John Wick: Chapter 2 (2017)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio en Ian McShane

John Wick (Keanu Reeves) is een legendarische huurmoordenaar die wordt gedwongen terug te keren uit zijn pensioen. Een voormalige medewerker probeert een schimmige, internationale moordenaarsbende te pakken te krijgen. Vanwege een gezworen eed om hem te helpen reist John af naar Rome, waar hij het op moet nemen tegen de meest dodelijke moordenaars van de wereld.

avatar van Jack Sparrow
Heel fijn vervolg! Rol is Reeves op het lijf geschreven. Deze doet zeker niet onder ten opzichte van deel 1. Strakke actie en heerlijk camerawerk en stoere oneliners. Doet denken aan de Hong Kong actie films eind jaren 80 begin 90. Niet voor tere zieltjes deze..

avatar van Rvdz
Fenomenaal. Deel een was al een van de beste actiefilms van dit decennium en deel twee gaat daar dubbel en dwars over heen. De mythologie wordt op een briljante manier uitgediept en de actie is nóg beter in beeld gebracht dan voorheen. Wel veel bloediger dan deel 1, wat voor veel mensen waarschijnlijk een afknapper is, maar voor wie daar tegen kan is dit echt een juweeltje. Als Stahelski deel drie op dit niveau weet te houden, hebben we over een paar jaar waarschijnlijk te maken met een van de beste actie-triologieën ooit.

avatar van Shinobi
"You wanted me back, I'm back."

Deel één was een enorme verrassing - ongetwijfeld één van de betere actiefilms van dit decennium - en voor mij kon een vervolg dan ook niet snel genoeg komen.

Dit tweede deel legt in de opening gelijk een leuke link naar de vorige film, om vervolgens aan te komen bij een oude 'vriend' die een schuld komt innen. Dit dwingt John Wick om zijn oude leven weer op te pakken, wil hij niet de hele onderwereld tegen zich in het harnas jagen. Hoewel de emotionele motivatie ontbreekt, biedt dit toch weer een vermakelijk verloop.

In het vorige deel werd er al een interessante onderwereld geïntroduceerd waarin er een bepaalde gedragscode heerst; in het Continental Hotel mag niet worden gemoord en aparte valuta waarmee van alles kan worden aangeschaft. 'Chapter 2' gaat hier uitgebreider op in en komt zoal met een sommelier die in plaats van wijn wapens serveert. Door dit soort details wordt de film levendiger.

Duidelijk is dat de nadruk meer ligt op de uitdieping van het verhaal. Men slaagt hier redelijk in, maar het belangrijkste wordt gelukkig niet vergeten. En dat is uiteraard de rauwe, bloederige actie waar je als kijker gretig op zit te wachten. Zoals vanouds gaat het er lekker hard aan toe, met een strakke choreografie. Door geen gebruik te maken van een warrige montage weet Chad Stahelski je overzichtelijke actiescènes voor te schotelen die zelfs creatiever van opzet zijn. Keanu Reeves blijft hierin imponeren als een getergd man.

Al met al een heerlijk vervolg dat zeker niet onderdoet voor zijn voorganger. Kom maar op met deel drie.

3,5 Sterren.

avatar van Rosicky
Kleine tegenvaller. Vooral omdat ik de actie dit keer niet altijd overzichtelijk vond. Wick schiet regelmatig op vijanden die niet in beeld zijn of pas later in beeld komen. Daardoor wordt het gevaar nooit echt voelbaar. De plot was zó overdreven slecht en voorspelbaar dat ik er wel mee kon lachen. Voor de dialogen geldt eigenlijk hetzelfde. Heb me daarom best vermaakt, maar goed was het geen moment

