• 11.701 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Hongaars, Engels en Russisch

Releasedatum: 20 november 2014

Plot John Wick

"Don't set him off."

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick (Keanu Reeves), worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel (Alfie Allen) zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas (Michael Nyqvist) en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

Social Media

avatar van teigertje

teigertje

Een fantastische spectaculaire aktie film.

Wel over de top aktie, en ongeloofwaardig.

Maar dat maakt niet, gezien het gaat om een entertainende film.

The Eqauilzer is een soortgelijke film,maar die is geloofwaardiger en nog beter.

Daar kan deze niet aan tippen

Maar ook deze is genieten.

Voor de aktie liefhebber.

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Herzien en toch wel een prima actie film. Reeves is nooit een geweldig acteur geweest maar is hier volkomen geloofwaardig als actieheld/huurmoordenaar. De actie is stijlvol en gewelddadig en er spelen heel wat fijne acteurs in grote en kleine rollen. Nadeel vind ik dat het eerste half uur erg lelijk eruit ziet. Lelijke filters en raar gemonteerd. Als eenmaal de actie begonnen is, komt de film echt los.

avatar van Ste*

Ste*

• 1971 berichten

Niet echt mijn genre dit, maar ik was weleens benieuwd wat dit is. En al snel bleek dat ik hier inderdaad niet zoveel mee kan. Vrij simpel uitgangspunt, vooral veeeel geschiet, wat John Wick allemaal zo makkelijk afgaat dat het gewoon saai wordt en die hele ons-kent-ons criminele onderwereld met hitmen en gouden munten en geheime locaties, mja, nee.

De stijl van de film kun je dan nog op een bepaalde manier cool of leuk vinden, maar los van wat aardige scènes in bijvoorbeeld die nachtclub en dat ‘spa’-gedeelte wat er wel mooi uitziet is het allemaal nogal grauw en kil. En je wordt ook doodmoe van de soundtrack die je heel de tijd tegemoet brult, ook op momenten dat het niet per se passend is. Dat in combinatie met het geschiet dat maar door- en doorgaat en het wat onbeholpen plotje maakt dat ik dit op den duur echt zat was. Er zal vast een publiek voor zijn die het helemaal gaaf vindt getuige het aantal sequels, maar ik geloof het wel aan de hand van dit deel.

avatar van K. V.

K. V.

Binnenkort een nieuw deel, dus deze eens herbekeken. De film moet het niet hebben van een diepgaand verhaal, maar vooral van de actie. Dit was er wel voldoende. De cast was goed, niet waw, maar prima voor dit soort films. De film zag er ook nog goed uit en verder was de speelduur ook goed, niet te lang en niet te kort. De film is me beter bevallen dan de eerste keer.

avatar van egelhunter

egelhunter

Gister herbekeken ivm John Wick 4 waar ik volgende week naartoe ga.

Heb verhoogd van 3,5* naar 4* want toch heerlijk vermaakt.

Zeker omdat de film maar 1,5 uur duurt heb ik me meer dan prima vermaakt. Waarom moeten films tegenwoordig ook allemaal richting de 3 uur?

avatar van mrkos

mrkos

John Wick

Aardige wraakfilm die lekker wegkijkt. Wel weer ongeloofwaardig, maar welke actiefilm is dat niet hé. Gezien de hoge score ( zeker op IMDB ) had ik er toch meer van verwacht. Ach ja, het is vermakelijk en daar is alles mee gezegd.

3 sterren.

avatar van Thorongil

Thorongil

Nog eens herzien. Blijft toch veruit de beste film van de reeks. Hier is John Wick nog enigszins kwetsbaar.

avatar van MindlessAssassin

MindlessAssassin

John Wick levert eigenlijk wat je ervan zou verwachten. Een goed weg kijkende actie film, niet te veel inhoud, gewoon een 13-in-een-dozijn film. Verschil zit hem hier wel, in de ijzersterke choreografie en goed camerawerk. Dat onderscheidt deze film toch nog enigszins.

Reeves, is verder overtuigend en zover mij bekend is, heeft deze film zijn carrière toch best frisse lucht ingeblazen.

avatar van martijn011

martijn011

• 2007 berichten

De serie maar eens herzien in verband met het vierde deel wat ik binnenkort in de bioscoop hoop te gaan zien.

