John Wick: Chapter 2 (2017)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio en Ian McShane

John Wick (Keanu Reeves) is een legendarische huurmoordenaar die wordt gedwongen terug te keren uit zijn pensioen. Een voormalige medewerker probeert een schimmige, internationale moordenaarsbende te pakken te krijgen. Vanwege een gezworen eed om hem te helpen reist John af naar Rome, waar hij het op moet nemen tegen de meest dodelijke moordenaars van de wereld.

avatar van schram101
Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik word er onderhand wel nieuwsgierig naar, wat ik niet had omdat ik deel 1 maar gemiddeld vond. Is dit echt zo goed? Niveautje van Taken 1, halen ze die?

Ik ga denk ik binnenkort eerst deel 1 nog maar eens opnieuw kijken dan. Misschien onderschat ik de reeks een beetje.

Vond ik zeker. Maar ik had dat met de eerste prent al. Die had ik laatst voor de tweede keer gezien en vond hem nog even goed als de eerste keer. Nu in Chapter 2 gaat het gewoon nóg een keer over de kop.

Raad je aan de eerste film nog eens een kans te geven, volgens mij past dit prima in jouw straatje.

avatar van fappie
Deel 1 vond ik echt kut. Maar dit was echt prachtig! Keanu Reeves is een beest! Prachtige actie.

4,0 sterren

avatar van Walter S.
Ajax&Litmanen1 schreef:

Meest overschatte film ooit op Moviemeter wat mij betreft. Als je de eerste niet bijzonder vond kun je deze prima overslaan want het is meer van hetzelfde. Dat wil zeggen geen verhaal, domme schietactie die telkens ophetzelfde neer komt (dodelijke moordenaars my ass, ze gaan met 40 man op JW af en laten zich door één man stuk voor stuk als domme koeien afschieten).
Stompzinnigheid ten top.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik was eigenlijk niet van plan om John Wick 2 in de bioscoop te kijken, omdat ik deel 1 niet zo heel bijzonder vind. Dat was een vermakelijke, maar inhoudsloze actiefilm. Wel stijlvol en met een goede Keanu Reeves, de 2 pluspunten uit die film. Maar door de vele goede reviews die John Wick 2 de laatste weken kreeg, ben ik toch maar gegaan. En gelukkig geen spijt van gekregen, want dit vervolg is beter en heeft meer te bieden dan de voorganger.

John Wick 2 duurt vrij lang, wat ik terug zie in een wat te lange intro richting het hoofdverhaal in Rome. Gave setting, prima keuze dus. Pas daar gaat de film echt lekker los. Vooral de scene dat Wick in de ondergrondse tunnels moet ontsnappen na de moord die hij moest plegen is erg bruut. Dan gaat hij lekker los met grof geschut op alles en iedereen. Op zich een welkome afwisseling, want ik vind dat de film voor het grootste deel wel erg teert op headshots met een pistool en dat is na de zoveelste wel wat eentonig. Had de voorganger ook al last van. Gelukkig pakt de film in de eindfase nog even fijn uit met flink wat grof geweld.

Inhoudelijk is het verhaal opnieuw zeer mager, maar het voldoet wel. Wat me wel beviel was de ''huurmoordenaars-code'' die door iedereen wordt gerespecteerd. Dat leverde wel toffe scenes op die lekker weird zijn. Reeves doet het opnieuw goed en de overige rollen in de film waren ook wel oke, zonder dat iemand uit wist te blinken verder. Het stijlvolle camerawerk maakt het wel af.

Beter dan de voorganger. Kom maar op met deel 3, die er natuurlijk gaat komen gezien het open einde.

Gek genoeg (ik vond deel 1 erg tegenvallen) was ik redelijk verrast met deel 2. Het verhaal is nog best leuk en clever bedacht en ook de actie is erg gaaf in beeld gebracht. John Wick 2 is eigenlijk deel 1 op steroiden. Een tweetal kritiekpunten:

- Er komen telkens legers aan vijanden voorbij. Ook al is John Wick een actiefilm, het wordt soms in beeld gebracht alsof het allemaal te makkelijk is. Geef John ook wat ademtijd/hersteltijd, dan komt hij minder over als een onoverwinnelijke superheld.
- Richting het einde (dat al het publiek zich omdraait, alsof iedereen een huurmoordenaar is in de stad...) is nogal vergezocht.
- John Wick wordt minimaal twee keer aangereden. Laat hem eens pijn lijden.

