John Wick (2014)

Verenigde Staten / Canada / China
Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Adrianne Palicki en Willem Dafoe

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick (Keanu Reeves), worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel (Alfie Allen) zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas (Michael Nyqvist) en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

Ik lees hier niet al te veel lof voor John Wick, jammer want het blijft een fantastische actiefilm vind ik. Met al die remakes en vervolgen is het verfrissend dat er een nieuwe actieserie gemaakt is, met een compleet nieuwe wereld. Het verhaal word hier nog heel simpel gehouden, dat is fijn want zo kun je je helemaal verdiepen in de wereld van John Wick en de actie. De actie is ook non-stop en lekker overdreven, heel mooi gechoreografeerd zodat je goed in de spanning blijft. Keanu Reeves bewijst hiermee een goeie actieheld te zijn, in meer serieuze films vind ik hem over het algemeen slecht acteren. De rockmuziek is ook een leuke toevoeging en past er compleet bij. Al met al een film die gewoon lekker weg kijkt, en niet al te serieus genomen moet worden.

Heb hem nu al 4 keer gezien, en het verveelt me geen moment, blij om te zien dat er nog zo'n originele actie-franchise bedacht is waar ook veel aandacht in word gestoken, 4,0!

avatar van Don Homer
Gelikt.

Non-stop actiefilm, met goed uitgevoerde actiescènes maar daar is ook alles mee gezegd.

Alle clichés worden aangehaald, niets nieuws onder de zon en na 30 minuten heb je alles wel gezien.

Toch blijf je kijken voor het oo zo voorspelbare einde en besef je dat je deze film weer snel zal vergeten..

2,5*+ voor de mooi gebrachte vechtscènes

Ongelooflijk niemandalletje.
Je bekijkt het met verstand op nul, en 15 minuten daarna ben je het vergeten.
Maar de tijd dat je kijkt is het wel plezant maar ook echt, echt niks meer.