ad
  • 8.079.953 stemmen

Breaking Bad - Seizoen 1 (2008-2009)

Show titel: Breaking Bad

IMDb beoordeling: 9,5 (1.491.892)

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 7

Datum van release: zondag 20 januari 2008

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Breaking Bad

Afleveringen Seizoen 1 (2008-2009)

1. 1. Pilot

Walter White is een 50-jarige leerkracht chemie. Zijn echtgenote heet Skyler en zijn zoon Walter Junior. Walter Jr. is een tiener die geboren werd met hersenverlamming en daardoor moeite heeft met praten en bewegen. Hij kijkt eerder op naar zijn oom Hank, een stoere agent, dan naar zijn eigen vader. Wanneer Walter ontdekt dat hij longkanker heeft, wil hij de toekomst van zijn gezin financieel veilig stellen en bedenkt hij een plan om drugs te maken. Samen met een gewezen leerling van hem, Jesse Pinkman, begint hij methamfetamines te produceren.

2. 2. The Cat's in the Bag

De mobilhome van Walter en Jesse wordt afgeleverd bij het huis van Jesse. Het huis, dat eigendom was van de tante van Jesse, is de perfecte schuilplaats voor de twee. Ondertussen begint de zwangere Skyler te vermoeden dat Walter in het geniep met iets bezig is.

3. 3. ...and the Bag's in the River

Walter en Jesse ruimen de ingewanden van het lijk op. Ondertussen is Krazy 8 in de kelder terug bij bewustzijn gekomen.

4. 4. Cancer Man

Het gezin van Walter vermoedt dat er iets aan de hand is. Hij vertelt tijdens het eten dat hij longkanker heeft. Hank heeft op het werk het idee laten vallen dat de stad gecontroleerd wordt door een nieuwe misdaadbaas.

5. 5. Gray Matter

Jesse probeert zijn drugsverleden te vergeten. Hij gaat op zoek naar een baan, maar merkt dat je zonder ervaring en diploma niet ver komt. Hij begint daarom zelf drugs te maken, maar zijn product is kwalitatief veel minder dan de drugs die hij samen met Walter bereidde.

6. 6. Crazy Handful of Nothin'

Walter begint aan zijn chemotherapie en sluit zich ondertussen terug aan bij Jesse. Samen maken ze opnieuw methamfetamines.

7. 7. A No-Rough-Stuff Type Deal

Walter heeft een geheime identiteit gecreëerd en noemt zich in het drugsmilieu voortaan Heisenberg.

8. 8. Breaking Bad: Original Minisodes Seizoen 1 (special)

avatar van starbright boy

starbright boy

• 19365 berichten

Ineens zomaar opgezet jaren later en beter dan verwacht. Vooralsnog zeker niet de beste serie ooit, maar het fijne laagje zwarte humor en de kwaliteit van het script vallen in positieve zin op. Verder twee hoofdpersonages die boeien, bijpersonages zijn soms wat minder sterk. Ben inmddels bij seizoen 2 aflevering 4 en als ik veel fans moet geloven moet het beste nog komen. Ben benieuwd. Een kleine 4 kan ik aan seizoen 1 wel kwijt.

Ha grappig SB, ik ben er toevallig ook onlangs eens aan begonnen.

avatar van dave76

dave76

karst schreef:

Sorry, vond er geen hol aan. Niet doorheen te komen en heb hem bij aflevering vier uitgezet. Er worden zoveel series gemaakt die wel de moeite waard zijn dat ik mijn tijd niet verder ga verspillen.

Next.

Ja dat had ik dus ook. Had veel moeite met het eerste seizoen maar geloof me, geef het nog een kans en kijk door. Pas vanaf het einde van seizoen 1 komt de serie los.

avatar van LikeAJedi

LikeAJedi

Na jaren tóch maar eens begonnen aan deze serie, die zó geprezen wordt door bijna alle film/serie liefhebbers.

Het eerste seizoen vind ik toch wel vrij matig. Het is erg langdradig en nergens echt spannend. Het verhaal zit daarentegen wel erg goed in elkaar, dat is waarom ik de hoop nog niet op geef. Veel series hebben last van een matig 1e seizoen, dus daarom blijf ik hoop houden.

Verder zijn de acteerprestaties wel erg sterk, met name Bryan Cranston excelleert en maakt van zichzelf een house-hold name. Ook Aaron Paul is vrij goed als straat-junkie, terwijl ik toch wel mindere films van hem heb gezien.

S1: 6.0

avatar van cmr46

cmr46

top serie

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Ik heb de serie ruim 2 jaar geleden vrijwel in een ruk uitgekeken, d.w.z. ongeveer 1 seizoen per maand buiten alle films om. En mensenlief, wat was dit een geweldige serie, je komt in drama, in een thriller en de misdaad niet te vergeten. De karakters, wat een mooi bijeen gezochte club acteurs! Geweldig in één woord!

Dit zou een serieliefhebber verplicht in zijn lijstje "gezien" moeten hebben.

Nu kan ik wel meer gaan jubelen over "Breaking Bad" maar ik zeg liever tegen de lezer(es); "ga deze zelf kijken" en je weet waarom vrijwel iedereen zo positief over deze serie is!

Mijn gemiddelde cijfer is een 9+!

avatar van DragQueen

DragQueen

Net zoals velen met mij, vind ik dit misschien wel de allerbeste serie ooit gemaakt. Zelden heb ik een serie mogen aanschouwen waar het vakmanschap zo vanaf spat. Verhaaltechnisch gezien is er dan ook niets aan op te merken. Mijn respect voor Vince Gilligan en zijn creatieve team is dan ook torenhoog. Nergens voelt het verloop van het verhaal gekunsteld of geforceerd. Ook op de andere vlakken is deze serie uitmuntend. Alle acteurs zijn enorm goed gecast en brengen hun rollen met verve. Bryan Cranston en Aaron Paul acteren werkelijk de pannen van het dak. En dan wil ik de rest van de cast niet tekort doen, want ook zij floreren op het scherm. Leuk weetje is dat Vince Gilligan veel van de acteurs al leerde kennen in de tijd dat hij nog werkzaamheden verrichtte voor the X Files. O.a. Bryan Cranston, Aaron Paul, Dean Norris, ze hadden allemaal rolletjes in the X Files. Maar ook een Michael McKean, die dan weer in de spin-off Better Call Saul komt opdraven. Verder valt ook op hoe sterk de cinematografie is. Bijvoorbeeld de wide-shots van de woestijngebieden rondom Albuquerque. Alles is kundig en sfeervol in beeld gebracht. Ik heb de serie al een aantal keren opnieuw bekeken, en daar blijft het denk ik niet bij. Nog steeds ontdek ik diepere lagen na elke kijkbeurt. Het is daarbij ook razend knap hoe een spin-off serie als Better Call Saul deze Breaking Bad meer background weet te geven. In zijn totaliteit een dikke 5 Sterren voor Breaking Bad. En zoals het er nu voor staat, de eeuwige nummer 1 in mijn series top 10.