• 8.761.915 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot John Wick

"Don't set him off."

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick (Keanu Reeves), worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel (Alfie Allen) zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas (Michael Nyqvist) en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

Social Media

avatar van teigertje

teigertje

Een fantastische spectaculaire aktie film.

Wel over de top aktie, en ongeloofwaardig.

Maar dat maakt niet, gezien het gaat om een entertainende film.

The Eqauilzer is een soortgelijke film,maar die is geloofwaardiger en nog beter.

Daar kan deze niet aan tippen

Maar ook deze is genieten.

Voor de aktie liefhebber.

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Herzien en toch wel een prima actie film. Reeves is nooit een geweldig acteur geweest maar is hier volkomen geloofwaardig als actieheld/huurmoordenaar. De actie is stijlvol en gewelddadig en er spelen heel wat fijne acteurs in grote en kleine rollen. Nadeel vind ik dat het eerste half uur erg lelijk eruit ziet. Lelijke filters en raar gemonteerd. Als eenmaal de actie begonnen is, komt de film echt los.

avatar van Ste*

Ste*

Niet echt mijn genre dit, maar ik was weleens benieuwd wat dit is. En al snel bleek dat ik hier inderdaad niet zoveel mee kan. Vrij simpel uitgangspunt, vooral veeeel geschiet, wat John Wick allemaal zo makkelijk afgaat dat het gewoon saai wordt en die hele ons-kent-ons criminele onderwereld met hitmen en gouden munten en geheime locaties, mja, nee.

De stijl van de film kun je dan nog op een bepaalde manier cool of leuk vinden, maar los van wat aardige scènes in bijvoorbeeld die nachtclub en dat ‘spa’-gedeelte wat er wel mooi uitziet is het allemaal nogal grauw en kil. En je wordt ook doodmoe van de soundtrack die je heel de tijd tegemoet brult, ook op momenten dat het niet per se passend is. Dat in combinatie met het geschiet dat maar door- en doorgaat en het wat onbeholpen plotje maakt dat ik dit op den duur echt zat was. Er zal vast een publiek voor zijn die het helemaal gaaf vindt getuige het aantal sequels, maar ik geloof het wel aan de hand van dit deel.

avatar van K. V.

K. V.

Binnenkort een nieuw deel, dus deze eens herbekeken. De film moet het niet hebben van een diepgaand verhaal, maar vooral van de actie. Dit was er wel voldoende. De cast was goed, niet waw, maar prima voor dit soort films. De film zag er ook nog goed uit en verder was de speelduur ook goed, niet te lang en niet te kort. De film is me beter bevallen dan de eerste keer.

avatar van egelhunter

egelhunter

Gister herbekeken ivm John Wick 4 waar ik volgende week naartoe ga.

Heb verhoogd van 3,5* naar 4* want toch heerlijk vermaakt.

Zeker omdat de film maar 1,5 uur duurt heb ik me meer dan prima vermaakt. Waarom moeten films tegenwoordig ook allemaal richting de 3 uur?

avatar van mrkos

mrkos

John Wick

Aardige wraakfilm die lekker wegkijkt. Wel weer ongeloofwaardig, maar welke actiefilm is dat niet hé. Gezien de hoge score ( zeker op IMDB ) had ik er toch meer van verwacht. Ach ja, het is vermakelijk en daar is alles mee gezegd.

3 sterren.

avatar van Thorongil

Thorongil

Nog eens herzien. Blijft toch veruit de beste film van de reeks. Hier is John Wick nog enigszins kwetsbaar.

avatar van MindlessAssassin

MindlessAssassin

John Wick levert eigenlijk wat je ervan zou verwachten. Een goed weg kijkende actie film, niet te veel inhoud, gewoon een 13-in-een-dozijn film. Verschil zit hem hier wel, in de ijzersterke choreografie en goed camerawerk. Dat onderscheidt deze film toch nog enigszins.

Reeves, is verder overtuigend en zover mij bekend is, heeft deze film zijn carrière toch best frisse lucht ingeblazen.

avatar van martijn011

martijn011

De serie maar eens herzien in verband met het vierde deel wat ik binnenkort in de bioscoop hoop te gaan zien.

Reeves vind ik persoonlijk een draak van een acteur, maar zodra hij weinig tot geen tekst heeft en een beetje mag knallen en rammen gaat het prima. Deze film is dus geknipt voor hem. Het verhaal had een kleuter van vier jaar oud ook kunnen bedenken, maar voor een film als deze maakt het niet zoveel uit.

M'n grootste kritiekpunt na het herzien van deze film is het gebrek aan verscheidenheid van kills. Dit ben je, ondanks de toch wel stoere sfeer, na drie kwartier wel zat.

Daarom ook geen hele dikke score voor deze film, maar een aanrader is dit zeer zeker.

Halfje eraf, 3*.

avatar van Collins

Collins

Na een aantal kwakkelende jaren betekende de film John Wick opeens weer een enorme boost in de filmcarrière van Keanu Reeves. Met een bescheiden budget en een onbekend regisseursduo bestaande uit David Leitch en Chad Stahelski aan het roer, was het succes van de film op zijn minst verrassend te noemen.

Het succes van de film zal niet te wijten zijn aan het flinterdunne verhaal. De wraakthriller met daarin elementen die erop duiden dat we de film niet al te serieus moeten nemen, stelt inhoudelijk niet veel voor. De film leeft van de overdrijving. Dat geldt niet alleen voor het enorme aantal doden dat de titelfiguur op zijn conto bijschrijft. Dat geldt ook voor de vele bizarre figuren in de film. En dat geldt voor de parallelle wereld waarin de misdadigers vertoeven. Een wereld waarin men elkaar met gouden munten betaald en waarin een hotel als een verzamel- en vrijplaats voor het geboefte fungeert. Een wereld van specialisten. En tenslotte geldt dat natuurlijk voor de bijna-onaantastbaarheid van John Wick, die een spoor van doden achter zich laat en zich een filmlang door een regen van kogels beweegt zonder dat die regen veel effect heeft op zijn functioneren.

Het spelen met de clichés is vermakelijk. Extra vermakelijk, omdat de optische beleving gewoonweg geweldig is. In plaats van te smijten met explosies en andere spectaculaire aandachttrekkende effecten, zijn de actiescènes heerlijk onderkoeld gestileerd. De camera wordt dynamisch ingezet en focust vooral op de personages die hun agressie met behulp van Oosterse vechtkunsten of met allerhande wapentuig uitleven. De doelgerichte no-nonsense uitstraling van Reeves en de ongekunstelde score maken het onderkoelde plaatje compleet.

Het tempo ligt hoog in deze actiethriller, die rustige momenten maar weinig tijd gunt. Het verhaal over een wraakactie stelt niet veel voor. De uitwerking van het inhoudsloze verhaaltje is echter geweldig. De actiescènes zijn indringend en spannend. De personages heerlijk stereotiep. En ook de humor wordt niet vergeten. Heerlijke film.