Gone Girl (2014)

Drama / Thriller

geregisseerd door David Fincher
met Ben Affleck, Rosamund Pike en Neil Patrick Harris

Nick (Ben Affleck) en Amy Dunne (Rosamund Pike) staan op het punt om hun vijfde huwelijksjaar te vieren. De ochtend van hun jubileum begint Nick echter enige twijfels te krijgen over de stabiliteit van zijn huwelijk en gaat hij op bezoek bij zijn tweelingzus Margo (Carrie Coon) voor advies. Als hij thuis komt blijkt Amy plots verdwenen te zijn. Hij schakelt direct de politie in en na enig onderzoek blijken alle aanwijzingen naar slechts één persoon te leiden: Nick.

avatar van Freespirit2
Heb me best vermaakt met dit geweldige verhaal.
Weer eens iets anders maar.........vind het eind vind ik toch wel beetje afknapper

avatar van Kondoro0614
Hele sterke film die erg met je speelt, ook op psychologisch gebied. Ik kreeg de film destijds toen die in de bioscoop draaide al wel getipt door een paar vrienden maar heb de film altijd links laten liggen, de 150 minuten joegen me wel een beetje weg en ik moet echt zin maken om naar zo’n lange film te willen kijken. Toen hij op Netflix verscheen en weer een andere maat er op stond dat ik deze moest zien heb ik hem gister avond maar opgezet. Ik zit toch nog steeds thuis omdat het niet goed gaat met mijn longen dus de ziektewet hikt nog een beetje aan, dat betekent ook dat ik zaterdag nergens na toe kon (anders had ik een heel vet live concert ☹ ). Maar toch, ‘Gone Girl’ heeft mijn avond zeker goed gevuld. Heerlijke en oprecht best harde film met een groot psychisch tintje eraan, heerlijk!

“What are you thinking? How are you feeling? What have we done to each other? What will we do?”

De cast vond ik zelf toch echt wel fantastisch hoor. Ik ben best een fan van het acteerwerk van Affleck en dat is wel gekomen door de jaren heen. Een acteur met een kaartje en je moet er soms een beetje aan wennen, de man komt soms wat houterig over maar over het algemeen speelde hij best diep en als je hem door had was het best leuk om naar te kijken. Het mooiste om te zien vond ik toch wel de knappe Rosamund Pike, prachtige dame die ik graag mag zien. Wel een ongelooflijke gek in deze film, aardig gestoord maar over het algemeen vond ik haar fantastisch acteren. Leuke rol, en ze speelde hem ook best goed, ging ook aardig diep. Voor de rest prima cast maar geen uitschieters.

Ik wil me niet al te diep op de film in gaan want er zijn al zo’n 124 mensen mij voor, toch wel gezegd te hebben dat de spanning er aardig in zit. De film had soms een neiging langdradig te worden puur door zijn verhaal wat best traag voortliep, de spanning die er in verwerkt is en het sluwe gedrag van Amy zet je toch telkens wel aan het denken. En dat houd de spanning ook nog wat in de film.

Het is natuurlijk soms best ver gezocht maar, dat iemand in het echt ook zo gek kan worden daar zal ik niet versteld van staan, zeker niet in Amerika. Het mindere aan de film vond ik de hele affaire met Nick en Andie. Dat zorgde voor wat kromme gezichten en was voor mij echt wel een kleine tegenvaller. Ook het einde is te abrupt en was zeker niet geslaagd in mijn ogen. Maar toch, als je kijkt wat Amy allemaal bedacht had en wanneer de film uitlegde hoe ze Nick te pakken wil nemen gaat er een hele wereld open, en zit je echt wel een beetje op het puntje van je stoel. Erg leuk bedacht allemaal.

Zeer geslaagde en fijne thriller film die van het begin tot aan het einde best wist te boeien maar een tikkeltje korter had gemogen. Voor de rest niks mis mee, en zeker een topper.

Weer zo'n typische Affleck film die heel aardig lijkt te beginnen maar waarbij de makers er vanaf een bepaald moment geen raad meer mee weten.
In deze film uit dat zich door dat de makers er een zeer ongeloofwaardig chantage plot aan meegeven.
Affleck heeft daar een soort patent op

avatar van horizons
eempag schreef:
Affleck heeft daar een soort patent op

Of de schrijver van het boek?

horizons schreef:

Of de schrijver van het boek?