Leuk filmpje als je (1) vreselijk lage verwachtingen had zoals ik of als je (2) houdt van over de top actiefilms.

3.3/5 = 3.5/5

(PS: wat acteert die Reeves eigenlijk ook ongelooflijk slecht. Schijnt een sympathieke kerel te zijn, maar acteren kan hij niet.)

avatar van n00r
realiteitspaard schreef:

Vind je

n00r schreef:

Vind je

Ja, het praten komt er geforceerd uit. Zijn stem is denk ik ook niet laag genoeg om het natuurlijk over te laten komen. Daarnaast snap ik dat hij niet al te emotioneel moet spelen, maar met zijn mimiek-loze uitstraling was het in ieder geval goed geweest om op emotionele stukken iets van een traan te laten vloeien of iets in de richting. Hij pakt mij als acteur niet, komt te gestript over. Arnold Schwarzenegger heeft ditzelfde probleem. Maar in deze rollen (uitdrukkingsloze moordenaar) kan hij er nog mee wegkomen!

avatar van dvdfreak123
Zeer goed van genoten van deze John Wick 2. Actie was weer heerlijk over the top. Hier en daar de nodige humor ook. vond deze zeker even goed als het eerste deel. Reeves vond ik weer goed spelen als Wick. Een film zoals je verwacht na de eerste gezien te hebben. Verstand op nul en genieten van de actie en humor. 7/10

avatar van schumacher
Zalige film, geen saai gedoe, goeie acteurs, leuke aktie scenes, wat humor in, top voor mij.

Verwachtingen waren hoog, maar die werden gewoon overtroffen. Wat vet gemaakt.

Normaal gesproken ben ik niet echt een fan van Reeves, het is eigenlijk maar een matige acteur. Echter bij dit soort eendimensionale recht toe recht aan types istie top. Bovendien is hij buitengewoon fit en flexibel voor iemand die de 50 reeds gepasseerd is. Top vermaak!

avatar van Goodfella_90
Vond het erg tegenvallen na het zeer vermakelijke deel 1.

OMG.
wat een heerlijk vette actiefilm.
Geen fan van Keanau, maar voor deze rol is ie geknipt.
1 was tof, deze nog beter.
Wat een geweld en wat een leuke vonsten rond de moordenaars en de codes.
Wat een brute kills en ontelbare headshots.
Blijft geweldig die headshots (speel shooters ook zo, headshot na headshot ).
En Ruby Rose doet het beter dan in XXX 3.
Op naar deel 3

avatar van Solis
Op zich wel een aardige film. Jammer dat er weinig variatie in de moorden zat. Headshot na headshot. Op een gegeven moment weet je het wel. Die scene waarbij John Wick en Cassian van de trappen af rolden was een beetje ongemakkelijk om naar te kijken.

Walter S. schreef:

Stompzinnigheid ten top.

Wilde mijn mening over deze film geven maar het hoeft al niet meer. Pief paf poef. Duh

avatar van Ace of Spades
In zijn soort films (een held die alles en iedereen helemaal stuk maakt) vind ik John Wick toch echt wel een geweldige reeks hoor. Alles is fantastisch in beeld gebracht, het acteerwerk is gewoon prima (vind het stoïcijnse van Reeves wel fijn gespeeld) en het verhaal is gewoon redelijk goed. Heb me vermaakt.

avatar van JohnWilliams
Ja, daar gaan we weer! John Wick is back, in John Wick: Chapter 2.
Van tevoren had ik nog even het eerste deel gekeken, om er echt weer even in te komen en ook dit tweede deel is weer puur genieten! Heerlijk achterover zitten, genieten van de gruwelijke gevechten en hopen dat John Wick er levend vanaf komt. Het verhaal was dit keer echt beter dan in deel 1, ook de bijrollen zijn mij beter bijgebleven en het einde vond ik passend, samen met Ian Mc Shane. Kortom, ik verheug mij alweer op deel 3, laat mij komen. Op naar nog meer gruwelijke gevechten!

avatar van Elchapo
Gewoon een vette actiefilm,prachtige aangedikte vechtscenes strak verhaal en een fitte en overtuigende reeves.4 stars.

avatar van mixmaster
Sluit naadloos aan op het 1e deel, wederom vette actie en achtervolgingen en schietpartijen.