avatar van mjk87
Nog iets minder dan het eerste deel, vooral doordat dit echt een herhalingsoefening is met zelfs bijna dezelfde opbouw (feestje in club ergens halverwege) en vooral actie die zeer repetitief is. Enige wat extra is, is de uitbreiding van dat huurmoordenaarsgilde waar men in leeft. Spannend wordt dat ook nergens, want Wick schiet toch iedereen door z'n hoofd. De film is nergens serieus te nemen, maar de toon is te serieus om het cartooneske ervan te zien en grappig wordt het ook nergens. (nog iets zakelijker en droger zoals in The Accountant was zeer welkom geweest, die film was wel geinig) Af en toe dan een knokpartij maar die duren zelf weer steeds net te lang en er komt ook weinig origineels uit. Ook zo'n achtervolging in het begin is maar matig geschoten met weinig overzicht door te veel gebruik van (medium) close ups en weinig lekker lange shots. Vergelijk dat eens met de laatste Mission Impossible waar je het gevoel voor snelheid echt beleefde. Paar leuke bijrollen verder, maar vooral Reeves valt tegen. Als actieheld al schietend en slaand door beeld heen gaat het nog wel, maar als hij iets van emotie in zijn stem moet leggen is het eerder lachwekkend dan geloofwaardig. Blijft over dat het er allemaal wel fraai uitziet en aan het eind met die spiegels is wel leuke visuele spielerei, maar voor een deel drie moet men toch echt uit een ander vaatje tappen. 2,0*.

avatar van El ralpho
Never Change A Winning Formula

Vond je John Wick al geweldig? Ga dan met een gerust hart naar Chapter 2. Vond je dat deel al niks? Sla deze dan vooral over, want het is met name meer van hetzelfde.

Wat in dit nieuwe deel wel meer wordt uitgediept is het verhaal achter de orde van huurmoordenaars waar John zich in het verleden bij heeft aangesloten. Ook zijn motief om de wapens weer op te pakken heeft in dit vervolg een stuk meer om het lijf en ik kreeg in dit vervolg ook sterker het idee dat John nu echt met geen mogelijkheid meer uit het wereldje kon stappen. Waar je zijn killingspree uit de eerste film bijna nog kon zien als een extreme manier van rouwverwerking vanwege het verlies van zijn vrouw en de hond die zij voor hem gekocht had wordt John hier nog net niet letterlijk een wapen in de hand gedrukt en hem gesommeerd zijn oude levensstijl weer op te pakken. Al helemaal Als hij na de huurmoord nog opgejaagd word door de broer van het slachtoffer. Ik vond het overigens wel een zwak punt dat deze zo ver ging terwijl hij eerst nog het huis van John opblies toen deze weigerde, maar goed.

Het moge duidelijk zijn dat deze opzet nog steeds puur een kapstok is om de vele actiescènes aan op te hangen, want dat is nog steeds waar het hier om draait. Het draait niet om geloofwaardigheid, realisme of een strak uitgewerkt verhaal, maar dus nog steeds op de bombastische wijze waarop John zijn aanvallers te lijf gaat. Als je deel een gezien hebt weet je dus ook precies wat je hier van kunt verwachten. Toch geef ik dit vervolg een lagere beoordeling dan het origineel omdat de film hierdoor geen echte verassingen meer heeft. Ook vond ik de luchtige opzet (You killed my dog, so now I am going to kill each and everyone of you) van het eerste deel ook net wat leuker. De plot die hier uiteen wordt gezet voelt toch wat meer standaard aan.

Desalniettemin draait het hier slechts minimaal om en daarom krijgt Chapter 2 nog steeds een hoge beoordeling van mij. De toon voor het derde deel is gezet, dus laat maar komen! En in mijn ogen is het helemaal niet erg als dit dan nog meer van hetzelfde is.

Wat een overdreven film , zonde dat zo'n topacteur hieraan meedoet echt slecht

avatar van Donucius
Beetje overdreven allemaal. Verhaal is best rechtlijnig en weinig verrassend. Nergens echt een climax.
Realistisch is het niet, maar als je van goed pistoolgeluid houdt, kom je wel aan je trekken.
JW gebruikt bijv. in een scene een handpistooltje, waarmee hij 50 schoten kan lossen zonder te hoeven herladen. Zijn schoten zijn altijd raak. In de hele film is hij door 200 mensen beschoten, maar heeft alleen maar 2 steekwonden hoeven incasseren.
Alleen aan te raden als je Unlimited hebt of als verhaal en dialogen je eigenlijk niet erg boeien. Meer een verstand op nul en kijken maar film.

