John Wick: Chapter 2 (2017)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio en Ian McShane

John Wick (Keanu Reeves) is een legendarische huurmoordenaar die wordt gedwongen terug te keren uit zijn pensioen. Een voormalige medewerker probeert een schimmige, internationale moordenaarsbende te pakken te krijgen. Vanwege een gezworen eed om hem te helpen reist John af naar Rome, waar hij het op moet nemen tegen de meest dodelijke moordenaars van de wereld.

avatar van Grunn-in-en-verkoop
Na het eerste deel te hebben gezien, kon deze film mij niet boeien. komt op het zelfde neer als deel 1.
Heb de film nog niet uitgezien, kan moeilijk mijn aandacht erbij houden.

avatar van martijn011
Wederom een sterke film in deze reeks, misschien nog wel beter dan het origineel. Het fictieve misdaaduniversum met allerlei gedragsregels en codes wordt hier nog verder uitgebouwd, iets wat ik in het eerste deel al een goede toevoeging vond.
Verder is het verhaal hier totaal niet van belang, maar is het een aaneenschakeling van actiescènes op het allerhoogste niveau. Alles klopt hieraan, van choreografie tot aan camerawerk.
Deze film kent ook betere locaties met als hoogtepunten de schietpartijen in de catacomben en de spiegelruimte.

Keanu Reeves is een dramatisch acteur als het op dialoog aankomt, maar hier is hij wel steengoed. De woorden die hij uitspreekt zijn zo slecht dat Schwarzenegger een topacteur is daarbij vergeleken.
Maar in de actie is er geen betere te vinden dan Reeves, echt fenomenaal.
Best wel zin in het derde deel, benieuwd wat ze daar van hebben weten te maken.
Voor deze film ruim voldoende.

shooting game, minder vervolg

Tarkus schreef:
Vond dit wel een goede tweede film. Het is inderdaad geen topscenario, maar zet je verstand op nul en geniet van de vele actiescènes.
Vond het net zo goed als het eerste deel, en denk dat de derde, want die komt er, net zo goed zal zijn.
Voor mij mag er gerust nog eentje bij !!
Heb me vermaakt met deze en de eerste film !!

Ook opnieuw bekeken en blijft een goede film.
Benieuwd naar het vervolg...

Prima vervolg. Niks op aan te merken. Alleen was het een beetje ranzig om iemand te vermoorden door een potlood in z'n oor te stoppen.

avatar van Daan258
2e kijkbeurt misschien net wat beter vermaakt.
Nog steeds denk ik wel dat het 1e deel voor mij het best was. (deel 3 moet ik nog zien)
De actie is zeker goed maar vergeleken met het eerste deel toch allemaal net wat minder.
Verder prima vermaakt en van een 3,0* naar een kleine 3,5*

Ben benieuwd naar deel 3

Meer van hetzelfde.

Het is gewoonweg teveel van het goede, ik kijk constant uit naar iets of wat van een dialoog, iets of wat van drama , maar dit krijgen we gewoonweg niet/nooit in de film(s).

Over acteerprestaties kan ik ook niet veel goeds zeggen, maar wat wil je met 0,0 dialogen waar je ook maar iets kunt tonen als acteur...

Oja, die scène waar ze met een demper schieten naar elkaar (Cassian) en geen mens die het ziet gebeuren is gewoon belachelijk...

De enige verbetering tegen over de eerste film dat er iets uitgebreider wordt verteld over de The Continental en de code onder andere , maar dit is dan ook het enige lichtpuntje.

Iets beter dan de eerste film naar mijn inziens, maar toch nog niet wat ik er van verwacht had ( over beide films) Begrijp me niet verkeerd, de actie die gebracht wordt is (meestal) goed, alleen jammer zien we veel dezelfde vechtscènes terug...

Film mocht perfect een halfuur korter, had misschien de score iets hoger gebracht.

avatar van mirjo 2
Na het zien van dit deel 2 heb ik deel 3 maar van mijn "to see" lijstje geschrapt. Misleid door een hoge rating; een mens kan zich vergissen

avatar van notsub
Van het eerste deel kan ik me niets meer herinneren en ik voorzie dat het bij dit deel niet anders zal zijn. De actie is vet, de muziek lekker en de locaties zien er goed uit, maar zodra de kogelregen even gaat liggen blijft er maar weinig over. Dialogen verlopen stroef en de kapstok waaraan alles wordt opgehangen wankelt aan alle kanten. John Wick is echt wel leuk voor de flitsende actie, maar voor de rest heel mager.