• 8.482.691 stemmen

Geregisseerd door: David Fincher

Met onder meer: Ben Affleck, Rosamund Pike en Neil Patrick Harris

Releasedatum: 2 oktober 2014

Plot Gone Girl

"You don't know what you've got 'til it's..."

Nick (Ben Affleck) en Amy Dunne (Rosamund Pike) staan op het punt om hun vijfde huwelijksjaar te vieren. De ochtend van hun jubileum begint Nick echter enige twijfels te krijgen over de stabiliteit van zijn huwelijk en gaat hij op bezoek bij zijn tweelingzus Margo (Carrie Coon) voor advies. Als hij thuis komt blijkt Amy plots verdwenen te zijn. Hij schakelt direct de politie in en na enig onderzoek blijken alle aanwijzingen naar slechts één persoon te leiden: Nick.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Marybeth Elliott

Rand Elliott

avatar van irem1978

irem1978

Net zoals vele films van Ben Affleck, raar einde..

avatar van mrklm

mrklm

Twee jaar geleden verliet Nick [Ben Affleck] en Amy Dunne [Rosamund Pike] New York zodat Nick voor zijn zieke, inmiddels overleden moeder kon zorgen. Nu is hij samen met zijn zus [Carrie Coon] eigenaar van een plaatselijke café en zijn Nick en Amy eigenlijk alleen nog op papier getrouwd. Op de ochtend van 5 juli verdwijnt Amy spoorloos en wijzen de sporen van vernieling en een handgemeen op een ontvoering of erger. De politie beschouwt Nick dan ook als potentiële dader en omdat Amy de schrijfster is van een populaire serie kinderboeken ontstaat er enorm veel media-aandacht. Wanneer detective Rhonda Boney [Kim Dickens] de eerste concrete aanwijzingen de eerste concrete aanwijzingen vindt, begint Nick te vermoeden dat Amy een spelletje met hem speelt. Gillian Flynn bewerkte haar eigen boek en schetst interessante karakters – ook in ondersteunende rollen – die bijdragen aan een boeiend mysterie dat in het laatste kwart de grenzen van de geloofwaardigheid op zijn minst nadert. Affleck en Pike leveren uitstekend werk af.

avatar van Panoramix

Panoramix

Uitstekende film met helaas een onbevredigend en ongeloofwaardig einde. Terwijl het eerste deel juist zo goed verzorgd was. Heel jammer. Affleck is ook niet bijster overtuigend in deze rol. Pike speelt wel uitstekend en met de sfeer zit het natuurlijk ook wel goed met Fincher. Maar alles bij elkaar toch wel een tegenvaller. Als ze iets minder ambitieus waren geweest, of het gewoon nog wat beter hadden uitgewerkt, dan had het een topfilm kunnen zijn. Maar dat is dus niet het geval.

avatar van ForrestHanks

ForrestHanks

Ontzettend doorzichtig plot. Rosamund Pike acteert de sterren van de hemel.

Maar het einde is echt een ontzettende afknapper.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Sterke thriller met halverwege een onverwachte twist. Dan gaat het een beetje over de top. Bij de moord op Desi wordt Amy ineens een koelbloedige killer die Sharon Stone in Basic Instinct naar de kroon steekt! Het veelbesproken einde komt wat plotseling over, maar is veel leuker dan een zoveelste ongeloofwaardige happy end. Hoewel het mij onduidelijk is waarom de luie rokkenjager Nick bij zijn psychopatische vrouw zou blijven nadat ze hem een moord in de schoenen wou schuiven. De zwakste schakel in deze film is zeker de ondermaatse prestatie van Ben Affleck, die blijkbaar maar één emotie en gezichtsuitdrukking kan neerzetten: die van de depressieve sul.

avatar van umbra

umbra

Wat een ijzersterke thriller, duidelijk ook meer thriller, met z'n constante spanning, zoektocht, twist en best een lekker gestoord wijfie, kan ik wel appreciëren De film zit ook geweldig in elkaar, ondanks de kleine 2u30, keek je zo met de nodige spanning, vragen en keek ie heel vlotjes weg. Dikke pluim voor David Fincher en ook de cast die top was. Betere in dit genre, zul je niet veel vinden.

Wil hier een 9.5/10 vr geven, maar door de totale beleving richting perfectie, rond ik af nr boven, een 10tje dus