avatar van mrklm
Heb ik iets gemist in John Wick? Toen ik 'm in 2014 in de bioscoop zag vond ik het niet meer dan een domme B-film met een A-budget. Kortom: bagger! Ter voorbereiding op de sequel las ik wat recensies van John Wick uit betrouwbare bronnen en de toon was erg positief... Daarom toch maar John Wick, Chapter 2 gekeken en in mijn beleving is het een hele andere film. Natuurlijk, het flinterdunne verhaal is niets meer dan een excuus voor Keanu Reeves om er op los te schieten, te schoppen en te meppen... maar hoewel alle acteurs de rol bloedserieus spelen, bevat de dialoog talloze subtiele, ironische one-liners die duidelijk maken dat de makers de film stiekem toch niet al te serieus nemen. Die ironische ondertoon zorgt voor een hele andere beleving, waardoor de actiescènes zowel indrukwekkend als grappig zijn. De 52-jarige Keanu Reeves levert een verbluffende fysieke tour-de-force af door veel van de complexe, loodzware stunts op zich te nemen. Een vuistgevecht nabij een trappenportaal in Rome, alsmede die in de metro behoren tot de beste die ik gezien heb [niveau The Raid] en de shoot-out in een spiegelpaleis roept weliswaar herinneringen op aan The Man With The Golden Gun en/of Chaplins The Circus, maar geeft daar een visueel overweldigende twist aan. Het geweld is extreem, maar de luchtige toon en de scherpe one-liners maken dit tot een popcornfilm in de allerbeste zin van het woord.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik was eigenlijk niet van plan om John Wick 2 in de bioscoop te kijken, omdat ik deel 1 niet zo heel bijzonder vind. Dat was een vermakelijke, maar inhoudsloze actiefilm. Wel stijlvol en met een goede Keanu Reeves, de 2 pluspunten uit die film. Maar door de vele goede reviews die John Wick 2 de laatste weken kreeg, ben ik toch maar gegaan. En gelukkig geen spijt van gekregen, want dit vervolg is beter en heeft meer te bieden dan de voorganger.

John Wick 2 duurt vrij lang, wat ik terug zie in een wat te lange intro richting het hoofdverhaal in Rome. Gave setting, prima keuze dus. Pas daar gaat de film echt lekker los. Vooral de scene dat Wick in de ondergrondse tunnels moet ontsnappen na de moord die hij moest plegen is erg bruut. Dan gaat hij lekker los met grof geschut op alles en iedereen. Op zich een welkome afwisseling, want ik vind dat de film voor het grootste deel wel erg teert op headshots met een pistool en dat is na de zoveelste wel wat eentonig. Had de voorganger ook al last van. Gelukkig pakt de film in de eindfase nog even fijn uit met flink wat grof geweld.

Inhoudelijk is het verhaal opnieuw zeer mager, maar het voldoet wel. Wat me wel beviel was de ''huurmoordenaars-code'' die door iedereen wordt gerespecteerd. Dat leverde wel toffe scenes op die lekker weird zijn. Reeves doet het opnieuw goed en de overige rollen in de film waren ook wel oke, zonder dat iemand uit wist te blinken verder. Het stijlvolle camerawerk maakt het wel af.

Beter dan de voorganger. Kom maar op met deel 3, die er natuurlijk gaat komen gezien het open einde.

Verwachtingen waren hoog, maar die werden gewoon overtroffen. Wat vet gemaakt.

Normaal gesproken ben ik niet echt een fan van Reeves, het is eigenlijk maar een matige acteur. Echter bij dit soort eendimensionale recht toe recht aan types istie top. Bovendien is hij buitengewoon fit en flexibel voor iemand die de 50 reeds gepasseerd is. Top vermaak!

OMG.
wat een heerlijk vette actiefilm.
Geen fan van Keanau, maar voor deze rol is ie geknipt.
1 was tof, deze nog beter.
Wat een geweld en wat een leuke vonsten rond de moordenaars en de codes.
Wat een brute kills en ontelbare headshots.
Blijft geweldig die headshots (speel shooters ook zo, headshot na headshot ).
En Ruby Rose doet het beter dan in XXX 3.
Op naar deel 3

avatar van JohnWilliams
Ja, daar gaan we weer! John Wick is back, in John Wick: Chapter 2.
Van tevoren had ik nog even het eerste deel gekeken, om er echt weer even in te komen en ook dit tweede deel is weer puur genieten! Heerlijk achterover zitten, genieten van de gruwelijke gevechten en hopen dat John Wick er levend vanaf komt. Het verhaal was dit keer echt beter dan in deel 1, ook de bijrollen zijn mij beter bijgebleven en het einde vond ik passend, samen met Ian Mc Shane. Kortom, ik verheug mij alweer op deel 3, laat mij komen. Op naar nog meer gruwelijke gevechten!

avatar van Pazmaster
Reeves is en blijft een slechte acteur maar in een actiefilm als dit valt het nog wel te behapstukken. Dit deel is beter dan zijn voorganger, een simpel maar toch grappig verhaal en lekkere actie met flitsende vuurgevechten. Het ziet er allemaal prima uit en de vaart wordt er goed in gehouden. Ook het einde was leuk gevonden.

