• 8.227.981 stemmen

Genre: Sciencefiction / Mystery

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Christopher Nolan

Met onder meer: Matthew McConaughey, Jessica Chastain en Anne Hathaway

IMDb beoordeling: 8,6 (1.613.546)

Releasedatum: 6 november 2014

Over Interstellar

"Mankind was born on Earth. It was never meant to die here."

In de toekomst zijn regeringen en economieën over de hele wereld ingestort. Voedsel is schaars, NASA bestaat niet meer en de 20ste eeuw is de grote schuldige. Wanneer een mysterieus wormgat in de ruimtetijd opengaat, is het aan een groep overblijvende onderzoekers van NASA om op verkenning te gaan en de mensheid hoop te bieden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

TARS (stemrol)

Young Murph Cooper

avatar van Captain Proton

Captain Proton

Nu voor de derde keer gekeken en heb genoten van deze film. Oké, het is geen Star Wars of Star Trek achtige film, maar idee en uitvoering waren heel goed gedaan. Acteren, special effects en verhaal waren prima in orde. Had het wel willen zien, als Coop weer terug was bij de achtergebleven meid.

avatar van Svenniboyke

Svenniboyke

Wat een lange zit.Mocht me heel wat beknopter.De film blaast me niet echt omver.

Niet slecht maar ook niet echt goed.

avatar van cordiacovens

cordiacovens

Na 5 jaar herzien,

op 1 gedeelte na de scene waar cooper zijn eigen huis ziet en hij 'de geest' is een enorm spannende, goed gemaakte, heel erg actuele film waar Nolan zijn kunsten met tijd fantastisch in beeld weet te brengen. Blijft enorm goed overeind 4,5*

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Zeer zeker een erg goede film, ondanks wat matige aspecten.

Normaliter zijn veel 'ruimte films" vrijwel gelijk aan elkaar, maar deze film onderscheid zich echt van de rest.

Geen meteoriet richting aarde, geen ongewenste buitenaardse levensvorm aan boord, maar een verhaal waarvan je hoopt dat het vragen beantwoord, ook al zijn die vragen niet te beantwoorden.

Natuurlijk blijft het een film, maar het verhaal is dusdanig interessant en indrukwekkend (tijdreizen, zwarte gaten, elders leven mogelijk), dat je geboeid blijft kijken, waardoor de speelduur van zo'n kleine 3 uur (heel prettig als een film goed is!), totaal geen rol speelt.

Wel dien je vlug na te denken over de theorieën die vertelt worden, om soms goed te begrijpen of iets eventueel mogelijk zou kunnen zijn en of ze kloppend zijn met wat er gebeurt in de film.

Ondanks de film al eerder gezien te hebben, was voor mij, goed opletten noodzakelijk, maar dat maakt het ook juist weer de moeite waard en koste geen moeite.

Iets wat tegen viel was toch wel de acteerprestatie en het hele voorkomen van hoofdrolspeler Matthew Mcconaughey.

Nou werd je door niemand van de cast echt omver geblazen door geweldig acteerwerk, maar Mcconaughey is wel erg matig. Weinig emotie, monotoon, te rustig en totaal geen charisma.

Dit werd extra onderstreept op het moment dat Matt Damon in beeld kwam.

Ondanks zijn kleine en korte rol, overtreft hij direct iedereen met slechts een enkele blik.

Wat ook jammer was, was dat er gebruik werd gemaakt van hele simpele special effects.

Dit had, met de mogelijkheden van nu, echt niet nodig geweest!

Zwarte gaten, sterrenstelsels, een ontplofte ster, een ruimteschip, Saturnus en zelfs andere planeten en zeeën, dit was wel heel erg matig uitgewerkt de enorme golfen op de andere planeet die ze overspoelden stonden gewoon stil, het landingsgestel van de kleinere schepen waren niet veel meer dan een kleine ski en Saturnus leek wel een tekening dat voor de lens geschoven werd

Echt een dik minpunt, visueel had je de kijker een enorme indruk kunnen geven.

Deze 2 matige punten zorgen voor mij 1* aftrek in het totaal, maar als nog blijft er een erg goede film over.

avatar van Thampon

Thampon

Voor mij persoonlijk best movie off all times... !

avatar van GothamCity

GothamCity

Mooie film vooral. Wel af en toe net te zoetsappig maar er zitten fantastische scènes in, daarom ook geen 5 maar 4 sterren.