ad

Geregisseerd door: Ilya Naishuller

Met onder meer: Bob Odenkirk, Christopher Lloyd en Connie Nielsen

Releasedatum: 26 maart 2021

Over Nobody

"Never underestimate a nobody."

Hutch Mansell is vader die overal waar hij komt geen enkele indruk achterlaat. Wanneer twee dieven in zijn huis inbreken is dit voor Hutch het ultieme moment om zijn woede, waarmee hij al lang rondloopt, kwijt te kunnen. Op zijn weg naar brute vergelding worden duistere geheimen uit zijn verleden onthuld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Blake Mansell

Alle Media

avatar van cyberpapa

cyberpapa

Ik heb genoten van begin tot het einde.

Lekker een bier en chips film.

avatar van schumacher

schumacher

Leuke film en beter dan hardcore Henry, bij Hardcore Henry werd ik er ongemakkelijk van van van dat camera werk.

Deze film is heel goed en met een vleugje humor, aktie scenes waren vrij hard en vooral goed in beeld gebracht ook.

De bus en eind scene waren het vetst.

En Bob O die ook de hoofdrol speelt in de serie Better Call Saul toont dat hem een goed acteur is en dat hem verschillende genres van rollen kan spelen. Als je hem bezig ziet in de serie zou je hem niet meteen in deze Nobody de hoofdrol zien spelen maar zijn stoppelbaard en overtuigend overkomen maakte het toch geloofwaardig.

Heel vermakelijk filmpke.

avatar van joolstein

joolstein

Regisseur Ilya Naishuller eerste film was een unieke actiefilm geheel opgenomen in P.O.V. (zoals de first person shooters) Zo goed en origineel concept was er in deze tweede film niet! Die eerste film opende namelijk voor de regisseur de deur van Hollywood. Daardoor was er duidelijk wel meer budget maar moest hij wel werken met een veel traditionele script (“A History of Violence”, “Falling Down”, "The Long Kiss Goodnight" “Shoot ‘Em Up”, “Taken” of “Equalizer” ) van de hand van de schrijver Derek Kolstad (John Wick) Ja, dat script is vooral het veilige "been here, seen that" Echter twee elementen laten deze film ver boven het gros uitstijgen! Ten eerste is dat Bob Odenkirk (van het al even goede “Better Call Saul”); en hoe hij de saaie huisvader Hutch Mansell met een geheim speelt! Nu Liam Neeson te oud wordt en niet meer goed kan overtuigen en Keanu Reeves het nooit heeft gehad, bewijst Odenkirk dat hij het in zich heeft om een geloofwaardige actiester te zijn! Meest aantrekkelijk aan hem maakt, dat hij geen superheld is en ook klappen moet incasseren! Daarnaast is opa Christopher Lloyd een genot om te zien. Wel jammer dat Harry gespeeld door RZA en wat ik vermoed half-broer was, slecht uitgewerkt werd. Nu leek het net alsof er een paar excuus donkere mensen in de film moesten zitten! Maar RZA scoorde wel even een drievoudige headshot! Het andere hoogtepunt is de regie van llya Naishuller! Hij weet ondanks dat eenvoudig verhaal er een stel erg mooie scenes in te stoppen! Het tracking-shot van het gooien van een pistool was er bv. zo één! De actiescènes zelf waren goed overzichtelijk, zijn regelmatig bloederig in beeld en bezitten een soort cartoonachtige grappigheid! Het bus-gevecht dat aan het begin van de film plaatsvindt, steekt wel boven de rest uit. Ja in zijn krappe 92 minuten geeft de film je precies wat je wil en soms is dat ook genoeg om plezier te hebben! Blijf na de aftiteling ook nog even kijken want er komt nog een bonusscène!

avatar van Waku

Waku

De poster maakt al enorm nieuwsgierig . Ziet er gelikt en bruut uit.

En de film maakt waar wat diezelfde poster beloofd.

Want wat een heerlijke actie misdaad komedie is deze "Nobody".

De beste rol van Bob Odenkirk tot nu toe.

"Better call Saul" 2.0.

Humor gecombineerd met snoeiharde actie scenes die er ook nog eens geweldig uitzien.

