John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)

Alternatieve titel: John Wick: Chapter 3

Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Mark Dacascos en Ian McShane

John Wick is op de vlucht geslagen, om twee redenen... hij wordt opgejaagd vanwege een wereldwijd beloofde prijs op zijn hoofd van maar liefst 14 miljoen dollar en voor het breken van een belangrijke regel van het Continental Hotel: het nemen van een leven in het hotel. John had al geëxecuteerd moeten zijn, ware het niet dat de manager van het Continental Hotel, Winston, hem één uur heeft gegeven voordat zijn lidmaatschap van het Continental wordt opgeheven en hij geen toegang meer heeft tot de diensten die deze geheime ondergrondse criminele gemeenschap biedt.

Gewoon een aaneenschakeling van gevechten, ik vond het heel erg saai.

avatar van Elchapo
Boordevol actie,kogels en zwaar overdreven.......deel 1 en 2 vind ik beter.3 stars.

avatar van Kliko_Green
Leukste stukje van de film: ”Sit!”
Verder wat mij betreft niet de beste van de drie. Maar goed... het blijft John Wick!

Goed vervolg op het tweede deel.

avatar van El ralpho
Uitputtende formule

Het eerste hoofdstuk van deze reeks vond ik fantastisch, het tweede deel nog steeds goed, maar bij dit derde deel begint de John Wick vermoeidheid lichtjes in te zetten. Dit komt omdat de delen steeds meer op elkaar beginnen te lijken en het slot in deze nieuwste editie de reeks bijna een parodie op zichzelf lijkt te laten worden.

Ik kijk deze films vanwege de vele strak in elkaar gezette actie, die hier bijna tot een kunstvorm verheven wordt. Veel van de actie is eigenlijk wel te vergelijken met een dans, maar in plaats van dansers en danseressen zijn er hier pistolen, gebroken botten, en bloed. Heel veel bloed. Welk gevoel ik bij dit derde deel een beetje krijg is dat de creativiteit van de makers een beetje op begint te raken. Net zoals dat bij The Walking Dead de zombies op een bepaald punt ook te eentonig beginnen te worden, lijkt dit nu ook langzaam te gebeuren bij de schiet en knok partijen waar de geliefde huurmoordenaar steeds in terechtkomt.

Wanneer ze de reeks fris willen houden kunnen ze niet veel langer op deze manier doorgaan. Laat John Wick dan in deel 4 als half mens, half robot, met een machinegeweer als been a la, Planet Terror terug komen ofzo. Ook het achtergrond verhaal van de high table begint nu veel te eentonig te worden, en neemt zichzelf veel te serieus in deze over de top setting. Als je als regisseur je personage van een dak kan laten donderen en hem dat kan laten overleven -ook al zou je het overleven van de val theoretisch kunnen verklaren doordat John niet rechtstreeks naar beneden valt- moet je als regisseur ook bereidt zijn om met je personage in een volgend deel nog verder over de top te gaan. Dit kan gedaan worden door nieuwe elementen in de mix te brengen, zoals het voorbeeld wat ik in de alinea hierboven aangaf.

Wat mij betreft lijken de makers nu op een kruispunt te staan. Ze kunnen ervoor kiezen om de reeks voor een vierde deel drastisch te vernieuwen, of op dezelfde voet door te gaan. Wanneer er voor dit laatste gekozen wordt is mijn verwachting in ieder geval dat de geliefde huurmoordenaar steeds minder geliefd wordt, en steeds meer kijkers zal gaan verliezen.

avatar van mirjo 2
Hoe is het mogelijk dat iemand hier nog een verhaal of iets van creativiteit in ziet. Film is een aaneenschakeling van stupide teksten (als er überhaupt al gesproken wordt) en stompzinnige scenes. Het "verhaal" bestaat uit niets anders dan vechtpartijen, krakende botten en bloed. Mensen die hier van houden, houden niet van cinema maar van gevechten.

Wat een over the top film is mij dat. Pfff deel 1 ok deel twee minder deel drie helemaal kut onrealistisch vechtscenes tot vervelends toe saai

avatar van woeler82
Wat is er zo mooi aan die deel 3,heel veel geweld en de film heeft geen verhaal.
Dit deel 3 slaat kant nog wal , meer als 200 kills , begon me laatst te vervelen.

Mensen die hier van houden zijn niet meer realistisch , stomme film

avatar van Brave-Neo
John Wick 3 kill count ( by JW of course! )

John Wick: Chapter 3 - Kill Count Infographic - visu.info

JW 2 :

John Wick: Chapter 2 - Kill Count - visu.info

JW 1 :

John Wick - Kill Count Infographic - visu.info

So that is why John Wick : Chapter 2 is the best....

But hopefully John Wick 4 will surpass this

Deed me een beetje denken aan extraction
Genoeg actie, wel een beetje eentonig soms....

Deel 2 jammer genoeg nog niet gezien stond niet op netflix. Dit deel dus direct achter deel 1 aangekeken. Meer van hetzelfde maar dat is niet vervelend. Halle Berry had ik niet herkend echter zag er prima uit

avatar van jipt
Mooie gestileerde actiefilm. Ben ondertussen wel fan van de serie. 4*

avatar van mcdaktari
Al die gevecht scene's zijn al behoorlijk overdreven maar toen hij op het einde zo goed als doodgeschoten werd en dan ook nog van een hoge flat naar beneden sodemietert zou je denken dat overleefd niemand, nou fout, want Johnny boy overleefd het nog allicht. Maar als je daar doorheen kijkt is het een lekkere afslacht film, want er word me toch een partij geslagen en gemoord, het kan niet op. En ze zullen gvd hard moeten slaan willen ze John Wick uitschakelen.

avatar van Slikbeer Slikbeer
Jezus, wat een stompzinnig computerspel (film gaan we dit niet noemen).

John doet pief.

avatar van Slikbeer Slikbeer
woeler82 schreef:
meer als 200 kills

Meer DAN.
Wil jij verdullie wel eens een je spelling denken, jij belhamel!!

avatar van krosnicky
Goeie actie film maar meschien net iets te veel actie de film was net 1 lange actie scene en sommige actie scenes waren dan nog is dom alsof ze op bepaalde momenten gewoon gen inspiratie meer hadden nu ja ik vond hem wel beter dan deel 2 maar deel 1 blijft toch hoog uit de beste nu komen er blijkbaar nog een 4de deel maar daar zit ik na het zien van dit deel niet echt meer op te wachten