John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)

Alternatieve titel: John Wick: Chapter 3

Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Mark Dacascos en Ian McShane

John Wick is op de vlucht geslagen, om twee redenen... hij wordt opgejaagd vanwege een wereldwijd beloofde prijs op zijn hoofd van maar liefst 14 miljoen dollar en voor het breken van een belangrijke regel van het Continental Hotel: het nemen van een leven in het hotel. John had al geëxecuteerd moeten zijn, ware het niet dat de manager van het Continental Hotel, Winston, hem één uur heeft gegeven voordat zijn lidmaatschap van het Continental wordt opgeheven en hij geen toegang meer heeft tot de diensten die deze geheime ondergrondse criminele gemeenschap biedt.

• Vanaf 16 mei in de bioscoop

avatar van john mcclane 2
Voor m'n gevoel minder bij die 2. Winnen doen ze wel, maar je hebt het idee dat ze moeite moeten doen. En de oudere Bonds waren sowieso minder serieus van toon waardoor zoiets minder opvalt en minder stoort als hij weer een heel resem achtervolgers weet te overleven.

Ik zie Wick ook niet echt als actiefilm maar eerder als een soms Ik denk dat daar het verschil zit. [/quote]

aha duidelijk gechoreografeerde dansfilm, maar dan knalhard met bloed, vuisten en pistolen. prachtig beschreven , ja dan kijkt het heel anders , zo moet je het ook wel bekijken denk ik voor de meeste

avatar van john mcclane 2
[quote]JacoBaco schreef:

Nou zoals ik al zei , net deel twee gezien , hij is daar ook over de top onkwetsbaar , als ze dat gaan toppen in deel drie staat me wat te wachten .

avatar van JacoBaco
Heel veel plezier met deel 3 john mcclane 2

avatar van Walter S.
Ajax&Litmanen1 schreef:

Niemand die het legendarisch noemt.

Wel is de film gewoon top in z'n genre. Maar als je JW2 saai noemt, dan kan je hier beter maar thuisblijven. Dan ga je er niet van genieten.

Nou okay, legendarisch niet. Maar wat deze films dan top in hun genre maakt ontgaat mij. Na JW2 (verwachtte ik heel wat van na de vele enthousiaste reacties maar viel dik tegen) had ik al besloten dat dit niet mijn cuppa tea is. Teveel van hetzelfde en te ongeloofwaardig. De beste killers ter wereld gaan met zijn 40en op JW af en laten zich als makke schapen afschieten door 1 man en dat keer 5.

avatar van Basto
Walter S. schreef:

Top binnen het genre is het ook niet. Het kan niet tippen aan bijvoorbeeld The Raid, Hard-Boiled, Rampage of Commando. Maar ga nu gewoon kijken, dan weet je tenminste waar je het over hebt.

avatar van Walter S.
Basto schreef:

Top binnen het genre is het ook niet. Het kan niet tippen aan bijvoorbeeld The Raid, Hard-Boiled, Rampage of Commando. Maar ga nu gewoon kijken, dan weet je tenminste waar je hrt over hebt.

Ik heb deel 1 op tv gezien, deel 2 in de bioscoop, dus ik weet dan denk ik wel waar ik het over heb als ik lees dat deel 3 op hetzelfde pad verder gaat.

avatar van Basto
Walter S. schreef:

Ik vond deel 3 duidelijk de beste. Gaat echt veel meer over de top.

avatar van Zwolle84
Ik vind deel 1 toch wel beter hoor. Maar ze zijn beide goed (en beter dan 2).

avatar van Shinobi
John Wick 4 confirmed for a 2021 release

Yes, deel vier staat gepland voor 21-05-2021!

