Mijn Series +

South Park - Seizoen 9 (2005)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Trey Parker, Matt Stone en Brian Graden
met de stemmen van Trey Parker, Isaac Hayes en Matt Stone

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

1. Mr. Garrison's Fancy New Vagina
  2. Die Hippie, Die
  3. Wing
  4. Best Friends Forever
  5. The Losing Edge
  6. The Death of Eric Cartman
  7. Erection Day
  8. Two Days Before the Day After Tomorrow
  9. Marjorine
  10. Follow That Egg
  11. Ginger Kids
  12. Trapped in the Closet
  13. Free Willzyx
  14. Bloody Mary
avatar van Donkerwoud
Leuk seizoen van South Park, met eigenlijk alleen maar geestige episodes. Ze gaan helemaal los met absurdistische ranzigheid en krankzinnige situaties. De leukste episodes zijn The Losing Edge, Die Hippie Die, Two days before the day after tomorrow, The Death of Cartman en Bloody Mary.

avatar van AOVV
Ik weet nog dat ik erg moest lachen om de aflevering 'Free Willzyx', en die vind ik nog steeds heel goed. Ook 'The Death of Eric Cartman', 'Erection Day', 'Die Hippie, Die' en en 'Ginger Kids' zijn erg grappig. Maar mijn favoriete aflevering is toch 'The Losing Edge', met vooral Randy in een glansrol. Daar krijg je me nog steeds elke keer mee plat.

Over het algemeen en consistent seizoen, met hier en daar een wat flauwer aflevering ('Wing', 'Marjorine').

4 sterren

avatar van Flavio
Wederom zeer goed seizoen, met als hoogtepunten The Death of Eric Cartman, Free Willzyx (die laatste shot van de orca op de maan is legendarisch), en de absolute favoriet Marjorine . Dat ze Butters dood in scene zetten om hem als nieuw meisje in de klas te introduceren om een meisjesgeheim te doorgronden is geniaal. Trapped in the closet en Wing zijn minder.