John Wick: Chapter 2 (2017)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio en Ian McShane

John Wick (Keanu Reeves) is een legendarische huurmoordenaar die wordt gedwongen terug te keren uit zijn pensioen. Een voormalige medewerker probeert een schimmige, internationale moordenaarsbende te pakken te krijgen. Vanwege een gezworen eed om hem te helpen reist John af naar Rome, waar hij het op moet nemen tegen de meest dodelijke moordenaars van de wereld.

Vanaf 9 februari 2017 in de bioscoop (Independent Films)

avatar van schram101
Vind het een gewaagde keus hier een vervolg van te maken. De eerste film was een gigantische verassing en een van de beste moderne actiefilms.

Maar aan de andere kant, zelfde regisseur, Reeves terug. Het zou zomaar kunnen..

avatar van Master Blaster
Morpheus en Neo weer samen. Ik kijk hier erg naar uit!

HALVE TAMME.
Hoppa, zin in!!!

avatar van Duke Nukem
Master Blaster schreef:
Morpheus en Neo weer samen. Ik kijk hier erg naar uit!

Haha goeie!

avatar van Filmkriebel
Niet verwacht dat er hier een sequel van zou zijn. Hopelijk van het niveau van de eerste film.

schram101 schreef:

Sterker, ik zie mogelijkheden om te verbeteren.

avatar van n00r
Ga deel 1 binnekort opzetten en dan deze zien!

avatar van Rvdz
Volgens enkele hint-accounts/het sneakers forum is 'ie vanavond in de Sneak bij Pathé. Ga zaterdag al, maar denk dat ik hem vanavond toch ook al maar meepak.

avatar van 606
Enorm zin in, ga deel 1 nog wel eens zien geloof dat het de 3de keer wordt. Is ook enorm gaaf. Dus laat maar komen die handel.

Deel 1 komt morgen op tv rtl7 om 22.40

avatar van mikey
super origineel verhaal weer!!!

avatar van Uier
Zeer lovende eerste reacties. Had ik niet verwacht!
Deel 1 was één van de betere actiefilms van de laatste jaren en hopelijk weet dit vervolg het niveau te evenaren.

avatar van Filmkriebel
Zo te zien zal die de eerste film overtreffen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Filmkriebel schreef:
Zo te zien zal die de eerste film overtreffen.

Dat is ook niet zo lastig, deel 1 was maar een simpele standaard actiefilm.

avatar van n00r
Hele gave poster!

avatar van Jack Sparrow
Heel fijn vervolg! Rol is Reeves op het lijf geschreven. Deze doet zeker niet onder ten opzichte van deel 1. Strakke actie en heerlijk camerawerk en stoere oneliners. Doet denken aan de Hong Kong actie films eind jaren 80 begin 90. Niet voor tere zieltjes deze..

avatar van Rvdz
Fenomenaal. Deel een was al een van de beste actiefilms van dit decennium en deel twee gaat daar dubbel en dwars over heen. De mythologie wordt op een briljante manier uitgediept en de actie is nóg beter in beeld gebracht dan voorheen. Wel veel bloediger dan deel 1, wat voor veel mensen waarschijnlijk een afknapper is, maar voor wie daar tegen kan is dit echt een juweeltje. Als Stahelski deel drie op dit niveau weet te houden, hebben we over een paar jaar waarschijnlijk te maken met een van de beste actie-triologieën ooit.

Ajax&Litmanen1 schreef:

deel 1 was maar een simpele standaard actiefilm.

Ik schat hem dan blijkbaar hoger in dan jou. Het is anders ook zeldzaam dat sequels hun voorganger overtreffen, zeker in het actiegenre.

HALVE TAMME.
Jack Sparrow schreef:
Rvdz schreef:
Nice

avatar van 606
Nu krijg ik er nog veel meer zin in

avatar van horizons
Nu begint IMDb vaak wel hoog maar 9,5 na 2000 stemmen is toch wel heel erg leuk begin voor John Wick.

Wat een bagger. Openingsscene was geweldig maar daarna simpele pief paf poef film. Heb wel 10 x mr Wick gehoord van 10 verschillende personen. 1 ster voor de opening. Oh ja zag een x 2 schoten en 3 personen vallen om haha

avatar van Stormy-
altijdcritic schreef:
Oh ja zag een x 2 schoten en 3 personen vallen om haha

En xXx was wel o zo geloofwaardig?

Vraag me nog steeds af waar die ski's vandaan komen bij xxx

Na ruim 2300 stemmen nog steeds een 9,5 op IMDB!? Deel 1 was een van de betere actiefilms van de afgelopen jaren. Zou dit een van de zeldzame keren zijn dat een vervolg het origineel overtreft?

avatar van mikey
De enige reden waarom dit zo hoog scoort, is omdat deze film precies levert wat de kinderen willen: videospel soundtrack, neonverlichting en spastische editing

mikey schreef:

Heb je hem al gezien? Anders mag je dit soort denigrerende onzin gerust voor je houden hoor.

Heerlijkeeee non stop Actie film in jaren. Ik zeg je eerlijk!