• 8.480.974 stemmen

John Wick: Chapter 2 (2017)

Actie / Misdaad | 122 minuten
3,23 1.353 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Geregisseerd door: Chad Stahelski

Met onder meer: Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio en Ian McShane

Releasedatum: 9 februari 2017

Plot John Wick: Chapter 2

"Never stab the devil in the back."

John Wick (Keanu Reeves) is een legendarische huurmoordenaar die wordt gedwongen terug te keren uit zijn pensioen. Een voormalige medewerker probeert een schimmige, internationale moordenaarsbende te pakken te krijgen. Vanwege een gezworen eed om hem te helpen reist John af naar Rome, waar hij het op moet nemen tegen de meest dodelijke moordenaars van de wereld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Na het eerste deel te hebben gezien, kon deze film mij niet boeien. komt op het zelfde neer als deel 1.

Heb de film nog niet uitgezien, kan moeilijk mijn aandacht erbij houden.

avatar van martijn011

martijn011

Wederom een sterke film in deze reeks, misschien nog wel beter dan het origineel. Het fictieve misdaaduniversum met allerlei gedragsregels en codes wordt hier nog verder uitgebouwd, iets wat ik in het eerste deel al een goede toevoeging vond.

Verder is het verhaal hier totaal niet van belang, maar is het een aaneenschakeling van actiescènes op het allerhoogste niveau. Alles klopt hieraan, van choreografie tot aan camerawerk.

Deze film kent ook betere locaties met als hoogtepunten de schietpartijen in de catacomben en de spiegelruimte.

Keanu Reeves is een dramatisch acteur als het op dialoog aankomt, maar hier is hij wel steengoed. De woorden die hij uitspreekt zijn zo slecht dat Schwarzenegger een topacteur is daarbij vergeleken.

Maar in de actie is er geen betere te vinden dan Reeves, echt fenomenaal.

Best wel zin in het derde deel, benieuwd wat ze daar van hebben weten te maken.

Voor deze film ruim voldoende.

avatar van stratmans

stratmans

shooting game, minder vervolg

Tarkus

Tarkus schreef:

Vond dit wel een goede tweede film. Het is inderdaad geen topscenario, maar zet je verstand op nul en geniet van de vele actiescènes.

Vond het net zo goed als het eerste deel, en denk dat de derde, want die komt er, net zo goed zal zijn.

Voor mij mag er gerust nog eentje bij !!

Heb me vermaakt met deze en de eerste film !!

Ook opnieuw bekeken en blijft een goede film.

Benieuwd naar het vervolg...

avatar van deventerate

deventerate

Prima vervolg. Niks op aan te merken. Alleen was het een beetje ranzig om iemand te vermoorden door een potlood in z'n oor te stoppen.

avatar van Daan258

Daan258

2e kijkbeurt misschien net wat beter vermaakt.

Nog steeds denk ik wel dat het 1e deel voor mij het best was. (deel 3 moet ik nog zien)

De actie is zeker goed maar vergeleken met het eerste deel toch allemaal net wat minder.

Verder prima vermaakt en van een 3,0* naar een kleine 3,5*

Ben benieuwd naar deel 3

avatar van Stijn92

Stijn92

Meer van hetzelfde.

Het is gewoonweg teveel van het goede, ik kijk constant uit naar iets of wat van een dialoog, iets of wat van drama , maar dit krijgen we gewoonweg niet/nooit in de film(s).

Over acteerprestaties kan ik ook niet veel goeds zeggen, maar wat wil je met 0,0 dialogen waar je ook maar iets kunt tonen als acteur...

Oja, die scène waar ze met een demper schieten naar elkaar (Cassian) en geen mens die het ziet gebeuren is gewoon belachelijk...

De enige verbetering tegen over de eerste film dat er iets uitgebreider wordt verteld over de The Continental en de code onder andere , maar dit is dan ook het enige lichtpuntje.

Iets beter dan de eerste film naar mijn inziens, maar toch nog niet wat ik er van verwacht had ( over beide films) Begrijp me niet verkeerd, de actie die gebracht wordt is (meestal) goed, alleen jammer zien we veel dezelfde vechtscènes terug...

Film mocht perfect een halfuur korter, had misschien de score iets hoger gebracht.

