Memory of the Camps (2014)

Alternatieve titel: German Concentration Camps Factual Survey

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Sidney Bernstein en Alfred Hitchcock

'Memory of the Camps' was een opdrachtfilm met als doel het Duitse volk kennis te laten maken met de gruweldaden van de nazi's, en zo ook het land dwingen om verantwoordelijkheid voor die acties te nemen. Hitchcock werd als regisseur gevraagd de beelden die gemaakt werden door het Britse leger aan elkaar te puzzelen, inclusief de bevrijding van Bergen-Belsen in 1945. De film bevat beelden uit Dachau, Buchenwald, Bergen-Belsen en andere minder bekende concentratiekampen. Sommige beelden zijn letterlijk geschoten vlak voordat de geallieerden de kampen bereikten, toen de Nazi's probeerden om het bewijs van wat ze hadden gedaan te vernietigen.

avatar van narva77
Hier alvast de oorspronkelijke niet- geremasterde versie (mist nog één van de zes reels):

YouTube (niet voor mensen met een zwakke maag, bevat zeer schokkende beelden!!)

Vanwaar 2014?

avatar van Nixon17
Dr.Strangelove schreef:
Vanwaar 2014?

omdat de docu nu pas is afgemaakt. Er is mee gestart in 1945 maar nooit compleet afgemaakt. De losse beelden zijn wel de wereld over gegaan maar de uiteindelijke docu is afgeblazen. Het script was echter al wel af daarom is besloten om de docu nu alsnog af te maken volgens dat orginele script.

avatar van michaelnicht
Ik kan de versie uit 2014 niet vinden. Iemand een idee?

Denk niet dat de DVD in Nederland leverbaar is. Op http://www.shoppbs.org "We're sorry, but this video is not available in your region due to right restrictions."
Het is bijzonder DVD (