John Wick: Chapter 2 (2017)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio en Ian McShane

John Wick (Keanu Reeves) is een legendarische huurmoordenaar die wordt gedwongen terug te keren uit zijn pensioen. Een voormalige medewerker probeert een schimmige, internationale moordenaarsbende te pakken te krijgen. Vanwege een gezworen eed om hem te helpen reist John af naar Rome, waar hij het op moet nemen tegen de meest dodelijke moordenaars van de wereld.

Lekkere actie knaller die twee uur in een enorm tempo door raast.
De scenes waarin sommige gevechten plaats vinden zijn vaak een lust voor het oog.
Met name de confrontaties in de catacomben van Rome en in een hagelwitte metro station zijn fascinerend om te zien. Tel daar bij op een opzwepende soundtrack en je hebt een actie sequel waar in elk geval heel veel aandacht aan besteedt is.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik was blij verrast met John Wick enkele jaren geleden. Keanu Reeves paste wel in het plaatje, de film was mooi gemaakt en de actie was best wel aanwezig. Deel 2 gaat verder in deze stijl, alleen is het daarmee ook een herhaling en mis ik dat verrassingseffect van vorige keer. Bovendien is het nu minder persoonlijk, wat net de troef was vorige keer. Weinig creatief dus helaas, al ben ik wel benieuwd naar het vervolg. Als ze daar iets nieuws van kunnen maken, wordt dit een interessante franchise.

Na de laatste jaren een aantal echt slechte films te hebben afgeleverd, schijnt Reeves nu echter weer zijn ding gevonden te hebben met de John Wick verhalen. Ook dit tweede deel is weer extreem gewelddadig maar zeker ook erg stijlvol, duidelijk dat deze reeks sterk beïnvloed is door actiefilms uit het superieure Azië. Je kunt er wat meer van genieten als je je realiseert dat dit vermaak op stripverhaalniveau is: Neem het niet al te serieus, onderga dit en accepteer dat er ook nauwelijks een fatsoenlijk verhaal is. Heb het niet kunnen tellen maar Reeves Wick doet hier toch een serieuze aanval op het record aantal body counts door één persoon veroorzaakt, wat er ooit in een film vertoond is(gelukkig zorgt hij wel goed voor zijn hond ).Hier kunnen oude vedetten als Stallone's Rambo en Schwarzeneggers Commando nog een puntje aan zuigen! Reeves voldoet prima in de rol van de zwijgzame "held" en word in dat opzicht bijna overtroffen door Rose als zijn vileine tegenstrever. Erg vermakelijk, op naar hoofdstuk drie, maar dan wel iets meer inhoud dan vorm aub.

avatar van patrickman
10 min verhaal 1.30 uur schieten.
500 man dood wat een goedkope bagger

avatar van Drifter
Helemaal eens met patrickman. Het had ook zombies13 kunnen heten. Soms gaat het om de eer en soms maakt dat niets uit, helaas nu het laatste; kogels raken nooit op, de good guy schiet honderd procent raak en de bad guys missen 95 procent. en omdat hoofdpersoon als enige een pak met ingebouwde kogelbescherming overleeft hij het
Sequels zijn niet altijd beter

Goeie film waarin de huurmoordenaar John Wick weer in het wereldje van de huurmoordenaars wordt terug gezogen. Een vervolg die het niveau van het eerste deel prima weet te handhaven, ook al is het wellicht meer van hetzelfde (maar dat is niet erg hier). De actie is weer stijlvol, stoer en lekker hard (met de scene in het museum met de spiegels als hoogtepunt).

avatar van james_cameron
Solide tweede deel, met wederom genoeg brute aktiescenes om je bij de les te houden. Qua plot even dun als het origineel, al was die net iets leuker. Het is dit keer minder persoonlijk, waardoor je als kijker ook minder betrokken bent bij de gebeurtenissen. Bepaalde lokaties zijn hier ook behoorlijk vergezocht en misplaatst. Keanu Reeves akteert weer belabberd, maar weet gelukkig wel te overtuigen in de aktiescenes. En dat zijn er nogal wat.

Ongelooflijk wat een klote film. Deel 1 vond ik nog wel leuk, maar deze is over over over over te top. 1 man tegen 100 tegenstanders als het niet meer waren., Dit is iets voor xbox shooters. Dit is echt een kinder film, want zelfs met het verstand op nul was dit een hele slechte film. Mooie gevechten dat weer wel maar de rest is zwaar bagger. ik geef een 1 omdat het me tijd gekost heeft

avatar van john mcclane 2
ja , het is natuurlijk geen geen shakespeare maar wel alles waar je om een recht toe recht aan actie liefhebber om kan vragen.
De actie scene's zijn weergaloos,dikke soundtrack eronder.
Een actie trilogie waar die je niet vaak voorbij ziet komen.
Ik kijk uit naar de blu ray set .