Een toppertje in zijn genre.

ook de bijrol van Christopher Lloyd ( "Back to the Future" reeks) mag er zijn.

l

avatar van Jynxter

Jynxter

Wat een heerlijk coole, vuige, komische en vooral amusante wraakfilm is dit. En zijn karakter zit Odenkirk als gegoten. 0 pretentie, 100% vermaak.

avatar van boemboem27

boemboem27

heerlijke actiefilm, zelfs af en toe komisch, vooral het laatste half uurtje.

erg leuke rol van Christopher Lloyd als pa van Bob Odenkirk.

Bob Odenkirk die zelf als hoofdrolspeler die een erg goede rol neerzet.

genieten gewoon, volop actie, vleugje humor, van alles wat.

na/tijdens aftiteling nog heel leuk klein stukje film.

avatar van eempag

eempag

Overrated? Veel meer overrated dan dit wordt het niet.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

You better call saul? or not!

Erg leuke actiefilmpje met goed acteerwerk en zwarte humor. Tijden niet gezien.

*3.5+

avatar van huiguh

huiguh

• 1910 stemmen

Vermakelijk 'popcorn-filmpje' die je niet al te serieus moet nemen.

avatar van Hansiro

Hansiro

Niet teveel nadenken en lekker matten, prima film!

avatar van stormfox

stormfox

De vechtscenes zijn redelijk, maar het verhaal van deze John-wick/equalizer rip-off is zeer matig.

avatar van YUER

YUER

burn out

Begon zeer aardig maar werd steeds minder. En het einde was inderdaad gewoon ruk.

Odenkirk is erg leuk in deze rol. En de muziek erg lame.

Waar slaat t stukje na de aftiteling trouwens op? Duidt dat op een sequel?

avatar van dijk1023

dijk1023

Erg leuk, zelfde genre als RED. Vette actie met echte (zwarte) humor. Ouderwets genieten!

avatar van filmkul

filmkul

Redelijke actiefilm met wat zwarte humor. Het verhaal is weinig origineel, maar wordt wel lekker uitgewerkt door Naishuller. De opbouw is dik in orde, zowel het verhaal als de actiescenes worden vakkundig uitgewerkt tot de finale, die helaas wat te makkelijk en iets te veel van het goede is. Dit alles met een dikke knipoog, maar wel lekker grof. Odenkirk is prima gecast als antiheld. Visueel ziet de film er ook goed uit, met fraai camerawerk. Met als toppunt de introductie van Yulian. Heerlijke rauwdouw film. 3.5

avatar van RevengeN

RevengeN

Eén van de slechtste films die ik ooit gezien heb

avatar van merijn82

merijn82

kos schreef:

Odenkirk is erg leuk in deze rol. En de muziek erg lame.

Waar slaat t stukje na de aftiteling trouwens op? Duidt dat op een sequel?

Ben er bang voor ja, zal wel de kant van een John Wick opgaan.

Ik vond dit verder niet veel. Beetje zielloos allemaal. Nog 1,5* voor de uitwerking van het grove geweld dan maar.

avatar van hoffhaan

Eén van de slechtste films die ik ooit gezien heb

want?

avatar van mrkos

mrkos

Heerlijke film. Verstand op nul en gaan met die banaan! Film verveelde geen seconde. En zo te zien komt er een deel 2? Laat maar komen

avatar van Shadowed

Shadowed

Solide.

Naishuller wist destijds veel aandacht en publiciteit te trekken met zijn spectaculaire debuut Hardcore Henry, volledig opgenomen vanuit het FPV-perspectief. Vervolgens regisseerde hij in dezelfde stijl een clip voor The Weeknd. Toen zijn nieuwe titel op MovieMeter werd toegevoegd leken de verwachtingen weer richting een adrenalinestoot te gaan, maar niets is minder waar.

Nobody is namelijk niet de non-stop actiefilm geworden die ik had verwacht, maar een film met wat meer diepgang en rauwheid. Met Hardcore Henry wist Naishuller een leuk concept uit te werken dat niet echt een kick wist over te brengen, en dat is hier ook helaas weer aan de orde. Het voornaamste verschil is dat enkele scenes nu wel werken, maar de film als geheel nog niet helemaal. De beste scene kom je als kijker al tegen in de eerste helft, namelijk de busscene, een sequentie waar de film helaas nooit meer overheen weet te gaan.

