John Wick (2014)

Verenigde Staten / Canada / China
Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Adrianne Palicki en Willem Dafoe

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick (Keanu Reeves), worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel (Alfie Allen) zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas (Michael Nyqvist) en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

327 BERICHTEN 85 MENINGEN
avatar van Zwolle84
geplaatst: 18 december 2016, 23:32 uur [permalink]
wimaroca schreef:
dat je gewoon erom moet lachen,en dat is volgens mij niet de bedoeling.

Volgens mij juist wel. Is een film met een heel dikke knipoog.

geplaatst: 19 december 2016, 15:16 uur [permalink]
Vermakelijke actie film!

avatar van wimaroca
geplaatst: 19 december 2016, 22:20 uur [permalink]
Zwolle84 schreef:

Volgens mij juist wel. Is een film met een heel dikke knipoog.

in het begin laat ie zichzelf heel makkelijk verslaan door een paar jochies,en daarna verslaat ie een heel batalon 😂 😂

avatar van mikey
geplaatst: 27 december 2016, 22:18 uur [permalink]
Allereerst die kleurenfilter, dankzij de kleurenfilter is niet te herleiden of het nou middag of ochtend in het openingsshot. Kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk. Echt slecht. Na wat geëmmer over een kat gaat Wick de hort op en het ervaart alsof je meekijkt hoe iemand tomb raider speelt. Ook met afgrijslijke computerspelletjes muziek eronder. Hoe onrealistisch het verhaal ook was, het boeit gewoon niet meer.

avatar van Zwolle84
geplaatst: 27 december 2016, 22:22 uur [permalink]
Een hond heet zoiets, mikey. 😉

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 28 december 2016, 11:20 uur [permalink]
😂

geplaatst: 6 januari, 00:11 uur [permalink]
Lekkere actiefilm! Wraakzucht, actie en nog eens actie, mag ook op z'n tijd. Heb me geen minuut verveeld. Had vrij weinig diepgang dus een sequel verheug ik me niet zozeer op.

avatar van tbouwh
geplaatst: 8 januari, 14:37 uur [permalink]
Het prototype revenge-film. Maar voor geruime tijd wel erg vermakelijk. De opbouw in het eerste halfuur is aardig, waarna het verhaal toewerkt naar een cinematografisch hoogtepuntje in de nachtclub. Daarna takelt het helaas wat af. De herhaling wordt troef en in het laatste halfuur geloofde ik het eigenlijk wel. De noodzaak voor deel twee zie ik niet, maar ik zal ‘em denk ik wel meepakken. Al is het alleen maar omdat het op z’n tijd wel aardig is Keanu Reeves voor moderne Rambo te zien spelen.

avatar van Gijs2
geplaatst: 9 februari, 22:43 uur [permalink]
Stiekem best een leuke film met erg sterke actiescenes. Jammer dat het verhaal totaal ontbreekt. Echter de beelden en het geluid zijn zeer mooi.

avatar van des1
geplaatst: 10 februari, 14:21 uur [permalink]
Reeves is altijd een houten klaas in films. Tot op het punt dat je zegt, die kan niet acteren. Werd/wordt denk ik meer gecast vanwege zijn eye candy appeal op dames. Dat uitdrukkingsloze van 'm komt misschien wel het beste tot z'n recht in dit soort pulp films. Flinterdun verhaal. Cliché's te over. Wel profi gedaan.

avatar van mjk87
geplaatst: 10 februari, 18:54 uur [permalink]
Lichte tegenvaller. Het ziet er allemaal wel fraai uit, vooral ergens halverwege in die nachtclub is het soms visuele smullerij, en Reeves doet zijn best, maar spetteren doet de film nergens. Spannend is het nooit en de actie is wel geinig, maar ook wat te veel herhaling en nogal mak ook. Zo krijg je een film waar de aandacht nogal eens verglijdt. 2,5*.

avatar van Toontje G
geplaatst: 12 februari, 14:30 uur [permalink]
Niet veel bijzonders. Voorspellend verhaal, veel B acteurs maar dat kan ook niet anders want zodra ze in beeld komen liggen ze al weer om.

avatar van micromize
geplaatst: 13 februari, 17:12 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Haha yes!

Wat een fantastische film. Het is lang geleden dat ik me bij een actie film zo heb vermaakt (laatste keer zou The Raid: Redemption zijn geweest). Verhaal? Nee natuurlijk niet! God wat ben ik blij dat hier geen verhaal in zit. Alles draait bij deze film om alles behalve het verhaal. Zo is er gelijk ruimte voor badass oneliners die een grote grijns op mijn gezicht wisten te toveren. Ontzettende gave actie met die tot op het laatste moment niet ging vervelen: stuk in de auto was prachtig!