avatar van bl8
bl8
Flinterdun verhaal , baddies blijven zich met trossen smijten voor John om als schietschijven afgeknald te worden. Wat brute momenten, maar over the top . Tussen stuk of 80-100 wemelende mensen zitten en op 2 seconden tijd er 6 uitpikken en met supersnelle bewegingen neerleggen....euh ja. Nu goed, tis net daarom soms entertainend omdat het zo erover is.
Als actiefilm liefhebber ongetwijfeld de max (gezien de scores), maar objectief gezien een lege doch schietgrage doos.

avatar van Actarus
Dit is Reeves op zijn best!
Puur popcorn-vermaak, verwacht dan ook geen intelligentie qua verhaal, maar wel qua vormgeving...
Ik ben werkelijk geteast voor Chapter 3, wat gaat dat geven! WOW in't kwadraat?

avatar van IH88
“You wanted me back... I'm back!”

Beter dan het eerste deel. De wereld van John Wick word uitgebreid en verder uitgewerkt, en gelukkig blijft zijn hond deze keer leven… Maar het gaat natuurlijk om de vechtscènes en de choreografie is waanzinnig knap gedaan. Het is soms ontzettend onrealistisch, maar dat weet je als je dit soort film gaat bekijken. Vooral de vechtscènes tussen Reeves en Common zijn knap gedaan (de vechtpartij in de metro is puur genieten). En Rome zorgt voor een schitterend decor met een aantal fraaie locaties. Topentertainment. Kom maar op met deel 3.

avatar van Gerlof1378
Heerlijke non nonsens actiefilm, met een aardig verhaal, goeie cast en heel veel actie. Keanu Reeves speelt voor de 2de keer de rol van John Wick en hij doet hem weer erg goed, zijn personage is iemand van weinig woorden maar actie. Ook de rest van de cast speelt goed let vooral op de kleine bijrollen van Laurence Fishburne en Franco Nero (Django uit 1966) En ja het verhaal is niet zo goed maar de actie maakt dat meer dan goed en soms wel heel erg over de top maar afijn dat kun je van te voren ook weten. Als je een 2 uur durende actie topper wil zien dan raad ik je hem van harte aan ik heb genoten laat deel 3 maar komen.

avatar van Spartaan1986
Ik vond hem persoonlijk een tikkie minder dan het 1e deel. Niet qua verhaal want ook dit verhaal is grotendeels boeiend en verloopt erg vlotjes. Maar deel 1 had een wat meer emotionele lading waardoor die voor mij wat langer bleef hangen. Dit is een actiefilm pur sang die indruk weet te maken met de achtervolgingen en vechtscénes maar die toch ook een stuk oppervlakkiger bleef. Ik ben benieuwd wat deel 3 ons gaat brengen.

avatar van Rickyman
Vond deze John Wicķ 2 stukken minder dan die eerste spetterende actiefilm.
Gewoon een flauwe herhalingsoefening, hetzelfde verhaaltje maar dan nergens verrassend en mist het de energie en humor. Bevat wel prachtig geschoten beelden van onzinnige schietpartijen, waarbij dan ook enorme aantallen onschuldige omstanders getroffen moeten zijn...

avatar van cor1946
Vond hem slecht, dat is altijd als je een vervolging krijgt. De 1e was stukken beter dan deze slaapverwekkende scenes met hoop gelul. Ze moeten er maar een xbox spel van maken. Weg er mee.

broncode
Vermakelijk tweede deel die niet de eerste evenaart. Maar hoop wel terdege op een derde deel, want dit soort films zijn toch wel mijn ding. Gewoon niet politiek correct zo'n headshot, en dat wel 40x...

avatar van Banjo
De kijker krijgt niet de gelegenheid om te ervaren hoe het is om John Wick te zijn.
Wat hem beweegt doet er niet toe.. en dat is nu precies wat ik mis in deze film..
Het is te afstandelijk..

3 sterren

avatar van hutsekluts
Pffff, veel van 't zelfde, heeeeel veel van 't zelfde. Waar de één een razende trein van spannende schietscènes ziet, neem ik een voortkabbelende homogene 2 uur durende brei van schietgeluiden en ongeïnspireerd camerawerk waar. Weinig spanning, ongeloofwaardige acties en een matig acterende hoofdpersoon. Deze twee uur had beter besteed kunnen worden.

avatar van John Milton
Ik ben niet alleen! Er zijn gelijkgestemden!

avatar van Kondoro0614
John Wick: Chapter 2

John Wick is terug en hoe, met deze knallende tweede deel weet Chad Stahelski er toch nog geen punt achter te zetten zo ook te zien aan het open eind van deze film. Het eerste deel ‘John Wick (2014)’ vond ik persoonlijk heel erg gaaf maar, waar ik nu toch op stuit vind ik echt wel een misser. Keanu Reeves vind ik echt waardeloos in zijn vecht scenes, ziet er nogal stijfjes uit en ik vond dat het allemaal slecht werd gefilmd. Hersenloze actie? John Wick: Chapter 2 staat dan erg hoog maar, dat kun je wel verwachtten als je de film aanzet. 122 minuten aan actie is misschien veel van het goede en ondanks dat Keanu er stijfjes uit ziet, de film bleef aantrekkelijk en vervelen deed je niet snel, je concentratie was je af en toe wel kwijt maar dat kwam gewoon puur door de constante actie en daar raak je snel naar uit gekeken.

