Mijn Series +

Better Call Saul - Seizoen 5 (2020)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Vince Gilligan en Peter Gould
met Bob Odenkirk, Jonathan Banks en Rhea Seehorn

Saul Goodman ontmoette Walter White zes jaar geleden. Wij ontmoeten hem als de man die Saul Goodman nog moet worden en nu Jimmy McGill heet. Hij is een kleine prutsadvocaat die nog zoekende is naar zijn roeping en, op korte termijn, op allerlei manieren de touwtjes aan elkaar probeert te knopen. Hij zorgt voor zijn broer Chuck, die ook advocaat is en denkt allergisch te zijn voor elektriciteit. Hij ontmoet ook bijna dagelijks Mike Ehrmantraut, de parkeerwacht van het gerechtsgebouw die het hem nogal eens moeilijk maakt.

1. Magic Man
  8. Bagman
  9. Bad Choice Road
  10. Something Unforgivable

avatar van snelle69
dit was het beste seizoen van deze serie tot nu. benieuwd wat er in het zesde seizoen nog te gebeuren staat...

avatar van Toontje G
Laat seizoen 6 maar SNEL komen.

avatar van legian
Zeg dat wel Toontje G. Wat een heerlijk seizoen was dit. Bij elke aflevering zat ik meer en meer aan de buis gekluisterd. Lalo is samen met Fringe wel de favoriete badguy van beide series. Wat een prachtige prestatie zet die neer. Ook Kim komt erg sterk over, zo sterk dat ze Saul regelmatig van het scherm speelt. Veruit het beste seizoen van de serie.

avatar van The Oceanic Six
'Better Call Saul' heeft nog maar een paar afleveringen te gaan - SerieTotaal

Het slotseizoen krijgt 13 afleveringen en men hoopt dit jaar nog te filmen.

The Oceanic Six schreef:
'Better Call Saul' heeft nog maar een paar afleveringen te gaan - SerieTotaal

Het slotseizoen krijgt 13 afleveringen en men hoopt dit jaar nog te filmen.

Hoe meer tijd ze hebben om over het schrijfwerk te doen hoe beter. Ik zou het niet gaan zitten haasten, Dit moet net als bij BB gewoon een geniaal seizoen worden. En hoe mooi zou het zijn om Jesse en zelfs Walt hier een paar momenten in te geven. Gewoon een paar stukjes.

Beste seizoen tot nu, maar helaas kom je bedrogen uit als het achteraf weer allemaal filler blijkt te zijn. Ik verwachtte na 5 seizoen inmiddels wel een afsluiting. Een prequel, over een bijrol, langer rekken dan de hoofdserie is absurd. Aangezien de lijntjes bekend zijn is het niet verrassend. Alsnog zijn de makers talentvol, maar ze hadden veel meer kunnen bereiken met een nieuwe originele serie.

Lalo maakt dit voor mij nog een goed seizoen. De andere personages zijn niet meer verrassend of ongeloofwaardig. Ander voordeel was dat de advocatuur meer naar de achtergrond is verdwenen.

Ik zou zeggen laat Kim afscheid nemen, Saul een nieuw kantoortje kopen en laat Lalo aan zijn einde komen en dan is het klaar. Maar dit zal wel weer opgevuld worden met allerlei irrelevante zijplotjes.

Toch een goede voldoende voor de mooie shots en de scènes die spannend zouden zijn als je Breaking Bad niet gezien zou hebben.

Aflevering 1, en vooral 8 en 9 zijn geniaal; de rest is op het niveau van de andere seizoenen. Vond de laatste aflevering wel wat tegenvallen als afsluiter, zeker na de geweldige twee afleveringen daarvoor.

Zeer sterk seizoen, het lichtvoetige advocaatschap wordt gecombineerd met de bikkelharde drugsonderwereld vol geweld. De laatste drie afleveringen zijn razend spannend, heb met open mond gekeken. Ondanks het feit dat je weet wat er met bepaalde personages zal gebeuren, blijft de serie erg onvoorspelbaar. Knap werk!

Kossie123 schreef:
Als ze iets níet moeten doen is het dat.

avatar van Black Math
We zitten inmiddels diep in de kartelwereld en dat zorgt voor de nodige spanning. De achtste episode biedt een aantal van de sterkste momenten op televisie, en de daarop volgende twee episoden doen er wel iets maar niet veel voor onder. Lalo is een erg gaaf karakter; hij komt erg onbekommerd over, maar ondertussen straalt hij ontzettend veel gevaar uit en dat gaat in het komende seizoen ongetwijfeld nog heel veel sterke momenten opleveren. Een prachtige tegenspeler voor Gus en Mike, die op hun manier net zo interessant zijn. Ik kijk er sterk naar uit hoe de puzzel uiteindelijk afgemaakt gaat worden en hoe dit ingepast wordt met Breaking Bad. Dit seizoen is uiteindelijk het beste van de serie tot nu toe, maar in afwachting van het laatste seizoen, waar ik nog meer van verwacht houd ik het op 3,5*.

MJ_DA_MAN schreef:
Als ze iets níet moeten doen is het dat.

walt heeft inderdaad niet zoveel zin. Al verwacht ik hem wel in het allerlaatste shot. Jesse daarentegen kan wel wat toevoegen.

Kossie123 schreef:
Laatste shot zou idd wel mooi zijn, dat einde had ik ook voor ogen. Jesse hoef ik ook niet te zien, wellicht in het Gene Takavic-tijdperk nog een keer. Maar nee, ik wil zo min mogelijk echte hoofdrolspelers uit Breaking Bad zien; de terugkeer van Hank en Gomez voegde bijv. al weinig toe.