Wie wil in deze film nou karakter ontwikkeling en een diepgaand verhaal 😕

Snel door met John Wick 2!

Ik geef deze film een dikke 4*

avatar van Roger Thornhill
geplaatst: 15 februari, 16:40 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Weinig films zullen zó'n simpele opzet hebben, maar Reeves vecht zeer overtuigend en de actiescènes zijn sober maar strak in beeld gebracht, dus een mens blijft toch kijken... Het verhaal is echter èrg dun, het aantal slachtoffers dat zich door het hoofd laat schieten gaat over de grens van het ridicule (met name de scène in die club heeft meer weg van een first-persoon-shooter-game) en de hobbels voor de held zijn minimaal (afgezien van de tijdelijke gevangenneming door de schurk). En dat allemaal om een hondje... Erg gewelddadig, erg melig.

avatar van debbietino
geplaatst: 15 februari, 23:51 uur [permalink]
Harde actie met "kill" scenes die wreed in beeld worden gebracht doordat bijna elk schot door het hoofd gaat. De scène in de club wordt in een fantastisch (snel-) tempo getoond met de ene na de andere die er een luchtgaatje bijkrijgt in z'n hersenpan.
Nu gaat Reeves zelf ook regelmatig tegen de vlakte en ook hij kan bloeden dus heb je geen Marvelhero gevoel, en dat vindt ik goed overigens. Nu moet ik eerlijk zijn dat zelfs Iron Man niet zoveel mannen kan "afslachten" in zo'n korte tijd dus ok...hij is een beetje een superheld.. 😉

Is het een sterk verhaal...nou nee... Vermaakt de film...jazeker... En volgens mij gaat het daar toch om?!... Een verdiende 4.0 dus....

avatar van ILDIB
geplaatst: 16 februari, 00:04 uur [permalink]
Het eerste uur is t allemaal nog mooi en spannend en redelijk vernieuwend. Maar daarna wordt het gewoon irritant. Terminator modus aan ik wordt toch niet geraakt blijkbaar. . En de aloude niet doodmaken lekker lullen zodat je nog kans krijgt stommiteit. Teveel van hetzelfde tweede deel.
Sound is echt wel lekker.

avatar van JacoBaco
geplaatst: 16 februari, 09:28 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
ILDIB schreef:

Hij wordt wel geraakt hoor. En hij raakt zelfs best vaak gewond in de film.
Verder helemaal eens met dat weglopen. Schiet hem meteen door z'n kop en klaar. Zeker bij iemand als John Wick. Maar pffff, dat weglopen en John Wick ontsnapt vervolgens. Al had dat zonder Markus niet gelukt natuurlijk. 1,5* aftrek voor zoiets. En die Russische baas loopt overigens bij Markus niet weg. Laat zo'n scène lekker achterwege zou ik zeggen en dan duurt de film 10 minuutjes korter. Prima!

avatar van ILDIB
geplaatst: 17 februari, 17:17 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
JacoBaco schreef:

Hij wordt wel geraakt hoor. En hij raakt zelfs best vaak gewond in de film.

Hij wordt geraakt maar niet echt heel hinderlijk, kogelregen alom, hij schiet 1 op 1 raak, tegenstander miljoen kogels, nul raak! Enkel mes en een fles of zo. Kan ik me gruwelijk aan ergeren. En ook het altijd 1 voor 1 de hoek om komen. Met zijn allen tegelijk en knallen maar. Of gooi een granaat in t hok. losers zijn het die bad guys..

avatar van JacoBaco
geplaatst: 17 februari, 17:26 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
ILDIB schreef:

Ik snap absoluut je punt en ik kan mezelf er ook weleens kapot aan ergeren. Hangt af van het type film. Bij John Wick kan ik het hebben. John Wick is een gevreesde killer met fenomenale schiet-skills. En de (meeste) bad guys missen die skills.. Dan nog.. Met miljoenen kogels moet er op z'n minst eentje per ongeluk dodelijk raak gaan ja. Maar ik had die heerlijke scène in de club echt niet willen missen. De scène op straat bij die auto's daarentegen wel! Want daar pakken ze hem en binden ze hem vast op een stoel, de maffia baas loopt weg, John Wick ontsnapt enz. enz. Slecht!

avatar van n00r
geplaatst: 18 februari, 00:42 uur [permalink]
Ja! Dit is nou wat je een goede Actie film mag noemen. Heel goed geacteerd en leuke stukjes actie. Normaal hou ik niet zo van Actie maar dit geeft toch wel de doorslag om John Wick 2 in de bios te gaan kijken. De film duurde niet te lang en ik vond Keanu Reeves hier toch wel heel erg knap in. 😉 Dus als je je een keer verveeld zeker opzetten.

