• 8.486.252 stemmen

Geregisseerd door: Ilya Naishuller

Met onder meer: Bob Odenkirk, Christopher Lloyd en Connie Nielsen

Releasedatum: 10 juni 2021

Plot Nobody

"Never underestimate a nobody."

Hutch Mansell is een man die overal waar hij komt geen enkele indruk weet achter te laten. Wanneer twee dieven in zijn huis inbreken is dit voor Hutch het ultieme moment om zijn woede, waarmee hij al lang rondloopt, kwijt te kunnen. Op zijn weg naar brute vergelding worden duistere geheimen uit zijn verleden onthuld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Blake Mansell

Alle Media

avatar van Phantasm

Phantasm

Vlotte film met genoeg actie. Prima mee vermaakt.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Bob Odenkirk doet het maar wel. Van komische bijrol in 'Breaking Bad' naar getormenteerde hoofdrolspeler in 'Better Call Saul'. Om met 'Nobody' (2021) nieuw terrein te verkennen als actieheld in de geest van de Die Hard-films. Of de slungelige 'everyman' die in situaties komt waarin hij hordes slechteriken over de kling moet jagen om zijn eigen hachje te redden. Origineel is het allemaal niet, maar 'Nobody' (2021) werkt verrassend goed door de energieke regie van actieregisseur Ilya Naishuller en het eindeloze charisma van Odenkirk. Van begin tot eind een gigantische glimlach om die malle Hutch met zijn ingeslapen en routineuze bestaan, terwijl hij zich afzijdig probeert te houden van de geweldsspiraal om hem heen. Of ontsteekt er toch niet een vonkje levenslust door die plotselinge vernietigingsdrang? Ook precies de juiste dosering hypergeweld en zwarte humor voor een compromisloze actiefilm zoals ze tegenwoordig nog weinig gemaakt worden. Voor mij staat de busscène op eenzame hoogte als een fraai gestileerd pareltje vol misantroop knokwerk.

avatar van movie freak84

movie freak84

Er zijn nogal wat uiteenlopende reacties als ik zo lees. En ergens is dat wel begrijpelijk, want het is weer een lekkere wraak film waar je er wss al zoveel van hebt gezien. Maar eerlijk als je dat terwege laat en van keiharde aktie houd kan je dit geen slechte film vinden. In het begin denk je wat is dat voor doetje, tot de bus scene voorbij komt wat ik heel vet vond. En daarna gaat het nog veel verder met heerlijke aktie. Ik heb genoten van deze keiharde aktiefilm waar zo nu en dan ook lekkere humor in zat. Ja zeker een aanrader.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Wat een aangename verrassing is deze film. Ik heb hem aangeschaft nadat ik recensies gelezen had op de bolletjes site, eigenlijk op de gok. Daar heb ik absoluut geen spijt van. Hutch is een niemand, tenminste dat pretendeert hij. Naarmate de film vordert kom je er wel achter wie Hutch werkelijk is. Heerlijke actie film, zoals een actie film hoort te zijn: boordevol actie. Hij deed me bij tijd en wijle denken aan Rambo 5. Goed acteerwerk, slim script, goede choreografie, prachtig geschoten en ook nog een fijne soundtrack. Gekeken vanaf 4K Ultra HD Blu Ray in Dolby Atmos. Vier dikke sterren!

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Een stuk beter dan Hardcore Henry, maar nog steeds weinig aan. De eerste 45 minuten waren nochtans goed, met een heerlijke scène in de bus als hoogtepunt. Helaas krijgt daarna het weinig boeiende, repeterende geschiet de overhand en knutselt de held op z'n McGyver's wat zinloze valstrikken in elkaar. Het wordt van kwaad tot erger en leidt tot een belachelijk einde, waarbij Russische criminelen als lemmingen op afgevuurde kogels afrennen. Vervelende rollen ook van Lloyd en RZA. Vanwege de vermakelijke eerste helft toch nog 2,5 ster. Duidelijk niet mijn regisseur dit.

avatar van ibendb

ibendb

• 1968 stemmen

Verrassende actiefilm.

Nobody heeft me positief verrast. Het is een snelle, brute en bij vlagen erg grappige film met goed gechoreografeerde vechtscènes. Bob Odrnkirk mag naar mijn mening vaker zo’n rollen aannemen.

Enige minpunt is het tempo. Vaak voelde alles net iets te snel aan om het te laten inzinken. De toon van de film was ook niet altijd zeer duidelijk.

Al bij al een erg vermakelijke zit.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Mja ..

Wel een fijne film om te kijken, maar het heeft mij net niet genoeg geprikkeld om een bovengemiddeld cijfer te geven . Het deed mij een beetje denken een John Wick , maar dan vond ik John wick een stuk beter .

Wel vond ik het geloofwaardig dat de hoofdrolspeler ook behoorlijke klappen kreeg inplaats van dat degene nooit geraakt wordt .

Leuke en vlotte actie film, maar ik vond hem verder niet echt bovengemiddeld.

avatar van Nodewulf

Nodewulf

Bob Odenkirk is als Saul een huisvriend geworden en nu deze schitterende spannende en unieke actiefim , het leven was weer even plezant. Wat een gedaanteverandering,prima gecast en wat een karaktervent om zo maar van genre ts skippen en dit te verwezenlijken .Topfilm al heel lang niet meegemaakt , ongekend goed ,schitterend van Bob !

avatar van teigertje

teigertje

• 1950 stemmen

Een orginele aktie film gecombineerd met zwarte humor.

Met keiharde spectaculaire scenes en met een uitstekende cast.

Wie bent u eigenlijk, Nobody maar daar vergissen ze zich goed in,als blijkt er met deze man niet te spotten valt.

Een stevige aktie film.