ad
  • 8.076.073 stemmen

South Park - Seizoen 6 (2002)

Show titel: South Park

Seizoenen: 24 seizoenen

Afleveringen: 17

Datum van release: woensdag 6 maart 2002

• Amazon Prime Bekijk seizoen 6 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

South Park

Afleveringen Seizoen 6 (2002)

1. 1. Jared Has Aides

Jared Fogle komt naar South Park om te laten zien hoeveel hij is afgevallen. Maar door miscommunicatie lijkt het alsof hij alle kinderen in South Park AIDS wil geven.

2. 2. Asspen

De jongens gaan met hun ouders op skivakantie in Aspen. En terwijl Stan in een wedstrijd verwikkeld raakt, zitten alle ouders vast aan een ellenlang verkooppraatje.

3. 3. Freak Strike

De jongens plakken testikels onder de kin van Butters en sturen hem naar The Maury Povich Show. Hier krijgt de jonge Butters veel aandacht.

4. 4. Fun with Veal

De jongens komen tot de ontdekking dat een groep kalfjes zal worden afgemaakt. Ze zijn het hier niet mee eens en besluiten de kalfjes op te sluiten in hun slaapkamer.

5. 5. The New Terrance and Phillip Movie Trailer

De jongens kunnen niet wachten tot de trailer van de nieuwe film van Terrance en Phillip op televisie komt, maar dan moeten ze wel een televisie vinden waar ze het op kunnen kijken.

6. 6. Professor Chaos

De jongens zijn op zoek naar een vervanger voor hun overleden vriend Kenny. Als Butters wordt geweigerd, besluit deze om een kwaadaardig alter ego te creëren; Professor Chaos.

7. 7. The Simpsons Already Did It

Butters bedenkt als Professor Chaos allerlei kwaadaardige plannetjes, maar komt er steevast achter dat deze dingen al eerder zijn gedaan in The Simpsons.

8. 8. Red Hot Catholic Love

Father Maxi heeft veel last van alle verhalen rondom misbruik in de katholieke kerk en gaat antwoorden halen bij het Vaticaan. Ondertussen probeert Cartman te bewijzen dat hij door zijn mond kan poepen.

9. 9. Free Hat

De jongens starten een club om te zorgen dat Steven Spielberg en George Lucas niet langer aan hun klassieke films gaan sleutelen en ze op die manier verpesten.

10. 10. Bebe's Boobs Destroy Society

Alle jongens beginnen zich nogal vreemd te gedragen sinds Bebe borsten begint te krijgen. Wendy wordt jaloers en besluit om implantaten te nemen, om zo ook aandacht te krijgen.

11. 11. Child Abduction Is Not Funny

De ouders van South Park zijn doodsbang dat hun kinderen worden ontvoerd en dus besluiten ze een grote muur rondom hun stad te laten bouwen.

12. 12. A Ladder to Heaven

Stan, Kyle en Cartman ontdekken dat Kenny, voor hij stierf, een belangrijk ticket had. De jongens besluiten om een ladder naar de hemel te bouwen. Deze actie krijgt veel aandacht.

13. 13. The Return of the Fellowship of the Ring to the Two Towers

Randy en Sharon ontdekken te laat dat ze een pornofilm hebben meegegeven aan de kinderen om terug te brengen naar de videotheek. De jongens, die The Lord of the Rings naspelen, nemen hun missie heel serieus.

14. 14. The Death Camp of Tolerance

Mr. Garrison ontdekt dat je veel geld kan vangen als je ontslagen wordt door de school vanwege homoseksualiteit. Dus hij probeert, met zijn nieuwe assistent Mr. Slave, zijn best te doen om te worden ontslagen.

15. 15. The Biggest Douche in the Universe

Terwijl Chef en Cartman gaan problemen om de ziel van Kenny uit Cartman te halen, probeert Stan iedereen te overtuigen dat John Edward een gigantische oplichter is.

16. 16. My Future Self n' Me

Stan ontmoet op een dag een nietsnut en junkie van 32, die zegt Stan uit de toekomst te zijn. Stan begint langzamerhand te geloven dat zijn ouders hem voor de gek houden.

17. 17. Red Sleigh Down

De jongens willen iets goed doen voor de mensen in Irak en dus gaan ze samen met Mr. Hankey - de kerstdrol - op pad om Irak een kerstgevoel te geven.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Veel minder interessante episodes. Toch zitten er in dit seizoen een paar van mijn favoriete afleveringen uit de gehele reeks. (Death Camp of tolerance, Jared has aides, Freak Strike, Bebe's boobs destroying society)

avatar van Hedser

Hedser

Vergeet ook The Return of the Fellowship of the Ring to the Two Towers niet, waarschijnlijk één van mijn favoriete South Park episodes. Jared Has Aides is ook hilarisch. Een erg goed seizoen wat mij betreft, ook leuk dat een aantal andere kinderen wat meer op de voorgrond treden bij de afwezigheid van Kenny.

avatar van AOVV

AOVV

Wederom een sterk seizoen van deze animatieserie. Zonder Kenny erbij krijgt onder meer Butters wat meer aandacht, wat een goeie zet is. Butters is namelijk een erg grappig personage, vooral omdat hij meestal zelf niet doorheeft dat de anderen met hem lachen. Tweek is later hetzelfde lot beschoren, en hoewel hij het niet kan halen van Butters, zorgt zijn aanwezigheid toch ook voor een aantal geweldig grappige situaties.

Mijn favoriete afleveringen van dit seizoen zijn 'The Death Camp of Tolerance', 'Child Abduction Is Not Funny' (met de geweldige Tuong Lu Kim in een hoofdrol) en 'Free Hat' (al is dat, toegegeven, vooral om het misverstand over de vrijlating van kinderverkrachter Hat McCullen).

De afleveringen over Professor Chaos vind ik persoonlijk wat flauwer.

4 sterren

avatar van CorvisChristi

CorvisChristi

Eén van de betere South Park-seizoenen met persoonlijk één van de beste afleveringen waarin medium John Edward en acteur Rob Schneider met de grond gelijk worden gemaakt : 'The Biggest Douche in the Universe'.