8/10

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 20 februari, 20:45 uur [permalink]
Vanavond eens opnieuw gekeken, puur vanwege de hele positieve berichten bij John Wick 2. Misschien ga ik 'm toch maar eens binnenkort nog bekijken. Anyway, John Wick 1 had ik destijds op 3* gezet. Amusant, maar niet heel bijzonder. De herziening is me eigenlijk hetzelfde bevallen. Nog altijd is dit leuk; vooral doordat Reeves een keiharde bad ass speelt die voor niemand opzij gaat. De actie is wel tof, maar komt regelmatig ook niet verder dan een hoop headshots en na de zoveelste had ik het wel gezien. Ik had wat meer creativiteit in de kills willen zien, maar als ik de verhalen zo lees heeft deel 2 dit beter voor elkaar. Het eerste uur is prima, daarna zakt de film in en begint alles wel erg op elkaar te lijken. De film gaat dan ook een beetje als een nachtkaarsje uit. Maar nogmaals, het was wel geinig allemaal.

3* stonden en blijven staan.

TMP
geplaatst: 21 februari, 21:26 uur [permalink]
Verstand op nul en kijken maar. Een flinterdun verhaaltje, dat er enkel toe dient om heel veel actiescènes te ondersteunen. De film weet zich eigenlijk nergens in te onderscheiden, maar kijkt voor een keertje best aardig weg. De actiescènes zijn dan ook best redelijk, hoewel erg zwaar aangezet. Enkele bekende gezichten in de cast, maar niemand weet zijn rol iets extra's mee te geven.

avatar van FunkStarr

geplaatst: 6 maart, 15:15 uur [permalink]
Ajax&Litmanen1 schreef:

3* stonden en blijven staan.

Goh, het moet niet gekker worden maar ook hier ben ik het weer helemaal met je eens! 😉 Heb het einde net niet gehaald waardoor ik m'n beoordeling nog even open laat.

avatar van Santino Corleone
geplaatst: 8 april, 23:53 uur [permalink]
Goede actiefilm, net een voldoende! Goede scenes maar een mager verhaaltje! Binnenkort kijken of john Wick2 het beter heeft gedaan. *3

avatar van martijn011
geplaatst: afgelopen vrijdag om 14:29 uur [permalink]
Lekkere actiethriller met een heerlijk sfeertje.
Reeves vind ik persoonlijk een draak van een acteur, maar zodra hij weinig tot geen tekst heeft en een beetje mag knallen en rammen gaat het prima.
Deze film is dus geknipt voor hem. Het verhaal had een kleuter van vier jaar oud ook kunnen bedenken, maar voor een film als deze maakt het niet zoveel uit.

Ben eigenlijk best nieuwsgierig naar deel twee, die beter ontvangen is dan deze. Misschien heeft die film wat meer verscheidenheid in kills, dit ben je eigenlijk na drie kwartier wel zat.
Daarom ook geen hele dikke score voor deze film, maar een aanrader is dit zeer zeker.
Ruim voldoende.

avatar van JohnWilliams
geplaatst: afgelopen vrijdag om 22:15 uur [permalink]
John Wick, een simpele naam, maar een lopend wapen!
Bijzonder goed bevallen, deze film, omdat er voldoende vaart in zat en de acteerprestatie van Reeves ervoor zorgde dat je bleef kijken. Hij droeg de film goed. Het verhaal is natuurlijk simpel en totaal niet origineel, maar dat is ook niet de reden dat ik deze film ben gaan zien. Het stoort mij bijzonder vaak als mensen het over het verhaal gaan hebben terwijl die naar een actiefilm hebben zitten kijken. Natuurlijk verwacht ik geen super verhaal, zoals in een oorlogsfilm of fantasiefilm, maar ga ik achteruit zitten en ben ik benieuwd of ik geboeid kan blijven, de hele film lang. Dat was in dit geval wel zo, daarom een keurige 3,5* voor John Wick. Op naar deel 2 en wie weet een deel 3...want John Wick is inmiddels terecht erg populair. Iets wat ik eigenlijk van tevoren niet zo erg gedacht had, maar wat dus een mooie verrassing bleek te zijn.

avatar van umbra
geplaatst: vandaag om 00:13 uur [permalink]
Toch wel een top actie-thriller met een sublieme Keanu Reeves, de tijd vloog voorbij, zo dadelijk de 2 kijken 😄 Deze krijgt zeker een 7à7.5/10