‘John Wick: Chapter 2’ sluit in zijn openings scene toch erg mooi aan op zijn vorige deel ‘John Wick (2014)’ waar we de informatie nog eens kregen hoe John Wick weer zo aan het moorden geslagen is. Het hondje van hem was vermoord door een inbreker en zijn auto was gestolen. Uiteraard wil John gerechtigheid voor zijn hondje en zijn auto terug dus hij valt de clan aan die hem aangevallen heeft en moord deze vervolgens uit. In deze scene zien we zijn auto terug en de clan-baas die aangeeft wie John Wick is. Na een hevig openingsgevecht en vrede keren we even in een rustig moment. De openingsscene benadrukt al snel de rest van de film en geeft een grote stempel achter.

Hoewel er niet veel te zeggen valt, de omgeving is mooi in kaart gebracht en het verhaal, het echte verhaal moet na 20 minuten nog steeds beginnen. Die kan ietwat irritant zijn want ik vind dat je echt even deeltje 1 moet kijken voordat je aan deze gaat beginnen, anders kun je de eerste 20 minuten (om het een beetje te snappen) wel weggooien, ook al word er helemaal uitgelegd wat er is gebeurt tussen hun en John Wick, het is toch fijner na het zien van deel 1.

Het verhaal gaat al snel door, nadat John zijn auto heeft afgegeven om te laten maken word er aangebeld door Santino D'Antonio (een heerlijke rol gespeeld door Riccardo Scamarcio) die graag even met John wilt praten. Hij wilt hebben dat John voor hem gaat werken en een doel uitschakelt : zijn eigen zus. De zus van Santino heeft namelijk de leiderschap van hun vader overgenomen en werd nou opgeroepen als koningin (voor wat precies weet ik niet meer). John weigert dit alleen wel aangezien hij er klaar mee is en een punt achter zijn carrière wou zetten toen hij zijn auto weer terug gepakt had. John doet het toch maar hij werd gedwongen door Santino dus daar zat nog wat aan te komen.

Daarna volgden wat mij betreft erg leuke scenes. John moet zich namelijk klaar maken om de zus uitte schakelen en gaat zo naar zijn connecties toe. Hij krijgt onderdak in een hotel, zijn pak word op maat gemaakt en kogelwerend en gaat naar een ‘kelner’ toe. Alleen serveert de kelner niks, alhoewel: geen voedsel in ieder geval. De kelner serveert wapens, in alle formaten. Wanneer John klaar is gaat hij de zus vermoorden, al is dat zijn doel. De zus kiest er voor om haar polsen door te snijden en bloeddood. Wanneer dit is gebeurt is de film nog lange niet klaar, John gaat nu achter Santino aan om een paar redenen: Santino heeft zijn huis verwoest, Santino dwong John om weer wat te doen en Santino heeft een ‘death squad’ op John afgestuurd om hem uit te roeien. John gaat nu achter Santino aan en vermoord hem tijdens het eten van wat eendenvet (dacht ik). Een heerlijk kat en muisspel waar Santino nog tientallen huurmoordenaars heeft opgeroepen om John te vermoorden, ook dit stuk is uiteraard erg gaaf gemaakt.

Ondanks dat ik wat negatief was heb ik me echt wel redelijk vermaakt met deze film, het is niet de topper die ik verwacht had en ik vond deel 1 echt beter. Toch is deze lekker weg te kijken maar twijfel ik wel erg veel over mijn stem. Ik gok toch dat ik me het fijnst voel bij de stem die ik ga zetten.

avatar van Jomo
Ik heb het steeds uitgesteld om John Wick Chptr2 te kijken, ik had nu even niets om handen en dacht ik: "wie weet is het wel wat"... Ik had beter kunnen kijken hoeveel water er in 2 uur uit n schaaltje verdampt bij kamer temperatuur... Nu maar hopen dat er niet nòg een sequel komt.

