Hababam Sinifi (1975)

Alternatieve titel: Outrageous Class

Turkije

geregisseerd door Ertem Egilmez
met Kemal Sunal, Münir Özkul en Tarık Akan

Een groep luie leerlingen op een school, die alles behalve leergierig zijn, wil maar één ding en dat is loltrappen. Ze noemen zichzelf de ''zesde-literaire-B-klas'' ofwel ''Hababam'' en ze laten zich door niemand de les lezen en doen waar ze zin in hebben.

salih
het is echt een komedie.

avatar van Anatolia
3 fragmenten uit de film. Met Japanse ondertiteling

Diesel
Heerlijke Turkse highschool komedie klassieker die enigzins te vergelijken is met Amerikaanse teenage komedie klassiekers als Animal House en Fast Times at Ridgemont High. Kleurrijke personages, onvergetelijke soundtrack, veel grappige momenten en voor meerdere herzienigen vatbaar. Hababam rocks. 3.5 |-> 4.0*

avatar van De Knip
Wil deze best wel eens zien, maar kan geen subtitles vinden hiervan. Jammer.

kArIzMa_TuRk
Superfilm, grootste sterren van die tijd in een film echt tof.
* * * * *

Echt een top film

hagi10
Een toppertje..!

avatar van Santino Corleone
Super grappig!!!! Een top film die nooit meer vergeten zal worden... Kemal Sunal in zn beste jaren..

avatar van jordybeukeboom
Lastig/duur te verkrijgen, niemand voor Pakketservice?

jordybeukeboom schreef:
Lastig/duur te verkrijgen, niemand voor Pakketservice?
Wat is duur. Ik heb ergens voor ongeveer voor € 10 hier in Rotterdam gezien.
Als er in jou buurt een Turkse muziekwinkel is, hebben ze meestal ook DVD's.

Met ondertiteling?

avatar van Zola-22
KEMAL SUNAL

R.İ.P.

Weet iemand waar deze te krijgen is? Wellicht een van de Turken?

avatar van Ithildin
Blijf het geweldig vinden; de enige film op MM met als stemverdeling een inverse normaalverdeling

Deze film was vroeger echt een hit, mensen praten er nog steeds over. Maar ja alles dateert, dit dus ook.

avatar van ambrosini
Meesterwerk
Cast: geweldig
Verhaal: geweldig

Zeker een aanrader..

avatar van Poisonthewell
Hmm tja, ik zal wel niet de doelgroep wezen. De extreem hoge waardering op imdb (en ook hier) vond ik al verdacht (zeker als ik op de imdb forums een campagne zie om de film daar in de top 250 te krijgen), maar zag de film nu eindelijk met mn eigen ogen en ik kan er helaas niet enthousiast over worden.
Ik snap best wel dat de film een nostalgische waarde zal hebben voor mensen die ermee zijn opgegroeid binnen de Turkse diaspora. Maar persoonlijk vond ik het allemaal oerflauw en pijnlijk sentimenteel. Kemal Sunal heeft wel een aanduidbaar komisch appeal, maar het is bij lange na niet voldoende