John Wick (2014)

Verenigde Staten / Canada / China
Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Adrianne Palicki en Willem Dafoe

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick (Keanu Reeves), worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel (Alfie Allen) zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas (Michael Nyqvist) en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

345 BERICHTEN 92 MENINGEN
avatar van memento12
geplaatst: 21 mei, 01:30 uur [permalink]
goed man reeves is terug sterke comeback na matrix eindelijk

geplaatst: 25 mei, 19:55 uur [permalink]
John Wick is een film uit het ''lone wolf'' genre die tegenwoordig nogal in is, zoals andere hedendaagse films als The Equaliser en Jack Reacher, alle films over een einzelgänger die het opneemt tegen een overmacht en gedragen worden door een bekende hoofdrolspeler.

Hoewel het verhaal aardig is en de sfeer leuk gefilmd is het geen film die echt bij blijft. Zonder het visuele element en de bekende namen is dit ook niet veel meer dan een schietactie film waar we er zoveel van hebben gehad. Als je deze film met een komisch oog bekijkt denk je wel terug aan de jaren '80 films met Stallone en Schwarzenegger, als soort hommage is het ook wel een leuke film om te zien.

Deze film was wel een genot om een keer te bekijken, je aandacht verslapt niet en de vaart zit er goed in.

avatar van TronMan
geplaatst: 10 juni, 12:54 uur [permalink]
Wat een heerlijke film alsof ik even terug in de jaren tachtig zat. Het kan dus gelukkig nog wel, en dan met notabene Reeves, je verwacht het niet. Pistool porn dik overdreven , met een simpel verhaal. Wel zeer mooi in beeld gebracht. Haast af en toe Michael Mann style. Let ook ff op (van damme wannabe) Daniel Bernhardt. (discotheek scene)

avatar van Jan met de pet
geplaatst: 13 juni, 15:11 uur [permalink]
Verstand op 0 en kijken naar deze actie film...........schiet 20 belagers dood............maar kan er 1 in het zwembad niet uitschakelen............vermakelijk niet meer en niet minder 3,5

avatar van VanRippestein
geplaatst: 18 juni, 11:43 uur [permalink]
Hersenloze actiefilm, opzich niks mis mee, maar deze mist echt een eigen identiteit: de ene schietpartij na de andere zonder dat t ergens memorabel wordt of je echt meeleeft met wick, mede door matig acteerwerk. Plottechnisch ook een brij. Meh.

avatar van JM Q
geplaatst: 22 juni, 20:33 uur [permalink]
Voor het genre actiefilm is dit een topper. Weliswaar actie die vaak ook over-the-top is maar dat hoort ook bij de opzet van de film.

avatar van Sergio Leone
geplaatst: 26 juni, 10:57 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Uitstekend.

Dikke meevaller, deze John Wick. Actie zoals ik actie wil zien: weinig gedoe, veel actie. Op het eerste kwartiertje na wordt er geen aandacht besteed aan holle zaken zoals “karakteruitdieping” of “verhaalopbouw”. Nee, wapens verzamelen en schieten maar.
Dit gaat de hele film door, waarbij ik enkel het vuistgevecht op het einde nog een misser vind.

Keanu Reeves acteert ook de sterren van de hemel. Hij is zo’n beetje de Liam Neeson van deze film: ook niet bijzonder fysiek maar wel meer dan oké in een actiefilm pur sang.
In de bijrollen zijn Mikael Nyqvist en Alfie Allen leuke tegenstanders, zeker Allen als etterbak doet het goed.

Regisseur Chad Stahelski laat de actie zien zoals ik het graag heb: overzichtelijk, bloederig en vlot. Qua choreo’s is het niet altijd even inventief, maar dat heb ik hier niet gemist. Misschien ook omdat je het met Reeves moet doen i.p.v. één of andere ex-MMA'er of karatewonder. Visueel ook meer dan aardig met een geslaagde donkere onderwereld vol neonkleurtjes. Enkel de soundtrack wil er al eens naast zitten.

Kleine 4

avatar van Daan258
geplaatst: 3 juli, 22:05 uur [permalink]
Voordat ik aan deel 2 ga beginnen heb ik dit deel nog is herzien en het blijft een heerlijk actie film.
Het verhaal stelt misschien niet al te veel voor, maar man, man, man wat is de actie wel fantastisch om naar te kijken en ook nergens weet te vervelen.
Keanu Reeves zet een heel erg gave rol neer als John Wick, ook de bijrollen van bijv: Willem Defoe is top.
De soundtrack was ook heerlijk, vooral wanneer je het nummer Killing Strangers van marilyn manson te horen krijgt. Tof dat ze dit nummer hebben toegevoegd aan de film.

Ook bij de 2e kijkbeurt net zo goed vermaakt dan dat ik hem voor het eerst bekeek.

M'n stem van 3,5* blijft ook zeker staan.
Op naar deeltje 2.

avatar van Kenzomovies
geplaatst: 6 juli, 10:30 uur [permalink]
goede actiefilm,

1 van de betere anno 2000

iets beter deze dan deel 2 wat ook nog te goed was.

avatar van mnrk
geplaatst: 11 juli, 09:39 uur [permalink]
It was just a fucking...

