Der Fall Collini (2019)

Duitsland
Drama / Misdaad

geregisseerd door Marco Kreuzpaintner
met Elyas M'Barek, Alexandra Maria Lara en Heiner Lauterbach

In een Berlijns hotel wordt een oude industrieel vermoord. De dader, een Italiaans automonteur, bekent de moord maar zwijgt in alle talen over zijn motief. Caspar Leinen is de jonge advocaat die de zaak aanneemt. Bij het onderzoeken van de zaak komt Caspar een van de grootste gerechtelijke schandalen in de Duitse geschiedenis tegen en een waarheid die niemand wil kennen.

• Vanaf 16 juli in de bioscoop

avatar van AniSter
Ik ben zonder enige voorkennis aan deze film begonnen. Wat een geweldige film! En ontzettend goed dat dit onderwerp juist in een Duitse film aan de kaak wordt gesteld. Ik heb hier helemaal niets op aan te merken. Boeiend en spannend van begin tot einde en zó fantastisch neergezet. Het is alweer een hele tijd terug dat een film me zo 'gepakt' heeft. Ich bin wirklich sehr tief beeindruckt!

mooi dat in het licht van de geschiedenis dit soort films worden gemaakt in Duitsland. Een land wat nog steeds ondergedompeld is in een groot schuldgevoel en dat ze met dit soort films ook rechtvaardigen. Ook na de tweede wereldoorlog zijn er dus nog wetten gemaakt die misdaden aan de mensheid 'verzachten'. Heel goed dat het dan ook een Duitse film is die dit onder de aandacht brengt en het heden ten dagen verwerpt! Film is ten allen tijden geloofwaardig. Het acteerwerk is prima en we zien weer eens de secretaresse van Hitler in der Untergang.

Dacht eerst even kijken zal wel saai zijn maar is echt een goed verhaal zeker de moeite waard blijft je boeien tot de laatste minuut

avatar van missl
Mooie film van Duitse maak, wel word alles redelijk snel duidelijk maar toch houdt de film de spanning vast.

avatar van Rodger
Prachtige film, waarbij drama, en spanning bij elkaar komt.
een aanrader.
4.0 ****

AniSter schreef:

Ik kan me hier 100% bij aansluiten.. Echt een aanrader!

Vanaf 16 juli in de bioscoop (Paradiso Entertainment Nederland)