• 8.978.898 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Ontwikkeld door: Bill Lawrence en Jason Sudeikis

Met onder meer: Jason Sudeikis, Hannah Waddingham en Stephen Manas

Release datum: vrijdag 14 augustus 2020

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk via Apple TV+

Plot Ted Lasso

Ted Lasso is in de Verenigde Staten coach van een American Footballteam op het College-niveau. In plaats van dat de beste man binnen zijn eigen land carrière probeert te maken, neemt hij een opmerkelijke stap richting het Verenigd Koninkrijk. Daar wordt hij aangesteld als trainer van een voetbalteam. En daar sta je dan als onnozele Amerikaan midden in de Britse cultuur met een sport waar je eigenlijk totaal geen kaas van hebt gegeten.

Rebecca Welton

Sam Obisanya

Meningen over Ted Lasso

Suitehome

dinsdag 14 september 2021
Ted Lasso seizoen 1 De Brits-Amerikaanse comedy Ted Lasso is een ode aan vriendelijkheid en optimisme. Positivo Ted Lasso (Jason Sudeikis) is een American football coach die naar de Engelse voetbalclub AFC Richmond verhuist om daar zonder enige kennis van voetbal aan de slag te gaan. Dat levert natuurlijk misverstanden, (taal)grappen en verwarring op. Jason Sudeikis verhuisde zelf naar Engeland na een relatiebreuk, Ted Lasso doet hetzelfde. Lasso, met goeie snor, is de aardigste persoon die je je in je omgeving kunt wensen. Zo neemt hij elke dag verse koekjes mee voor club-eigenaresse Rebecca Welton, een mooie rol van Hannah Waddington. Met een degelijk scenario en heerlijk acteerwerk (elk karakter verdient compassie), is Ted Lasso een ongecompliceerde, luchtige comedy in de beste Britse traditie. Juist als je niet van voetbal houdt. De muziek is van een goede vriend van Sudeikis, Marcus Mumford.
avatar van John Milton

John Milton

dinsdag 23 februari 2021
Ted Lasso seizoen 1 Dat ik niets met voetbal heb, is bekend. Op vlagen van waanzin en collectieve verstandsverbijstering rondom het EK en WK na, blijf ik er zo ver mogelijk bij uit de buurt. Maar mijn maat had gelijk, Ted Lasso is geweldig. Net zoals Rocky en Rush genietbaar (kunnen) zijn voor wie niet van boxen of formule 1 houd (both also me), is dit primair een serie over mensen. Met veel humor, drama, en bovenal Brits. Qua series ben ik vaak iets meer van de highbrow, maar dit was precies wat ik nodig had. Erg fijn.

Woland_tv

zondag 26 maart 2023
Ted Lasso seizoen 2 Ik heb me best vermaakt met het luchtige feelgood-vermaak van seizoen 1, maar erger me gedurende seizoen 2 meer en meer. En ik heb het seizoen vooral uit completisme uitgekeken. Dat er wat zwaardere thema's worden aangesneden is op zich prima, maar het levert voor mij ook een hoop wrijving op met de nog steeds vele platte cartooneske figuren die er rondlopen. En dat worden er steeds meer - Sam, Roy Kent, Sassy (of hoe ze ook echt heet), Edwin Akufo, Ted Lasso zelf en natuurlijk achtergrondrollen als Dani Rojas en Isaac. En dat suffe geneuzel met die dating-app. De humor en ook de wat zwaardere onderwerpen als mentale gezondheid werken op momenten nog wel, maar de vele irritaties tijdens zo ongeveer elke episode gaan me meer en meer tegenstaan.