• 8.985.316 stemmen

Better Call Saul - Seizoen 5 (2020)

Show titel: Better Call Saul

Ontwikkeld door: Vince Gilligan en Peter Gould

Met: Bob Odenkirk, Jonathan Banks en Rhea Seehorn

Datum van release: zondag 23 februari 2020

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

Plot Better Call Saul

Saul Goodman ontmoette Walter White zes jaar geleden. Wij ontmoeten hem als de man die Saul Goodman nog moet worden en nu Jimmy McGill heet. Hij is een kleine prutsadvocaat die nog zoekende is naar zijn roeping en, op korte termijn, op allerlei manieren de touwtjes aan elkaar probeert te knopen. Hij zorgt voor zijn broer Chuck, die ook advocaat is en denkt allergisch te zijn voor elektriciteit. Hij ontmoet ook bijna dagelijks Mike Ehrmantraut, de parkeerwacht van het gerechtsgebouw die het hem nogal eens moeilijk maakt.

Afleveringen Seizoen 5 (2020)

1. 1. Magic Man

23 februari 2020 (54 minuten)

Jimmy stort zich volledig in zijn nieuwe leven als Saul, ondanks de twijfels van Kim. Lalo verstoort Gus' plannen over de wasserette. In Omaha schrikt Gene zich wild.

2. 2. 50% Off

24 februari 2020 (45 minuten)

Jimmy houdt het tempo maar amper bij nu klanten na zijn promotie binnenstromen. Onder druk van Gus neemt Nacho een groot risico om het vertrouwen van Lalo te winnen.

3. 3. The Guy for This

2 maart 2020 (54 minuten)

Lalo huurt Saul in voor een opdracht. Door een noodgeval bij Mesa Verde raakt Kim van slag. Twee DEA-agenten gaan op bezoek bij Domingo in de gevangenis.

4. 4. Namaste

9 maart 2020 (46 minuten)

Jimmy overweegt een aanbod van Howard. Kim heeft een nieuwe tactiek omtrent de Mesa Verde-impasse. Hank en Steve houden de afleverplek van Gus in de gaten.

5. 5. Dedicado a Max

16 maart 2020 (50 minuten)

Mike wordt wakker, gewond en ver van huis. Saul trekt alle registers open om de uitzetting van zijn nieuwe cliënt te voorkomen. Kims plan tegen Mesa Verde is omvangrijk.

6. 6. Wexler v. Goodman

23 maart 2020 (51 minuten)

Jimmy roept zijn videoteam samen voor een campagne tegen Mesa Verde, maar Kim begint zo haar twijfels te krijgen. Mike zet een val voor Lalo.

7. 7. JMM

30 maart 2020 (48 minuten)

Terwijl Jimmy en Kim door de gevolgen van de Mesa Verde-vergadering proberen te komen, stelt Lalo een onmogelijke eis en beraamt zijn wraak op Gus.

8. 8. Bagman

6 april 2020 (54 minuten)

Jimmy doet een lucratieve boodschap voor Lalo, maar komt diep in de woestijn terecht. Daar wacht hem een zware beproeving.

9. 9. Bad Choice Road

13 april 2020 (59 minuten)

Een aangeslagen Jimmy verzint een verhaal om zijn afwezigheid te verklaren, maar al snel wordt duidelijk wat er echt is gebeurd. Ondertussen staat Kim op een keerpunt.

10. 10. Something Unforgivable

20 april 2020 (1 uur)

Na de confrontatie met Lalo eist Jimmy de waarheid van Mike. Een waarschuwing van Howard zet Kim aan het denken. Nacho maakt een zenuwslopende reis naar Mexico.

avatar van snelle69

snelle69

dit was het beste seizoen van deze serie tot nu. benieuwd wat er in het zesde seizoen nog te gebeuren staat...

avatar van Toontje G

Toontje G

Laat seizoen 6 maar SNEL komen.

avatar van legian

legian

Zeg dat wel m o vie. Wat een heerlijk seizoen was dit. Bij elke aflevering zat ik meer en meer aan de buis gekluisterd. Lalo is samen met Fringe wel de favoriete badguy van beide series. Wat een prachtige prestatie zet die neer. Ook Kim komt erg sterk over, zo sterk dat ze Saul regelmatig van het scherm speelt. Veruit het beste seizoen van de serie.

'Better Call Saul' heeft nog maar een paar afleveringen te gaan - SerieTotaal

Het slotseizoen krijgt 13 afleveringen en men hoopt dit jaar nog te filmen.

avatar van Royalere

Royalere

The Oceanic Six schreef:

'Better Call Saul' heeft nog maar een paar afleveringen te gaan - SerieTotaal

Het slotseizoen krijgt 13 afleveringen en men hoopt dit jaar nog te filmen.

Hoe meer tijd ze hebben om over het schrijfwerk te doen hoe beter. Ik zou het niet gaan zitten haasten, Dit moet net als bij BB gewoon een geniaal seizoen worden. En hoe mooi zou het zijn om Jesse en zelfs Walt hier een paar momenten in te geven. Gewoon een paar stukjes.

avatar van Lucaij

Lucaij

Beste seizoen tot nu, maar helaas kom je bedrogen uit als het achteraf weer allemaal filler blijkt te zijn. Ik verwachtte na 5 seizoen inmiddels wel een afsluiting. Een prequel, over een bijrol, langer rekken dan de hoofdserie is absurd. Aangezien de lijntjes bekend zijn is het niet verrassend. Alsnog zijn de makers talentvol, maar ze hadden veel meer kunnen bereiken met een nieuwe originele serie.

