Mijn Series +

Better Call Saul - Seizoen 3 (2017)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Vince Gilligan en Peter Gould
met Bob Odenkirk, Jonathan Banks en Rhea Seehorn

Saul Goodman ontmoette Walter White zes jaar geleden. Wij ontmoeten hem als de man die Saul Goodman nog moet worden en nu Jimmy McGill heet. Hij is een kleine prutsadvocaat die nog zoekende is naar zijn roeping en, op korte termijn, op allerlei manieren de touwtjes aan elkaar probeert te knopen. Hij zorgt voor zijn broer Chuck, die ook advocaat is en denkt allergisch te zijn voor elektriciteit. Hij ontmoet ook bijna dagelijks Mike Ehrmantraut, de parkeerwacht van het gerechtsgebouw die het hem nogal eens moeilijk maakt.

1. Mabel
  8. Slip
  9. Fall
  10. Lantern
Bij Series > Nieuws > Better Call Saul - Seizoen 3:

Het lijkt erop dat er een derde seizoen komt!

Better Call Saul | Nu.nl

avatar van LarryMasterRace
Hier kijk ik erg naar uit!

avatar van DionneDarko
Ik wilde al helemaal gaan bingewatchen... Maar da's waar ook, elke week 1 nieuwe aflevering. Eerste aflevering was weer fijn trouwens.

avatar van joy4ever
Maar ook weer erg traag. Dat is toch wel hetgeen me tegenstaat bij deze serie. En scenes die veel te lang gerekt worden. Zoals het zoeken naar het zendertje in de auto, moest dat echt tien minuten duren?. Ik blijf wel kijken, anders zonde van de eerste twee seizoenen, maar het komt nergens in de buurt van BCS.

avatar van The Oceanic Six
Het slot van seizoen 2 was leuk genoeg om dit ook weer te willen zien, maar ik wacht even tot het gehele seizoen uit is. Maar deze serie is nog niet de helft van BB geworden in mijn ogen.

joy4ever Het komt niet in de buurt van BB (Breaking Bad) bedoel je denk ik?

Nee het is geen BB maar daar had ik me voordat het 1e seizoen begon al bij neergelegd. Ik kan ook wel snappen dat kijkers zich aan de traagheid storen maar vaak vind ik dat juist ook wel leuk. Het heeft echt een eigen sfeertje en het is niet pleaserig wat dat betreft. Dat kan ik dan juist wel waarderen.

avatar van thomzi50
Ik zie hier erg naar uit. Inderdaad, geen BB, maar ik vond dat er op BB ook wel e.e.a. aan te merken viel - zeker in het begin van de serie - en ik vind het juist tof dat ze met BCS, hoewel duidelijk in dezelfde wereld gesitueerd, echt wel iets anders proberen. Ik spaar even de afleveringen op en ga dan vol goede moed kijken.

DionneDarko schreef:
joy4ever Het komt niet in de buurt van BB (Breaking Bad) bedoel je denk ik?

Het tempo is niet echt het probleem, het gebrek aan echt boeiende karakters (itt BB) wel. Vind ik dan. Kan wel andere personages uit BB noemen waar een spin-off wel echt heel tof kan zijn. Pinkman, Gus, desnoods eentje over de saaie jaren van Walter White Maar goed, seizoen 2 kende een sterk slot, ben wel benieuwd of we dit seizoen de ware Saul gaan zien.

DionneDarko schreef:
joy4ever Het komt niet in de buurt van BB (Breaking Bad) bedoel je denk ik?

Klopt. Ik dacht nog toen ik het bericht plaatste: er klopt iets niet

Het is dat mijn favorite character van BB (Gustavo Frings) dit seizoen ten tonele komt want anders was ik vermoedelijk gestopt met kijken. Traag hoeft op zich nog geen probleem te zijn maar als het dan ook nog eens niet interessant is dan wordt het een zware zit..

lowieke
Ik vind het sterker dan Breaking bad. Dit is een soort beter uitgewerkte versie van Walter White.

Waar walter white alleen maar ziek word en vervolgens door de gehele criminele wereld stuitert is het bij Jimmy veel realistischer, herkenbaarder en botweg interessanter (echter bedoel ik dit niet ten nadele van Breaking Bad, wat ik een erg goede serie vind maar meer in een comic/cartoon trant).

Het gaat over een oprecht goede man die constant word gesabboteerd vanuit hufterlijke hoeken. De traagheid van de serie draagt in mijn optiek bij aan datgene waar empathie en inlevingsvermogen voor alle (!!!) karakters (zowel Jimmy als zijn broer) beginnen.

De sfeer en setting maken het geheel tot een perfecte verhouding tussen surrealistisch en geloofwaardig.

