Hababam Sinifi Sinifta Kaldi (1975)

Turkije

geregisseerd door Ertem Egilmez
met Kemal Sunal, Münir Özkul en Şener Şen

De "Hababam"-klas op de middelbare school maakt het weer lekker bont. Veel studeren voor hun literatuurexamen doen ze niet; ze spieken liever dan dat ze hard werken. Roken is verboden op school. Voetballen in de tuin van de school is verboden, dollen met de meisjes idem en grappen maken over de instructeurs óók. Er is slechts één angst voor de jongens: directeur Kale Mahmut.

Jullie zullen denken weer 5 sterren voor een turkse film. Nou, jullie hebben deels gelijk.
Ten eerste, is het -vind ik- een goede vervolg van de eerste deel, getitteld: HABABAM SINIFI, ook uit 1975. Ten tweede is het een jeugd sentiment van mij.
De oude reeks van Hababam Sinfi is op turkse zenders zo vaak uitgezonden film, dat je zou denken dat het je spuigaten uitkomt. In tegendeel. De kijkers krijgen er niet genoeg van als het nog-een-keer uitgezonden word. Het staat zelfs meestal aan de top van de ratingstabel (ofzoiets).

avatar van Turkeyloverz
Een 4 voor deze prachtige klassieker.

kArIzMa_TuRk
raar, ik heb deze toevallig op mijn pc en er staat dat hij 94 minuten duurt i.p.v. 84 minuten.

goeie deel 2. uitstekend goeie acteurs. heb erg genoten. Echt een Superfilm/Topfilm.
* * * * ½

avatar van moviefreak#1
kArIzMa_TuRk schreef:
ik heb deze toevallig op mijn pc

kArIzMa_TuRk
?

avatar van ambrosini
Meesterwerk..

Ik ben het eens met Justice4All.. Hababam Sinifi is een bekende Turkse film die bestaat uit bekende artiesten. Artiesen die individueel succesvolle films hebben gemaakt.. en elk personage is uniek.