Reeves vind ik persoonlijk een draak van een acteur, maar zodra hij weinig tot geen tekst heeft en een beetje mag knallen en rammen gaat het prima. Deze film is dus geknipt voor hem. Het verhaal had een kleuter van vier jaar oud ook kunnen bedenken, maar voor een film als deze maakt het niet zoveel uit.

M'n grootste kritiekpunt na het herzien van deze film is het gebrek aan verscheidenheid van kills. Dit ben je, ondanks de toch wel stoere sfeer, na drie kwartier wel zat.

Daarom ook geen hele dikke score voor deze film, maar een aanrader is dit zeer zeker.

Halfje eraf, 3*.

avatar van Collins

Collins

Na een aantal kwakkelende jaren betekende de film John Wick opeens weer een enorme boost in de filmcarrière van Keanu Reeves. Met een bescheiden budget en een onbekend regisseursduo bestaande uit David Leitch en Chad Stahelski aan het roer, was het succes van de film op zijn minst verrassend te noemen.

Het succes van de film zal niet te wijten zijn aan het flinterdunne verhaal. De wraakthriller met daarin elementen die erop duiden dat we de film niet al te serieus moeten nemen, stelt inhoudelijk niet veel voor. De film leeft van de overdrijving. Dat geldt niet alleen voor het enorme aantal doden dat de titelfiguur op zijn conto bijschrijft. Dat geldt ook voor de vele bizarre figuren in de film. En dat geldt voor de parallelle wereld waarin de misdadigers vertoeven. Een wereld waarin men elkaar met gouden munten betaald en waarin een hotel als een verzamel- en vrijplaats voor het geboefte fungeert. Een wereld van specialisten. En tenslotte geldt dat natuurlijk voor de bijna-onaantastbaarheid van John Wick, die een spoor van doden achter zich laat en zich een filmlang door een regen van kogels beweegt zonder dat die regen veel effect heeft op zijn functioneren.

Het spelen met de clichés is vermakelijk. Extra vermakelijk, omdat de optische beleving gewoonweg geweldig is. In plaats van te smijten met explosies en andere spectaculaire aandachttrekkende effecten, zijn de actiescènes heerlijk onderkoeld gestileerd. De camera wordt dynamisch ingezet en focust vooral op de personages die hun agressie met behulp van Oosterse vechtkunsten of met allerhande wapentuig uitleven. De doelgerichte no-nonsense uitstraling van Reeves en de ongekunstelde score maken het onderkoelde plaatje compleet.

Het tempo ligt hoog in deze actiethriller, die rustige momenten maar weinig tijd gunt. Het verhaal over een wraakactie stelt niet veel voor. De uitwerking van het inhoudsloze verhaaltje is echter geweldig. De actiescènes zijn indringend en spannend. De personages heerlijk stereotiep. En ook de humor wordt niet vergeten. Heerlijke film.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag weer eens herbekeken, ditmaal op Bluray, en aangezien deel 4 net nieuw is wil ik eerst vanaf deel 1 ze nog eens herzien om dan uit te komen bij deel 4.

Blijft een vermakelijke actie / misdaad film, maar word nergens echt spectaculair, gewoon een standaard wraakfilm, John Wick wil wraak nemen op alles en iedereen aangezien alles is afgepakt van hem.

Veel schietpartijen, de kogels vliegen je om de oren, niemand kan John Wick verslaan en iedereen kent hem ook.

Vrij korte speelduur van 1.30 uur waardoor hij nergens echt saai word, gewoon een simpele wraakfilm, maar soms best wel harde scenes, enige wat mij een beetje irriteerde is de constante (harde) muziek bij de schietpartijen door, dat kon wel wat minder.

Op naar deel 2 voor een herziening.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

En dan eindelijk afgetrapt met het verzamelen van John Wick en het kijken er van. Deze maand gaat ongetwijfeld nog verandering brengen in de aanschaf van de overige delen, dus dan ook maar voor de herkijk van deel 1.

Het verhaal is uitermate simplistisch, de onbekende Wick, althans voor de kijker, ondergedompeld in rouw en sleur met als plotselinge meevaller Daisy. Lang genieten kan John er niet van na een plotselinge inval en diefstal waarna duidelijk wordt wat Wick was in zijn 'vorige leven' en daarmee een kracht om rekening mee te houden. Kostelijk dan ook de schrik van papa Tarasov, 'how many men do you have? How many do you want? Everybody!', net zo als het brallerige joch Iosef die niet bang is voor Baba Jaga maar wel op de vlucht slaat in plaats van het gevecht aan te gaan met een kostelijke klopjacht tot gevolg waarin heel wat koppen gesneld worden in een uitermate gelikte montage qua actie, sfeer en muziek.

