John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)

Alternatieve titel: John Wick: Chapter 3

Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Mark Dacascos en Ian McShane

John Wick is op de vlucht geslagen, om twee redenen... hij wordt opgejaagd vanwege een wereldwijd beloofde prijs op zijn hoofd van maar liefst 14 miljoen dollar en voor het breken van een belangrijke regel van het Continental Hotel: het nemen van een leven in het hotel. John had al geëxecuteerd moeten zijn, ware het niet dat de manager van het Continental Hotel, Winston, hem één uur heeft gegeven voordat zijn lidmaatschap van het Continental wordt opgeheven en hij geen toegang meer heeft tot de diensten die deze geheime ondergrondse criminele gemeenschap biedt.

avatar van Graaf Machine
Maandag 13 mei in de Unlimited Night bij Pathé.

avatar van schumacher
De eerste 2 vond ik top.
De laatste films die ik met Keanu Reeves heb gezien waren geene vetten.

avatar van Psycho-M
John Wick 3 reactions praise the exhilarating, jaw-dropping third outing - joblo.com

En deze poster is ook wel erg gaaf hoor

avatar van Lakte
3 mensen hebben al gestemd, erg graag een reactie van hoe hij was. Ben heel erg benieuwd!

avatar van Filmkriebel
Zelfs op Imdb nog geen stem. Of die 3 mensen de film gezien hebben is nog maar de vraag? Uiteraard ook nieuwsgierig naar de eerste reacties. Ik ga op 21 mei

Zwolle84
Filmkriebel schreef:
Zelfs op Imdb nog geen stem.

Daar kun je nog niet stemmen. Zit volgens mij een releasedatumblokkade op.

Zouden ze hier beter ook doen

Zwolle84
Zouden ze hier beter ook doen

Ik denk dat het hier handmatig nog wel te handhaven is. IMDB is toch een tikkeltje groter.

avatar van Uier
Eerste reviews zijn uit en JW3 belooft veel goeds.

avatar van Filmkriebel
Waw ! Je moet het maar doen om een derde film te maken die qua niveau nog hoger ligt dan de twee vorige. Super-actiereeks

Hopelijk de comeback van 3 grote acteurs. Laatste films waar ze in speelde waren niet veel soeps. Spannend ben benieuwd

avatar van Graaf Machine
Goed geregisseerde actie, veel mooie beelden, keihard, maar na een uur heb je het allemaal wel gezien, en dan nog een uur met meer van hetzelfde. Alleen dat stukje in de woestijn was even een adempauze.

Y&T
Was een tijd wachten na deel 2, bijna twee jaar moeten kniezen, en daar was dan de voorpremière ...of ik net als vroeger op de concerten van mn favoriet bands zat te te wachten en te smachten..dat gevoel had ik afgelopen weekend ook..WAAR BLIJFT MAANDAG DE 13DE NOU?? .en eindelijk ..DE DAG 20.30. In de bomvolle zaal voelde je iets van de ouderwetse spanning terug...en ja hoor daar wassie SON WICK !!
Wat een meesterwerk, het is inmiddels bijna 20 uur nadat ik de zaal verlaten heb, maar de adrenaline zit nog in mn barst en kan aan niets anders denken, behalve dan aan welke dagen ik dit piece of art nog weer ga zien.
Vanaf de eerste seconde tot en met het laatste fluitsignaal op het puntje van mn stoel gezeten ( ajaks - totham was er niets bij.)...het puntje van mn stoel..met open mond. ....bizar!!
Ik ga niets zeggen over de film anders wordt Chainsaw weer boos op me...en als een Chainsaw boos op je wordt.....straks stuurt ie Jonathan nog op je af.....en berg je dan maar......ik ga niets zeggen..elke woord is er een teveel....Ondervindt het zelf maar!!.

*aanrader > ga het zien als er een xd mogelijkheid is...de kogels vliegen je echt om de oren, wat een prachtig geluid....het gehijg van ...als .....op een ......zit........Fenomenaal.
*camerawerk ...5 sterren is te weinig, veels te weinig....shots vanaf de onderlaag ..en meer van die ongelofelijke beeldvormingen.
*casting ...5 sterren....meer kan niet helaas....maar wat mij betreft een sterretje of 10
*verhaal ....heerlijk uitgewerkt met verrassend plotwendingen.....5
*visueel spektakel.....een sterretje of 5......heerlijk gewoon...
*interactie mens en dier.......5
*muziek.....zelden meegemaakt dat de sound track zo aansluit op de beelden...5
en zo kan ik nog wel even doorgaan...hoop dat er snel deel 9 uitkomt...
'a high standard of standardness....' of zoiets. A A N R A D E R !!!

Filmkriebel schreef:

HET GEZAMENLIJKE NIVEAU VAN 1 EN TWEE ....WORDT MET DRIE RUIMSCHOOTS OVERSCHREDEN...DAT ZAL WAT WORDEN BIJ EEN EVENTUEEL VERVOLG.

[quote]Psycho-M schreef:

En deze poster is ook wel erg gaaf hoor

Die poster wil ik...

avatar van Lakte
[quote]Y&T schreef:

Op Marktplaats adverteert ene Avalow met filmposters, kijk koopt ze in bij de zelfde distributeur als de bioscoop, die kan je er misschien aan helpen typ in Joh Wick poster en je ziet hem staan.

Y&T
dankbaar Lakte, waardering voor je berichtje.