Het probleem bij sequals is dat men vaak een schepje er boven op wil doen wat vaak averechts werkt op het resultaat. Soms pakt het goed uit, denk aan Terminator 2, soms is het resultaat minder zoals bij Silence of the Lamb/Hannibal of zelfs over the top (teveel van het goede) zoals The Matrix 2 eveneens met Reeves als hoofdrolspeler.

Bij deze film twijfel ik nog. Er wordt inderdaad grootser uitgepakt zowel qua visualisatie met bijvoorbeeld een erg mooi catacomben decor in Rome. Verder is het nog meer van dik hout zaagt men planken dan de 1e film. Er worden weer bekende namen erbij gesleept zoals Lawrence Fishburn die een aangename bijrol verzorgt. Voor liefhebbers kan ik me voorstellen dat deze film een genot is om te kijken. Nog een pluspuntje, in begin een erg korte bijrol voor Peter Stormare, wat vind ik die man geweldig om te zien acteren. Die kan elke rol aan.

Keanu Reeves is inderdaad geen acteur voor de comedy of serieuze rollen. Veel verder dan dit soort actie films zal hij niet komen (Speed, Matrix e.d.). Daarom dat ik deze John Wick serie minder vind dan bijvoorbeeld The Equaliser, mede omdat een Denzel Washington een klasse betere acteur is.

avatar van filmkul
Prima vervolg die de draad weer oppakt waar deel een eindigde. De kogels vliegen je weer om de oren. Het verhaal is matigjes maar leent zich uitermate voor actie, actie en nog eens actie. Vanaf de eerste minuut barst het los. Zo nu en dan is er een rustmoment waarna de kogelregen weer verder gaat. De actiescenes zien er verzorgd uit met choreografische hoogstandjes. De film verveelt geen moment en vliegt voorbij. Uitstekend vermaak voor actiefliefhebbers. 4.0

avatar van Fighterkill
wat een kut verhaal.

Het eerste deel was top, een duidelijk simpel plot dat er vrij goed uit geacteerd werd. De actie was verfrissend en origineel.

Dit 2e deel is duidelijk een versterking van een paar aspecten van deel 1. De actie word uitgebreid alleen nu zijn het 40 doden in plaats van 10 en de vuurgevechten van man tegen man zijn in precies dezelfde trant gedaan. Wat echt te betreuren is. Deel 1 geeft zo'n goeie pitch, een doorgeef luik naar het mysterieuze van de hoofdpersoon. Je verwacht dus dat er nieuwe actie is, nieuwe manieren waarop Wick zich uit de problemen werkt.

De intro, waarbij er weer overnieuw wordt uitgelegd hoe gevaarlijk wick eigenlijk wel niet is, wat hij wel allemaal niet kan en bla bla bla. Het is er veel te dik opgelegd. De kijker wordt als dom beschouwd. Laat de kijker zelf conclusies trekken.

De geheime genootschap, de boevenvereniging laten we zeggen wordt ook meer gezien. Je ontdekt een kleine blik hoe het allemaal werkt etc. Soms iets te ongeloofwaardig helaas.

Al met al een 3.

Min of meer een kopie van het eerste deel uit de John Wick reeks (dit is zeker niet de laatste film), die dit keer zelfs 20 minuten langer duurt en dat had eigenlijk niet gehoeven (is nu namelijk langdradiger), als men de eerste 15 overbodige minuten eruit had gelaten, die namelijk nog betrekking hebben op het eerste deel (namelijk het terughalen van zijn gestolen auto). Net zoals het eerste deel is het verhaal (draait eigenlijk weer om "wraak") wederom eenvoudig en clichématig, maar is het aan de andere kant ook wederom vermakelijk en zit er veel eenzijdige pief paf poef schiet actie in.

