• 8.518.229 stemmen

Met onder meer: Keanu Reeves, Michael Nyqvist en Alfie Allen

Releasedatum: 20 november 2014

Plot John Wick

"Don't set him off."

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick (Keanu Reeves), worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel (Alfie Allen) zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas (Michael Nyqvist) en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Don Homer

Don Homer

Gelikt.

avatar van Stijn92

Stijn92

Non-stop actiefilm, met goed uitgevoerde actiescènes maar daar is ook alles mee gezegd.

Alle clichés worden aangehaald, niets nieuws onder de zon en na 30 minuten heb je alles wel gezien.

Toch blijf je kijken voor het oo zo voorspelbare einde en besef je dat je deze film weer snel zal vergeten..

2,5*+ voor de mooi gebrachte vechtscènes

avatar van reporterxyz

reporterxyz

Ongelooflijk niemandalletje.

Je bekijkt het met verstand op nul, en 15 minuten daarna ben je het vergeten.

Maar de tijd dat je kijkt is het wel plezant maar ook echt, echt niks meer.

avatar van Supernatural

Supernatural

Supernatural schreef:

Wat een heerlijke actie film.en wat speel keanu reeves het ook super.heerlijke ouderwetse actie wraak film.de rest van de cast speelt het ook prima.met ook een goed verhaal er in.was weer lekker genieten met een vette film.

Vandaag herzien en blijf bij mijn vorige mening.de film blijft echt supervet.

avatar van perceived

perceived

Eindelijk eens gezien en het blijkt weer zo'n typisch middelmatige actiefilm. De vervolgen sla ik graag over.

avatar van Mescaline

Mescaline

Lang mee gewacht maar nu toch eindelijk eens gekeken. Meer dan geslaagde actiefilm! Mooi gefilmde actie scenes, een mooie opbouw en een lekker tempo. Ook de soundtrack is bij deze eerste John Wick film helemaal in orde! Welke style het ook is, het ondersteunt de scenes perfect en past bij de getoonde beelden.

Keanu Reeves doet het meer dan prima maar in principe zal deze rol voor menig (actie) acteur zijn neergelegd, ik denk daarbij bijvoorbeeld aan wat voorliggende namen zoals Michael Madson, Dolph Lundgren en zelfs ook wel Russell Crowe en in die tijd Rutger Hauer om zomaar een paar voorbeelden te noemen. Maar Reeves is in dit geval prima op zijn plek en lijkt ook echt plezier te hebben in zijn rol.

Het verhaaltje heeft weinig echte verrassingen, maar wordt wel in een heerlijk tempo afgevuurd op de kijker.

Een actiefilm die zonder twijfel erg vermakelijk en meer dan het kijken waard is geworden.

avatar van Doom4

Doom4

Eerst deel 3 gekeken maar omdat die leuker was dan verwacht toch ook maar het eerste deel gekeken. Ik vond het eerste deel leuker. Goed verhaal en genoeg actie maar niet te veel zoals het derde deel.

avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

Prima actiefilm. Verhaal zullen we maar vergeten maar daarvoor kijk ik zulke films ook niet

avatar van Rickyman

Rickyman

De beweegreden van John Wick vind ik juist erg sterk.

avatar van Siauliai

Siauliai

jarno1975 schreef:

Klinkt als een 13 in een dozijn B-filmpje...

Jij klinkt ook zo.

avatar van frans123

frans123

Basto schreef:

Net herzien. Blijft toffe stijlvolle actiefilm. Minpuntje is wel dat het een kwartier korter gemogen had. Daarom blijft 3,5 staan en geen 4

Jij kijkt met een stopwatch...???

avatar van Basto

Basto

frans123 schreef:

Jij kijkt met een stopwatch...???

We zitten hier met een heel team. Kleur analyses, bitrate, decibel, megapixels, acteurguota’s.... Alles wordt bijgehouden en meegenomen in de uiteindelijke beoordeling.

avatar van frans123

frans123

Basto schreef:

avatar van Pecore

Pecore

Draak van een film. Dat begint al met de opening, goedkoop sentiment dat veel te lang doorgaat. Met een slappe Reeves, wat speelt die weer stijfjes, zoals we van hem gewend zijn. Qua actie is het ook allemaal al veel beter gedaan, veel te standaard qua choreografie.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Onzin film. Eerst laat hij zich met gemak overmeesteren door drie inbrekers, maar even later is het ineens zo'n killing machine die in z'n eentje een stuk of tien tot de tanden toe gewapende kleerkasten in een handomdraai weet uit te schakelen. Ja, hoor!

En ach dat hondje, wat zielig hè.. Echt weer zo typisch Amerikaans om dat zo te brengen. Je vrouw gaat dood, maar heeft kort voor haar overlijden nog een puppy voor je gekocht, die per post wordt afgeleverd in een kattenreismand met zo'n sentimenteel briefje erbij natuurlijk: "Je hebt iemand nodig om van te houden, de auto telt niet mee!" Sowieso vind ik het niet oké om een dier cadeau te doen of een dier aan te schaffen zonder daar goed over na te denken. Een dier is geen impulsaankoop. Zag je met corona ook, dat er ineens zoveel dieren werden aangeschaft. Een dier adopteren doe je voor het leven, niet voor even.