Gezien bij unlimited night. Eerste uur geweldig. Daarna te veel herhalingsoefening. Killcounter was moeilijk bij te houden. Zou record kunnen zijn. Ook het aantal glas wat kapot gaat. Het eind zag ik niet helemaal aankomen. Wel leuke quote v matrix I need guns, lots of guns

Kondoro0614 schreef:

Of Jeff Bezos.. Met zijn 143 miljard nu de rijkste man.

was t geen 14 miljoen??

avatar van tbouwh
Vijf jaar geleden begon de notoire huurmoordenaar John Wick een oorlog omwille van zijn koelbloedig koud gemaakte hond. “Als je vrede wilt, kun je je maar beter op oorlog voorbereiden”, zo luidt het duistere motto van het derde deel in de serie.

(...)

In het nieuwe deel Parabellum is Wick vogelvrij en op de vlucht, en de eerste confrontaties laten niet lang op zich wachten – een losgeslagen Wick vecht nu eenmaal meer dan dat hij praat. Een gevecht in Wick-stijl is altijd keihard en onverbloemd. In veel hedendaagse actiefilms maskeren een dominante geluidsband en een overvloed aan cuts een luie vorm van beeldregie. Maar verwacht hier dus geen atletisch onvermogen dat in de montage wordt weggepoetst. Voormalig stuntman Stahelski vertrouwt, samen met editor Evan Schiff, volledig op het bewegingsritme van de acteurs bij het bepalen van de lengte van de shots.

volledige recensie

avatar van Kondoro0614
Y&T schreef:

was t geen 14 miljoen??

?

avatar van Bram0108
Y&T schreef:

Can't wait

Het maakt mij niet zoveel uit. Maar als je de film nog moet bekijken, wat ik opmaak uit de reactie. Is het wel een beetje flauw om 5 sterren te geven.

Al ben ik het er zeker mee eens dat zowel de trailer als poster er goed uit zien!

avatar van vindorent
Ik vind dit toch de minste van de drie, alhoewel ik mij prima vermaakt heb met de film. Sommige actiescènes vond ik iets te veel geacteerd, je zag soms karakters echt bewust bepaalde valbewegingen maken die niet helemaal overeenkwamen met hoe ze geraakt werden. Wel zaten er bepaalde actiescènes in die wel echt goed lekker grof waren, waar je mond van open viel.

Al met al, een prima John Wick film, maar deel 2 blijft voor mij nog steeds de beste.

avatar van Shinobi
"Nothing's ever just a conversation with you, John."

Met dit vervolg levert Chad Stahelski een solide trilogie af, al hoop ik stiekem wel dat er nog een vierde deel volgt.

De film begint gelijk waar 'Chapter 2' eindigde; John Wick is al strompelend op de vlucht vanwege het doden van iemand op de neutrale gronden van het Continental Hotel en daarbovenop staat er nog eens een premie van 14 miljoen dollar op zijn hoofd. Wick heeft zich duidelijk - meer dan gebruikelijk - in de nesten gewerkt en niets of niemand lijkt hem te kunnen helpen. Het inroepen van enkele laatste gunsten moet hem overeind houden.

Als persona non grata komt Wick terecht op een aantal exotische locaties waar hij de meest opmerkelijke personages ontmoet. Zo wordt Keanu Reeves bijgestaan door Halle Berry, die zowaar niet onderdoet voor hem. De onderwereld bestaande uit: gouden munten, regels en mythes wordt ondertussen verder uitgebouwd. Overigens is het leuk om Yahan Ruhian (Mad Dog uit 'Serbuan Maut') in een klein rolletje te zien.

Zoals vanouds is de actie de meal ticket. In 'Parabellum' lijkt men van allerlei wapens gebruik te willen maken en daar houdt het niet mee op, want zelfs paarden worden ingezet. Het kan niet gek genoeg lijkt het wel. Op deze wijze wordt er weer een heerlijke en bovenal keiharde gun fu choreografie gecreëerd waar je je vingers bij aflikt. De prima pacing zorgt ervoor dat je als kijker niets tekort komt. Bij sommige wendingen heb ik wel zo mijn bedenkingen, maar een kniesoor die daarop let als je zo een dikke actiefilm krijgt voorgeschoteld.

Al met al een vermakelijk vervolg dat doet wat het moet doen. Nu maar hopen dat dit deel voldoende geld opbrengt voor een vierde deel.

3,5 Sterren.

Messen gevecht in het begin was moeite waard. Gevecht aan het einde met die spiegels lijkt regelrecht gepikt van Bruce Lee film. Kortom was 2 uur te lang voor mij. Niet echt de moeite waard

avatar van Master Blaster
Goede film. Beter dan deel 2.
Paar goede en vernieuwende actie-scenes

avatar van Kondoro0614
Vrij hoge score. Ben nu wel erg benieuwd ..

avatar van Thorak
tbouwh schreef:

Para Bellum is maar een stukje van net door jou gequote motto "Si Vis Pacem, Para Bellum", maar ik vermoed dat de titel Parabellum toch meer naar het kaliber 9x19mm doet verwijzen. Alhoewel die naam Parabellum ook wel van dat zelfde gezegde vandaan komt, maar het is tegenwoordig een type/kaliber aanduiding (en merknaam) voor 9mm patronen en 9mm pistolen.

Hoe onrealistisch deze films ook blijven, er zijn er weinig die zo makkelijk en lekker wegkijken als John Wick. Heerlijk! En wat een goede acteur, vooral op zijn leeftijd nog.

avatar van tbouwh
Thorak schreef:

Zeker, kwam ik eveneens tegen; maar denk je niet dat het gewoon naar beide zaken verwijst? Die Latijnse snede zit er net zo goed expliciet in.