• 8.606.893 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Wrath of Man

"A one man army."

H is een koude en mysterieuze man die sinds kort werkzaam is bij een cashtruckbedrijf. Wekelijks is deze verantwoordelijk voor het verplaatsen van honderden miljoenen dollars door Los Angeles. Tijdens het werk worden H en zijn collega's overvallen, maar H blijkt over flink wat ervaring en precisie te beschikken - tot grote verbazing van zijn collega's. Het duurt niet lang eer de ware motieven van de onbekende man duidelijk worden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van JJ_D

JJ_D

Het is allicht oud nieuws, maar bij deze nog even ter herinnering: een ‘Snatch’ of ‘Lock, Stock and Two Smoking Barrels’ zal Guy Ritchie allicht nooit meer maken. Sinds de ronduit wansmakelijke adaptaties van ‘King Arthur’ en ‘Aladdin’ heeft inhoud het bij de cineast schijnbaar definitief afgelegd tegen vorm. Zo ook in ‘Wrath of Man’.

Vakwerk op basis van een plot die zich gestaag bloot geeft, maar het is met de film zoals met de soundtrack, met name: een voortdurende herhaling van steeds hetzelfde motief. Geen diepgang (dat weet je al van zodra Jason Statham ten tonele verschijnt), louter opbouwende suspense en knallende geweren, culminerend in een shoot-out van ongeveer een half uur.

Voor testosteronfreaks: ja. Ondergetekende is echter geen vijftien meer. Kortom, het brein wil ook wat...

avatar van Pecore

Pecore

Ik ben ook al een tijdje geen vijftien meer en een testosteronfreak evenmin. Toch kon ik hier wel van genieten. Sterkste punt is wat mij betreft de pacing, die is precies goed. En dat is met al die sprongen in de tijd nog niet zo vanzelfsprekend.

avatar van DonR4mon

DonR4mon

Weer een typische Statham film. Hij speelt weer ijzersterk zijn rol als badass motherfucker. Alleen het einde had voor mij iets uitgebreider gemogen. Ook vreemd dat de badguy m niet 1x herkend. Verder prima film van Ritchie

avatar van _Casper_

_Casper_

Moet zeggen dat ik deze film een beetje overrated vond, actie was gewoon OK. zeker geen over de top statham film. Verhaal was dun, maar prima.

Was gewoon een OKEY film, er is duidelijk geprobeerd van een simpel verhaal (hoe leg ik dit uit zonder spoilers haha) wat spannenders te maken. Kijkt gewoon makkelijk weg, niet meer niet minder

avatar van NERD

NERD

Verrassend goede film. Geen absolute topper, maar vooral de sfeer was af en toe erg sterk. Bijvoorbeeld de scene met het Johnny Cash nummer er onder deed mij zelfs een beetje denken aan Nolan op z'n best (The Dark Knight Rises), zo duister en mooi getimed. Helaas is niet de hele film van dezelfde kwaliteit, maar toch.

Minder over the top dan ik van Richie had verwacht en beter dan je van de gemiddelde Statham film zou verwachten. Zeker een aanrader.

4 sterren

avatar van Rodger

Rodger

Erg goede en vermakelijke actie film. Lekker vlot.. en veel goeie moves..

3.5 ***

avatar van Marianne0905

Marianne0905

A wrath of man is niet beschikbaar bij prime

avatar van 2dehans

2dehans

Nou ik zal geen vrienden maken hier maar ging vol enthousiasme zitten kijken op basis van de score.

Bottom line: tegenvaller. Tuurlijk moet je bij dit soort type films ook geen diepgaand verhaallijn verwachten maar dit was zeer mager.

Wat die Andy García voor aanvullende rol had is voor mij een vraagteken. Verhaal van 2 uur wat in de helft van de tijd had kunnen worden verteld.

avatar van Arnie

Arnie

Wat een bagger. Vraag me sterk af hoe het kan dat iemand die zo goed de kunst van het filmmaken verstaat (puur de technische kant dan) zo'n slecht en zielloos verhaal neer kan zetten. Geen greintje logica, alle suspense die er voor even is wordt al snel de keel afgesneden, en alle bijpersonages van enige betekenis in het eerste deel worden in de shootout afgeknald, waarmee alle principes van het filmmaken overboord worden gegooid. Zinloos einde ook, het idee van een wraakverhaal snap ik nog, maar waarom die agenten waar Statham voor werkt er dan weer met de haren bij worden gesleept ontgaat me volledig.
In een welwillende poging om er nog enige diepgang in te ontdekken kreeg ik het idee dat Ritchie vooral wil aantonen dat alles en iedereen corrupt is. Maar ja, daar hebben we niet zoveel aan. En wie goede actiefilms wil zien met een duistere kant kan beter bij Michael Mann terecht.

