John Wick: Chapter 2 (2017)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio en Ian McShane

John Wick (Keanu Reeves) is een legendarische huurmoordenaar die wordt gedwongen terug te keren uit zijn pensioen. Een voormalige medewerker probeert een schimmige, internationale moordenaarsbende te pakken te krijgen. Vanwege een gezworen eed om hem te helpen reist John af naar Rome, waar hij het op moet nemen tegen de meest dodelijke moordenaars van de wereld.

avatar van Left4Dead
Het eerste deel destijds binnen twee maanden een viertal malen gekeken en daarvan genoten. Dat gaat niet lukken bij deze, toch redelijke vermaak nadat de contract op JW werd vrijgegeven. Vooral het begin vond ik niet sterk. Hopelijk dat deel drie weer een tandje hoger in verhaal zal zetten, de wraak in het eerste deel was vele malen sterker.

avatar van Jan met de pet
Eerste deel is overdreven, maar toch wel van genoten............deel 2 is echt waardeloos, ook door je verstand op 0 te zetten kon mij de film niet boeien.........2,0

avatar van jipt
Soort John Woo-achtige heroic bloodshed! 4*

DVD-T schreef:

Reeves is natuurlijk de kracht achter het succes van de eerste John Wick. De fantastisch geregisseerde actie scenes, de look en de wereld dragen daar ook aan bij. Een vervolg kon dan ook niet uitblijven. John Wick 2 gaat verder waar het eerste deel is geëindigd, maar besteed niet veel tijd meer aan dat onderwerp. Wat volgt is een heel nieuw verhaal wat niet altijd even interessant is om te volgen. Er zit te veel in wat het tempo van de film aanzienlijk naar beneden haalt. Neemt toch wel een deel van je interesse weg. De actie scenes zien er weer erg goed uit en zijn heel erg vermakelijk, al heb je het idee dat de makers het wel heel erg gechoreografeerd hebben. Het voelt niet echt naturel meer aan. Het laatste gevecht stelt wel wat teleur. Maar gelukkig is daar dan het einde. Krikt het niveau meteen weer heel erg omhoog. Erg tof gedaan waarbij je wel heel erg veel zin krijgt in een vervolg.

Grappig. Ik vond juist het tegenovergestelde. Het verhaal en de spanning die er daardoor in bleef vond ik meer dan aardig, terwijl ik bij de over the top actie regelmatig dacht "dit duurt echt te lang, maak 'm nou maar af, want dit gaat nergens meer over". En met deze toch totaal verschillende zienswijze allebei op 4 sterren uitkomen. Kortom, deze regisseur heeft uitstekend werk heeft geleverd.

Deel 1 was erg goed, deel 2 daarin tegen matig!

Op niveau van de eerste.

Dat wil zeggen, qua stilering ziet het er best aardig uit. Mooi gebruik van kleur en belichting en op de rustigere momenten ook best mooi gefilmd. Jammer genoeg is John Wick een actiefilm en zijn die momenten redelijk zeldzaam.

Reeves is nog steeds dezelfde hark. Nu kan dat nog wel gezien zijn personage, Wick is niet de meest swingende actieheld, toch is Reeves' gezichtsgymanstiek in deze film eerder storend dan een meerwaarde. Het personage Wick had gewoon een betere acteur verdiend.

Grootste probleem zijn echter de actiescenes, die weinig verheffend zijn. Vaak dezelfde acties (ofwel beetje in het rond schieten - met een Wick die alles en iedereen raakt en zijn tegenstanders die Wick vooral missen), ofwel de worpen met een kogel door het hoofd als finishing move. Het camerawerk tijdens deze scenes is bedroevend, de actie oogt stroef en kijkende naar andere moderne actiefilms is het gewoon pijnlijk saai. Chad Stahelski zou een aparte regisseur voor de actiescenes (ala HK) goed kunnen gebruiken.

De extra speelduur helpt de film ook niet vooruit, het cheesy optreden op het feestje ook niet. John Wick is gewoon niet stoer en stijlvol genoeg voor de film die het wil zijn. Gelukkig zijn de nachtopnames wel aantrekkelijk, dat verzacht de pijn toch nog een beetje.

avatar van Rodger
nee... niet geslaagd dit tweede deel.
teveel over de top.
sommige actie scenes zijn wel prima, maar de rest en het verhaal een diepe onvoldoende.
2.0 **

avatar van Aapje81
Lekkere actiefilm die net iets beter is dan het eerste deel. Het tempo ligt hoog, het acteerwerk is heel behoorlijk en Reeves is erg sterk in de titelrol. Verder vond ik de sfeer, muziek en beelden indrukwekkend en bovenal was het een groot pluspunt dat de hond het einde van de film haalt.

Goed

avatar van LOTR-lover
Hoewel ik 't eerste deel beduidend beter vond dan John Wick 2 heb ik me alsnog wel vermaakt met dit vervolg. Het zocht wel iets teveel de grens op van het geloofwaardige en het verhaal vond ik ook niet echt pakkend. Keanu Reeves is echter altijd in vorm in een rol als deze en de actiescènes zijn erg bruut (dus tof). Maar m'n verwachtingspatroon lag wel wat hoger.

6/10 (IMDB)

avatar van Guines
Verrassend goed vervolg en veel beter dan het origineel.