Verder is deze film een stuk trager en rauwer geworden dan ik had verwacht. Odenkirk doet het erg goed in de hoofdrol en geeft precies de juiste uitdrukking mee aan zijn personage. Echt grappig is hij niet, maar zijn charme weet veel te betekenen voor zijn rol. De bijrollen doen het ook zeker aardig, Lloyd daarbij duidelijk voorop. Zelfs in zijn oude dagen blijft hij herhaaldelijk leuke rollen spelen.

De actie is in mindere maten aanwezig in vergelijking met zijn andere films, maar de scenes gaan vaak best lang door en kenmerken zich in rauwheid. Ik vond het er niet zo bruut aan toe gaan als dat er hier keer op keer wordt beweerd, maar rauw is het zeker. Naishuller mikt nu wat meer op realisme in plaats van explosies en kogels. Dat weet aardig te werken, maar verder maakte het kortzichtige verhaal weinig indruk op me op het gebied van realisme.

De actie wordt redelijk in beeld gebracht. Enkele gave shots, maar in het algemeen net wat te zwakjes in elkaar gezet waardoor de kick vaak niet echt overkomt. Odenkirk is verrassend atletisch en hard in de actierol, maar een echte actieheld zal het nooit worden. De schurken, die uiteraard weer Russen moeten zijn, maken verder weinig indruk en vullen vooral standaard verschijningen in.

Nobody is een weinig verrassende, maar goed ingevulde actiefilm geworden die genoeg ruimte biedt aan de cast. Het is trager dan je zou denken, en ondanks dat de film niet lang duurt voelt het soms wat slepend aan. Ga deze film niet met verwachtingen van een staalharde actiefilm in, want deze film is iets meer dan enkel dat. Diepgaand, intrigerend en soms grappig. Jammer dat niet elke actiescene raak is, zeker de finale mocht wel wat kracht gebruiken. Verder een leuke en vermakelijke film.

avatar van AGE-411

AGE-411

Een misser.

Eigenlijk is de film best interessant tot aan het gevecht op de bus. Daarna komen de Russen en de achtergrond van Nobody naar voren. Alle kaarten liggen op tafel, maar dat blijkt niet genoeg te zijn om deze 'slag' binnen te halen.

Op de koop toe verzandt de film te veel in een goedkope en onrealistische actiefilm. Na een uur had ik er eigenlijk wel al genoeg van.

avatar van max cady

max cady

Aardige wegkijker. Leuke humor en er is aandacht besteed aan de muziek. Wel alles op safe maar goed. Veel leukers komt er in deze tijd ook niet uit helaas ...

avatar van jedymaster

jedymaster

Prima film die geen moment verveeld. De bus scene is zo goed. En ook nog humor erin.

avatar van 3316mixer

3316mixer

Lekkere knok film die dik word aangezet met pop klassiekers. De bus scene is het hoogtepunt van de film, maar de home invasion mag d'r ook zijn. Bob odenkirk is idd de absolute nobody, en vervult zijn rol goed. Gekeken met bier en pizza, zoals het hoort.

avatar van Walter White

Walter White

Wat is het jammer dat de film ander half uur duurt vandaar 4,5.

En wist niet dat John Wick een oom had.

Geweldige popcorn film en de actie was heerlijk komisch voor al scene in de bus.

Heb lang niet zo genoten van een film zo als deze ben benieuwd of vervolg komt ik hoop het van wel.

avatar van cor1946

cor1946

Wat een heerlijke actie film met Bob Odenkirk. Wist niet dat hij zo kon spelen. Zie hem in de serie Better call Saul dat verwacht je niet dat hij in zo actie film zit. Verstand op nul en rammen maar.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Als groot Breaking Bad en Better Call Saul fan viel mij deze film natuurlijk onmiddellijk op. Met name de atypische rol voor Bob Odenkirk. Een actiefilm? Met HEM? Ja, echt waar. En toch met het herkenbare sarcasme en de humor. Ik had hier ontzettend veel zin in en de film stelde op geen enkel punt teleur.

Nergens probeert de film iets compleet nieuws: het welbekende "ex killer moet nog een keer noodgedwongen zijn kunstje doen". Zie ook: The Equalizer, John Wick, alle Rambo films, Commando, het hele Jason Statham oeuvre en ongeveer alle films uit de jaren 80.