Een must voor de actie liefhebber.

avatar van DreamTech
Man man wat een film kom maar op met chapter 3

avatar van vranque
Deel 1 vond ik nog wel aardig maar dit was een ramp. 2*

avatar van De GeuS
Met de belachelijke actie c.q. onschendbaarheid in deze film was zelfs Arnold Schwarzenegger in ´Commando´ niet weggekomen. Flut verhaal en 2 uur dezelfde, niet interessante actie: 2*

Ik weet dat je bij een actiefilm niet al te veel kunt verwachten van een diepgaand verhaal, maar zo plat en kort door de bocht hoeft het plot toch ook niet te zijn. Je kunt ook acties filmen met maximaal 3 tegenstanders en geloofwaardig overkomen. Maar tegen een stuk of 30-40 topkillers en zegevierend eruitkomen... moet dat nou? Ik vind dat afbreuk doen aan een film. Doet me sterk denken aan Rambo die in zijn eentje het hele Vietnamese leger uitmoordt.

'Less is more!'

avatar van Pazmaster
Reeves is en blijft een slechte acteur maar in een actiefilm als dit valt het nog wel te behapstukken. Dit deel is beter dan zijn voorganger, een simpel maar toch grappig verhaal en lekkere actie met flitsende vuurgevechten. Het ziet er allemaal prima uit en de vaart wordt er goed in gehouden. Ook het einde was leuk gevonden.

Het probleem bij sequals is dat men vaak een schepje er boven op wil doen wat vaak averechts werkt op het resultaat. Soms pakt het goed uit, denk aan Terminator 2, soms is het resultaat minder zoals bij Silence of the Lamb/Hannibal of zelfs over the top (teveel van het goede) zoals The Matrix 2 eveneens met Reeves als hoofdrolspeler.

Bij deze film twijfel ik nog. Er wordt inderdaad grootser uitgepakt zowel qua visualisatie met bijvoorbeeld een erg mooi catacomben decor in Rome. Verder is het nog meer van dik hout zaagt men planken dan de 1e film. Er worden weer bekende namen erbij gesleept zoals Lawrence Fishburn die een aangename bijrol verzorgt. Voor liefhebbers kan ik me voorstellen dat deze film een genot is om te kijken. Nog een pluspuntje, in begin een erg korte bijrol voor Peter Stormare, wat vind ik die man geweldig om te zien acteren. Die kan elke rol aan.

Keanu Reeves is inderdaad geen acteur voor de comedy of serieuze rollen. Veel verder dan dit soort actie films zal hij niet komen (Speed, Matrix e.d.). Daarom dat ik deze John Wick serie minder vind dan bijvoorbeeld The Equaliser, mede omdat een Denzel Washington een klasse betere acteur is.

avatar van filmkul
Prima vervolg die de draad weer oppakt waar deel een eindigde. De kogels vliegen je weer om de oren. Het verhaal is matigjes maar leent zich uitermate voor actie, actie en nog eens actie. Vanaf de eerste minuut barst het los. Zo nu en dan is er een rustmoment waarna de kogelregen weer verder gaat. De actiescenes zien er verzorgd uit met choreografische hoogstandjes. De film verveelt geen moment en vliegt voorbij. Uitstekend vermaak voor actiefliefhebbers. 4.0

avatar van Fighterkill
wat een kut verhaal.

Het eerste deel was top, een duidelijk simpel plot dat er vrij goed uit geacteerd werd. De actie was verfrissend en origineel.

Dit 2e deel is duidelijk een versterking van een paar aspecten van deel 1. De actie word uitgebreid alleen nu zijn het 40 doden in plaats van 10 en de vuurgevechten van man tegen man zijn in precies dezelfde trant gedaan. Wat echt te betreuren is. Deel 1 geeft zo'n goeie pitch, een doorgeef luik naar het mysterieuze van de hoofdpersoon. Je verwacht dus dat er nieuwe actie is, nieuwe manieren waarop Wick zich uit de problemen werkt.

De intro, waarbij er weer overnieuw wordt uitgelegd hoe gevaarlijk wick eigenlijk wel niet is, wat hij wel allemaal niet kan en bla bla bla. Het is er veel te dik opgelegd. De kijker wordt als dom beschouwd. Laat de kijker zelf conclusies trekken.

De geheime genootschap, de boevenvereniging laten we zeggen wordt ook meer gezien. Je ontdekt een kleine blik hoe het allemaal werkt etc. Soms iets te ongeloofwaardig helaas.

Al met al een 3.