Lalo maakt dit voor mij nog een goed seizoen. De andere personages zijn niet meer verrassend of ongeloofwaardig. Ander voordeel was dat de advocatuur meer naar de achtergrond is verdwenen.

Ik zou zeggen laat Kim afscheid nemen, Saul een nieuw kantoortje kopen en laat Lalo aan zijn einde komen en dan is het klaar. Maar dit zal wel weer opgevuld worden met allerlei irrelevante zijplotjes.

Toch een goede voldoende voor de mooie shots en de scènes die spannend zouden zijn als je Breaking Bad niet gezien zou hebben.

MJ_DA_MAN

Aflevering 1, en vooral 8 en 9 zijn geniaal; de rest is op het niveau van de andere seizoenen. Vond de laatste aflevering wel wat tegenvallen als afsluiter, zeker na de geweldige twee afleveringen daarvoor.

avatar van Stino28

Stino28

Zeer sterk seizoen, het lichtvoetige advocaatschap wordt gecombineerd met de bikkelharde drugsonderwereld vol geweld. De laatste drie afleveringen zijn razend spannend, heb met open mond gekeken. Ondanks het feit dat je weet wat er met bepaalde personages zal gebeuren, blijft de serie erg onvoorspelbaar. Knap werk!

Royalere schreef:

Als ze iets níet moeten doen is het dat.

avatar van Black Math

Black Math

We zitten inmiddels diep in de kartelwereld en dat zorgt voor de nodige spanning. De achtste episode biedt een aantal van de sterkste momenten op televisie, en de daarop volgende twee episoden doen er wel iets maar niet veel voor onder. Lalo is een erg gaaf karakter; hij komt erg onbekommerd over, maar ondertussen straalt hij ontzettend veel gevaar uit en dat gaat in het komende seizoen ongetwijfeld nog heel veel sterke momenten opleveren. Een prachtige tegenspeler voor Gus en Mike, die op hun manier net zo interessant zijn. Ik kijk er sterk naar uit hoe de puzzel uiteindelijk afgemaakt gaat worden en hoe dit ingepast wordt met Breaking Bad. Dit seizoen is uiteindelijk het beste van de serie tot nu toe, maar in afwachting van het laatste seizoen, waar ik nog meer van verwacht houd ik het op 3,5*.

avatar van Royalere

Royalere

MJ_DA_MAN schreef:

Als ze iets níet moeten doen is het dat.

walt heeft inderdaad niet zoveel zin. Al verwacht ik hem wel in het allerlaatste shot. Jesse daarentegen kan wel wat toevoegen.

Royalere schreef:

Laatste shot zou idd wel mooi zijn, dat einde had ik ook voor ogen. Jesse hoef ik ook niet te zien, wellicht in het Gene Takavic-tijdperk nog een keer. Maar nee, ik wil zo min mogelijk echte hoofdrolspelers uit Breaking Bad zien; de terugkeer van Hank en Gomez voegde bijv. al weinig toe.

Eindelijk weer een echt verslavende serie. Ozark kwam daar in de buurt, maar niet in die mate dat ik twee of drie afleveringen op een avond kon kijken. Vooral de relatie tussen Jimmy en Kim blijft me pakken. Het is door de seizoenen ook zo echt gemaakt doordat we ook die kleine alledaagse dingen in hun relatie zien.

Maar ook Mike blijft elke keer weer genieten. Deze serie is zo goed geschreven. Het tempo zit er altijd in omdat iedere verhaallijn er toe doet. Iedere keer als er bijvoorbeeld naar Ignacio wordt geschakeld voelt dat niet als een vervelend oponthoud omdat hij een sympathiek personage is. Dalton is nog steeds erg leuk als Lalo Salamanca, een bad guy waar echt dreiging vanuit gaat omdat hij onvoorspelbaar en intelligent is.

Soms is er uiteraard wel sprake van Breaking Bad-achtige ongeloofwaardigheid (bij Lalo's ontsnapping op het einde bijvoorbeeld(), maar deze serie is volwassener omdat er echt de tijd voor de personages wordt genomen. En intussen is het verhaal ook enorm spannend en tragisch, juist omdat je weet hoe bepaalde dingen zullen verlopen. De streken van Jimmy vervelen ook nooit, en de cinematografie blijft van topniveau, misschien wel het beste van alle nog lopende series. Kim weet trouwens erg veel te verrassen dit seizoen. 4.0*.

Mooi, dan heb ik nog even.

avatar van cor1946

cor1946

Heel goed seizoen 5 met veel acties maar ook slaapafleveringen.

De finale van 'Better Call Saul' laat nog heel lang op zich wachten - SerieTotaal

Zucht. Dan hebben we dus pas eind 2022 alles gezien.

Ze weten wel (mede door omstandigheden) hoe ze de buzz rondom een serie weten te killen.

Haha, Bagman is wel een heel mooie episode.