Mijn Series +

South Park - Seizoen 23 (2019)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Trey Parker, Matt Stone en Brian Graden
met de stemmen van Matt Stone, Trey Parker en Mona Marshall

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

1. Mexican Joker
  8. Turd Burglars
  9. Basic Cable
  10. Christmas Snow
The Oceanic Six schreef:
Komende week even de boel opnieuw bekijken en dan eens zien of ik er een minimale voldoende nog uit kan persen of dat het gewoon mijn eerste South Park onvoldoende zal worden.

Traditions

avatar van The Oceanic Six
Seizoen 23 is me tijdens het reguliere seizoen slecht bevallen. Veel te veel gericht op slechts een paar onderwerpen (wietgebruik en dat vreselijke PC gedoe) en veel te weinig die oude South Park feeling waar de jongens gewoon in hun belevingswereld dingen mee maken. Het moet tegenwoordig allemaal een dubbele boodschap of een politieke lading hebben. Mr Garrison is nog steeds president en doet dus nog steeds zo goed als niet mee, booooring. Dat Tegridy Farms geneuzel van Randy is echt vervelend geworden, maar als je zo in een paar dagen de 10 afleveringen opnieuw ziet, dan zit er nog wel genoeg leuks tussen.

Zeker Randy in China was wel erg leuk, met weer heerlijke kritieken op Disney. Mexican Joker was ook grappig (Een Jood, die moet weg anders denken mensen dat we racistisch bezig zijn!), net als de Scott Malkinson aflevering. Scott is geen Butters, maar is alsnog leuk genoeg een eigen aflevering te dragen. Dieptepunten waren de PC Babies en Strong Woman (please, make it stop....) en die aflevering met Sheila en haar poep. Zat zoveel potentie in, maar het bleek enorm ongrappig. De finale was wel weer geslaagd, met Santa, de burgemeester en de inwoners van South Park die schijt hebben aan veiligheid op de weg. South Park was ooit een parodie op de maatschappij verpakt in een kinderjasje, maar ze lijken zichzelf een beetje kwijtgeraakt. Ik wil gewoon weer dat oude gevoel terug. Voor het eerst in mijn leven (en ik volg de serie al dik 20 jaar) keek ik wekelijks niet meer uit naar een nieuwe aflevering, omdat het zo teleurstellend was. Na twijfel geef ik seizoen 23 toch maar nog die krappe voldoende, al zit het net zo dicht bij lager omdat ze de reputatie van de serie zo te grabbel aan het gooien zijn.

avatar van Binge-Watcher
Ik vind dat hele "Tegridy Farms" toch echt wat te flauw. Jammer.

avatar van Donkerwoud
Wel echt benieuwd wat ze met covid-19 en BLM gaan doen. Lijkt me zo'n jaar waarin SP weer eens talk of the town kan worden.

Donkerwoud schreef:

En vergeet de presidentsverkiezingen niet. Al zat South Park er in 2016 wel naast haha.

Ik hoop overigens dat ze eens wat minder naar het nieuws kijken en wat meer naar hoe SP ooit was.

South Park kondigt ‘pandemiespecial’ aan | Superguide

Vet

Over 2 weken een uurlange South Park Pandemic Special.

Dat is wel een leuke verrassing. Het reguliere seizoen zal wel ergens in oktober beginnen.

avatar van The Oceanic Six
Morgen dus een pandemic-special. Zin in na een jaar geen South Park gehad te hebben.

avatar van The Oceanic Six
Leuke special. Best wel humor hoe het virus volgens South Park is ontstaan. Randy en Mickey Mouse Ook geinig hoe Randy denkt de oplossing te hebben. En Jimbo Dit leek wel weer een beetje op South Park oude stijl, toen het nog scherp en leuk was. Al ben ik echt helemaal klaar met Randy zijn wiet. Dat is gewoon zo oninteressant.

The Oceanic Six schreef:
Ik heb een aantal jaren geen nieuwe seizoenen van SP gezien, maar dit was juist exact hetzelfde als de stijl waar ze op een gegeven moment in verzeild waren geraakt: iets opblazen, en een hoop metaforen gebruiken. Leek niet heel veel aandacht aan het besteed iig.

avatar van Pepino
Dit was wel de episode die iedereen kon gebruiken!

Wat was die special slecht zeg. Ik heb alleen gelachen om het liedje van Cartman. Randy's verhaallijn was gewoon genant. Het was ook erg veilig; alsof ze elke groep precies evenveel wilden bespotten zodat ze niet van politieke bias beschuldigd zouden worden.

avatar van Pepino
Wow, da's wel heel negatieve commentaar. Nu ja, ieder zijn mening natuurlijk.

Nu moet ik toegeven dat ik al jaren South Park niet meer zie zoals vroeger, dus met die ingesteldheid kon ik toch nog wel van deze special genieten. Het had zoals voorspeld de mindere kantjes (is er ook maar iemand die dat wiet-gedoe van Randy nog leuk vindt?), maar dat wilde ik met de mantel der liefde bedekken. Fijn dat ze deze episode gemaakt hebben!

Krijgt seizoen 24 eigenlijk hier nog een aparte pagina?

Als je dit vergelijkt met de vorige aflevering die ze gemaakt hebben over een grote crisis (de financiële crisis) dan zie je toch een wereld van verschil. Die pandemic special ging nergens naartoe terwijl in die andere aflevering elk personage een duidelijk ark had.

avatar van Donkerwoud
hando schreef:

De grote grap is nu juist dat niemand een idee heeft wat hen overkomt. En nog steeds niet, trouwens. Die Pandemic Special paste wat dat betreft precies bij deze crisis.