er een knop in zijn hoofd omgezet. Gus als zijn tegenstander is ook al een rol van ongekend niveau (maak daar eens een spin-off van in plaats van Saul Goodman) en hier verovert Breaking Bad het predicaat topserie. De aflevering The Fly is daar een goed voorbeeld van, bizarre, maar unieke aflevering.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Hoe overtref je een seizoen dat inmiddels iconisch is geworden omdat het zo treffend aan de mores van onze tijdsgeest raakt? Door op de juiste momenten in de versnelling te gaan. Het meest in het oog springt de explosieve actie waarmee hoofd- en bijrollen tegen hun wil om in het moeras van de georganiseerde misdaad worden geslingerd. Het plot gaat van het ene hoogtepunt naar het andere hoogtepunt. Toch is dat maar ten dele waarom het derde seizoen zo tot de verbeelding spreekt. Meer dan in de twee vorige seizoenen lijken de schrijvers een duidelijke koers te hebben gevonden voor hun misdaadepos. Het is vlijmscherpe maatschappijkritische satire vol morele patstellingen en filosofische vraagstukken, waarin de hoofdrolspelers inmiddels voldoende in hun rol gegroeid zijn om ook het drama-aspect te dragen.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Om de een of andere reden destijds bijna afgehaakt bij dit seizoen. Het wist me allemaal maar matig te boeien ineens. Een maand of wat later toch weer verder gekeken en verrek, het bleek toch nog de moeite waard allemaal.

avatar van brawljeff

brawljeff

Na een tweede kijkbeurt was dit seizoen toch iets minder dan ik me herinnerde. Het duurt lang voordat het seizoen op gang komt en Gus is hier nog niet heel angstaanjagend. Vooral de latere afleveringen zijn erg bijzonder en wat hierboven al werd gezegd: dit is het seizoen waarin Walter enorm verandert qua personage. Ik vond het echter nooit ongeloofwaardig. Een minpunt vond ik wel de mindere screentime tussen Walt en Jesse. Hun chemie (hehe) is wel het sterkste punt van de hele serie.

avatar van T.O.

T.O.

Ik vond hem toch iets minder dan seizoen 2, die ik wel weer beter en verslavender vond dan seizoen 1. Scenario en plotontwikkeling zijn voor mij de sterkste punten van deze serie en die zijn dit seizoen net ietsje minder. Dus geen alsmaar stijgende lijn wat mij betreft. En juist de cruciale scènes blijven helaas te overdreven en ongeloofwaardig.

avatar van macrobody

macrobody

Kijkt ook weer lekker weg dit seizoen.

avatar van Black Math

Black Math

Een flinke stap vooruit ten opzichte van het vorige seizoen en ook ten opzichte van het eerste seizoen (dat ik iets beter vond dan het tweede), met name door de tweede helft van het seizoen.

De eerste helft is op zich wel aardig, maar het draait met name om familieperikelen, al worden de intermezzos met de Mexicaanse broers behoorlijk spannend gebracht. Ze zeggen aanvankelijk niets, wat bijdraagt aan hun angstaanjagende uitstraling.

Het kantelpunt in het seizoen is de confrontatie van de broers met Hank, waarna het seizoen in een stroomversnelling lijkt te komen wat plotontwikkelingen culminerend in de geweldige cliffhanger waarmee het seizoen afgesloten wordt.

Ook komen in de tweede helft van het seizoen eindelijk de geweldige monologen op gang, waarover een vriend me al had verteld. Waar het er in de eerste seizoenen en de eerste helft van dit seizoen er slechts enkele waren, voelt het in de tweede helft aan alsof je de ene sterke monoloog nog niet verwerkt hebt wanneer de volgende zich alweer aandient. Dit maakt een episode als Fly ook interessant, ondanks dat de episode qua plotontwikkeling toch een beetje als een filler aanvoelt.