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Na het zien van dit deel 2 heb ik deel 3 maar van mijn "to see" lijstje geschrapt. Misleid door een hoge rating; een mens kan zich vergissen

avatar van notsub

notsub

Van het eerste deel kan ik me niets meer herinneren en ik voorzie dat het bij dit deel niet anders zal zijn. De actie is vet, de muziek lekker en de locaties zien er goed uit, maar zodra de kogelregen even gaat liggen blijft er maar weinig over. Dialogen verlopen stroef en de kapstok waaraan alles wordt opgehangen wankelt aan alle kanten. John Wick is echt wel leuk voor de flitsende actie, maar voor de rest heel mager.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Na een half uur begon voor mij de film pas, ik dacht echt wat heb ik het eerste half uur nu gezien. Daarna is het actie actie en nog eens actie. Totaal ongeloofwaardig uiteraard maar dat is inherent aan zulke films.

Voor de liefhebbers dus.

avatar van Supernatural

Supernatural

Supernatural schreef:

Weer een geweldig vervolg.heb weer genoten.weer een goed verhaal en weer een goeie cast.net zo goed als deel 1. Op naar deel 3.

Gisteren weer even gezien.blijf bij mijn vorige mening.vandaag nog even deel 3 zien,op naar deel 3 dus.

avatar van alacer9

alacer9

Vond dit deel toch wat beter dan het eerste deel. Een beetje een langzaam begin maar daarna puur vermaak.

avatar van Doom4

Doom4

Prima vervolg op deel 1.

avatar van frolunda

frolunda

Nog meer vuurwerk in dit tweede John Wick deel,dus wat betreft innovatieve schietpartijen kom je hier wel aan je trekken.Voor een intrigerend en/of origineel verhaal kun je deze beter overslaan want dat is wel erg dun.Het enige wat op dat gebied nog interessant is is de structuur en regels in Hotel the Continental en de diverse misdaadorganisaties.Voor het overige is het actie,actie,actie.

Gelukkig kan ik Keanu Reeves goed hebben in een dergelijke rol en ook de aanwezigheid van Ian McShane en Lance Reddick,respectievelijk eigenaar en conciërge van het hotel,betekenen voor de film een meerwaarde.Dit in tegenstelling tot Laurence Fishburne,die ik hier net als schurk Riccardo Scamarcio niet al te sterk vond overkomen.

Voor de rest nog wat mooie plaatjes en locaties maar echt groots wordt het nooit,een onderhoudende actie film en meer niet.Soms is dat echter genoeg om een vermakelijke avond te hebben.

avatar van des1

des1

Er zijn wat huurmoordenaars, CIA agenten, undercover operatives etc. die uit retraite komen in veel films. Genoeg van de begonia's of zoiets?

avatar van Eric001

Eric001

• 2001 stemmen

Kon het niet opbrengen deze domme film af te kijken.

avatar van Kooiker

Kooiker

Mooie plaatjes proberen het overdreven geweld wat stijl te geven, maar het is een ordinaire wraakfilm met diepzinnig kijken en wezenloos geklets. Alleen ter afwisseling van het volgende schietrondje. Het rare is ook het vechten, terwijl ze ook gewapend zijn.

Ik heb hem uit plichsbesef afgekeken in de hoop op een clou. Niet gevonden.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Ik snap de aantrekkingskracht van John Wick heel goed, maar was een beetje bang dat het vervolg - zoals vervolgfilms dat vaker doen - de boel iets meer ging uitdiepen. En waren die momenten van het universum verkennen en de boel wat meer uitleggen nu net het minste onderdeel van de eerste film. En ja, ook in John Wick 2 zijn de momenten van uitleg over de club van moordenaars, de regels en wat ander geblabla onnodig en vrij oninteressant. Want het klinkt misschien gek, maar deze harde actiefilms zijn vooral leuk om de actie. Gelukkig is de actie er en Stahelski lijkt duidelijk te weten dat een vervolg er altijd een stapje bovenop moet doen. De verrassing is er wellicht een beetje af, maar het knalt nog wel. Met als hoogtepunt een erg leuke scène die veel doet denken aan die fantastische knokscène uit John Carpenter’s They Live.