Lekkere actieknaller. Geen seconde verveeld. Persoonlijk vind ik chapter 2 de sterkste en deze parabellum de minste. Domweg omdat deze film eigenlijk nergens over gaat. Al zijn dat details die je niet terug zult vinden in mijn scores; ik vind het stuk voor stuk topfilms. Net zoals zijn twee voorgangers 4*. Al is het deze keer een kleine.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wel bijzonder dat je recent Hardcore Henry 4 sterren hebt gegeven. Als 1 film nou rondlopen, schieten, vechten is...

ja ik begrijp je redenering , maar wat is het verschil
bij hh ging en gaat het om 1 film , niet de 3de uitmelking
gefilmd vanuit first person visie en toch wel geslaagd , geweldige personages van sharlto copley
en die villain Akan met zijn psychic powers

bij een 3de copie van deze film had ik waarschijnlijk dezelfde commentaar gegeven als jw 3

avatar van cor1946
Was allemaal te veel van het zelfde. Die gevechten gingen na een uur wel vervelen. Maar tocht best een goede film. Soundtrack oke en die honden prachtig. De 1e film was de beste vond ik.

avatar van predator
Sinds Rambo 4 heb ik nooit meer zoveel gasten gedood zien worden als in John Wick 3. De ene moordmethode is nog effectiever en creatiever dan de ander. Het ziet er prachtig uit, zeker de scenes met de honden, de paarden en de messen zien er fraai uit.

Ook het eindgevecht is smakelijk. Het verhaal is heel erg minimaal, dat is wel jammer. En na 127 minuten was het ook wel weer genoeg gebeuk geweest. Maar prima vermaak.

Gister gezien in Pathe, pfffff, waar deel 1 mij toch echt wel heeft kunnen boeien , ben of: Ik te oud geworden voor dit genre, of: het gebrek aan verhaal in combinatie met al de vecht scenes is gewoon niet wat t geweest is. 2,5* voor de moeite wat mij betreft .

avatar van Filmkriebel
Schieten, bonken en rammen

John Wick is op niveau. Niet ontgoocheld maar oversteeg niet de twee vorige voor mij. De makers hebben het neusje van de zalm onder de gevechtschoreografen gerecruteerd voor de stunts en vechtscènes en dat levert flink wat intense actie op. Dacascos en de Indonesiërs uit "The Raid" brengen zelfs een geslaagde noot humor in de film. Het verhaal is inderdaad minimaal geworden maar toch boeit het hele gedoe rond de regels van de High Table genoeg om er probleemloos in op te gaan. Keanu Reeves is een slecht acteur maar hij vindt hier zijn plaats waar hij dat niveau kan verzilveren. Het incasserings- en recuperatievermogen van John Wick is soms echt wel belachelijk in deze film. Als er iets is waar ik me soms even aan heb geërgerd dan is het dat wel. Het bijna surrealistische decor waar de laatste fights plaatsvonden vond ik geweldig. Goed gedaan. Nu weer twee jaar wachten op John Wick 4.

avatar van Filmkriebel
Massamoordenaars zijn de nieuwe helden

Knap dat sommigen zich met dergelijke tellingen bezig houden tijdens de film. Ook geprobeerd maar vlug opgegeven.

avatar van Donucius
Ik weet niet waarom, maar dit deel is mij tegengevallen. Na 2 ijzersterke delen is dit een matig vervolg.
Ik weet eigenlijk wel waarom, maar wil eigenlijk niet teveel woorden aan vuil maken. Als je van dit genre houdt weet je wel wat je zult krijgen en kun je er eigenlijk blind naartoe. Deel 2 blijft voor mij het sterkste deel. Denk ook dat het komt door de prachtige omgeving waarin het gefilmd is.

Het positieve hier is dat het verhaal aansluit op deel 2 en ik dus nu weet wat er daarna gebeurd. Verder is het vermaak zoals je van John Wick gewend bent denk ik.

avatar van Mreville2
Vond de actie super toff, mooie shots en stunts lekker overdreven.

avatar van Nergenss
Heb er weer enorm van genoten in de bios. Het was ietjes minder dan Chapter 2, maar nogsteeds 100% waard.