En ook dat racen over het vliegveld, net een klein kind. Dacht trouwens nog even dat dat hondje nog in de auto zat, hadden ze niet goed gemonteerd. Kun je gewoon oplossen door er een kort scènetje tussen te proppen waarin hij zijn hond thuis afzet ofzo, hoeft maar een seconde of 5 te duren.

avatar van Panoramix

Panoramix

Wat een zeldzaam slechte film. Ex-super gevaarlijke dude wordt terug gezogen in het leven dat hij achter wilde laten. Waar hebben we dat eerder gezien? Dat het van de clichés aan elkaar hangt (regent het nou tijdens de begrafenis? ) is helemaal niet erg; soms is het juist fijn om te weten wat je kunt verwachten en in dit geval had ik zin in lekkere actie en ondanks het slechte acteerwerk en de onwennige start van de film word je wel lekker gemaakt voor wat gaat komen: deze John Wick moet echt een superkiller zijn en hij is uit op wraak... Prima, kom maar door! En dan volgen inspiratieloze vechtscènes met een houterige Reeves die moeite heeft met snel herladen van zijn geweren maar heel accuraat kan schieten (wat gek genoeg even hapert wanneer zijn main target binnen bereik is) en gelukkig even geen last heeft van de ondertalsituatie wanneer hij wat meer tijd nodig heeft voor een opponent. Als je dan toch een clichéfilm gaat maken, kijk dan even goed af bij hen die je voor zijn gegaan (Bourne, Taken, Die Hard, opties te over).
Enfin, ook de verhaallijn is niet zo interessant. De film lijkt zijn best te moeten doen om de anderhalf uur vol te maken. Het slotstuk is lachwekkend (no guns, Wick!.. o nee, hij heeft een mes!.. regent het nou? ). Reeves valt ook definitief door de mand als acteur; die scène waarin hij vastgebonden in de stoel zijn dreigementen richting Viggo schreeuwt is echt een beetje gênant; moet hij gevaarlijk klinken? of boos? of wanhopig? echt geen idee..
De enige reden dat ik geen halve ster uitdeel zijn de schoonmaakservice/dinner reservations en het Continental Hotel. Dat zijn aardige vondsten. Verder is het allemaal slecht.

avatar van Brave-Neo

Brave-Neo

Panoramix schreef:

Ik raad je aan deze film niet te serieus te nemen maar gewoon te genieten van de actie. Het is tenslotte niet zo'n serieus verhaal als de belevenissen van Astrix en Obelix ( en overige Galliers )
En denk daarbij aan het feit dat John Wick geen toverdrank heeft gedronken tijdens de hele film ..... petje af hoor!

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Als je honderd procent zeker wil weten dat iedereen de schurk van je film haat, dan laat je hem of haar een puppy doden. Dat is zo’n beetje algemene kennis. En wie Game of Thrones kent weet ondertussen ook dat het vrij eenvoudig is om Alfie Allen onsympathiek te maken. En zo heeft Chad Stahelski twee elementen in handen die je volledig aan de kant van het titelfiguur zet. Want wat John Wick ook doet en hoe gewelddadig hij ook wordt, als de puppy-doder maar gestraft wordt.

Een simpel gegeven, maar daar is het Stahelski ook om te doen; een simpele kapstok om een hoop lekker over de top actiescènes aan op te hangen. En ja, die actie is uitstekend. En de film is ook op z’n best als de film gewoon lekkere lompe actie laat zien. Af en toe doet Stahelski voorzichtige pogingen om wat meer verhaal te bieden en het universum iets uit te diepen. Maar je voelt meteen dat de film daar niet beter van wordt. Nee, John Wick - zowel het personage als de film - is op z’n best als het gewoon knalt.

3,5 sterren.

Wat een slechte en onnozele recensies over deze topfilm. Als je iets geloofwaardigs of realistisch wil zien, kijk dan geen goeie actiefilms maar ga fijn een Krokodillen bio kijken op National Geographic of zo. Mocht je je dan nog vervelen, ga dan een oude Jean-Cleade van Damme film recenseren.

avatar van Panoramix

Panoramix

Brave-Neo schreef:

Ff lezen Brave Neo. Ik had juist zin in actie, maar ik vind de actie niet te genieten en volstrekt niet onderscheidend. Ik noem bewust vergelijkbare films die vele malen beter zijn (Bourne, Taken, Die Hard maar ook een niveautje lager de Stathams als The Transporter en Crank, al is John Wick wel mooier vormgegeven dat die laatste categorie).