3,5 sterren.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Na deel 1 is dit deel ook weer zeer vermakelijk met veel actie. Wel moet ik bekennen dat het ‘nieuwe’ van John Wick 1 er wel vanaf is . Ook in dit deel is het verhaal weer om te janken en is het verhaal nog minder tot mij doorgedrongen dan in deel 1 (dat al slecht was) . Wel moet ik bekennen dat ik mij wel weer heb vermaakt door de vele actie en muziek die hier goed bij past. Je verveelt je niet met deze film, maar doordat het allemaal wat uitgesmeerd en niet nieuw voelt vind in het een halve punt minder dan deel 1.

avatar van Jynxter

Jynxter

Eigenlijk kan ik simpelweg kopiëren wat ik deel 1 van John Wick heb geschreven, want het is meer van hetzelfde.:

Zojuist eens herbekeken aangezien hij toch op Netflix staat. En wat me opviel was dat de actiescenes eigenlijk helemaal niet zo goed zijn als dat ik me dacht te herinneren. Daarnaast maakt Wick voor de super-hitman die hij is (of eigenlijk was) best veel domme fouten.

Gelukkig is er ook genoeg wel tof aan John Wick. De sfeer en de stijl natuurlijk. Maar ook het verhaal is voor een dergelijke wraakfilm prima te pruimen. En de platgereden actiefilm paden worden zo strak bereden dat het eerder een nostalgische ode is aan zijn vele voorgangers, dan een gebrek aan originaliteit.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Weinig vernieuwend in vergelijking met de eerste John Wick, maar vermakelijk is hij zeker wel. Bikkelhard ook in zijn typische stijl. De openingsscène bijvoorbeeld met de auto’s was enorm spectaculair, maar o zo onrealistisch als een kat met negen levens.

Film zit boordevol actie dat het zoeken wordt naar één of ander plot. Soms wat chaotisch en niet optimaal in beeld gebracht. Less is more zou ik zeggen, maar hier kwam er steeds een schepje bij. Af en toe een actiefilm lust ik wel, maar hier werkte de overvloed aan actie contraproductief.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vorige week deel 1 bekeken, vandaag deel 2, ik vond het weer een vermakelijke actiefilm volop schietpartijen en gevechten.

Wel een beetje een herhaling van zetten, dus vond hem niet beter of slechter dan deel 1 eigenlijk net zo goed.

De nieuwigheid is er natuurlijk wel wat af, maar toch is deze film zeer vermakelijk, ook weer wat harde actiescenes.

Deze film heeft ook een open einde, dus in deel 3 gaat deze weer verder met een nieuw hoofdstuk.

Op naar deel 3 dus!

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1965 stemmen

Crashende auto's, onderuit schuivende motoren, talloze gevechten, kreunende tegenstanders, explosies, headshots, mannen in pakken die tussen de regels door bedreigen, schaduwen, regen en lege munitiemagazijnen die in onduidelijk verlichte gangen rondstuiteren. Ben ik iets vergeten? O ja, een schmierende Peter Stormare. Eigenlijk een soort Vier vuisten van de duivel maar dan met schietpistolen, messen en potloden. Absurd: Reeves en Common die elkaar vanaf verschillende verdiepingen in een metrostation beschieten zonder dat iemand daar iets van merkt, maar als je even later de omroepster zakelijk "This is the end of the line" hoort zeggen wanneer Reeves Common praktisch heeft vermoord, begrijp je dat de makers zich heel goed bewust zijn van waar ze mee bezig zijn, ook al zit er dan geen greintje expliciete humor of ironie in de film, of het moest van Laurence Fishburne komen: "You're not very good at retiring." Reeves: "I'm working on it." John Wick: chapter 2 is een ultiem voorbeeld van style over substance, maar het beviel me allemaal toch beter dan het eerste deel.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Na het bescheiden succes kon een 2de deel niet uitblijven, en de 2de werd zowaar qua actie scenes nog groter. Het verhaal vond ik bij deze iets minder, ietwat ongeloofwaardiger dus maar dat mag de pret niet drukken. Keanu Reeves is John Wick en zijn charisma is goed aanwezig. De actie is super, maar soms erg over de top maar dat geeft niks die zijn gewoon super gedaan ik raad hem iedereen aan die van echte actiefilms houden zoals men die in de jaren 80 en 90 ook maakten.