John Wick (2014)

Verenigde Staten / Canada / China
Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Adrianne Palicki en Willem Dafoe

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick (Keanu Reeves), worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel (Alfie Allen) zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas (Michael Nyqvist) en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

337 BERICHTEN 89 MENINGEN
avatar van memento12
geplaatst: 21 mei, 01:30 uur [permalink]
goed man reeves is terug sterke comeback na matrix eindelijk

geplaatst: 25 mei, 19:55 uur [permalink]
John Wick is een film uit het ''lone wolf'' genre die tegenwoordig nogal in is, zoals andere hedendaagse films als The Equaliser en Jack Reacher, alle films over een einzelgänger die het opneemt tegen een overmacht en gedragen worden door een bekende hoofdrolspeler.

Hoewel het verhaal aardig is en de sfeer leuk gefilmd is het geen film die echt bij blijft. Zonder het visuele element en de bekende namen is dit ook niet veel meer dan een schietactie film waar we er zoveel van hebben gehad. Als je deze film met een komisch oog bekijkt denk je wel terug aan de jaren '80 films met Stallone en Schwarzenegger, als soort hommage is het ook wel een leuke film om te zien.

Deze film was wel een genot om een keer te bekijken, je aandacht verslapt niet en de vaart zit er goed in.

avatar van TronMan
geplaatst: 10 juni, 12:54 uur [permalink]
Wat een heerlijke film alsof ik even terug in de jaren tachtig zat. Het kan dus gelukkig nog wel, en dan met notabene Reeves, je verwacht het niet. Pistool porn dik overdreven , met een simpel verhaal. Wel zeer mooi in beeld gebracht. Haast af en toe Michael Mann style. Let ook ff op (van damme wannabe) Daniel Bernhardt. (discotheek scene)

avatar van Jan met de pet
geplaatst: 13 juni, 15:11 uur [permalink]
Verstand op 0 en kijken naar deze actie film...........schiet 20 belagers dood............maar kan er 1 in het zwembad niet uitschakelen............vermakelijk niet meer en niet minder 3,5

avatar van VanRippestein
geplaatst: 18 juni, 11:43 uur [permalink]
Hersenloze actiefilm, opzich niks mis mee, maar deze mist echt een eigen identiteit: de ene schietpartij na de andere zonder dat t ergens memorabel wordt of je echt meeleeft met wick, mede door matig acteerwerk. Plottechnisch ook een brij. Meh.

avatar van JM Q
geplaatst: 22 juni, 20:33 uur [permalink]
Voor het genre actiefilm is dit een topper. Weliswaar actie die vaak ook over-the-top is maar dat hoort ook bij de opzet van de film.

avatar van Sergio Leone
geplaatst: afgelopen maandag om 10:57 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Uitstekend.

Dikke meevaller, deze John Wick. Actie zoals ik actie wil zien: weinig gedoe, veel actie. Op het eerste kwartiertje na wordt er geen aandacht besteed aan holle zaken zoals “karakteruitdieping” of “verhaalopbouw”. Nee, wapens verzamelen en schieten maar.
Dit gaat de hele film door, waarbij ik enkel het vuistgevecht op het einde nog een misser vind.

Keanu Reeves acteert ook de sterren van de hemel. Hij is zo’n beetje de Liam Neeson van deze film: ook niet bijzonder fysiek maar wel meer dan oké in een actiefilm pur sang.
In de bijrollen zijn Mikael Nyqvist en Alfie Allen leuke tegenstanders, zeker Allen als etterbak doet het goed.

Regisseur Chad Stahelski laat de actie zien zoals ik het graag heb: overzichtelijk, bloederig en vlot. Qua choreo’s is het niet altijd even inventief, maar dat heb ik hier niet gemist. Misschien ook omdat je het met Reeves moet doen i.p.v. één of andere ex-MMA'er of karatewonder. Visueel ook meer dan aardig met een geslaagde donkere onderwereld vol neonkleurtjes. Enkel de soundtrack wil er al eens naast zitten.

Kleine 4