ad

Geregisseerd door: Anthony Mandler

Met onder meer: Kelvin Harrison Jr., Jeffrey Wright en Jennifer Hudson

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Monster

"No one has any idea who I am."

Steve Harmon is een 17-jarige student en aspirant filmmaker. Hij raakt betrokken bij een overval waar een moord gepleegd wordt. Al snel staat hij bekend als een "monster" en wordt aangeklaagd voor moord, een misdaad waarvan hij zegt dat hij die niet gepleegd heeft. Wat volgt is een complexe juridische strijd om zijn onschuld te bewijzen.

imageimageimageimageimageimageimage

Raymond 'Sunset' Green

Osvaldo Cruz

avatar van Waku

Waku

Uit het leven gegrepen degelijk drama.

Degelijk uitgewerkt en dito geacteerd.

Echter de film heeft het nadeel dat er al talloze andere gelijkwaardige drama's verschenen zijn die meer indruk achter hebben gelaten.

Prima film verder, dat wel, zeker voor Netflix

3*/3.5*

avatar van mikey

mikey

Het non-lineaire aspect werkt wel aardig (ook frustrerend). Maar als je het verhaal geheel chronologisch gaat editen is de film misschien beter of misschien heel suf. Ik als kijker ben roch lichtelijk teleurgesteld. Of hij nou daadwerkelijk medeplichtig is wordt helaas ook niet beantwoord. Aan de andere kant ken ik het straatleven van harlem niet dus misschien is dat daarom niet relevant. Doet dat ertoe? Hmmmm (?) tja

scorsese

Aardige film over een filmstudent die wordt opgepakt vanwege betrokkenheid bij een dodelijke overval. Niet het meest originele verhaal en ook zijn sommige personages wat clichematig. Sollide, maar als aanklacht tegen het systeem niet geheel geslaagd. Goed acteerwerk van de gehele cast en zeker geen verkeerd regiedebuut.