John Wick: Chapter 2 (2017)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio en Ian McShane

John Wick (Keanu Reeves) is een legendarische huurmoordenaar die wordt gedwongen terug te keren uit zijn pensioen. Een voormalige medewerker probeert een schimmige, internationale moordenaarsbende te pakken te krijgen. Vanwege een gezworen eed om hem te helpen reist John af naar Rome, waar hij het op moet nemen tegen de meest dodelijke moordenaars van de wereld.

avatar van Grunn-in-en-verkoop
Na het eerste deel te hebben gezien, kon deze film mij niet boeien. komt op het zelfde neer als deel 1.
Heb de film nog niet uitgezien, kan moeilijk mijn aandacht erbij houden.

avatar van martijn011
Wederom een sterke film in deze reeks, misschien nog wel beter dan het origineel. Het fictieve misdaaduniversum met allerlei gedragsregels en codes wordt hier nog verder uitgebouwd, iets wat ik in het eerste deel al een goede toevoeging vond.
Verder is het verhaal hier totaal niet van belang, maar is het een aaneenschakeling van actiescènes op het allerhoogste niveau. Alles klopt hieraan, van choreografie tot aan camerawerk.
Deze film kent ook betere locaties met als hoogtepunten de schietpartijen in de catacomben en de spiegelruimte.

Keanu Reeves is een dramatisch acteur als het op dialoog aankomt, maar hier is hij wel steengoed. De woorden die hij uitspreekt zijn zo slecht dat Schwarzenegger een topacteur is daarbij vergeleken.
Maar in de actie is er geen betere te vinden dan Reeves, echt fenomenaal.
Best wel zin in het derde deel, benieuwd wat ze daar van hebben weten te maken.
Voor deze film ruim voldoende.

shooting game, minder vervolg

Tarkus schreef:
Vond dit wel een goede tweede film. Het is inderdaad geen topscenario, maar zet je verstand op nul en geniet van de vele actiescènes.
Vond het net zo goed als het eerste deel, en denk dat de derde, want die komt er, net zo goed zal zijn.
Voor mij mag er gerust nog eentje bij !!
Heb me vermaakt met deze en de eerste film !!

Ook opnieuw bekeken en blijft een goede film.
Benieuwd naar het vervolg...

Prima vervolg. Niks op aan te merken. Alleen was het een beetje ranzig om iemand te vermoorden door een potlood in z'n oor te stoppen.

avatar van Daan258
2e kijkbeurt misschien net wat beter vermaakt.
Nog steeds denk ik wel dat het 1e deel voor mij het best was. (deel 3 moet ik nog zien)
De actie is zeker goed maar vergeleken met het eerste deel toch allemaal net wat minder.
Verder prima vermaakt en van een 3,0* naar een kleine 3,5*

Ben benieuwd naar deel 3