Omdat het verhaal weinig voorstelt en John Wick (wederom gespeeld door Keanu Reeves) eigenlijk iedereen met het grootste gemak doodschiet (vooral met geweren, maar soms gebruikt hij ook iets anders, zoals een potlood), is het natuurlijk nergens echt spannend. Visueel ziet het er allemaal best aardig uit (o.a. de beelden van New York en Rome) en de film zit ook boordevol met actie, die wel niet spectaculair is, maar die wel lekker hard is. Het is wel regelmatig lachwekkend hoe eenvoudig John Wick afrekent met zijn belagers (waar maar geen einde aan lijkt te komen) en hoe dom vele belagers zijn. Het einde (de scene met de spiegels deed me denken aan de Actie / Misdaad film "Enter the Dragon (1973)") vond ik eigenlijk best aardig en daardoor zal er natuurlijk ook nog minimaal een derde deel volgen.

De cast deed het eigenlijk best verdienstelijk, alleen is het jammer dat er geen schoonheden van vrouwen meespelen. Er spelen wel twee vrouwen in mee, te weten Ruby Rose (in de rol van slechterik Ares die niet kan praten) en Claudia Gerini (in de rol van Gianna D'Antonio, die John Wick moet doden in opdracht van haar broer Santino D'Antonio en dat vanwege macht), maar die konden me eigenlijk niet echt bekoren. Van de laatste is wel nog een beetje bloot van te zien en dat als ze in een groot bad stapt, waarin ze uiteindelijk zelfmoord pleegt (snijdt zich in haar beide polsen).

Keanu Reeves in wederom de rol van John Wick deed het leuk en hij hoeft ook weer niet veel te praten. In dit verhaal heeft ook Laurence Fishburne (in de rol van crimineel Bowery King, waar John Wick hulp bij zoekt) een rolletje, maar eerlijk gezegd stelt dat niet veel voor. Riccardo Scamarcio speelt dit keer de rol van slechterik, als Santino D'Antonio (John Wick moet voor hem ook een klus klaren, oftewel met iemand afrekenen), maar hij kon me totaal niet overtuigen. Veel acteurs van het eerste deel hebben nu ook weer een rol of rolletje in het verhaal en dan heb ik het over John Leguizamo (in de rol van monteur en vriend Aurelio, die de auto van John Wick gaat repareren, die hij in de eerste 15 minuten van het verhaal flink heeft beschadigd), Lance Reddick (in de rol van hotel receptionist Charon) en Ian McShane (in de rol van hotel manager Winston).

Al met al een vermakelijk tweede deel uit de John Wick reeks, die weliswaar langdradiger is (vooral dankzij de eerste 15 overbodige minuten van het verhaal) en eigenlijk ook een beetje van hetzelfde is (veel actie en weinig verhaal). Maar desondanks kijkt hij wel lekker weg.

avatar van Alathir
Ik heb eigenlijk niet echt veel toe te voegen aan de meningen van Theunissen en Fighterkill. Vooral qua actie is het hier meer van hetzelfde uit deel 1. Vaak kogel door het hart en door de kop. Helaas zijn er niet al te veel leuke actiescènes zoals die met het potlood.
De locatie van het einde was best vreemd, ik haat echt van die spiegelpaleizen of whatever het ook was Begrijp me niet verkeerd, eigenlijk vond ik deze locatie wel iets hebben

Nja, al bij al een vermakelijk tweede deel dat probeert te teren op het succes van de eerste film. Deze was inderdaad wat langdradiger. Het begin had weinig toevoeging maar ook in het middenstuk vond ik het wat slepen, net zoals met de actie die geregeld wat eentonig werd. Het verhaal is iets meer aanwezig maar het is nog steeds simpel. De hond was wel leuk

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik was blij verrast met John Wick enkele jaren geleden. Keanu Reeves paste wel in het plaatje, de film was mooi gemaakt en de actie was best wel aanwezig. Deel 2 gaat verder in deze stijl, alleen is het daarmee ook een herhaling en mis ik dat verrassingseffect van vorige keer. Bovendien is het nu minder persoonlijk, wat net de troef was vorige keer. Weinig creatief dus helaas, al ben ik wel benieuwd naar het vervolg. Als ze daar iets nieuws van kunnen maken, wordt dit een interessante franchise.