Ja misschien ook.
Ik ken de schrijver niet en heb het boek niet gelezen maar als dit een zorgvuldige weergave daarvan is kan dat ook voor de schrijver gelden.

avatar van Rafasol
Mijn oog viel op deze film op Netflix, eerst en vooral omdat ik houd van psychologische thrillers en omdat ik Barney Stinson (Neil Patrick Harris) zag van 'How I met your mother'. Had hem nog nooit aan het werk gezien buiten deze reeks, dus was benieuwd. Maar hij bleek dus maar een bijrol te hebben.

Ik vond het een prima film, maar inderdaad een matig einde, daar was iets meer mee te doen imho.

Ken Ben Affleck zijn ander werk niet zo goed, maar hij stoorde mij zeker niet. Verder vond ik zijn echtgenote, Rosamund Pike prima spelen. Knappe dame ook.

Liefhebbers van het genre moeten dit zeker eens bekijken.

Zou gaan voor 8/10, door het einde misschien 7.5/10, maar als ik dat afrond kom ik ook op 4/5 uit.

avatar van Bram0108
Een bijzondere en goede film!

Laatst was ik eens op MM aan het rondkijken en kwam bij de regisseur David Fincher terrecht, tot toen had ik alleen Seven gezien en The Girl with the dragon tatoo heb ik ook nog staan. Deze film was ik al eerder tegengekomen en zag dat deze ook op Netflix stond, dus besloot ik deze eens te kijken!

De film heeft een origineel script. Ik heb een hoop films gezien, maar niks lijkt op dit verhaal. De film weet ook spannend te worden en trekt je ook echt mee, dat is vaak het probleem met veel films. Ik was ook echt vooruit aan het denken (van de verwachtingen klopte telkens helemaal niks). Alleen het einde was wel wat minder naar mijn mening, dat zijn samen met het matige acteer werk van Kim Dickens (de rechercheur) de enige minpunten.

David Fincher heeft dit verhaal enorm goed vertaald in beeld. De beelden zijn mooi en realistisch geschoten. Het beste vind ik het door elkaar lopen van de verhalen in niet chronologische volgorde.

Zeker een aanrader!

avatar van Brandt
Hoeveel plotwendingen kan een film aan zonder stuurloos te worden? Met deze vraag zit ik een beetje na het zien van Gone Girl. Lange tijd gaat het goed en zit je op het puntje van je stoel. Waar gaat dit heen? Wat bezielt Amy? Totdat...nou ja, ik ga het niet verklappen ook, kijk zelf maar. Het huwelijk is in ieder geval kut en het einde van deze film ook.

David Fincher heeft het voor elkaar gekregen om me op het puntje van mijn stoel te krijgen. De spanning bouwt gedurende film op. Aan het begin is het heel mysterieus er komen veel vragen in je op, je wil weten wat er is gebeurd en waarom.
Ik wil niet veel over het einde kwijt maar ik lees dat wat mensen niet tevreden zijn met het einde. Ik vind zelf dat het einde geweldig is, het roept een bepaald ongemak op en het is een einde je niet ziet aankomen en waar je lang over na kan denken en over kan discuteren. Ik vind het einde van deze film bijna als niet even goed als het einde van Seven ( een andere film van David Fincher).

avatar van Daan258
Lastig te beoordelen.

Ik wil de film echt goed vinden maar toch heb ik het gevoel dat ik iets mis.
Het weet absoluut goed te vermaken van begin ( met name de eerste helft ) tot eind. Bij vlagen best spannend en zeer mysterieus. Als je eenmaal ziet dat Amy nog wel leeft gaat de spanning er iets van af maar het acteerwerk en de bizarre personage (Amy) erg omhoog. Daarbij is dan ook gelijk te zeggen dat Rosamund Pike de show steelt. Misschien ook gelijk het grootste pluspunt aan de film. Ze weet een fantastische rol neer te zetten.
Het probleem vind ik hem het beetje bij het eind. Aan de ene kant is het een gesloten verhaal en heel goed uitgewerkt. Amy wist Nick zo te manipuleren dat Nick geen weg meer uit kon. Toch vond ik het eind dan wat te snel en vond het een beetje abrupt afgelopen, had net wat meer willen zien. Opeens kwam de aftiteling in beeld en dacht ik wel een beetje wtf, krijg ik niet meer te zien.
Toen dacht ik ook gelijk een 8,1 op IMDB? Ja het is zeker een goede film maar een 8,1 ?
Het is wel een film die ik zeker een keer opnieuw zal bekijken maar voor nu net geen 3,5*

6,5/10