Kracht van deze tweede deel is doordat Stahelski niet alleen zijn beperkingen kent, maar vooral die van Reeves. Door Reeves alleen al minder aan het woord te laten was een gouden ingreep Reeves, die nog altijd de onverschillige Steven Seagal uitdrukking heeft, is hier geen stoorzender. Sterker nog, al die oneliners met de verschillende personages, hele vermakelijke personages bovendien, zijn bovenal amusant.

Daar waar deel één vooral vlak was qua actie krijgen we hier no- nonsense jason bourne actie. Natuurlijk, éénzijdig met al dat schietwerk maar wat had je dan verwacht. Stahelski haalt hier het maximale uit wat mij betreft in een vermakelijke filmpje met veel tempo waardoor de tijd voorbij vliegt.

avatar van Decec
Uitstekend actie/misdaad/thriller film...
Uitstekend spannend verhaal...
Prima vervolg...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteurs Keanu Reeves, Laurence Fishburne en
Ian McShane...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Heerlijk actie en genoten...
Ben benieuwd voor vervolg deel 3...

avatar van Captain.janek
iets minder dan deel 1 en ook naar mijn idee (nog) overdrevener.
Wick laat een spoor van lijken achter, letterlijk tientallen (in Rome) maar komt vrijwel overal zonder noemenswaardig letsel weg, hoe is dat in hemelsnaam mogelijk....

Een schotwond in de buik of een mes in het been, het hindert niet, want hij rent voort alsof hij voor een Olympische medaille gaat. Veel pief paf poef dus. De lefhebbers komen royaal aan hun trekken.
Er wordt ook driftig geknald tussen publiek in grote openbare ruimtes _metrostations en tentoonstellingen) maar werkelijk geen enkele passant raakt gewond....knap hoor..

Enscenering en locaties zijn prima, de dialogen vrijwel eendimensionaal. geen filosofische bespiegelingen in deze film wel veel jetset, dure auto's, clubs en snobs....
Kortom een hapklare brok met A acteurs.

avatar van TronMan
Nette opvolger van het eerste deel. Iets minder vernieuwend, wel een beter verhaal. Mooie locaties en kleurrijke opnames. John Wick is een game karakter gevangen in zijn eigen een film. Zwaar over de top.
Ben zeer benieuwd hoe het er in deel 3 aan toe zal gaan. Moet een extreem knalfeest gaan worden. Ik kijk er naar uit. (deel 3 komt in Mei 2019 uit)

avatar van JanLo
Veel actie, weinig emotie! Men is niet boos, bang of verdrietig, en hierdoor krijg je het gevoel dat robots met elkaar aan het vechten zijn!

avatar van AJK
AJK
Je weet wat je krijgt.
Vondt deze deel 2 ook beter dan deel 1.
Mis wel een romance in deze film.
Mischien in deel 3.
.3.0

avatar van sinterklaas
Leuk vervolgje.

De eerste John Wick vond ik op een een of andere manier een beetje afstotelijk door de iets koude, grauwe sfeer... Een beetje tegenstrijdig eigenlijk, of het lag aan mijn humeur terwijl ik die film aan het kijken was. De actie was wel een soort retro-John Woo, waarbij er voor de verandering om de zoveel tijd een magazijn verwisseld moest worden. Bij deel 2 gaat het vrolijk verder.

Keaunu Reeves is als 53 jarige in topvorm voor de nieuwe John Wick. Soms vraag je je af waar hij, net zoals bij Tom Cruise, die jonge kracht bij elkaar schraapt. Hij probeert zich opnieuw terug te trekken in het rustige leventje en inmiddels heeft de man weer een nieuwe hond. Er wordt echter roet in het eten gegooid wanneer een oude godfather bij hem op de stoep staat, en wanneer hij wordt gechanteerd. Zijn eigenwijsheid kost hem zijn hele villa. Gelukkig overleeft zijn hond het dit keer wel.

En daar laat Wick het niet bij zitten en tegen zijn zin in duikt hij weer terug in de misdaadscene om nog even af te rekenen met wat oud zeer. Gevolgd met weer een greep tactische en stijlvolle actiescene's en een hoop hand to hand combat, met soms behulp van messen. Wel jammer dat de film niet in Rome bleef voor de verandering voor die New York scene's vol beton.

En het einde... Natuurlijk komt John Wick 3 er aan...

sinterklaas schreef:

Hij is een jaar lang, voor de opnames, de sporthonk in gedoken en de vechtsporten weer gaan beoefenen.

avatar van Daan258
Prima vervolg maar niet zo sterk als zijn voorganger.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er even moest inkomen. Het verhaal is zoals het vorige deel niet al te bijzonder (misschien net wel wat meer dan zijn voorganger) en gaat het voornamelijk om de actie.
Ja, er zat zeker wat actie in de film maar voor mijn gevoel een heel stuk minder dan deel 1. Misschien is het ook de speelduur die gewoon net wat te lang is waardoor het zo leek maar ik heb me beter kunnen vermaken met deel 1.

Al met al ligt tegengevallen maar slecht was het absoluut niet.
Deel 3 mag daarom ook zeker komen.

6,5/10

avatar van Left4Dead
Halve ster erbij, de regie is een plaatje.

avatar van Norman Mailer
Ach, die Reeves kan altijd nog aan de slag in de bouw. Man man, wat weet hij een betonvloertje strak weg te trekken. Met z'n noeste klusklauwen.