John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)

Alternatieve titel: John Wick: Chapter 3

Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Mark Dacascos en Ian McShane

John Wick is op de vlucht geslagen, om twee redenen... hij wordt opgejaagd vanwege een wereldwijd beloofde prijs op zijn hoofd van maar liefst 14 miljoen dollar en voor het breken van een belangrijke regel van het Continental Hotel: het nemen van een leven in het hotel. John had al geëxecuteerd moeten zijn, ware het niet dat de manager van het Continental Hotel, Winston, hem één uur heeft gegeven voordat zijn lidmaatschap van het Continental wordt opgeheven en hij geen toegang meer heeft tot de diensten die deze geheime ondergrondse criminele gemeenschap biedt.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Offtopic/slowchat berichten verwijderd. Hou het bij de film, aub.

JdeB schreef:
Sjezus, Dit is toch wel het beste wat het genre heeft te bieden hoor. Houd je van snoeihard knok- en schietwerk dat ook nog eens buitengewoon goed gechoreografeerd is met lange takes, dan ga je het niet veel beter krijgen dan dit. Zeker als je bedenkt dat Keanu al reeds 53 lentes jong was toen hij deze film maakte. Hoewel hij zich (opzettelijk?) houterig een weg naar het einde knokt, kunnen we niet ontkennen dat deze man buitengewoon gewoon getraind en fit is voor deze rol / slijtageslag. Chapeau!

Helemaal met je eens, schitterende gevechten en ze liepen in een keer door. Geen hoog in de lucht gezweef of onwerkelijk vliegwerk. Film keek gewoon heerlijk weg. En wat het verhaal betreft geen zins nodig in deze mooie film. Kijk altijd heel kritisch naar een film en als hij zelfs niet goed klopt zet ik hem uit.

Wat een ontzettend slechte B-film. Honderden vijanden worden overhoop geknald, John en z'n maatje worden niet 1 keer geraakt. Jaren 50 film, met superhelden. Dit is zo debiel.
Daarnaast kan John blijkbaar niet normaal lopen, wat een vertoning.
Echt voor jonge jongetjes dit, die nog Arendsoog en Witte Veder boekjes lezen.

avatar van filmkul
Opnieuw een heerlijke actiefilm. Het verhaal pikt de draad op uit deel 2 en knalt al binnen enkele minuten van het scherm. De rollercoaster aan geweld en actie start dan en houdt pas op vlak voor de aftiteling. De ene actiescene nog mooier dan de ander in beeld gebracht. Over the top? Ja. Geloofwaardig? Nee...So what! Puur genieten en soms ook lachen want geen voorwerp (of dier) wordt vermeden om iemand uit te schakelen. Reeves zit weer heerlijk in zijn rol. Genre topper! 4.0

avatar van extremezz
Wat een hoge score voor deze film zonder inhoud, het begint met schieten en vechten en zo gaat dat bijna 2 uur verder. Ik dacht nu zal het beginnen maar het kwam er nooit van.... Hou je van een film zonder verhaal maar van het the A-team niveau dan is dit iets voor jou.

Teveel actie, te weinig verhaal. Deel 1 was de beste.

avatar van schumacher
Knallen maar, zalige aktie scenes, realistisch nee, alsof dat er wat toedoet.
Ik vond hem top maar de 1ste blijft de beste.

Wanneer komt deze op blu-ray uit?

avatar van hoffhaan
Dit was de minste van de 3. Overdone actie, wat het laatste jaar wel meer voorkomt. De actie levert dan op geen enkele wijze enige spanning op. Je raakt verveeld van de actie. Zit geen verhaal in. Kortom geen geweldige film ondanks de hoge scores. 2.5

avatar van Grindhouse62
Helemaal over de top. Dit is inderdaad de minste van de 3 qua verhaal. Qua actie is er bijna meer dan in deel 1 en gezamelijk en is eigenlijk jammer. Er komt inderdaad geen einde aan. De scenes met die honden vond ik wel top en kan niet zeggen dat mij verveeld heb, maar geef deze film geen voldoende. Een matige 2.5 van mij.

avatar van burhmahn
Veel actie, erg dun verhaal!
K9 scènes, gaaf!
Prima vermaak met lauwe popcorn...
Twee en half sterretje.