Wat een slechte film. Hij wordt echt overgewaardeerd. Had me verheugd op een leuke filmavond maar na een half uur hield ik het voor gezien. Een flinterdun verhaal waarin snelle tijdsprongen wordt gemaakt.

avatar van Filmkriebel
Fuck yeah!! Net als zijn voorganger een erg vermakelijke film met leuke locaties en ongelooflijke vechtscènes (zeker die met Common) maar misschien een ietsiepietsie heel klein beetje overdreven Nee, de formule werkt goed maar ik heb deze met een amigo bekeken bij een frisse pint en het blijft amusement verzekerd. Voelden ons net weer tieners. De lijken vallen in bosjes, John Wick lijkt onverwoestbaar en het plot rond die supermaffia ("The High Table") biedt mogelijkheden. Vraag me af wat john Wick chapter 3 zal bieden.

Als no-nonsense actiefilm best oke en beter ook dan het eerste deel, toch verpest Reeves het. Hij kan gewoon niet acteren. Verder is de fillm wel erg serieus, terwijl de actie veel te overdreven is. Breng het dan met een knipoog. Jammer dat McShane niet een wat grotere rol heeft, zijn uitstraling en charisma is wat de film ontbeert.

In tegenstelling tot een aantal zeer belovende reacties hier, wat een boutfilm! Deel 1 was echt een topper en daar hadden de makers het bij moeten houden. Vind deze deel veels te langdradig, te voorspellend en niet meer waard dan 2*.

avatar van Thomas83
De eerste John Wick-film heeft toch een bepaalde reputatie wat betreft de realisme van de actie en het beperkte gebruik van CGI en snelle montage. Ja, John Wick slacht massa's tegenstanders af, maar de manier waarop hij dat doet en zijn wapens gebruikt, inclusief ze regelmatig moeten herladen, staat al wat dichter bij de werkelijkheid dan de gemiddelde actiefilm. Dat maakt de actie ook gelijk indrukwekkender. En Keanu Reeves is ook een imponerende actieheld. Weinig zouden zo'n rol op wat oudere leeftijd op zich kunnen nemen. Ik kan er zo gauw niet veel meer dan Tom Cruise bedenken.

De opening had van mij nog niet zo gehoeven. Vind alles zo aangedikt, en ik hou er meer van als niet gelijk alle registers worden opengetrokken zodat de verwachting eerst een beetje kan worden opgebouwd. Volgens mij had de eerste film dat ook. En ik herinner me ook niet echt stunts met voertuigen, die ook nog eens beter in beeld hadden kunnen worden gebracht. Pas toen er weer vooral ouderwets van dichtbij werd gevochten voelde de film weer prettig vertrouwd. Vooral die scène in de catacomben in Rome is een hoogtepunt.

De locaties zijn vaak ook lekker surrealistisch, dat geeft de film wel stijl en maakt het boeiender om de actiescènes te volgen. Want hoe goed de choreografie van de actie ook in elkaar steekt, het is wel veel van hetzelfde natuurlijk, met ook slecht schietende vijanden.

Wat ik ook erg kon waarderen is dat aparte onderwereldje van huurmoordenaars met hun eigen codes weer verder wordt uitgewerkt. McShane is ook weer erg fijn en zie ik nog graag in een nog wat grotere rol in een vervolgfilm. Minder zijn dan weer die rolletjes van Common en Rose. Hou die maar in de wat lompere actiefilms. Ik vond die ondertitels ook zo lelijk weergegeven en de film wat goedkoop stripboekachtigs meegeven.

Wel lollig is Wick en degenen tegen wie hij vecht zich amper wat aantrekken van de mensen om hen heen. Aanvankelijk lijkt het een zwak punt van de film als je er weer eentje met een met bloed besmeurd gezicht rond ziet lopen zonder dat iemand er van opkijkt, maar de film maakt er een beetje een sport van, met als hoogtepunt dat soort duel met pistolen met geluidsdempers. Dat is allemaal wat leuker en subtieler dan de andere pogingen tot humor.

Op zich vind ik het wel mooi geweest nu na twee films, maar na het sterke einde waarin Wick tot persona non grata wordt verklaard nadat hij Santino in het hotel doodt maakt me wel benieuwd. Dat soort van thema van schuld en boete vond ik de hele film maar halfslachtig uitgevoerd, maar hier werkt het goed. Ik hoop dat de situatie een derde film ook weer wat meer kleinschalig en persoonlijk maakt. Want in de eerste film voelde je de wraakgevoelens van Wick nog wel een beetje. 3.5*. Heel aardig, maar kan niet tippen aan de eerste.

avatar van m1701
Niet veel aan...vooral veel nutteloze gevechten...

Wat een vervolg op deel 1. Heb de hele tijd met spanning zitten kijken. Echt een super film. Ik kan niet wachten tot deel 3 er is!!!

avatar van happie
Leuk actiefilm, die je natuurlijk niet moet kijken voor het verhaal. Hij doet zeker niet onder voor deel 1. 122 minuten leek vooraf wat lang voor deze film, maar achteraf leek dit korter.