avatar van Edgar Davids

Edgar Davids

Past een beetje in het rijtje Taken, Jason Bourne en The Equalizer. Voor mij persoonlijk de wat mindere goden in het genre. De muziek vind ik bij sommige scenes wat storend, verder een film die een constant niveau weet te onderhouden zonder dat er stukken in zitten die echt minder vermakelijk zijn. 3* voor mij

avatar van Neder0001

Neder0001

Geen idee wat mij bezielde om deze film in het verleden 2,5 ster te geven. Zojuist herzien op Film Premiere en onwijs genoten. Zal van de week deel 2 en 3 ook nog eens herzien. Beter dan het kijken naar de meuk wat hedendaags wordt uitgebracht.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Heerlijke actiefilm. Het verhaal zelf is echt enorm

Slap. De beste man is met pensioen en omdat zijn hond wordt vermoord door een maffia lid , besluit hij uit de schaduw te stappen en de

Gehele Mafia plat te leggen.. jaja , top verhaal. Toch is dit een enorm vermakelijke film, ondanks het slappe verhaal . Het is je verstand op nul zetten en kijken. De actie is goed, de personages vind ik interssant en de muziek is ook prima bij de sfeer van de film. Uiteindelijk vond ik de film heerlijk wegkijken en heb ik mij zeker vermaakt !

avatar van Jynxter

Jynxter

Zojuist eens herbekeken aangezien hij toch op Netflix staat. En wat me opviel was dat de actiescenes eigenlijk helemaal niet zo goed zijn als dat ik me dacht te herinneren. Daarnaast maakt Wick voor de super-hitman die hij is (of eigenlijk was) best veel domme fouten.

Gelukkig is er ook genoeg wel tof aan John Wick. De sfeer en de stijl natuurlijk. Maar ook het verhaal is voor een dergelijke wraakfilm prima te pruimen. En de platgereden actiefilm paden worden zo strak bereden dat het eerder een nostalgische ode is aan zijn vele voorgangers, dan een gebrek aan originaliteit.

avatar van kissyfur

kissyfur

Harde actie. En dawast. Te veel aandacht voor de actie, en te weinig voor de karakters. “We are doomed, you and I”, die laag had potentie om er een tragedie van te maken. Maar daarna weer hup pief paf poef - ook al zat er wel een bepaald soort coolheid in.

Nyqvist trekt de boel nog een beetje op, maar na de zoveelste dooie verslapte mijn aandacht.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag voor het eerst bekeken na de goede recensies op Moviemeter.

Ik vond het een vermakelijke actie / misdaad film, maar word nergens echt spectaculair, gewoon een standaard actiefilm.

Veel schietpartijen, de kogels vliegen je om de oren, niemand kan John Wick verslaan en iedereen kent hem

Vrij korte speelduur van 1.30 uur waardoor hij nergens echt saai word, gewoon een simpele wraakfilm, maar soms best wel harde scenes.

Op naar deel 2 kijken of die beter of misschien wel minder is...

avatar van Harleen Quinzel

Harleen Quinzel

De film is net aks zijn hoofdpersonage dodelijk efficient. Er zit geen grammetje overdadig vet aan, elke scéne heeft haar effect. Dat zorgt voor een film met een onweerstaanbaar goede flow die net als de actiescénes erg strak uitgewerkt is. Uiteraard springen die actiescénes hard in het oog...vooral de nightclub is een toonbeeld van visuele choreografie, maar ook in scenes tussen het geweld door is het genieten.

Je snapt door de manier waarop de mafiabaas aan de lijn op half verdoofde / half geschokte manier "uhu" zegt meteen wie John Wick is. Het zijn dat soort dingen die John Wick best indrukwekkend maken

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Zonder twijfel 1 van de beste actiefilms ooit gemaakt, het verhaal zit goed in elkaar en gaat over John Wick een huurmoordenaar in rust. Die na omstandigheden zijn skills weer oppakt om te doen waar hij het beste in is en ja dan krijg je deze topper. De actie scenes zijn om van te smullen, het wapen gekletter en de hand to hand combat vecht scenes zijn ook super. De sfeer van de film en de muziek maken hem helemaal af, dit was infeite ook de comeback van Keanu Reeves die na een aantal minder films weer helemaal hot werd.

avatar van Arleta

Arleta

Wat erg eigenlijk.

avatar van rainmist

rainmist

Echt een prima serie films voor waarvoor het is bedoeld.

Een piepkleine rant, snap niet dat mensen zeuren over van alles wanneer een film hiervoor niet is gemaakt. Deze prent toont echt zijn genre, z'n doel, en dat mag duidelijk zijn in deel 3. Dus ik zou zeggen, beoordeel vanuit deze notie.

Dan kun je nog steeds van jouw score aftrekken omdat je het geen leuke film vindt, maar mij zul je een film niet een bizar lage score zien geven omdat het niks voor mij is. Het is niet al te moeilijk te begrijpen dat andere mensen dit, of welke genre dan ook, aantrekkelijk kunnen vinden.

De gevechten in deze film zijn zo gedetailleerd, de (software-)technische mogelijkheden lijken grenzeloos te zijn geworden.