• 8.978.927 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Ontwikkeld door: Eric Kripke, Seth Rogen en Evan Goldberg

Met onder meer: Karl Urban, Erin Moriarty en Cameron Crovetti

Release datum: vrijdag 26 juli 2019

Eerst uitgezonden op: Amazon Prime Video (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot The Boys

In een wereld waar superhelden de duistere kant van hun overweldigende beroemdheid en roem omhelzen, vormt zich een groep burgerwachten die informeel bekend staan als 'The Boys'. Hun missie is om de corrupte superhelden aan te pakken met niet meer dan een stel harde vuisten en de wil om te vechten tot hun beschikking. Het zijn de machteloze tegen de super krachtige als 'The Boys' beginnen aan een heroïsche zoektocht om de waarheid over 'The Seven' en hun formidabele Vought-steun bloot te leggen.

Billy Butcher

Meningen over The Boys

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

zaterdag 21 september 2019
The Boys seizoen 1 Wat is dit een heerlijke verfrissende serie. Met een totaal andere kijk op het superheldengenre. Het is ruw, hard, bloederig en gewelddadig. Wist vooraf niet wat ik kon verwachtten, maar deze serie heeft me zeker vermaakt. Goed verhaal met een prima opbouw en geweldige personages (vooral leuk om Antony Starr weer eens te zien, want zo vaak zie je hem niet meer sinds Banshee gestopt is). Prima mix van humor en actie. Soms wat voorspelbaar, maar toch vermakelijk. Al met al een prima serie die voorbij is gevlogen.

Ronjossch

donderdag 1 augustus 2019
The Boys seizoen 1 Was eerst argwanend en dacht ff 1 á 2 afleveringen kijken. Nu hele serie in 2 dagen gekeken, want na 2e afl was ik verkocht. Leuke effecten, humor, goed verfilmd, etc... Erg genoten....

FlorisV

dinsdag 12 juli 2022
The Boys seizoen 3 We did tons of butt stuff...Just kidding! Ok die schuine bak van Starlight daar kon ik wel om lachen. Maar ik ben verder klaar met de serie na de 5e aflevering van dit seizoen. Ik heb het echt een kans gegeven. Maar het nivo is sinds het leuke eerste seizoen teveel gedaald. Er gebeuren te weinig boeiende dingen en tot overmaat van ramp is de serie ook meer racistische wokeness gaan preken, nog meer dan seizoen 2. Er is een dun vernislaagje van satire maar het valt steeds meer op dat elke keer 1 extreme kant van het politieke spectrum nergens bespot wordt en de andere kant elke keer juist in het extreme wordt getrokken. Politiek in je serie stoppen is sowieso een slecht idee, weet Vince Gilligan ook en mede dat draagt bij aan een veel hoger nivo van zijn series. Maar bij The Boys zijn de ideeen ook allang op. En dit wordt dan uit armoede gecompenseerd door een aaneenschakeling van gorigheid waar het grappige niet meer de overhand heeft en (altijd storend): gepredik. In de wereld van The Boys is racisme iets wat uitsluitend blanken doen. En het aanpakken van misdaad in zwarte buurten is ook al racistisch, net als iemand die All Lives Matter zegt en daarna natuurlijk snel evil moet worden gemaakt door hem even snel wat burgers te laten vermoorden. Legaal wapenbezit was ook al iets voor racistische rednecks. Ook laten ze uitgerekend Homelander zich uitspreken tegen de main stream media en Cancel Culture alsof hun verstikkende grip iets heel positiefs is. De neutrale satirische schijn kan dus niet meer op worden gehouden. Als je satirisch tekeer wilt gaan moet je niemand sparen en ook politiek incorrect durven zijn en BLM en antifa op hun nummer zetten. Kijk maar hoe Team America dit deed: zowel de wereldpolitie, de schurken waar ze tegen vochten als de wereldvreemde acteurs werden in de zeik genomen. In het tweede seizoen was al duidelijk hoe ver de serie los stond van de realiteit. En soms was dat nog wel leuk, de nazi's werden er toen maar weer bijgehaald, tsja de favoriete bad guys, het blijft strip achtig. Maar waar dat seizoen al erg vergezocht was, lijken ze nu echt restjes uit de bodem te willen schrapen. Het is een povere bedoening. Zoals hierboven al wordt beaamd, flinterdun en elke aflevering zit je te denken OK waar kan ik nog naar uitkijken, wat is het doel? Ja, we weten dat Homelander een psycho is. Ja, we weten dat Vought een ziek bedrijf is en dat de supes zo gemaakt zijn en niet zo geboren. Doe daar dan iets interessants mee. De personages krijgen ook niks extra's mee en blijven van bordkarton. Frenchie blijft die gast met Frans accent. Karl Urban blijft die gast met cockney accent. Onzekere nerd blijft onzekere nerd. Zelfs de tics van Homelander voelen nu als teveel routine.