Ben na de 1e van seizoen 3 dan ook weer volledig siked om elke week er voor te gaan zitten.

avatar van LarryMasterRace
Jimmy is zelf anders ook een behoorlijke hufter, hij heeft in het verleden ook
heel wat mensen opgelicht. Ik zou niet echt spreken van een 'oprecht goede
man'.

avatar van DionneDarko
Ik vind het allemaal gewoon heel erg goed. Zowel BB als BCS. Ook heb ik gewoon enorme mazzel dat mijn favoriete personages Jimmy en Mike van de partij zijn. Ze zijn uiterst sympathiek met een duister randje en dat maakt ze zo extreem fascinerend maar ook relatable. Het was meer Walt zijn slimme brein waar ik na seizoen 2 of 3 van BB nog ontzag voor had. Maar niet bepaald voor Walt zelf. Daarom zat Jesse er ook bij had ik het gevoel. Zodat er nog iets van een geweten in de hoofdkarakters van de show zat. Wat helemaal ok was hoor. Geniaal gedaan, werkte voor mij ook goed. De serie staat bij mij niet voor niets op de 1e plek in mijn top 10. Maar goed met Jimmy heb je dus én sluwheid, vindingrijkheid én een geweten. Die combinatie is geweldig. Mike is eigenlijk net zo. Super hardcore maar wel met een code of honor.

Vandaag de 2e aflevering gezien en ik vond het weer geweldig. En niet alleen het opdraven van Gus maar ook erg leuk om te zien hoe 'sugartits' (je weet wel, die vrouw die later ook Jimmy zijn receptioniste is) wordt aangenomen.

lowieke
Weergaloze shots ook. En in aflevering 2 van een absurd niveau.

Het shot in Pollos Hermanos, fenomenaal met kleurgebruik. En dat shot op de 'brug'? Waar de stadslichten op de achtergrond fonkelen.

avatar van joy4ever
De prachtige shots vielen mij ook op ja. Erg fraai!

Tweede aflevering al een pak beter. En heerlijk om mijn grote held Gus weer te zien. Hopelijk gaan ze nu doorpakken en de serie naar een hoger niveau tillen.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)

Ik was al fan van de eerste 2 seizoenen maar ik vind dit seizoen echt waanzinnig goed tot nu toe. Alle verhaallijnen worden zeer boeiend uitgewerkt en ik kan niet wachten tot volgende week de 5e aflevering op Netflix staat. De duidelijke link die nu wordt gelegd met Breaking Bad is ook heel gaaf.

avatar van DionneDarko
Ik heb nu het hele seizoen af. Loved every minute of it! Wat vermaak ik mij hier toch altijd mee.

De serie neemt zijn tijd en is niet erg pleasend. Dat vind ik juist heel tof. Wel snap ik dat andere mensen dat juist storend kunnen vinden dat niet elke aflevering bol staat van de actie en sommige dingen nogal slepen. Voor mij maakt dat het juist zoveel realistischer. De schrijvers zijn ook zo goed in het neerzetten van een character. Heb het gevoel alsof ik ze ken. Dat was bij BB ook al het geval. Van mij mag het zelfs zo door blijven kabbelen hoor. Al denk ik dat het volgende seizoen heel anders zal worden. Jimmy is nu klaar met de omaatjes en de volgende stap is natuurlijk de transformatie naar Saul. Mike heeft zich net bij Gus aangesloten en Salamanca gaat nu ook de Breaking Bad kant op Al was dit seizoen al iets ruiger dan zijn 2 voorgangers.

avatar van The Oceanic Six
Knap hoe Better Call Saul per seizoen beter wordt, wat ook in mijn eindscore zichtbaar wordt. Seizoen 1 viel me nog tegen met een 2,5*, seizoen 2 was al een stuk boeiender en kreeg dan ook 3* van me en met seizoen 3 maken ze eindelijk de potentie van deze spin-off van Breaking Bad waar. Jimmy McGill is hier behoorlijk boeiend, als hij zich weer schuldig maakt aan allerlei dubieuze zaken waar hij zich elke keer weer uit weet te redden. Maar het is vooral de toevoeging van Gus Fring dat ik erg tof vind, mooie verbinding met Breaking Bad, waar hij al een erg gaaf personage was. De eerste scene waarin hij zit is subliem qua sfeer. En Mike blijft natuurlijk ook geweldig om erbij te hebben.