Nee, ik kan een leuke actiefilm prima waarderen, maar dit slaat op niks.

avatar van AFB86

AFB86

Marianne0905 schreef:

A wrath of man is niet beschikbaar bij prime

Jawel, maar even op de alternatieve titel 'Cash Truck' zoeken. Ik heb hem voor vanavond op de planning staan.

avatar van Rickyman

Rickyman

Prima actiefilmpje, lekker vlot maar erg simpel. Zonder de typische humor en dialoog een beetje tegenvallend voor een Ritchie, toch zeer vermakelijk.

avatar van Splash58

Splash58

Niet zijn beste film. Het verhaal is best wel vaag. Voor wij werkt hij ? Zijn er 2 groepen veteranen of alleen maar 1 en dat zijn de baddies. En er worden wel erg veel cash trucks overvallen.

avatar van Anjin

Anjin

Vond het een van de zwakste films van Jason Statham..

Zat niet veel spanning in,en veel acties vond ik erg overtrokken..

Ook veel slecht geacteerd door sommige mensen,vooral bij die geldtransport firma..

avatar van movie freak84

movie freak84

Het is dat ik jason statham altijd een erg goede acteur vind en door hem zou ik de film een mager 6je geven.begon sterk en dacht dat het miss wel mee viel aangezien er best wat slechte reacties waren, maar na het sterke begin werd het complete verhaal in een kwartier uitgelegt en was er dus alleen nog wat actie over. Had zeker meer uitgehaald kunnen worden.Maar nee zeker geen topper.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1957 stemmen

Waarom heeft deze film ineens de alternatieve titel Cash Truck gekregen?

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Echte Statham movie, ik houdt ervan.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Captain Pervert schreef:

Waarom heeft deze film ineens de alternatieve titel Cash Truck gekregen?

Zo heet de film op Amazon Prime

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Eindelijk weer een film van Statham waar we hem van kennen..!

Niet die zo genaamd grappige rollen samen met Dwayne Johnson, die alle spanning uit een film trekken, maar keiharde actie!

Mooie opbouw, waarin de tijdlijnen niet chronologisch zijn, wat ten goede komt van de film. Het lijkt in eerste instantie een bekend (overval) verhaal, maar deze heeft echt een hele andere uitwerking.

Genoeg spanning en als gezegd heel veel actie!

avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

Prima actie film.

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Prima film, geen 13 in een dozijn Statham film vind ik. Ook geen standaard Ritchie film, want daar komen gemiddeld meer Britten in voor. Langzaam ontvouwt het verhaal zich en begrijp je waarom Statham bij een geldtransportbedrijf gaat werken. Opbouw van de film zit goed in elkaar, zelfs een aantal bekende koppen komen voorbij (Wist niet dat Josh H. nog films maakte..)

Uiteindelijk een lekker (actie)filmpje voor de woensdag avond!

3,5 *

avatar van renzoroy

renzoroy

Eindelijk weer eens een guy ritchie film a la lock, stock.... en snatch

avatar van John Milton

John Milton

AFB86 schreef:

mijn god, wat irritant. Ook niets eens vindbaar dus, onder de andere titel. Terwijl hij onder Statham wel naar voren komt

avatar van ibendb

ibendb

• 2064 stemmen

Een film die mij - tot de derde akte - niet kon boeien.
Het plot is nogal vaag en de resem aan personages met weinig verschillende karaktereigenschappen zorgden voor nog meer distantiëring.

Hoewel Jason Statham altijd een plezier is om naar te kijken, leek hij hier nogal op autopiloot te acteren. Erg jammer dat het verhaal eigenlijk alweer een revenge story is. Dit hebben we nu al vaker gezien in actiefilms. Hoewel het gegeven van de achtergrond van H. wel wat fris op tafel gooit, kan het de rest van de film niet redden.

Het hielp ook niet dat de film er nogal saai uitzag. De cinematografie was niet altijd even consistent en vaak erg ongeïnspireerd. Wel heb ik enorm veel lof voor componist Christopher Benstead, die een zeer beklijvende score wist te creëren. Dit maakte dat ik meermaals meer geboeid werd door de film dan het verhaal op zich.

Zoals daarnet vermeld is de derde akte veel beter. De actie is goed, maar nergens spectaculair. De laatste vijftien minuten zat ik echter wel op het puntje van mijn stoel wegens enkele twists.

Al bij al is dit niet Richie’s beste film. Rampzalig zou ik ook niet zeggen. Toch had ik een iets meer coherente zit verwacht.

avatar van Phantasm

Phantasm

Goede, vlotte actiefilm die me geen moment heeft verveeld, prima vermaak.

avatar van Flipman

Flipman

Aangezien H aan het werk gaat als bewaker van geldwagens, vind ik het kostuum op de poster niet al te best gekozen. Hoewel, hij is natuurlijk uiteindelijk een gangster en dat is precies mijn probleem met deze film. Die man heeft z'n zoon verloren en wil wraak. Oké.