Na de laatste jaren een aantal echt slechte films te hebben afgeleverd, schijnt Reeves nu echter weer zijn ding gevonden te hebben met de John Wick verhalen. Ook dit tweede deel is weer extreem gewelddadig maar zeker ook erg stijlvol, duidelijk dat deze reeks sterk beïnvloed is door actiefilms uit het superieure Azië. Je kunt er wat meer van genieten als je je realiseert dat dit vermaak op stripverhaalniveau is: Neem het niet al te serieus, onderga dit en accepteer dat er ook nauwelijks een fatsoenlijk verhaal is. Heb het niet kunnen tellen maar Reeves Wick doet hier toch een serieuze aanval op het record aantal body counts door één persoon veroorzaakt, wat er ooit in een film vertoond is(gelukkig zorgt hij wel goed voor zijn hond ).Hier kunnen oude vedetten als Stallone's Rambo en Schwarzeneggers Commando nog een puntje aan zuigen! Reeves voldoet prima in de rol van de zwijgzame "held" en word in dat opzicht bijna overtroffen door Rose als zijn vileine tegenstrever. Erg vermakelijk, op naar hoofdstuk drie, maar dan wel iets meer inhoud dan vorm aub.

avatar van patrickman
10 min verhaal 1.30 uur schieten.
500 man dood wat een goedkope bagger

Goeie film waarin de huurmoordenaar John Wick weer in het wereldje van de huurmoordenaars wordt terug gezogen. Een vervolg die het niveau van het eerste deel prima weet te handhaven, ook al is het wellicht meer van hetzelfde (maar dat is niet erg hier). De actie is weer stijlvol, stoer en lekker hard (met de scene in het museum met de spiegels als hoogtepunt).

avatar van james_cameron
Solide tweede deel, met wederom genoeg brute aktiescenes om je bij de les te houden. Qua plot even dun als het origineel, al was die net iets leuker. Het is dit keer minder persoonlijk, waardoor je als kijker ook minder betrokken bent bij de gebeurtenissen. Bepaalde lokaties zijn hier ook behoorlijk vergezocht en misplaatst. Keanu Reeves akteert weer belabberd, maar weet gelukkig wel te overtuigen in de aktiescenes. En dat zijn er nogal wat.

avatar van IH88
“You wanted me back... I'm back!”

Beter dan het eerste deel. De wereld van John Wick word uitgebreid en verder uitgewerkt, en gelukkig blijft zijn hond deze keer leven… Maar het gaat natuurlijk om de vechtscènes en de choreografie is waanzinnig knap gedaan. Het is soms ontzettend onrealistisch, maar dat weet je als je dit soort film gaat bekijken. Vooral de vechtscènes tussen Reeves en Common zijn knap gedaan (de vechtpartij in de metro is puur genieten). En Rome zorgt voor een schitterend decor met een aantal fraaie locaties. Topentertainment. Kom maar op met deel 3.

avatar van cor1946
Vond hem slecht, dat is altijd als je een vervolging krijgt. De 1e was stukken beter dan deze slaapverwekkende scenes met hoop gelul. Ze moeten er maar een xbox spel van maken. Weg er mee.

avatar van hutsekluts
Pffff, veel van 't zelfde, heeeeel veel van 't zelfde. Waar de één een razende trein van spannende schietscènes ziet, neem ik een voortkabbelende homogene 2 uur durende brei van schietgeluiden en ongeïnspireerd camerawerk waar. Weinig spanning, ongeloofwaardige acties en een matig acterende hoofdpersoon. Deze twee uur had beter besteed kunnen worden.

avatar van Kondoro0614
John Wick: Chapter 2

John Wick is terug en hoe, met deze knallende tweede deel weet Chad Stahelski er toch nog geen punt achter te zetten zo ook te zien aan het open eind van deze film. Het eerste deel ‘John Wick (2014)’ vond ik persoonlijk heel erg gaaf maar, waar ik nu toch op stuit vind ik echt wel een misser. Keanu Reeves vind ik echt waardeloos in zijn vecht scenes, ziet er nogal stijfjes uit en ik vond dat het allemaal slecht werd gefilmd. Hersenloze actie? John Wick: Chapter 2 staat dan erg hoog maar, dat kun je wel verwachtten als je de film aanzet. 122 minuten aan actie is misschien veel van het goede en ondanks dat Keanu er stijfjes uit ziet, de film bleef aantrekkelijk en vervelen deed je niet snel, je concentratie was je af en toe wel kwijt maar dat kwam gewoon puur door de constante actie en daar raak je snel naar uit gekeken.

