Interstellar (2014)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction / Mystery

geregisseerd door Christopher Nolan
met Matthew McConaughey, Jessica Chastain en Anne Hathaway

In de toekomst zijn regeringen en economieën over de hele wereld ingestort. Voedsel is schaars, NASA bestaat niet meer en de 20ste eeuw is de grote schuldige. Wanneer een mysterieus wormgat in de ruimtetijd opengaat, is het aan een groep overblijvende onderzoekers van NASA om op verkenning te gaan en de mensheid hoop te bieden.

Voor de eerste keer gezien vandaag op prime Amazon en ik vond hem zeer goed, heb genoten

avatar van etherman
TARS When Interstellar 2?

Tars: that's impossible
ME: no, it's necessary

avatar van Kliko_Green
Na al die jaren voor het eerst gezien. Op 1 of andere manier kwam ik er niet aan toe.
EN WAT HEB IK DAAR EEN SPIJT VAN!
Wat een goede film is dit. Hou ik echt van. Goed verhaal, mooi acteerwerk en wat een vette beelden.

Film nog niet gezien? Trek je niets aan van al dat gezeur hier en geniet zoals genieten bedoeld is.

avatar van Gish
Herzien en weer op het puntje van mijn stoel gezeten. Spannend en meeslepend SF drama met een sterk verhaal en geweldige special effects. De scènes op die eerste planeet zijn prachtig en dan moet het verhaal eigenlijk nog beginnen. Laat je zonder veel na te denken meenemen in dit avontuur. Mooi werk van Nolan.

avatar van stefan dias
Gezien op tv (helaas) en wat een verpletterende ervaring had dit in de bioscoop kunnen zijn.

Dit is SF op zijn best, als je enerzijds wil een hoop klinkklare nonsens, maar als je anderzijds wil een geweldige trip: dat is het vooral bij het hoogtepunt van de film. Als Cooper in het zwarte gat gezogen wordt en gewoon moet loslaten. Dat moet je als kijker dan ook maar doen: gewoon loslaten en meegaan in die waanzinnige trip. Omdat we natuurlijk onmogelijk kunnen weten wat er zich exact in zo'n zwart gat afspeelt (buiten alles verpletterende zwaartekracht (dacht ik), maar dit terzijde) is het dan ook niet zo veel Science, maar wel veel Fiction. En die is prachtig, die griezelige eindeloze maze, is wondermooi. Toen had ik me ook al lang overgegeven (ook omdat de prachtige muziek daar mooi bij helpt) en was het puur genieten, zonder dat ik te veel met betekenis moest bezig zijn of verhaallijntjes probeerde te volgen. Go with the flow!

De epiloog is dan ook, hoe kan het anders, redelijk anti-climax, met daar nog een Hollywoodiaanse hint voor een sequel achteraan: de redding van Brand.

Scores geven is redelijk zinloos, want op een gegeven moment zit hij vol op de 5 sterren. Op zich meer dan de moeite waard. Misschien ooit nog eens in de bioscoop meepikken en dan van in het begin mijn ruimtepak stevig dichtklikken, -ritsen, aangespen… hoe zeg je dat?

avatar van CocoNutz_IV
Phoe, wat een behoorlijk lange zit was dit. Ik ben altijd wel te porren voor films met een interessant verhaal en veel dialogen. Als er nog een stukje over de ruimte in zit, vind ik het helemaal prima. Bij deze film met lange speelduur heb ik toch een poging gewaagd gezien de hoge scores op Moviemeter en IMDB.

Maar in deze film gebeurt er helemaal niks waar ik enig plezier of tevredenheid uit kon halen. Een tergend saaie bedoeling, zowel qua verhaallijn, als dialogen en beelden. Ik dacht dat er na ongeveer 40 slaapverwekkende minuten wel wat beters zou komen en die hoop had ik al helemaal na de eerste landing. Maar helaas, de saaiheid ging van kwaad tot erger. Belachelijk zonde van mijn tijd dit.

avatar van =EL!ZE=
Ik snap geen snars van de film maar toch is hij de moeite waard om te bekijken