Min of meer een kopie van het eerste deel uit de John Wick reeks (dit is zeker niet de laatste film), die dit keer zelfs 20 minuten langer duurt en dat had eigenlijk niet gehoeven (is nu namelijk langdradiger), als men de eerste 15 overbodige minuten eruit had gelaten, die namelijk nog betrekking hebben op het eerste deel (namelijk het terughalen van zijn gestolen auto). Net zoals het eerste deel is het verhaal (draait eigenlijk weer om "wraak") wederom eenvoudig en clichématig, maar is het aan de andere kant ook wederom vermakelijk en zit er veel eenzijdige pief paf poef schiet actie in.

Omdat het verhaal weinig voorstelt en John Wick (wederom gespeeld door Keanu Reeves) eigenlijk iedereen met het grootste gemak doodschiet (vooral met geweren, maar soms gebruikt hij ook iets anders, zoals een potlood), is het natuurlijk nergens echt spannend. Visueel ziet het er allemaal best aardig uit (o.a. de beelden van New York en Rome) en de film zit ook boordevol met actie, die wel niet spectaculair is, maar die wel lekker hard is. Het is wel regelmatig lachwekkend hoe eenvoudig John Wick afrekent met zijn belagers (waar maar geen einde aan lijkt te komen) en hoe dom vele belagers zijn. Het einde (de scene met de spiegels deed me denken aan de Actie / Misdaad film "Enter the Dragon (1973)") vond ik eigenlijk best aardig en daardoor zal er natuurlijk ook nog minimaal een derde deel volgen.

De cast deed het eigenlijk best verdienstelijk, alleen is het jammer dat er geen schoonheden van vrouwen meespelen. Er spelen wel twee vrouwen in mee, te weten Ruby Rose (in de rol van slechterik Ares die niet kan praten) en Claudia Gerini (in de rol van Gianna D'Antonio, die John Wick moet doden in opdracht van haar broer Santino D'Antonio en dat vanwege macht), maar die konden me eigenlijk niet echt bekoren. Van de laatste is wel nog een beetje bloot van te zien en dat als ze in een groot bad stapt, waarin ze uiteindelijk zelfmoord pleegt (snijdt zich in haar beide polsen).

Keanu Reeves in wederom de rol van John Wick deed het leuk en hij hoeft ook weer niet veel te praten. In dit verhaal heeft ook Laurence Fishburne (in de rol van crimineel Bowery King, waar John Wick hulp bij zoekt) een rolletje, maar eerlijk gezegd stelt dat niet veel voor. Riccardo Scamarcio speelt dit keer de rol van slechterik, als Santino D'Antonio (John Wick moet voor hem ook een klus klaren, oftewel met iemand afrekenen), maar hij kon me totaal niet overtuigen. Veel acteurs van het eerste deel hebben nu ook weer een rol of rolletje in het verhaal en dan heb ik het over John Leguizamo (in de rol van monteur en vriend Aurelio, die de auto van John Wick gaat repareren, die hij in de eerste 15 minuten van het verhaal flink heeft beschadigd), Lance Reddick (in de rol van hotel receptionist Charon) en Ian McShane (in de rol van hotel manager Winston).

Al met al een vermakelijk tweede deel uit de John Wick reeks, die weliswaar langdradiger is (vooral dankzij de eerste 15 overbodige minuten van het verhaal) en eigenlijk ook een beetje van hetzelfde is (veel actie en weinig verhaal). Maar desondanks kijkt hij wel lekker weg.

avatar van Alathir
Ik heb eigenlijk niet echt veel toe te voegen aan de meningen van Theunissen en Fighterkill. Vooral qua actie is het hier meer van hetzelfde uit deel 1. Vaak kogel door het hart en door de kop. Helaas zijn er niet al te veel leuke actiescènes zoals die met het potlood.
De locatie van het einde was best vreemd, ik haat echt van die spiegelpaleizen of whatever het ook was Begrijp me niet verkeerd, eigenlijk vond ik deze locatie wel iets hebben

Nja, al bij al een vermakelijk tweede deel dat probeert te teren op het succes van de eerste film. Deze was inderdaad wat langdradiger. Het begin had weinig toevoeging maar ook in het middenstuk vond ik het wat slepen, net zoals met de actie die geregeld wat eentonig werd. Het verhaal is iets meer aanwezig maar het is nog steeds simpel. De hond was wel leuk

Ik vond beide delen goed , had wel iets meer verwacht na al die goede reviews .
Maar toch nog 4 sterren , goed einde en muziek .