Maar ondanks alles weet BCS nooit echt spectaculair of zinderend te worden, zoals Breaking Bad dat wel werd. BCS kabbelt juist rustig voort en teert juist op het trage format zonder enorme plotwendingen. Misschien is het constante vergelijken ook niet erg terecht, want ik heb me goed met dit derde seizoen vermaakt. En gelukkig komt het vierde seizoen er al officieel aan, heb er zin in. Als ze deze lijn doorzetten hoop ik dat ik weer een hoger cijfer uit kan delen.

avatar van thomzi50
Tja. Toch een lichte tegenvaller, al met al. Net als de voorgaande jaren BCS is ook dit seizoen kundig gemaakt, sterke bezetting, een paar goeie dialogen, mooie shots. Maar ook dit jaar had te kampen met wat inmiddels toch wel het bekende BCS-probleem mag worden genoemd: het kabbelt allemaal een beetje voort, het is net iets te traag. Dat wordt goeddeels opgevangen door de pluspunten die ik noem, ook dit seizoen, en bovendien zorgde zoals hierboven gezegd de toevoeging van Fring voor een paar fijne extra momenten, alleen: ik had het idee dat er nu wel wat te veel verhaallijnen door elkaar liepen. Mike komt dit seizoen bijvoorbeeld niet uit de verf, en op enigszins wezenlijk niveau verandert er sowieso heel weinig: veel gekibbel, wederom, rondom de advocatuur, veel kleine intriges, maar ik geheel gleed toch echt wat te snel langs me af, sommige (trage) afleveringen zelfs terwijl ik keek. Neemt niet weg dat ik toch uitzie naar volgend jaar - hopelijk brandt het in dat seizoen eindelijk eens echt los.

avatar van Robbie.T.
Wat een prachtige serie is dit toch. Ook seizoen drie is weer van uitzonderlijke klasse. Zelden dat er in een serie echt nog een verhaal verteld wordt; rustig, zorgvuldig en met diepgang. De relaties en dynamiek tussen de personages zijn ijzersterk en je voelt de wanhoop en pure stress bij de meesten. Nergens wordt er gekozen voor de goedkope, snelle, met actie gevulde gelikte shots; alles blijft in dienst van het verhaal. Het lijkt wel een boek. Deze serie is voor mij een absoluut hoogtepunt op seriegebied.

avatar van Thomas83
Wat een deprimerend seizoen. Het einde van Chuck kon je zien aankomen, maar dat Kim en Jimmy op het einde nog bij elkaar zouden zijn had ik niet verwacht. Het seizoen is wel mooi om al die duivelse plannetjes van de gebroeders McGill. De climax in de rechtszaal is fenomenaal. Enorm bevredigend ook om Kim Chuck te zien zeggen waar het op staat.

Verder vooral bijzonder smerig hoe Jimmy de bewoners van Sandpiper bespeelde. Al maakt hij dat ook wel weer op zijn eigen manier goed in de sterke slotaflevering. Die allerlaatste scène met de dramatische zelfmoord(poging) van Chuck was echt naar. Echt een duister seizoen. Hulde voor McKean, die zo goed was dit seizoen. Mando en Margolis ook erg sterk als Nacho en Hector. Leuk ook om Gus en Lydia weer terug te zien keren. 4.0*.

avatar van Bottleneck
Heerlijke serie. Kan me herinneren dat seizoen twee naar mijn smaak te veel tijd stak in het advocaten-gedoe, maar bleef nog wel boeiend. Dit derde seizoen is meer wervelend. Saul is een boeiend personage, gaat een ontwikkeling door en er hangt een prima sfeertje, lekkere muziek.

Bij bepaalde shots had ik wel het gevoel van ‘al gezien bij Breaking Bad’ en de relatie met Kim vond ik niet overtuigend (wel die met z’n broer); maar oké. Op naar seizoen 4!

avatar van Black Math
Na een leuk eerste seizoen, viel het tweede seizoen me een beetje tegen. Hoewel dit derde seizoen een andere toon heeft dan het eerste seizoen, is dit weer meer op niveau, met name omdat de sfeer meer en meer tegen die van Breaking Bad begint aan te schurken. Logisch, uiteindelijk moeten we personages die niet in Breaking Bad voorkomen`kwijtraken', terwijl meer en meer personages uit die serie hun entree maken.

Voor dit seizoen betekent dat de exit van broer Chuck, en de entree van Gus Fring. Met het eerste wordt de verhaallijn van Chuck naar een logisch eindpunt gebracht. Maar met name het laatste is sfeerverhogend omdat Gus één van de meest charismatische en tegelijk angstaanjagende personages is die ik heb gezien. Interessant om te zien hoe Mike aan hem gelieerd raakt, waarbij de scènes met de schoen bijzonder innovatief zijn. Een veel minder belangrijk personage uit Breaking Bad die dit seizoen z'n entree maakt is Huell Babineaux, een bijpersoon waar ik altijd een zwak voor heb gehad, zo stom als hij is.

Ook sterk is de grotere rol voor Nacho, die net als eerder Jesse in Breaking Bad steeds meer het hart van de serie lijkt te gaan spelen, de persoon die verstrikt in het geheel raakt en die moeite heeft met de donkere zijden van de drugshandel. Het leidt tot een verhaallijn die op bevredigende wijze verklaard hoe Hector Salamanca in de rolstoel terecht komt.

Kortom, het wordt allemaal ernstiger, gevaarlijker, en dat draagt flink bij aan de beleving. 3,5*.