Maar alle vertrouwde, misschien zelfs uitgekauwde, elementen en twists voelen toch fris aan omdat het met een grote knipoog wordt gebracht.

Er hangt een sloom jaren 80 sausje over de film, maar dankzij vlotte montage en heerlijk gefilmde actie is het toch een lekker eigentijdse film.

Net als je denkt dat je in het zoveelste action flick cliché bent beland weet Odenkirk met zijn onnavolgbare hoofd er wel weer een originele draai aan te geven.

Neem nou de scène waarin hij in de nachtclub van de boef, het hol van de leeuw, doodleuk een steak zit te eten. Het is cheesy jaren 80 Mel Gibson, maar dan nóg meer over the top.

Of de geweldige knokpartij in de bus, waarvan je denkt dat het afgelopen is, maar die dan toch nog verder gaat. Je kúnt dan niet anders dan met beide vlakke handen op je dijen meppen.

Tel daar een opvallende soundtrack bij op en je hebt echt een avondje top vermaak.

4,5 sterren

avatar van Kondoro

Kondoro

“Give me the goddamn kitty cat bracelet, motherfucker!”

Heerlijke film, hier geniet ik nou echt van. Je hoeft er in ieder geval geen verwachtingen bij te leggen maar wees voorbereid op een mengelmoes van ‘John Wick’ en ‘The Equalizer’ met een portie droge humor, het moet je ook wel net liggen. Ja tuurlijk is het concept niet heel bijzonder, we kennen het wel maar met de juiste uitvoering is het nooit minder interessant om te zien. Daarom was ik wel in hoge verwachtingen aangezien ‘Ilya Naishuller’ weer achter de regie zat, en hij heeft met ‘Hardcore Henry’ al het nodige laten zien, een leuke regisseur die zeker wel verder kan groeien in de top.

Toch is het even omschakelen, verwacht namelijk geen sterk script waar de film aan voldoet, de film laat constant een concept zien wat we al wel kennen, echter door een goede regie is het beter naar buiten gekomen al had ik dat wel deels verwacht na het zien van de trailer. Toch weet ‘Ilya’ er superleuke momenten in te verwerken die eigenlijk de gehele film door wel aan bod kwamen. Zo zien we scenes waar er een stoel naar een bodyguard vloog die in het ziekenhuis lag, terwijl de grote baas ‘Yulian’ naar binnen stapt en dus een stoel naar zijn hoofd mietert. De film zit helemaal vol met dit soort leuke toevoegingen waar de actie lekker door gaat en we alles zien, lekker ruig vooral.

Ik moet zeggen dat ik me dus aardig heb vermaakt, hoewel het verhaal wat dunnetjes is kon ik er prima mee overweg en heb ik genoten van de grofheid maar ook van het leuke acteerwerk van ‘Bob Odenkirk’. Ik zie deze films graag en ook nog wel vaker in de toekomst. Helaas alweer even geleden dat ik de film zag en kom nu pas aan de tijd om mijn mening te typen, vandaar dat hij wat korter is dan normaal. Genoten, leuke film.

avatar van jipt

jipt

Gewelddadig maar 13 in een dozijn. 3*

avatar van Brabants

Brabants

Nobody een film waarover diverse personen zeggen het niet al te serieus te moeten nemen. Ik had het persoonlijk wel iets serieuzer willen zien. Vond het namelijk nogal saai. Al dat onzinnige gebeuk zonder enige diepgang begint snel te vervelen.

Onderhond

Ai ai Naishuller.

't Is duidelijk dat hij in Hollywood geland is. Alle energie die in Hardcore Henry zat lijkt wel verdwenen uit deze film. Odenkirk is vooral een luie casting, die iets teveel past bij z'n personage in het begin en de overstap compleet niet kan maken naar z'n personage op het eind. De actie is wat saaiig, de soundtrack is echt Amerikaans-kut en de film mist gewoon visuele flair.

Tegenvaller. Je zou hopen dat een film als deze het erg slecht doet, maar zelfs dat zit er blijkbaar niet in. Grijze middelmaat.

avatar van Luc & Hanny

Luc & Hanny