Maar hij is zelf een crimineel en met wat voor zaken hij zich precies bezighoudt wordt in het midden gelaten. Natuurlijk, zijn crew overvalt ook geldwagens dus is het gewoon een stelletje tuig. Ja, hij redt een paar minderjarige meisjes uit de handen van gruwelijke kinderpornoproducenten maar ook alleen maar voor eigen gewin. Kortom, waarom zou ik sympathie voor hem moeten hebben? Aanvankelijk is daar nog het mysterie. Maar zodra dat wegvalt, boeit het me eigenlijk niet heel veel wat er met hem gebeurt.

Dat geldt ook voor de crew van Jackson. Natuurlijk worden zeker Amerikaanse militairen na hun dienst aan hun lot overgelaten, dat verneem ik veel vaker. Maar omdat het systeem faalt en zij recht hebben op geld is het ook oké om de levens te nemen van de mensen die dat geld beschermen? Nope. Nul sympathie.

Op de uitvoering valt verder niet veel aan te merken maar ik heb niemand om voor te juichen. Dan faalt zo'n film al best snel, helaas. Kun je nog Guy Ritchie heten, ik kwam van 'n kouwe kermis thuis.

renzoroy schreef:
Eindelijk weer eens een guy ritchie film a la lock, stock.... en snatch
Pardon? De toon is hier behoorlijk anders, vind ik. Misschien een heel klein beetje qua vertelwijze en de hoofdrolspeler maar verder zie ik geen gelijkenis.

avatar van Jeremiah j Merdy

Jeremiah j Merdy

Guy richie en statham? I'm in !!!
Richie weet me steeds te boeien met zijn stijl
(Ookal is die misschien niet meer wat het was)
Hoewel statham ook een badgay blijkt te zijn hoop je toch dat hij "wint" want hij moet natuurlijk zijn zoon wreken.. klassieke wraak formule
Maar de manier waarop vond ik wel vernieuwend, (niet de typische goodguy dat onrecht word aangedaan)
Wanneer we het andere team min of meer leren kennen doet me dit denken aan den of thieves of heat... zodat het niet zomaar de slechterikken zijn.
De verschillende tijdsprongen werken wel voor mij en dezelfde scenes vanuit een ander zijn standpunt vind ik ook steeds leuk.
Dus geen moeilijk plot maar ik was entertained van begin tot einde..
3.5

avatar van Boneka

Boneka

Strakke film die zeker lekker weg kijkt. Maar ga niet rustig achterover leunen, want je bent snel een detail kwijt. Gek genoeg moet je dus wel blijven opletten. Wat dat betreft is het geen doorsnee pief paf poef film. Overigens heel erg veel actie zit er ook weer niet in. Grappig is dat je gaandeweg steeds meer details ziet van de eerste roofoverval. En zodoende de puzzelstukjes langzaam in elkaar schuiven. Dat vond ik zeker leuk gedaan. Minder vond ik de clichés die nogal eens voorbij kwamen. Qua tekst was het niet al te hoogstaand. En na het einde toe hoop je op de gewraakte acties van onze vriend Jason Statham. Jammer genoeg worden ze al voortijdig uitgeschakeld op de laatste na.

Hoewel niet hoogstaand vond ik de opbouw toch wel origineel. Daarbij was de actie die er was gewoon prima verzorgd.

Film 3.5
Beeld 4.5
Geluid 4.5

avatar van schram101

schram101

A-typische Ritchie. In The Gentlemen bewees hij laatst nog maar weer eens zo’n oldskool Britse misdaad te kunnen maken zoals hij dat alleen kan. Cash Truck is echter gewoon vermakelijke onzin zoals zo veel Stathams. Maar had dit door een willekeurig Hollywood regisseurtje gemaakt geworden had niemand er iets van zijn kunde in herkend. Vrijwel alle bijpersonages zijn vervelend. Dialogen zijn matig. En het plot vrij ongeloofwaardig. Toch kijkt het lekker weg. En was die dwepende soundtrack stiekem best goed.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Leuke mengeling van heist- en wraakfilm met een stoere Jason Statham en Scott, de zoon van Clint Eastwood. Geen typische Guy Ritchie wat betreft zijn gewoonlijke flashy montage en grappige dialogen, die waren namelijk afwezig. Gewoon brute actie en een eenvoudig onderlijnend verhaaltje, maar wel met enkele tijdsprongen waar je de aandacht er moet bijhouden. Wie de mol is, is niet echt moeilijk te raden. En het is een beetje jammer dat Statham niet zelf met hem afrekent. Ook de laatste afrekening met Jan (Eastwood) wordt heel snel afgehandeld.