Deze film van Chad Stahelski is gewoon een prima actie film...

Het verhaal is in orde en er zit lekker veel vaart in, de actie scene's zijn lekker overdreven (past ook gewoon bij deze film) en de setting is ook wat er bij hoort/past...

Keanu Reeves acteert gewoon prima en geeft het personage ook net datgene mee wat erbij hoort, de overige cast is op zijn plaats...

Op naar het 2e deel John Wick: Chapter 2 (2017)

geplaatst: 12 juli, 06:05 uur [permalink]
niets meer niets minder actie met mafia zogezegde huurmoordenaar de grooste die er was
de zoon van de mafia heeft het voorzien op zijn wagen maar john zegt dat hij niet te koop is. om middernacht terwijl john ligt te slapen word hij overvallen door de zoon van de mafia samen met zijn vrienden om de wagen stelen hij klopt john tot hij niet meer recht komt en vermoord zijn hond. hij neemt zijn wagen en rijd er mee naar een garage wanneer de man de wagen zied en vraagt hoe hij er aan komt wegert die om de wagen te houden en geeft de man een klap in zijn gezicht even later krijgt het telefoon van zijn baas die vraagt waarom hij zijn zoon geslagen heeft die verteld dat hij de wagen heeft gestolen en de hond heeft vermoord van john wick ondertussen is john bij gekomen en zint op wraak de mafia wil john op andere gedachten brengen om zijn zoon niet te vermoorden maar john zet zijn wraak verder daarop zet de mafia een prijs op john zijn hoofd zelfs zijn oude vriend neemt deel aan de jacht.veel actie en stunts

avatar van mrklm
geplaatst: 23 juli, 23:47 uur [permalink]
Op papier is dit een botte schoffelfilm waarin Keanu Reeves in de titelrol dodelijk korte metten maakt met zijn talrijke vijanden in deze wraakfilm, waarin dodelijke huurmoordenaar- in ruste John Wick een bloedbad aanricht nadat het zoontje van een maffiabaas zo stom is geweest om niet alleen zijn auto te stelen, maar ook zijn hondje - het laatste levende aandenken aan zijn pas gestorven vrouw - te doden. En ja, dit is ook niets meer en niets minder dan een botte schoffelfilm... maar dan wel ééntje zonder pretenties die op dat gebied ook maximaal scoort, al was een flinke scheut verlichtende humor hier wel welkom geweest. Reeves onderging maandenlange training op het gebied van martial arts, wapengebruik en autostunts en deed zijn stunts zelf. De choreografie is volledig uitgewerkt en speelt in op Reeves' specifieke kwaliteiten, waardoor de makers er alles uithalen wat er in zit. Bovendien doet het mij bijzonder veel deugd dat John Wick dusdanig is gemonteerd, dat de actie overzichtelijk blijft. Dat doet niets af aan de dynamiek van deze razendsnelle actiefilm, maar onderstreept het absolute vakmanschap van Reeves, zijn trainers en alle stuntmannen wiens werk zelden zo goed in beeld werd gebracht.

avatar van W.V.
geplaatst: 2 augustus, 19:35 uur [permalink]
Het al zo vaak verfilmde onderwerp van de eenzame wreker die zijn oude handwerk weer oppakt om zaken recht te zetten, niets nieuws onder de zon. Maar de wijze waarop de actie in beeld wordt gebracht, verdient een dikke pluim, niet dat over de top gedoe, de wijze waarop bijvoorbeeld de vuurgevechten worden aangegaan oogt in deze film veel natuurlijker en stijlvoller dan in menig andere film in dit genre. Daardoor krijgt de kijker ook geen uitgekauwd verhaal voorgeschoteld, want laten we eerlijk zijn, het verhaal is flinterdun en er zitten nog wel een paar gaten in het verhaal. Reeves speelt lekker, maar de show wordt eigenlijk gestolen door Dafoe en Nyqvist. Allen is totaal verkeerd gecast, heb bij hem steeds het gevoel dat hij het verwende jongetje is welke ieder moment in tranen kan uitbarsten omdat hij zijn zin niet krijgt. Heb del 2 nog niet gezien, als dat maar niet weer zo'n overbodig vervolg is.

avatar van King of Prussia

geplaatst: 11 augustus, 20:12 uur [permalink]
Mwah. Beeld mooi, dat wel, maar kreeg hetzelde gevoel als bij Commando; Reeves schiet alles vanuit alle hoeken en standen raak, maar alle honderdtachtig tegenstanders missen hem. Nu hoeft zeker niet alles realistisch te zijn, maar het moet niet te veel van het goede worden. Dat werd het hier wel op een gegeven moment. Aardig, niet top. Spannend in het geheel niet.

avatar van baspls
geplaatst: 15 augustus, 10:38 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Aardig wraakfilmpje. Maar niets dat we niet eerder hebben gezien. Leuk geschoten, maar dat schieten gaat vervelen. Nadat de moordenaar van de hond buiten spel was had ik alle interesse in het plot verloren.