Heeft John Wick dan geen minpunten...? Mwoah...niet zozeer. Het verhaal is gewoon straight on forward met slechts als doel John Wick in stelling te brengen en Wick blijft daarbij een abstract en vlak personage. Dat maakt verder niet uit want in dit format is het een rol op het lijf geschreven voor Keanu Reeves en wordt er ook niets anders van het karakter verwacht. Nyqist is altijd sterk en Leguizamo is zelf voor een keer te doen. Het enige dat echt twijfelachtig zou kunnen zijn is de herkomst van Baba Jaga want die naam is geen synoniem voor de boeman maar is een mythologische heks of eventueel bosgeest. Het maakt verder niet zoveel uit want het bekt gewoon wel lekker bovendien draait het om de actie en is de sound van Marilyn Manson met zijn Killing Strangers praktisch iconisch voor de film. Voeg daar een prima cast aan toe en je hebt toch heel wat. John Wick is dan ook zondermeer een erg smakelijk hapje dat lekker wegglijdt en uitblinkt in eenvoud.

avatar van AngelicV

AngelicV

Als een moderne Charles Bronson met veel actie, blijft Keanu toch de matrixlook houden. Film zit qua scene goed in elkaar. Een complete onderwereld waar een "goede" kant en een "slechte" kant wordt voorgehouden. Veel vuur(gevechten) met headshots, zodat de badguys/women blijven liggen.

avatar van Puffy81

Puffy81

John Wick, de actieheld van de laatste 10 jaar en een nog voortdurende franchise.

Al jaren ben ik fan van Keanu, maar hij heeft in zijn carrière veel ups and downs gehad.

Nu met de John Wick film lijkt hij geboren voor dot karakter.....en hoe.

Fantastische en overdreven aktie wat gecombineerd wordt met goede personages en regie. De muziek komt soms wat bombastisch over, maar hindert niet.

Op naar meer delen.

Mijn top 4:

1. John Wick 4 (2023) ****½ ster

2. John Wick 2 (2017) **** sterren

3. John Wick (2014) **** sterren

4. John Wick 3 (2019) ***½ ster

avatar van Movie_Hvdm

Movie_Hvdm

Gewoon een goeie actie film met veel geweld. ALs je daar van houd is dit de film voor jou.

Wel zijn de acties scenes niet altijd even geloofwaardig. Maar dat heeft mij niet gestoord.

Keanu Reeves speelt de rol fantastisch. Denk dat je geen betere acteur voor deze rol hebt kunnen casten.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Lang deze hype aan me voorbij laten gaan, maar nu toch maar met een inhaalslag begonnen om de John Wick films te zien. Enerzijds snap ik heel goed dat dit zo gauw cult geworden is, maar anderzijds ben ik ook zeker geen fan. Ik vind de eerste drie films dan ook dicht bij elkaar liggen qua niveau en zie het bijna eerder als een serie dan losse films die zich heel erg van elkaar onderscheiden.

De vergelijking met The Equalizer wordt al wel vaker gemaakt en dat is niet geheel onterecht, al vond ik die toch nét nog wat beter. John Wick is een keiharde actiefilm, maar vliegt wel af en toe uit de bocht doordat de actie dusdanig overdreven is dat het net lijkt alsof je naar een cartoon zit te kijken. Soms is dat heel gaaf, maar soms haalde het me ook uit de film. Keanu Reeves kan ik in de regel goed hebben en, net als bij Constantine, hoeft hij hier relatief weinig moeite te doen om sympathiek over te komen, hetgeen het wellicht allemaal wat draaglijker maakt voor het publiek dat niet gecharmeerd is van zijn acteerkunsten. Het uitgangspunt, dat John terugkeert om zijn hond en auto te wreken, heeft natuurlijk al iets bijzonders en ik moet zeggen dat ik de uitwerking van de hele onderwereld, hoe overdreven het ook moge zijn, wel kan waarderen. Zeker niet overal even sterk wat mij betreft, maar John Wick staat garant voor hersenloos popcornvermaak. De liefhebbers van wraakfilms en harde actie hebben met deze film iets om hun vingers bij af te likken.