‘John Wick: Chapter 2’ sluit in zijn openings scene toch erg mooi aan op zijn vorige deel ‘John Wick (2014)’ waar we de informatie nog eens kregen hoe John Wick weer zo aan het moorden geslagen is. Het hondje van hem was vermoord door een inbreker en zijn auto was gestolen. Uiteraard wil John gerechtigheid voor zijn hondje en zijn auto terug dus hij valt de clan aan die hem aangevallen heeft en moord deze vervolgens uit. In deze scene zien we zijn auto terug en de clan-baas die aangeeft wie John Wick is. Na een hevig openingsgevecht en vrede keren we even in een rustig moment. De openingsscene benadrukt al snel de rest van de film en geeft een grote stempel achter.

Hoewel er niet veel te zeggen valt, de omgeving is mooi in kaart gebracht en het verhaal, het echte verhaal moet na 20 minuten nog steeds beginnen. Die kan ietwat irritant zijn want ik vind dat je echt even deeltje 1 moet kijken voordat je aan deze gaat beginnen, anders kun je de eerste 20 minuten (om het een beetje te snappen) wel weggooien, ook al word er helemaal uitgelegd wat er is gebeurt tussen hun en John Wick, het is toch fijner na het zien van deel 1.

Het verhaal gaat al snel door, nadat John zijn auto heeft afgegeven om te laten maken word er aangebeld door Santino D'Antonio (een heerlijke rol gespeeld door Riccardo Scamarcio) die graag even met John wilt praten. Hij wilt hebben dat John voor hem gaat werken en een doel uitschakelt : zijn eigen zus. De zus van Santino heeft namelijk de leiderschap van hun vader overgenomen en werd nou opgeroepen als koningin (voor wat precies weet ik niet meer). John weigert dit alleen wel aangezien hij er klaar mee is en een punt achter zijn carrière wou zetten toen hij zijn auto weer terug gepakt had. John doet het toch maar hij werd gedwongen door Santino dus daar zat nog wat aan te komen.

Daarna volgden wat mij betreft erg leuke scenes. John moet zich namelijk klaar maken om de zus uitte schakelen en gaat zo naar zijn connecties toe. Hij krijgt onderdak in een hotel, zijn pak word op maat gemaakt en kogelwerend en gaat naar een ‘kelner’ toe. Alleen serveert de kelner niks, alhoewel: geen voedsel in ieder geval. De kelner serveert wapens, in alle formaten. Wanneer John klaar is gaat hij de zus vermoorden, al is dat zijn doel. De zus kiest er voor om haar polsen door te snijden en bloeddood. Wanneer dit is gebeurt is de film nog lange niet klaar, John gaat nu achter Santino aan om een paar redenen: Santino heeft zijn huis verwoest, Santino dwong John om weer wat te doen en Santino heeft een ‘death squad’ op John afgestuurd om hem uit te roeien. John gaat nu achter Santino aan en vermoord hem tijdens het eten van wat eendenvet (dacht ik). Een heerlijk kat en muisspel waar Santino nog tientallen huurmoordenaars heeft opgeroepen om John te vermoorden, ook dit stuk is uiteraard erg gaaf gemaakt.

Ondanks dat ik wat negatief was heb ik me echt wel redelijk vermaakt met deze film, het is niet de topper die ik verwacht had en ik vond deel 1 echt beter. Toch is deze lekker weg te kijken maar twijfel ik wel erg veel over mijn stem. Ik gok toch dat ik me het fijnst voel bij de stem die ik ga zetten.

avatar van Filmkriebel
Fuck yeah!! Net als zijn voorganger een erg vermakelijke film met leuke locaties en ongelooflijke vechtscènes (zeker die met Common) maar misschien een ietsiepietsie heel klein beetje overdreven Nee, de formule werkt goed maar ik heb deze met een amigo bekeken bij een frisse pint en het blijft amusement verzekerd. Voelden ons net weer tieners. De lijken vallen in bosjes, John Wick lijkt onverwoestbaar en het plot rond die supermaffia ("The High Table") biedt mogelijkheden. Vraag me af wat john Wick chapter 3 zal bieden.

Als no-nonsense actiefilm best oke en beter ook dan het eerste deel, toch verpest Reeves het. Hij kan gewoon niet acteren. Verder is de fillm wel erg serieus, terwijl de actie veel te overdreven is. Breng het dan met een knipoog. Jammer dat McShane niet een wat grotere rol heeft, zijn uitstraling en charisma is wat de film ontbeert.