Tenslotte is de karakterontwikkeling van Jesse ook interessant te noemen, waarbij hij eerst nietsontziend overkomt wanneer hij de afkickkliniek verlaat, maar later toch een geweten blijkt te hebben en bereid is daar heel ver voor te gaan. Het is interessant te zien dat met name kinderen het beste in hem naar boven halen (wat eigenlijk ook al blijkt uit de Peekaboo aflevering in het vorige seizoen. Wel moet ik zeggen dat ik qua karakter Walter juist weer niet helemaal begrijp zoals hij zich hecht aan Jesse. Ik ben het eens met Gus en had hem allang gedumpt, maar wellicht heeft Walter verborgen motieven die in de volgende twee seizoenen duidelijk worden.

Een ster meer dan het vorige seizoen, 3,5* dus. Als het volgende seizoen op dezelfde manier doorgaat als de tweede helft van dit seizoen, zie ik er voor dat seizoen nog wel een halve ster bovenop komen.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2027 stemmen

Dit seizoen zou volgens velen het keerpunt van de serie zijn, dus ik was hier wel extra benieuwd naar. Het begint inderdaad veelbelovend met Walt die weigert zijn huis te verlaten en Hank die een aantal keren akelig dichtbij de onthulling komt. Ook de laatste twee afleveringen duiden erop dat er ander weer op komst is.

Zo zitten er meerdere momenten in het seizoen die ik sterk vond, maar ik moet zeggen dat ik nog steeds niet helemaal fan ben. De serie is bij tijd en wijle tamelijk langdradig naar mijn mening. Ik heb ook al een paar keer gehad dat er nét op tijd, net wanneer ik dreig af te haken, een interessante plotwending komt die er opnieuw voor zorgt dat ik mijn aandacht er weer helemaal bij heb. Mooi dat de serie zulke sterke wendingen kent, maar de momenten laten vaak lang op zich wachten. Het zou idealer zijn als ik tussendoor ook wat vaker onderhuidse spanning zou ervaren, maar dat is vooralsnog niet het geval.

Van de alsmaar stijgende lijn die de serie zou doormaken merk ik nog niet zo veel, maar ik vind het wel vermakelijk kijkvoer. Het scheelt dat de serie klasse blijft uitstralen in het acteerwerk, waardoor het, ook als het even wat minder boeiend is, wel allemaal degelijk blijft. De serie is overduidelijk op haar best wanneer Walter en Jesse samen zijn. Overigens vond ik ook Jesse's monoloog in aflevering 7 een van de hoogtepunten van dit seizoen. Schitterende scène

avatar van NRT

NRT

2 heerlijke seizoenen opnieuw gezien. Aflevering 1 begint goed met die twee enge mexicanen in kostuum, maar daarna leek het plots heel saai te worden tot Walt die epische, pijnlijke speech geeft over die vliegtuigcrash. Wat is dat een mooi moment.

avatar van FlorisV

FlorisV

Fantastisch. Mogelijk het beste seizoen. Lekker veel genieten van alle kleurrijke personages. De keurige maar steeds engere Gus. Zijn stoicijnse klusjesman, droogkloot Mike. De louche, lekker foute advocaat Saul Goodman met steevast de grappigste teksten. De even dodelijke als zwijgzame zonen van Hector Salamanca. Een ongelofelijk goede, bloedstollende scene waarin die twee de confrontatie aangaan met Hank, die daarvoor al steeds meer aan de stress onderdoor gaat. Geweldig acteerwerk van al deze toppers ook.

En je weet dat Gus geen enkele reden heeft Walt te laten leven na zijn grote klus, toch wordt het nergens uitgesproken, pas op het einde van het seizoen, wanneer de spanning een hoogtepunt bereikt. Ook komt het probleem van witwassen aan de orde. Het blijft een intelligente serie. Er zijn geen makkelijke wegen te bewandelen voor wie zich inlaat met de georganiseerde misdaad. Je kunt nog zo slim zijn, zoals Walter, het blijft allemaal verdraait link.

avatar van shimahero

shimahero

Goeie review Floris. Topserie

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Wel apart dat je de soms wel lange dialogen/verhalen,toch op één of ander manier leuk vind,misschien ooit telang maar je leert zo wel echt de personage's kennen,

En Gus is echt perfect.

Op naar seizoen 4 !!!!

avatar van cor1946

cor1946

Was weer een goed seizoen. Op naar 4.